Help!!! Welke sport of hobby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Help!!! Welke sport of hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 09:51

Hallo iedereen :D

Al een tijdje kan ik niet echt mijn draai vinden in een sport of hobby. Ik merk dat ik te veel binnen blijf zitten voor mijn gevoel en daardoor mijn frustraties minder goed kwijt kan en minder onder de mensen ben.

Ik heb een gelukkige langeafstandrelatie, dus in het weekend ben ik of bij haar of zij bij mij.
Ik heb vrienden, maar de meeste zijn eigenlijk hetzelfde als mij. Dus dat schiet niet echt op haha!

Vanuit vroeger ben ik altijd opgegroeid om een hobby of sport te hebben en dit heb ik altijd met veel plezier en passie gedaan. Ik heb op veel verschillende sporten gezeten waaronder: paardrijden (te duur), motorcross, honkbal, voetbal en ging ik met regelmaat naar de sportschool en de rest ben ik waarschijnlijk vergeten.

Helaas doe ik nu geen sport meer, ook omdat ik snel te moe ben na een inspanning. Hier heb ik al onderzoeken naar gedaan in het verleden en daar kwam uit dat ik waarschijnlijk chronische vermoeidheid heb. Dit gaat de ene dag dus beter als de andere.

Momenteel werk ik van uit huis als zzp grafisch vormgever en doe ik veel andere creatieve dingen. Soms teken/schilder ik nog wel eens in mijn vrije tijd.

Verder ben ik een beginnetje aan het maken met muziek maken op mijn elektrische gitaar en speel ik een klein beetje piano (mijn vrienden zijn allemaal ook van het muziek maken). Dit vind ik allemaal erg leuk.

Alleen mijn probleem is dus dat ik meer dingen buiten huis wil gaan doen. Dit zodat ik wat meer in het sociale wereldje kom en niet een huismus ga worden.

Nu mijn belangrijkste vraag:
Kunnen jullie mij helpen met het vinden van een leuke nieuwe hobby/sport? :D Of zit jij ook met hetzelfde probleem? Wie weet kunnen we elkaar helpen met het vinden van een nieuwe hobby/sport :D

8nnemiek

Re: Help!!! Welke sport of hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:54

Heb je een idee in welke richting je iets zoekt? Ik denk dat sporten als voetbal en honkbal nu te zwaar zijn vanwege je vermoeidheid? Maar zoek je wel weer iets in die richting, een teamsport?
Paardrijden is duur inderdaad, maar misschien is het een idee om een verzorgpaard te zoeken?
Ik ben zelf een aantal jaar geleden begonnen met zeilen, echt een heerlijke sport en dat kun je solo doen of met een vriend/vriendin en bij zo'n club leer je meestal een hoop leuke mensen kennen. Of suppen, dat is helemaal 'in' tegenwoordig :+

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:16

Als je ook alleen sporten leuk vind: (race) fietsen/mountainbiken, verzorgpaard eventueel, fitness. Zijn allemaal sporten die je kunt doen als je zelf wilt/kan, en dus zit je nergens aan vast. Hardlopen zou ook kunnen, wandelen, ook dit soort sporten zit je niet gebonden aan bepaalde tijden/keren om te trainen en ben je vrij in wat je doet. Wel moet je het leuk vinden om dan alleen te sporten of in deze sport een sportmaatje vinden (vrijblijvend)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:18

Zou je wel weer willen voetballen? Misschien is PlayKicks iets voor je? Dan kan je zelf bepalen wanneer en waar je voetbalt.
Anders misschien vrijwilligerswerk? Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in een poppodium, zeker weten dat je dan snel geen huismus meer bent!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:24

Bij ons is er een dame die allerlei soorten buitensporten geeft.

Die heeft ook een wandel groepje. Dan ga je stevig lopen (dus niet hardlopen) en doe je tussendoor oefeningen om fitter en sterker te worden op je eigen niveau en tempo.

