[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:56

Peperkroket schreef:
Hi! Ik heb donkerblond haar met veel blonde highlights/balayage achtig. Dit is inmiddels wel al best ver uitgegroeid. Ik wil nu graag mijn haar verven met een rode spoeling. Weten jullie of de kans groot is dat dit compleet in de soep gaat lopen ivm die highlights? Hoor het graag!


Nee hoor, dat geeft juist mooie diepte aan de kleur.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:55

Misschien kunnen jullie mij iets aanraden...

Ik heb halflang (tot op de schouders) stijl haar, dat vroeger altijd veel meer volume had. Nu hangt het maar wat... Het is zwaar zeg maar... Als ik een staart in doe heb ik altijd van die korte pluizige plukjes die er niet bij in kunnen (dat is niet zo geknipt).

Gewoon knippen lijkt me niet nuttig, aangezien ik dan nog tegen hetzelfde aanloop...

Wat is een wijze behandeling? Vroegah had ik wat meer slag in mijn haar, dat zou ik heel graag terug willen. Lagen ben ik ook wel toe bereid om er weer in te laten knippen. Ik wil gewoon weer leuk haar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:05

lagen zijn ook het eerste wat ik denk! weet niet of je dik of dun haar hebt? bij dun haar zou ik dit juist niet doen

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:14

brokjes schreef:
lagen zijn ook het eerste wat ik denk! weet niet of je dik of dun haar hebt? bij dun haar zou ik dit juist niet doen


Ik heb vrij dik haar :j

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:37

Janine, ik heb hetzelfde probleem! Mijn haar is best lang maar hangt heel erg plat als ik het gewoon was en droog. Ik gebruik nu sinds een jaar de Wonder Worker spray van Shu Uemura. Dat is een soort prep spray die ik na het wassen en voor het uitkammen in mijn haar doe (2 sprays is meer dan voldoende). Of ik het aan de lucht droog of met een haardroger, mijn haar krijgt er zooooooveel volume van! Het kost wel wat maar ik doe nu al bijna 1,5 jaar met hetzelfde flesje. En ik krijg zoveel complimenten als ik mijn haar was dat het zo leuk zit :D Het helpt ook heel erg tegen pluis en maakt je haar makkelijker te ontklitten. :)

Fearn

Berichten: 4778
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:59

Wat een leuk topic dit :D

Ik ben vandaag naar de kapper geweest, ik wilde van lang en blond naar korter en met donkerbruine lokken. Alleen de kapster zei dat dit niet echt mogelijk was zonder uitgroei, dat ze daarom dus niet de donkere aanzet wilde verven.. Dus hebben ze alleen onderin mijn haar lowlights gezet. In het begin vond ik ook dat het echt niet donker genoeg was, maar ze raadden af om nog donkerdere verf te gebruiken, dus hebben ze bij de aanzet nog wat meer lowlights gedaan.

Mijn haar was eerst zo:
Afbeelding
Afbeelding

En ik wilde zoiets als dit:

Afbeelding

En het is uiteindelijk zo geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het wel leuk opzich, het lijkt nu wat donkerder en grijs achtig. Maar het is toch niet het resultaat wat ik verwacht had. En het was best wel duur.

Waren mijn verwachtingen dan toch te onrealistisch? Of vinden jullie dat de kapper meer had kunnen doen?

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 08:01

@Isa je blonde haar is je eigen kleur? Als dat zo is dan snap ik het niet nee, als je haar geblondeerd is dan is donkerbruin een lastige kleur om mooi te krijgen.
Mbt tot je uitgroei heeft ze wel gelijk ervan uitgaande dat je eigen kleur lichtblond is. Maar wel slecht argument, dan moet je dat bijhouden *D

Fearn

Berichten: 4778
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:47

Artimes schreef:
@Isa je blonde haar is je eigen kleur? Als dat zo is dan snap ik het niet nee, als je haar geblondeerd is dan is donkerbruin een lastige kleur om mooi te krijgen.
Mbt tot je uitgroei heeft ze wel gelijk ervan uitgaande dat je eigen kleur lichtblond is. Maar wel slecht argument, dan moet je dat bijhouden *D


Dat blonde is mn eigen kleur inderdaad :)

Ik had wel aangegeven dat ik het aan de bovenkant zo veel mogelijk blond wilde houden, omdat ik niet steeds uitgroei wil bijverven

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:55

Als je natuurlijk blond bent, denk ik dat die foto sowieso niet heel bereikbaar is. De foto is een brunette die geblondeerde highlights heeft, terwijl jij blond bent en je dat effect dus niet helemaal hetzelfde gaat kunnen hebben.

Fearn

Berichten: 4778
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:00

Yasmine schreef:
Als je natuurlijk blond bent, denk ik dat die foto sowieso niet heel bereikbaar is. De foto is een brunette die geblondeerde highlights heeft, terwijl jij blond bent en je dat effect dus niet helemaal hetzelfde gaat kunnen hebben.


