Pijn in m'n doos :o

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Pijn in m'n doos :o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 18:04

De laatste tijd heb ik tijdens en na het rijden toch wel een beetje last van m'n doos, een beetje beurs gevoel zeg maar. Waar moet ik de oorzaak zoeken? Is niet echt lekker :D :D :o

Peetje99

Re: Pijn in m'n doos :o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:05

Daar heb je speciaal ondergoed voor, kan je kopen bij diverse ruitersport winkels

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:05

Zit je wel genoeg op je kont? Zorgen dat je goed je bekken kantelt zodat je je zitbeenknobbels te allen tijde kan voelen.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 18:10

NinaCharlie schreef:
Zit je wel genoeg op je kont? Zorgen dat je goed je bekken kantelt zodat je je zitbeenknobbels te allen tijde kan voelen.

Daar ligt het denk ik niet aan, ik heb een redelijk niveau ;)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:12

Ik heb het ook, maar ik zit dan ook vaak gewoon niet goed.. (holle rug)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:16

Bontje over het zadel?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 18:16

Cocodox schreef:
Ik heb het ook, maar ik zit dan ook vaak gewoon niet goed.. (holle rug)

Heb ik ook niet.

Verkeerd zadel, dat ik teveel naar voren wordt geduwd of zo?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:18

Maar heb je dat sinds kort of niet? Nieuw zadel of niet etc?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:20

Kan aan meerdere dingen liggen en vaak een combineren je bouw en het zadel. Als je een bouw hebt met een wat holle rug dan heb je vaak moeite om je bekken te kantelen en dan zit je automatisch meer op de voorkant. Als je dan nog een dressuurzadel hebt dan word je daardoor vaak nog meer op de voorkant gezet omdat je je bovenbeen niet kwijt kan naar voren toe.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:30

Een beurs gevoel komt voor uit het feit dat er constant iets tegen je doos aankomt. Waarschijnlijk stoot je tegen de voorkant van de kamer/boom aan.
Dit kan komen omdat je zelf verkeerd zit, of dat het zadel niet bij jou past. Je sluit zelf het verkeerd zitten uit, dus pas je waarschijnlijk niet in dit zadel.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 18:38

Dan zou het verkeerd gevuld kunnen zijn? Al een paar jaar een Hulsebos tot volle tevredenheid, en nu de laatste tijd denk ik...mwoh...en het is redelijk recent bijgevuld (niet door Hulsebos overigens).

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:42

Het kan idd dat door verkeerd vullen het dieptepunt naar voren is verplaatst, waardoor jij ook te veel naar voren gaat zitten. Dit is goed te zien wanneer je het zadel op je paard legt.
Ik weet ook niet of jij de afgelopen weken/maanden bent aangekomen of afgevallen? Want dat zou het ook nog kunnen verklaren.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 18:51

ierusju schreef:
Het kan idd dat door verkeerd vullen het dieptepunt naar voren is verplaatst, waardoor jij ook te veel naar voren gaat zitten. Dit is goed te zien wanneer je het zadel op je paard legt.
Ik weet ook niet of jij de afgelopen weken/maanden bent aangekomen of afgevallen? Want dat zou het ook nog kunnen verklaren.

Aangekomen noch afgevallen, maar die verplaatsing van het dieptepunt klinkt heel logisch. Hoe kan ik dit testen? Als ik dan logisch nadenk zou - om dit te testen - ik onder de voorkant iets moeten leggen om het dieptepunt weer naar achteren te verplaatsen.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:29

Het gemakkelijkste is het zadel op je paard leggen. Met of zonder dekje maakt opzich niet heel veel uit. Dan op ooghoogte gaan staan met je zitvlak. Dan kun je het diepste punt inschatten. Zo moet het dieptepunt er uit zien
Afbeelding