Gezien je zelf aangeeft niet elke dag hetzelfde te kunnen zou zoiets wel lekker zijn. Dan kan je je aanpassen naar wat je die dag kan. En mocht het erg lekker gaan kan je vaak bij zo'n groep ook wel doorstromen naar een hardloopgroepje of bv crossfit.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:25

Zoek op of er bij jou in de buurt lessen worden gegeven via The Bootcampclub.
Zit er zelf sinds eind januari bij.
En ik ben helemaal om. Vind het heerlijk, buiten sporten, met andere mensen.
Sfeer is altijd top eigenlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:38

Ik zit nu op een cursus kleding maken en ik volg een Spaanse taalcursus! Beide leuke hobbies en je hebt er ook nog echt wat aan :) Ik zou eens kijken of er een buurthuis/whatever bij je in de buurt zit, daar organiseren ze vaak cursussen. Dan heb je ook gelijk een stok achter de deur om er regelmatig mee aan de gang te gaan

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:45

Mountainbiken? Dat kan je zo rustig of net zo sportief aanpakken als je zelf wil. Het kan alleen of samen met anderen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:46

Als je muziek leuk vindt, zou een orkest een idee zijn? Daar leer je een instrument spelen en daarna in een orkest ook sociaal samen muziek maken :j

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:52

Misschien een vorm van dansen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:53

Wandelen of fietsen.
Bij chronisch vermoeid is intensiever vaak afbraak ipv opbouw.
Bij fietsen kun je eventueel aan een met trapondersteuning denken, dan kun je hem zo zwaar zetten als die dag nodig.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:14

Vero schreef:
Misschien een vorm van dansen?

hier dacht ik ook gelijk aan.

stijldansen misschien ( als voorbeeld ) :o :o

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:27

Leuk topic om te volgen, ben zelf eigenlijk ook op zoek naar een nieuwe/andere sport. Zit zelf te kijken naar Airsoft of Duiken, lijken me erg leuk. Maar ook wel aan de prijs, voornamelijk de aanschaf van je materiaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:31

Duiken! :j Wel prijzig inderdaad maar als je eenmaal je materiaal bij elkaar hebt gespaard valt dat ook wel weer mee erna. Goed op marktplaats of duikfacebooks speuren!

Heb daar al zo veel leuke mensen in leren kennen...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:34

Danique schreef:
Duiken! :j Wel prijzig inderdaad maar als je eenmaal je materiaal bij elkaar hebt gespaard valt dat ook wel weer mee erna. Goed op marktplaats of duikfacebooks speuren!

Heb daar al zo veel leuke mensen in leren kennen...

dan moet je eerst ook je duik brevet halen en gekeurd worden door een huisarts die dat goedkeurt. :o :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:41

Gezien je chronische vermoeidheid zou ik iets kiezen waarbij je niet verplicht op bepaalde tijden ergens moet zijn maar je zelf kunt bepalen waar wanneer en hoe lang. misschien wandelen fietsen zwemmen of sportschool een idee? Of ga tuinieren, moestuin of gewoon tuinieren, huur desnoods een volkstuintje daarvoor. Creatief ben je bezig maar dat is ook binnen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-07-17 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:41

Je hoeft niet gekeurd te worden om je brevet te halen hoor, alleen als je professioneel wil gaan duiken. Of ten minste, bij PADI dan niet. Bovendien als je eens in de zoveel tijd gaat duiken kan je ook prima spulletjes huren van de duikclub ipv. alles zelf te kopen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:07

Danique schreef:
Je hoeft niet gekeurd te worden om je brevet te halen hoor, alleen als je professioneel wil gaan duiken. Of ten minste, bij PADI dan niet. Bovendien als je eens in de zoveel tijd gaat duiken kan je ook prima spulletjes huren van de duikclub ipv. alles zelf te kopen.

aah oke, een begeleidster die ik had, duikt heel fanatiek, met haar man.

zij vertelde mij, dat je altijd gekeurd moet worden, vandaar dat ik het ook aanhaalde, maar bedankt voor de uitleg iig :j :j :j

zo kunnen we altijd wat leren van elkaar :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 05:21

Precies! :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:23

En eerst beginnen met wandelen en als dan je conditie beter is een actievere sport.Bij sommigen asiels kan je ook een hond 'lenen' om een wandeling te maken.Of ken je iemand met een hond.