Ja dat idee heb ik nu ook. Al had ik dan denk ik liever gehad dat de kapper mij dit geheel had afgeraden, ipv half iets te proberen..

Maar goed, op zich vind ik het wel leuk, een beetje donkerblond :) het is even wennen

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:12

Maar, de foto die je als voorbeeld had is duidelijk bruin bovenop/uitgroei. Je geeft zelf aan dat je de uitgroei je eigen blonde kleur wilde houden. Dan kun je zelf toch ook bedenken dat het niet zoals het plaatje wordt? Vind niet dat je de kapster hierin iets kunt verwijten.

Fearn

Berichten: 4778
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:58

__Sannne schreef:
Maar, de foto die je als voorbeeld had is duidelijk bruin bovenop/uitgroei. Je geeft zelf aan dat je de uitgroei je eigen blonde kleur wilde houden. Dan kun je zelf toch ook bedenken dat het niet zoals het plaatje wordt? Vind niet dat je de kapster hierin iets kunt verwijten.


Dat is waar.. ik had alleen gehoopt op iets duidelijker contrast/kleurverschil, dat je echt blonde en bruine lokken kunt zien. Maar misschien was dat gewoon niet mogelijk.

laura1987

Berichten: 7141
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:04

Ik snap dat ze dit dan van de kapster had willen horen.
Zelf kies ik ook weleens plaatjes uit waarvan de kapster dan zegt “ dit gaat nooit lukken”.
Dit heb ik liever dan een halve poging :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:22

IsaCalixa schreef:
__Sannne schreef:
Maar, de foto die je als voorbeeld had is duidelijk bruin bovenop/uitgroei. Je geeft zelf aan dat je de uitgroei je eigen blonde kleur wilde houden. Dan kun je zelf toch ook bedenken dat het niet zoals het plaatje wordt? Vind niet dat je de kapster hierin iets kunt verwijten.


Dat is waar.. ik had alleen gehoopt op iets duidelijker contrast/kleurverschil, dat je echt blonde en bruine lokken kunt zien. Maar misschien was dat gewoon niet mogelijk.


Ah zo, ik zie dat je ook in Groningen woont. Welke kapper ben je geweest? Ik ben laatst zelf bij Beauty Avenue geweest en die kan ik echt aanraden!

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:54

Als je je uitgroei niet bij wilt houden zou ik er ook niet aan beginnen nee :)
Wat ze heeft gedaan is wel heel subtiel en ik vind het mooi maar kan mij voorstellen dat als je dat plaatje in je hoofd hebt dat het tegen valt ;)

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:42

IsaCalixa schreef:
__Sannne schreef:
Maar, de foto die je als voorbeeld had is duidelijk bruin bovenop/uitgroei. Je geeft zelf aan dat je de uitgroei je eigen blonde kleur wilde houden. Dan kun je zelf toch ook bedenken dat het niet zoals het plaatje wordt? Vind niet dat je de kapster hierin iets kunt verwijten.


Dat is waar.. ik had alleen gehoopt op iets duidelijker contrast/kleurverschil, dat je echt blonde en bruine lokken kunt zien. Maar misschien was dat gewoon niet mogelijk.


Had gekund hoor.
Gewoon nog donkerder low-lights. Sterker nog, als ze twee donkere kleuren lowlights had gezet was het denk ik meer jouw smaak geworden. Ook had ze kunnen spelen met dikkere plukken.
Dit is erg subtiel gezet, iets waar de meeste kappers weer een manko in hebben (zie genoeg voorbeelden hier), dus wat dat betreft heeft ze het wel mooi gedaan.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:04

Hallo allemaal :)

Mijn haar heeft een heel lang verf-geschiedenis(paars, rood, blond, donkerbruin) en ik ben ook zeker niet van plan hier mee te stoppen. Ik krijg gelukkig altijd complimenten over de stevigheid van mijn haar en dat het er, ondanks het vele verven, goed uit blijft zien. Helaas heb ik pas geleden bepaalde medicatie moeten slikken wat mijn haar écht niet goed deed en ik heb toen op het punt gestaan om de schaar er in te zetten … Ondertussen is het weer aan het herstellen .. maar ik blijf bij het verhaal; ik vind het vervelend lang. Nog zo'n 10cm en het hangt op mijn billen.

Samen met de kapper zijn we mijn haar richting een grijstint aan het krijgen. Dat is niet direct gedaan en ik heb nu pas de eerste fase gehad (maanden geleden) en toen was het blonde meer asblond naar heel licht. Toch gaat de toner die ze daar op zetten er altijd vrij vlot uit, maar ik mag niet klagen. Stap 2 heb ik uitgesteld vanwege het financiële gebied maar .. als je haar niet goed zit …

Wat vinden jullie? Ik moet zeggen dat ik wel even schrok hoe het 'geverf' er uit zag, de vlakken, maar oké. Ik draag het eigenlijk nooit los dus dat verspringt wel. Uitgroei zie je gelukkig niet, daarom kan ik het altijd wel wat uitstellen. Geknipt moet het nu echt wel worden.

