Random vraag overtollig vel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deoiridh

Random vraag overtollig vel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 20:57

Zeer random vraag gewoon omdat ik er over na zat te denken. Ik denk dat overtollig vel als gevolg van veel afvallen iedereen wel bekend is.

Ik vraag me alleen af of vel ook verruimt kan zijn of losser\ minder mooi kan zitten na bijf. 5 of 10 kg afvallen.

Want je vel is sowieso toch wat opgerekt als je er een paar kilos af werkt?
Of is huid zo elastisch dat het deze schommelingen op kan vangen?

Gewoon uit interesse. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:03

Dat verschilt per persoon. Er zijn mensen met een heel rekbaar vel. Die krijgen ook tijdens een zwangerschap geen striemen en zijn na de bevalling gewoon weer net zo als daarvoor.
Als je echter niet zo'n elastische huid hebt dan kan het het zijn dat je huid scheurt zodat er striae ontstaat en dan kan je vel losser blijven dan daarvoor.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:09

ik denk dat bij de meeste mensen het verschil van 5 a 10 kilo meer of minder nauwelijks opvalt aan je huid. Zelf ben ik 65 kilo afgevallen en ja ik heb wel wat los vel maar niet zo erg als ik had verwacht. Wel bijvoorbeeld aan mijn bovenarmen maar op mijn buik en benen zit er nog 'genoeg' vet in waardoor het wel wat losser zit maar niet flubbert.
Verder hangt het van veel factoren af hoe je huid reageert op afvallen, zoals je leeftijd en of je een dunne huid hebt of niet en de plek van het gewichtsverlies.
Mijn borsten zijn echt wel flink kleiner geworden maar vanwege wat extra huid rondom heb ik wel een bh cup of twee groter nodig. (van 120 E naar 85 G) en dan zit het idd maar zo zo.. maar een maat kleiner zit nog vervelender.

De artsen zeggen dat je je huid moet zien als een ballonnetje als je die na het opblazen weer leeg laat lopen dan is hij ook niet meer precies als daarvoor.