In de knoop met mijzelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

In de knoop met mijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 09:32

Nooit gedacht dat t nodig was, nooit gedacht dat ik een topic zou openen over mijzelf, maar nu is dat wel zo..

Sinds ik aan een nieuwe studie ben begonnen (na 2 mislukte studies) ben ik eigenlijk wat onzeker geworden. Dit was ik altijd al, maar dit is eigenlijk alleen maar erger geworden.
Niet alleen qua resultaten op school, maar ik vergelijk mijzelf met alles en iedereen. Iedereen is in mijn optiek beter dan ik en levert beter werk af dan ik.
Ergens weet ik dat t onzin is, want na 1,5 jaar sta ik nog steeds een 7 gemiddeld, maar mijn gevoel vindt van niet.

Sinds een jaar heb ik een nieuwe vriend. Ik ken m via de introductie van school en zit/zat samen bij mij op de academie. Hij doet ICT en ik cmd.
Hij had de mogelijkheid om een jaar over te slaan.
Ik had die mogelijkheid niet en ik loop een jaar achter op hem.
Hij heeft een goede stage gehad met een prima werkgever en werksfeer. Hij heeft een leuk bijbaantje waar hij ook veel leert binnen zijn school.
Wat ik nu ga zeggen is echt heel naar, maar ik ben daar een beetje jaloers op. Voor mijn gevoel ben ik slechter, omdat ik nog geen stage heb gelopen (en ik super bang ben dat ik weer een slechte stage krijg) en omdat ik "maar" een supermarkt baantje heb waar ik veel werk.. tijd voor vrienden heb ik niet zo veel, omdat de werktijden soms ruk zijn.

Ik kan ook niet echt genieten van de leuke dingen. Zoals een leuk dagje weg, daar kan ik niet naar uit kijken. Zelfde als vakantie. Over 2 weken gaan we naar Zweden, maar ik kan me er niet op verheugen. Enige wat ik zie is dat ik nog wen x aantal uur moet werken voordat we op vakantie gaan. Het feit dat t lekker verdient (wat iedereen zegt), dat zie ik niet..

Sinds 2 maand ben ik verhuisd naar Arnhem. Helaas bevalt me dit totaal niet. Paard staat 1,5 uur enkele reis van mij vandaan en ik kan me niet thuisvoelen in het huis.
We zitten er voor max een jaar ivm wat regelingen, maar ik ontvlucht het huis. Als ik vrij ben doe ik er alles aan om niet thuis te zijn. Dat is dus paardrijden bij mijn ouders thuis.

Ik ben op zoek naar hulp, maar stiekem schaam ik mij er ook voor en wil ik niet dat mensen mijn "problemen" weten.
Daarnaast weet ik dat het allemaal tussen m'n oren zit, maar ik krijg het niet uit m'n hoofd.

Wat ik hier mee wil? Van me afschrijven, even verhaal kwijt denk ik.
Sorry als het warrig is!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:39

Es_ther schreef:
Ik ben op zoek naar hulp, maar stiekem schaam ik mij er ook voor en wil ik niet dat mensen mijn "problemen" weten.
Daarnaast weet ik dat het allemaal tussen m'n oren zit, maar ik krijg het niet uit m'n hoofd.

Juist goed om hulp te zoeken voordat je helemaal vast loopt. Stap naar de huisarts, vertel je verhaal en hij/zij kan je door verwijzen naar de hulp die je nodig hebt.
Want jij moet op een andere manier naar jezelf leren kijken.

Heb je enig idee waarom je eerdere studies zijn mislukt; of was het gewoon een foute keuze?.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 09:45

Babootje schreef:
Es_ther schreef:

Juist goed om hulp te zoeken voordat je helemaal vast loopt. Stap naar de huisarts, vertel je verhaal en hij/zij kan je door verwijzen naar de hulp die je nodig hebt.
Want jij moet op een andere manier naar jezelf leren kijken.

Heb je enig idee waarom je eerdere studies zijn mislukt; of was het gewoon een foute keuze?.

Eerste studie was een foutje. Had mbo vormgeving gedaan en dacht dat ik bedrijfseconomie leuker zou vinden. Nah, nee dus :+.
De tweede stopte er mee en zou ik voor 3/4 van de lessen naar een locatie moeten wat enkele reis 2,5 uur reizen was. Op kamers ging toen niet dus besloten om af te breken en half jaar te werken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:49

Afbeelding
Hulp zoeken is niet raar of debiel. Juist hartstikke slim en verantwoordelijk!

Volgens mij is je emmertje gewoon vol en kan het zijn dat je ook toe bent aan vakantie? Haal even een paar keer diep adem en schrijf voor jezelf op welke dingen je dwarszitten en wat je kunt oplossen en wat gewoon een kwestie van uitzingen is.

En vergelijk jezelf niet met je vriend, zeker niet als je daar ongelukkig van wordt. :(:) :(:)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:01

Je kan jezelf helemaal gek maken door te vergelijken met anderen. Kijk maar op Facebook, dat stikt van de leuke, bijzondere en bewonderenswaardige updates van de mensen om je heen.

Ook deze mensen hebben zo hun downs, slechte keuzes, baalmomenten en problemen.

Bovendien kan je altijd wel iets of iemand vinden die beter is dan jij. Of die het beter heeft.

Geluk kan niet bestaan zonder de mindere momenten. En geluk is iets waar je zelf heel veel invloed op hebt.

Heel goed dat je hier en ook om je heen naar hulp zoekt. Al is het maar je verhaal vertellen. Relativeren is een kunst die je soms samen met anderen leert.

Het kan heel goed zijn dat je met een kleine verandering in je leven weer de balans gaat vinden. Nu is het even zoeken wat dit dan is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 11:17

Jullie hebben beide helemaal gelijk. Social media boeit me niet heel veel wat mensen posten.

Van dat lijstje is een goede lieveli! Ga ik vanavond thuis even doen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:36

Dit topic past beter op het subforum [MWS] Mensenwelzijn en sport, daarom verplaats ik het even van LZP > MWS