Ik twijfel dus heel erg om het korter te doen en dan verder te werken naar een grijstint. Wat zouden jullie adviseren?

Afbeelding
Foto net gemaakt. (net uit een vlecht gehaald)

Afbeelding
En dit was 9 juni, toen zat de kleur er net in.

En dit is hoe het kort is geweest - maar ik twijfel. Foto was trouwens voor iemand haar schoolopdracht.

Spoiler:
Afbeelding

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:58

Dat korte staat je echt super mooi!

Ik had een beetje een vergelijkbare situatie, op het verf verhaal na. Ik had mijn haar voorheen donker met een intense rood paarse gloed. Heel mooi maar echt een hel om goed mooi te houden. Daarom nu even gekozen om het terug te verven naar een meer bruine boventoon.

Echter mijn haar was ik ook helemaal zat, het was te lang en viel daardoor niet meer mooi. Mijn haar was heel erg vergelijkbaar met jouw foto, dat het echt in een soort plukken valt i.p.v. een mooie bos. Ik zou als ik jou was kiezen voor een tussen lengte, heel iets langer dan op je onderste foto denk ik. En dan heel iets lagen erin zodat het van zichzelf mooi en volumineus valt

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 00:05

Dankjewel voor het compliment! Dat is 2 jaar terug dus in principe groeit het hard zat.. maar vind het wel spannend. Heb altijd het idee dat ik met het korte haar niets kan. Ik heb slag in mijn haar en met een beetjr pech of verkeerd opdrogen en het lijken wel glijbanen :')

Ik vind de bayalage achtig iets nu ook helemaal niet mooi uitkomen. Het is gewoon te lang. Te 'stijl'. Gewoon saai. Heb het altijd in een vlecht en thats it.

Aan rood begin ik ook niet meer. Drama om bij te houden. Ik was me nu rot met zilvershampoo maar toch die assige kleur blijft niet. Maarja dit was ook nog maar laag 1. Het moet stapelen.

Aan een tussenlengte dacht ik ook! Maar weet het nog niet zo goed. Hoop dat er nog meer handige tips langs komen, dankjewel!!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:11

Ik zou echt de schaar erin zetten tot waar het weer volume heeft, en dat is in mijn ogen zo'n beetje het punt waar je allerlichtste plukken stoppen. Beste en flink stuk eraf dus, maar nog niet zo als op de onderste foto. Hoewel ik dat ook nog echt niet kort vind trouwens...

Afbeelding

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:39

In vergelijking met wat ik nu heb, is het wel kort haha :P Maar ik deel je mening!
Mijn haar kwam hier overigens net uit een vlecht en is niet geborsteld, als het geborsteld is hangt het gewoon als een bos bij elkaar. Toch ben ik er gewoon zat van. Heb gister op YouTube zitten kijken hoe je kort haar kan vlechten, dus denk dat er toch binnenkort een stuk vanaf gaat.

Dan nog even zien in welk model..

Fair
Berichten: 3566
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:25

Tegen de verwachtingen in is het toch goed gegaan. :=

Afbeelding
Excuus voor blote billen hoofd. :+

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:57

Ik zit er aan te denken om dan mijn haar maar eens luxe te laten verven, naar aanleiding van jullie reacties....

Vorig jaar hebben ze er voor de leuk krullen in gezet, zo zag het er uit...
Afbeelding

Komt overeen met de lengte die ik nu heb.

Zo kort wil ik maximaal gaan eigenlijk... Dit was in mei... ('s ochtends, dus geen geimplodeerd kapsel zeg maar)
Afbeelding


Wat is volgens jullie een leuk kapsel voor mij?

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:08

Ooh wauw ik vind je haar op die 2e foto echt heel leuk! (ondanks dat ik echt een krullenmens ben, en dat met stijl haar)! Vind daar de kleur ook mooier, misschien met een warmere tint er doorheen voor het najaar? :D

@ Fair,
Super tof!

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:24

xDenies schreef:
Ooh wauw ik vind je haar op die 2e foto echt heel leuk! (ondanks dat ik echt een krullenmens ben, en dat met stijl haar)! Vind daar de kleur ook mooier, misschien met een warmere tint er doorheen voor het najaar? :D

@ Fair,
Super tof!


Dankje, eerste foto is ook een beetje uit een rare hoek hoor :P

Maar die tweede is echt een gelukje... Daarom wil ik naar aanleiding van dit topic richting lagen, maar een exact kapsel vind ik zó moeilijk... Want ik geen idee wat bij mijn gezichtsvorm past. :7