[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:20

J0anieke schreef:
Ik kom ook even binnenvallen. Ik heb m'n haar koperblond geverfd (L'Oréal preference), maar ik vind de uitgroei zo lelijk. M'n haar groeit vrij snel, dus je ziet het na 3-4 weken al best goed.
Nu wil ik mn haar weer meer richting mn eigen kleur, maar wel met een tintje. Nu zit ik aan deze te denken: syoss oleo mokka donkerblond
Ik denk dat ik het antwoord al weet (nee?), maar denken jullie dat ik dit over het koperblond kan verven? :=
Mijn natuurlijke haarkleur is lichtblond en mijn haar is heel dun.


Jij wil een koele kleur. De 7 staat voor de diepte. En de .56 betekent dat er zowel mahonie (koel) als rood (warm) toegevoegd is. Het kan dus zijn dat het alsnog warmer uitpakt dan je zou willen.

jasz

Berichten: 2222
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:46

Oh nee dat wordt heel lastig. Je zal eerst het rood moeten neutraliseren door het te ontkleuren en er dan een tegenhanger in te zetten. Dat zal groen zijn. Misschien zou je de stap van het ontkleuren kunnen overslaan, maar dan moet je in ieder geval je uitgroei nog 1 keer koper kleuren. Je kan dit pakje er wel overheen zetten, alleen zal de kleur dan veel meer rood/oranje uitpakken, omdat de basis al oranje is.

Ik heb toevallig net paars uit m'n haar gehaald en er daarna oranje in gezet omdat het toen blauw was en daarna middenblond erin. Dat kan, maar je moet alle stappen doorlopen, anders eindig je met heel wat anders dan je voor ogen had.

J0anieke

Berichten: 4884
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:49

Thanks dames! Ik ga maar lekker met head en shoulders in de weer en wachten tot het is uitgegroeid.. :')

J0anieke

Berichten: 4884
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:55

Nou, toch m'n haar nog ontkleurd (Kruidvat ontkleuring voor lichte kleuren) en gekleurd.. :D

Afbeelding
Hoe het was

Afbeelding
na ontkleuring (en kapper)
Dit was in het ene licht echt verschrikkelijk mooi, en aardig m'n eigen kleur, maar in ander licht/andere hoek nog net niet lichtgevend geel :=

Afbeelding
en nu :D

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:27

Wow heel nice. Ziet er goed uit. :)

J0anieke

Berichten: 4884
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:52

Ja blij mee! Stuk natuurlijker en nu kan het hopelijk wat mooier uitgroeien :D

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:58

Ik heb even jullie mening nodig. Ik ben sinds kort begonnen met investeren in mijn 'haircare' en wil ik beter beginnen zorgen voor mijn haar. Normaal gesproken laat ik mijn haar 2x/jaar kleuren met blondere highlights, met bleach maar gebruik geen toner. Nu is dit al 8 maanden geleden omdat mijn kapper gestopt is in de zaak waar ik afgelopen jaren naartoe ga. Mijn vriendinnen zijn naar een nieuwe kapper geweest voor dezelfde procedure (maar zij zijn lichter van nature dan ik) en bij hen was dit heel mooi gedaan.

Nu vertrek ik binnen een kleine maand voor 3 maanden naar het buitenland, en twijfel ik of ik mijn haar hiervoor nog zou laten doen of het gewoon even laat rusten tot ik terug ben. Ik heb enkele maanden geleden een dooskleuring gebruikt op mijn haar zonder ammoniak, en heb op dit moment eigenlijk nog altijd een mooie kleur. Maar langs de andere kant wil ik ook niet dat mijn natuurlijke kleur er weer te veel doorkomt en ik daardoor misschien wer verder van huis ben. Ook twijfel ik dan of ik naar de nieuwe kapper zou gaan of naar mijn oude salon waar ze wel de precieze kleuring genoteerd hebben staan in de computer, maar het dan door een andere kapster zou laten doen. Wat zouden jullie doen?

Durquia

Berichten: 197
Geregistreerd: 01-02-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:09

Ik kan je niet vertellen wat ik zou doen, het is maar net of de uitgroei van circa 3 cm die je nu hebt storend vindt en wanneer dat er meer door komt je je daar aan gaat irriteren. En hoe groot het verschil is van je eigen kleur met de kleur die je je haar hebt gegeven.
Als kapster kan ik je wel vertellen dat de kleur die ze bij de salon hebben genoteerd van je er niet meer toe doet wanneer je je haar gekleurd hebt met boxcolor, met of zonder ammoniak. Kleur is kleur en wanneer nu je haar met blondering opgelicht gaat worden ga je zien dat je natuurhaar (de uitgroei) anders gaat oplichten dan het gedeelte wat gekleurd is geweest door de pigmenten die daar in zitten. In sommige gevallen valt dat mee maar meestal zie je dit, dus waarschijnlijk zal dat toch een toner nodig hebben om recht te trekken.
Mijn advies is dan, welke kapper je ook gaat, wees eerlijk en vertel wat er gebeurt is. Een kapper die goed kan kleuren weet dan beter wat te doen om een mooi resultaat te behalen

Farjen

Berichten: 7994
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:25

CalipsoLover schreef:
Ik heb even jullie mening nodig. Ik ben sinds kort begonnen met investeren in mijn 'haircare' en wil ik beter beginnen zorgen voor mijn haar. Normaal gesproken laat ik mijn haar 2x/jaar kleuren met blondere highlights, met bleach maar gebruik geen toner. Nu is dit al 8 maanden geleden omdat mijn kapper gestopt is in de zaak waar ik afgelopen jaren naartoe ga. Mijn vriendinnen zijn naar een nieuwe kapper geweest voor dezelfde procedure (maar zij zijn lichter van nature dan ik) en bij hen was dit heel mooi gedaan.

