Cryotherapie/bevriezing baarmoedermond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cryotherapie/bevriezing baarmoedermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:42

:wave:

Wie heeft zo'n behandeling ondergaan?
Hoe was het met de pijn?
Heb je achteraf lang last gehad?

Zou graag wat info willen van mensen die dit hebben laten doen. Op internet vind ik alleen hele oude topics op fora en daar verschillen de ervaringen nogal :o

amies100

Re: Cryotherapie/bevriezing baarmoedermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:47

Ik heb 3 behandelingen gehad. Je kunt de pijn vergelijken met hele heftige menstruatiepijn. Ik heb van te voren een pijnstiller ingenomen om het ergste op te vangen.
De pijn nam na de behandeling best snel af, het bleef nog wat zeuren (kramppijn) maar ik kon gewoon volledig functioneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:49

Thanks voor je reactie!
Hoe zat het met navloeien? Was dat veel? Hoe lang heeft dit geduurd?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:51

Kayleigh_ schreef:
Thanks voor je reactie!
Hoe zat het met navloeien? Was dat veel? Hoe lang heeft dit geduurd?

Dat heeft wel een paar dagen geduurd volgens mij, het is inmiddels alweer enkele jaren geleden dat ik de laatste behandeling heb gehad :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:42

Hebben ze bij mij ook gedaan,vanwege een poliep er op.Pijn...tja,een soort weeige pijn.Ik ging bijna tegen de vlakte daarna.Vloeide nog wel aardig.Ik heb het over 35 jaar geleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:36

geerke schreef:
Hebben ze bij mij ook gedaan,vanwege een poliep er op.Pijn...tja,een soort weeige pijn.Ik ging bijna tegen de vlakte daarna.Vloeide nog wel aardig.Ik heb het over 35 jaar geleden

Dat flauwvallen lees ik veel. Was dat van de spanning of is dat echt een veelvoorkomende reactie op de bewuste behandeling zelf, denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:37

amies100 schreef:
Dat heeft wel een paar dagen geduurd volgens mij, het is inmiddels alweer enkele jaren geleden dat ik de laatste behandeling heb gehad :o

Ah oke, ik lees bij sommige ervaringen inderdaad een paar dagen vloeien, anderen hebben het over elk uur een nieuw maandverband en dat behoorlijk lang :=

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:42

Nieuwsgierige vraag: waarvoor zou een dergelijke operatie nodig zijn? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:08

kimberly1995 schreef:
Nieuwsgierige vraag: waarvoor zou een dergelijke operatie nodig zijn? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Het doel is om afwijkende cellen af te laten sterven en nieuw, hopelijk gezond, weefsel terug te laten groeien.

Bovenste laag van de baarmoedermond wordt bevroren, daaronder vormt zich een blaar waardoor de bevroren laag afsterft en afgestoten wordt. Het lichaam krijgt daarmee een trigger om nieuw weefsel te maken.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:03

Kayleigh_ schreef:
kimberly1995 schreef:

Het doel is om afwijkende cellen af te laten sterven en nieuw, hopelijk gezond, weefsel terug te laten groeien.

Bovenste laag van de baarmoedermond wordt bevroren, daaronder vormt zich een blaar waardoor de bevroren laag afsterft en afgestoten wordt. Het lichaam krijgt daarmee een trigger om nieuw weefsel te maken.

Dat klinkt 1) niet fijn en 2) heel vervelend als het nodig is. Zoals ik al aangaf heb ik er zelf geen ervaring mee.

Ik neem aan dat je dit zelf misschien nodig hebt? In dat geval: veel sterkte en beterschap!