Operatie cubitale tunnel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Operatie cubitale tunnel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 15:35

Hallo bokkers

Vorig jaar geopereerd aan cts en nu moet ik helaas aan dezelfde kant aan cubitale tunnel worden geopereerd.

Aangezien dit relatief minder voorkomt ben ik heel benieuwd of hier bokkers aan geopereerd zijn en me wat neer kunnen vertellen zie er onwijs tegen op namelijk.

HouVanUtopia

Re: Operatie cubitale tunnel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 10:17

Geen ervaringen met deze Operatie?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:04

is dit hetzelfde als carpaal tunnel?
zo niet ben ik benieuwd naar het verschil.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:09

cts operatie wilden ze bij mij ook doen. Na wat zoekwerk ben ik er met triggerpoint therapie zo goed als vanaf gekomen. De problemen komen uit je schoudergebied, dus snijden is alleen maar symptoom bestrijding.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 14:52

Dit is niet hetzelfde als carpaal tunnel carpaal tunnel is bij je hand cubitaal zit bij je elleboog

Helaas al verschillende technieken en therapieën geprobeerd

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:31

HouVanUtopia schreef:
Dit is niet hetzelfde als carpaal tunnel carpaal tunnel is bij je hand cubitaal zit bij je elleboog

Helaas al verschillende technieken en therapieën geprobeerd

Jammer dat het niet geholpen heeft. Heb je een combinatie van osteopatie en
triggerpoint massage of accupunctuur geprobeerd? En oefeningen om je zenuwen te rekken?
Ik weet dat cts "iets" anders is volgens de moderne geneeskunde. Ik kijk er iets anders tegenaan.
Je moet de oorzaak oplossen waarom je spieren/zenuwen klemmen in de tunneltjes.
Helaas veel verhalen van zulke operaties die niet afdoende geholpen hebben of blijvende irritatie van het
littekenweefsel wat daardoor ontstaan is. Voor mij de reden om door te zoeken en niet te opereren.

Bij mij zat de inklemming uiteindelijk onder m'n sleutelbeen/eerste rib
en ook onderstaande plek gaf duidelijk tintelingen als ik erop drukte door tegen de muur te hangen
met een tennisbal ertussen. (kruisje geeft drukplek aan, rood de pijnplek/uitstraling)
Afbeelding

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 17:01

Oefeningen om zenuwen beter te geleiden gehad en alles los proberen te maken. Helaas werd het daar alleen maar erger van.

Loop nu bij een hand en pols kliniek xpert kliniek die ook handtherapeuten hebben daar ga ik zo naar revalidatie therapie.

Ik ga ook is even kijken voor trigger point of accupunctuur

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:44

Hier een gecertificeerd handtherapeut.
Als bij je is vastgesteld dat de druk op de zenuw daadwerkelijk in het cubitale tunnel gebied zit, en niet stiekem uit je schouder of nek komt, en je hebt al een poos zenuwglijd oefeningen volgens methode Buttler gedaan, dan is opereren misschien inderdaad de enige optie.
Mijn ervaring met Xpert clinic, is dat er relatief snel geopereerd wordt en dat er veel jonge, relatief onervaren, handtherapeuten werken, die getraind worden alles volgens vaste protocollen op te lossen. Outside the box denken mis ik daarbij nog al eens.
Heb je behoefte aan meer info, of second opinie bij ervaren collega bij jou in de buurt (ik ken zat goede collega's door heel het land heen), Pm me gerust. Beterschap trouwens, hartstikke rot voor je!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 21:08

Ze hebben een emg meting gedaan en deze gaf aan dat die bij de ulranus bij het telefoonbotje en op de hoogte onderkant hand kant pink dicht zit. Dus geen idee of dit goede meting is dan haha

Ik heb er idd geen verstand van. De arts wou mij eerst niet opereren en hebben toen nog 3 maanden fysio gedaan. Cts opereren ze idd zonder na denken was bij mij ook. Maar nu dachten ze eerst echt niet aan opereren. Omdat ze zeiden deze operatie liever niet uit te voeren als het niet anders kon

Wel ben ik het geheel met de uitspraak eens dat ze snel operenen. Maar ze geven mij wel het gevoel dat ze veel weten. De arts die ik heb wist elke keer met 3 halve woorden al wat er was. Juist ij het ziekenhuis konden ze niets vinden en was het een spier scheur dachten ze tot er een echo werd gemaakt haha

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:54

Artsen zijn inderdaad erg kundig over het algemeen, zij het nogal snijgraag. Therapeuten zijn over het algemeen jong en onervaren en nogal gedrild in hun eigen protocollensysteem.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:13

Present!

Ik heb 3 jaar terug een operatie gehad waarin ze de zenuw wat meer vrijheid hebben gegeven.
Inmiddels geniet de zenuw van zoveel vrijheid dat hij regelmatig over mijn telefoonbotje heen schiet. En daardoor toch wat zenuwschade al...
Ze gaan volgende maand mijn zenuw verleggen.
Overigens ook bij de xpert clinic.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 12:25

Dit heb ik idd al een paar keer gelezen dat er teveel ruimte komt. Hoop niet dat dit bij mij gebeurd.

Hoe zijn jou weken na de operatie verlopen. Moest je ook paar x per week naar fysio en ergotherapie daar terug? En de pijn ik zie erg op tegen de verdoving erin zetten

Hoe snel kon je alles weer doen?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:28

Voor de verdoving hoef je echt niet bang te zijn. Je mag namelijk om een roesje vragen. Ik vond het zelf ook niet echt wat, en toen ik weer wakker werd zat prik er al in.

Ik vond herstel wel mee vallen, na een week of 6 kon ik vrijwel alles weer.
Ik had alleen fysio.

Nu wordt wel intensievet. Krijg ook een spalk voor snachts zodat ik mijn arm niet teveel kan buigen.
En herstel staat 3 maanden voor.

Tijdens de operatie zelf kreeg ik ook een roesje. Ik hoef echt niets mee te krijgen van het snijwerk en beelden. Dus kreeg beetje ketamine en heb heerlijk legaal liggen spacen whaha