Nu vertrek ik binnen een kleine maand voor 3 maanden naar het buitenland, en twijfel ik of ik mijn haar hiervoor nog zou laten doen of het gewoon even laat rusten tot ik terug ben. Ik heb enkele maanden geleden een dooskleuring gebruikt op mijn haar zonder ammoniak, en heb op dit moment eigenlijk nog altijd een mooie kleur. Maar langs de andere kant wil ik ook niet dat mijn natuurlijke kleur er weer te veel doorkomt en ik daardoor misschien wer verder van huis ben. Ook twijfel ik dan of ik naar de nieuwe kapper zou gaan of naar mijn oude salon waar ze wel de precieze kleuring genoteerd hebben staan in de computer, maar het dan door een andere kapster zou laten doen. Wat zouden jullie doen?


Ga je naar een zonnig land in die 3 maanden?
Zo ja, dan zou ik niet meer kleuren eerlijk gezegd. Ik ben een brunette maar door de zon bleekt mijn haar altijd heel erg af.

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:33

Ik ben al heel lang meelezer maar nu zelf een vraagje :D al wel de zoekfunctie gebruikt maar kwam er niet helemaal uit.

Gister naar de kapper geweest om highlights te laten zetten en gelijk maar zo'n 15cm van m'n haar laten knippen, heel blij met het resultaat! Ik heb helaas heel fijn haar maar doordat het nu een stuk korter is (ong tot m'n schouders) zit er wel wat meer volume in.

Nu wil ik het wat vaker los dragen maar dan wil ik het wel gaan fohnen of met de fohnborstel en ik vroeg me af of er iemand tips heeft qua haarproducten? Dus welke heatprotector en versteviging zijn jullie tevreden over? :) Het liefst dus geschikt voor fijn haar.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:30

Update: Haar toch maar weer opgefrist voor ik vertrek, zonder toner en het is gelukkig heel mooi uitgedraaid :) Ik ga naar een zonnig land, maar het gaat daar op dat moment nog niet zo warm zijn. Vorig jaar ook net m'n haar laten doen voor ik 2 maanden vertrok midden in de zomer en toen is mijn haar eigenlijk niet super veel verbleekt.


Samiyah schreef:
Ik ben al heel lang meelezer maar nu zelf een vraagje :D al wel de zoekfunctie gebruikt maar kwam er niet helemaal uit.

Gister naar de kapper geweest om highlights te laten zetten en gelijk maar zo'n 15cm van m'n haar laten knippen, heel blij met het resultaat! Ik heb helaas heel fijn haar maar doordat het nu een stuk korter is (ong tot m'n schouders) zit er wel wat meer volume in.

Nu wil ik het wat vaker los dragen maar dan wil ik het wel gaan fohnen of met de fohnborstel en ik vroeg me af of er iemand tips heeft qua haarproducten? Dus welke heatprotector en versteviging zijn jullie tevreden over? :) Het liefst dus geschikt voor fijn haar.


Ik zou dan een volume mousse gebruiken, ik heb er een van Nivea (die hebben er heel veel verschillende) en die biedt meteen ook heat protection. Daarnaast vind ik de keratine heat protection van Syoss ook wel fijn. Iets duurder maar wel heel goed is Olaplex n7 en Gisou heat protection druppels, zelf nog geen ervaring mee maar die komen toch vaak terug naar voren als ik m'n research goed doe :+

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:36

Weet iemand of highlights soms ook met de hand (dmv een kwast) bij de kapper gezet worden? Mijn vorige kapper is gestopt en ben nu naar een nieuwe kapsalon geweest voor highlights. Alleen ik dacht op gegeven moment huh? ze gebruikt geen folies, maar zette de highlights er met een kwast in? Het resultaat ben ik wel tevreden over, maar ik vroeg me af of dit vaker gedaan wordt?
Verder weet iemand toevallig in omgeving Den Haag/Utrecht een echt goede kapper voor knippen en kleuren?

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:31

Sabri schreef:
Weet iemand of highlights soms ook met de hand (dmv een kwast) bij de kapper gezet worden? Mijn vorige kapper is gestopt en ben nu naar een nieuwe kapsalon geweest voor highlights. Alleen ik dacht op gegeven moment huh? ze gebruikt geen folies, maar zette de highlights er met een kwast in? Het resultaat ben ik wel tevreden over, maar ik vroeg me af of dit vaker gedaan wordt?
Verder weet iemand toevallig in omgeving Den Haag/Utrecht een echt goede kapper voor knippen en kleuren?


Deze worden soms ook met de hand gezet, maar zou ik zelf nooit doen, naja niet voor echte highlights, het gaat dan heel erg snel vlekken, en met folies niet.