Even een schets. Ikzelf ben altijd lastig wbt echte vriendschappen ook zo te noemen, liefde en onzekerheid is een struikelpunt (zal de puberteit wel zijn hoor).
Ik durf nooit goed te zeggen wat ik met of zonder bepaalde mensen of zelfs dieren moet doen. Heb geen bindingsangst, wel verlatingsangst (als ik dat zelf zou mogen constateren?).
Ik vind het ontzettend lastig om dingen los te laten, verlies te verwerken en door te gaan, waar er voor de desbetreffende persoon/dier geen 'vervanger' is.
Wanneer iemand door wat dan ook mijn leven verlaat of er ruzie komt en er niet iemand daarvoor in de plaats komt -die dus dezelfde gevoelens bevredigd- vind ik het lastig om die persoon/dier los te laten.
Nu gebeurt het niet vaak, maar ik vraag me af hoe mensen in zo'n persoon rouwen of het afscheid verwerken...
Ik heb een halfjaar geleden afscheid moeten nemen van mijn verzorgpaard (ik flap er maar gelijk uit dat ik het hier inderdaad over Raymond heb

Ik heb verscheidene aandenken aan dit paard; een foto op canvas, onze 'prijzen' en een plus van de staart. Er hoeft maar iets over paarden (vooral als het over dit specifieke ras gaat) te worden besproken en ik duikel altijd terug op dit paard. Soms zit ik huilen op mijn bureaustoel naar zijn canvas te kijken.
Buiten dat ik dit met dit oude verzorgpaard heb, heb ik dit ook met mijn huidige vriend(en). We zien elkaar bijna dagelijks en kennen elkaar ons hele leven (we zijn nog maar zestien en zeventien), waar we dus steeds meer naar elkaar toegroeide en nu een relatie hebben. Uit het gevoel van geluk of bang zijn dat er ooit wel eens iets kan gebeuren dat ons uit elkaar drijft terwijl nu juist zo perfect voor elkaar zijn voel ik me daar erg vreemd bij. Ik ben niet bang voor ruzie, ik ben gewoon bang voor dingen zoals dood, etc. Ik wil niemand kwijtraken die tot op heden veel in mijn korte leven heeft betekent.
Nu is dit gewoon een karaktertrek, ik ben erg loyaal en sta altijd voor ze klaar. Pak mijn rust wanneer dit nodig is en ben soms helemaal klaar met mensen an sich.
Maar ik ben vast niet de enige die dit soort dingen moeilijk verwerkt?

Ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen, hoe jullie makkelijker dit soort angsten verwerken. Hoef verder geen hulp want ben verder totaal niet getraumatiseerd door iets dat mij zo onzeker heeft gemaakt.
Ik snap dat er misschien reacties gaan volgen over dat het de puberteit is en dat dit wel over gaat, of dat ik deze 'kalverliefde' niet te serieus moet nemen. Maar ik heb genoeg meegemaakt om te weten hoe onze relatie er voor staat (ook met vrienden etc).