Niet tegen de pil kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Niet tegen de pil kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 21:22

Hallo allemaal,

Ik maak mij ergens zorgen om en opeens begint er sinds een uur geleden een belletje te rinkelen. Als eerste wil ik jullie vast mee geven dat ik morgen een afspraak maak met de huisarts.

Eigenlijk voel ik mij al heel erg lang niet echt gelukkig. (Vaak chagrijnig niet happy kunnen zijn, ook gewoon altijd moe gelijk bij het opstaan al, rusteloosheid etc) Vandaag was het moment waarop ik dacht hoelang speelt dat eigenlijk al? Tijdens het lange nadenken bedacht ik mij dat het eigenlijk speelt vanaf het moment dat ik aan de pil ging.

Nu ben ik voor 2 maanden geleden naar de huisarts gegaan voor een nieuwe pil omdat ik last had van doorbraakbloedingen, zwaardere pil gekregen en sindsdien zijn de klachten enorm toegenomen. Ik kan mijn ogen nauwelijks open houden en de bovenstaande klachten zijn erger geworden.

Zouden dit dan echt klachten zijn door de pil?

Wat zouden goede alternatieven kunnen zijn? Spiraaltje/nuvaring is onmogelijk want zelfs een tampon voel ik nog zitten.

brighteyes85

Re: Niet tegen de pil kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:27

Als je al het andere hebt uitgesloten kan het inderdaad door de pil komen. Ik kon zelf ook niet tegen de pil. Na 30 kilo aankomen, constante stemmingswisselingen en allerlei lichamelijke ongemakken op eigen initiatief en na overleg met de huisarts gestopt met de pil. De beste keus ooit!
Ik gebruik geen pil/nuvaring/spiraaltje oid en mijn menstruatie is weer terug naar normaal. Ik kan de klok erop gelijk zetten en ik heb nog nooit zo lekker in mijn vel gezeten.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:30

Misschien kan je deze vraag ook eens in het topic voor vragen over anticonceptie stellen. Ik heb helaas geen tip/antwoord voor je, maar daar weten ze er meer van

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:34

Natuurlijk zou dat kunnen. Je slikt hormonen. Hormonen kunnen een lichaam en geest echt volledig door de war schoppen. Ze kunnen alle gevoelens en symptomen die jij hierboven noemt veroorzaken, maar dat kan een depressie of chronische vermoeidheid ook.
Nu is een depressie veel meer dan 'niet happy kunnen zijn', maar daar zijn artsen voor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:37

Er loopt een topic wat echt over de bijwerkingen van de pil gaat. Misschien wel interessant om eens door te lezen: [MWS] "Pil verpest het seksleven"
Er zijn echt heel veel mensen met vergelijkbare klachten.
Ik heb ooit een jaartje de pil geslikt maar ik voelde me er ook echt niet goed bij, dus ook vrij snel weer mee gestopt. Het kan veel verschil maken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:41

Komt vrij veel voor dat vrouwen slecht tegen de pil kunnen. Mijn moeder en oma kunnen hem helemaal niet hebben en worden er lustloze huilmensjes van, ik kan er iets beter tegen maar ben wel blij met de mirena.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:43

Spiraal voel je niet zitten want die zit in de baarmoeder. Nuvaring om de baarmoeder aan het einde van je kanaal die voel je ook niet. Je kan het op zijn minst proberen voor je het uitsluit.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:20

Ik kon ook heel slecht tegen alle pillen, ook echt menstruatiemigraine etc. Ik slik nu Zoely, die is meer lichaamseigen, en die werkt voor mij perfect :j van al mijn klachten af nu! Wordt niet ongesteld (terwijl ik netjes de stopweek hou) en ook niet meer moe of neerslachtig. Zit er sinds begin 2015 aan, net een maand gestopt geweest en ik wist niet hoe snel ik weer moest beginnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:23

Hier ook iemand die heel veel klachten terug kon leiden op de pil toen ze er eenmaal mee stopte. Ik ben overgestapt naar een implantaat in mijn arm omdat ik voor langere tijd beschermd wilde zijn maar wel over wou stappen naar eenzijdige hormonen ipv een heel arsenaal. In een implanon zit geen oestrogeen en dat is voor mij echt een fantastisch.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:27

Ik heb sinds iets meer dan een jaar een spiraal na 8 jaar de pil te hebben geslikt.
Wat een verademing!
Voel me meer mezelf, ben weer vrolijker, stabieler in mn hoofd.
Spiraal is met het zetten even vervelend maar daarna voel je hem niet meer. Hij zit namelijk niet op dezelfde plek als een tampon, maar veel hoger, net voorbij je baarmoedermond.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 16:23

Net terug van de huisarts, er was nog 1 groep met normale pillen die ik zou kunnen proberen. Ben nu naar huis gegaan met de Marvilon, maar dan de goedkopere variant zeg maar.

Iemand die ervaring heeft met deze pil?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:31

Ik volg even, ik merk dat sinds ik de pil slik ook niet meer happy ben. Nothing turns me on.
Ook vaak moe, geen zin meer om dingen te ondernemen.Verder nooit misselijk of hoofdpijn
maar dit vind ik toch ook wel heel erg vervelend.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:16