[Info] Tattoo's 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:12

Nee, bij Robbin (Snip-Art) heb ik ook gewoon eerst een afspraak gemaakt om alles door te nemen, waarna hij ging tekenen. De tekening kwam een dag van te voren, daarop kon ik nog aanpassingen maken/overleggen. En ook voordat het stencil gemaakt werd hebben we nog even overlegd over of alles zo goed was. Kan dus prima zoals jij wil hoor ;)

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:15

Zo ben ik vorige week gewoon binnen gelopen bij de shop waar ik vandaag mijn tattoo heb laten zetten. Ik had de pootafdruk van mijn pas overleden hondje met inkt op papier afgedrukt staan en ik wilde die graag getatoeëerd hebben. Eerst zeer goed en vriendelijk geholpen via de app en bij het binnenlopen gaf mijn gevoel al meteen aan dat t goed zat!

Wat dingen besproken en met n zeer fijn gevoel en n afspraak liep ik weer naar buiten.

Vandaag om half 1 mocht ik plaatsnemen in de stoel en n uurtje later wandelde ik vrolijk en zeer tevreden weer naar buiten!

Foto volgt zodra mn folie eraf mag maar ik ben er heel blij mee!

Edit: ik heb de mijne laten zetten bij TAT-TOOS in Valkenswaard
Laatst bijgewerkt door Paint_Lover op 08-05-18 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:17

Noppes schreef:
Even een vraag aan jullie kenners ;)

Ik wil binnenkort graag mijn eerste tattoo laten zetten. Ik weet ongeveer wat ik wil, maar er moet nog een ontwerp gemaakt worden. Nu heb ik (via de mail) contact gezocht met de tattoo artist die mij aanspreekt. Ik heb haar vrij concreet (voor mijn gevoel in ieder geval) laten weten wat ik wil, ook een aantal plaatjes laten zien waar het op moet lijken. Zij heeft toen een ontwerp gemaakt, deze overigens ook al direct op instagram geplaatst zonder dat ik hem had gezien, waar ik mij totaal nog niet in kan vinden. Door haar reactie kreeg ik sterk het gevoel dat zij niet van plan was om het ontwerp rigoureus aan te passen, omdat ze hem zelf wel mooi vond zo. Maar het is natuurlijk wel mijn lichaam waar hij op komt te staan. Inmiddels is er zoveel miscommunicatie tussen ons geweest, dat ik niet met haar verder ga.

Nu mijn vraag, omdat ik bovenstaande situatie niet meer mee wil maken, hoe pak ik dit een volgende keer beter aan?

Ik heb dus zelf een duidelijk beeld in mijn hoofd, een aantal plaatjes die de stijl en in grote lijnen mijn gewenste ontwerp ondersteunen én een schets van een vriend van mij. Hoe vind ik een artiest die bereid is om met mij mee te denken? En hebben jullie een tip voor een tattoo artist?

Het volgende plaatje was mijn inspiratie: [ Afbeelding ]

Kevin van Blackbear gooit morgen zijn agenda open. ( dan moet je wel snel zijn)
De communicatie is soms wat lastig omdat ze laat reageren, bij mij kreeg ik 1 dag voor het zetten het ontwerp. Ook nog eens wat ik totaal niet bedoelde
Maar hij heeft mij tot 00.30 in de nacht gemaild met steeds een aanpassing net zolang totdat ik tevreden was en op de dag van zetten vroeg hij ook of ik heel zeker was en heeft hij ter plekke nog iets veranderd.
Je zou gewoon kunnen vragen of hij een afspraak van te voren wil maken zodat je het kan bespreken en vertel ook je eerdere ervaring want het zijn hele lieve mensen daar

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:50

Ze hebben nu iemand die hun agenda beheert en de mails doet, vandaar dat het soms wat lastig gaat.
Hanne vertelde dat ze ontwerpen niet meer standaard van tevoren mailen, maar dat ze hem wel sturen als je erom vraagt.
Er is altijd tijd van tevoren om wat aan te passen trouwens.

Het zijn inderdaad hele vriendelijke mensen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:02

De artist bij wie ik nu altijd ga, vertelde de laatste keer dat ze designs ook niet meer van tevoren toestuurt. Ze heeft het al heel vaak meegemaakt dat mensen dan gewoon hun afspraak annuleren en het door een ander laten zetten. Of dat ze hem online gooien en hij vervolgens gekopieerd wordt.

Langsgaan in een shop zonder afspraak kan ook niet overal, trouwens. Het is altijd handig om dat op voorhand te checken op hun website of ze dit aanvaarden. Ik ga nu in een kleine shop waar de artist ook de eigenaar is, en zij heeft geen manager dus beantwoordt ook zelf alle mails. Zij werkt alleen op afspraak en heeft ook liever dat mensen niet spontaan langskomen. Wat ik ook begrijp, want de laatste keer is ze wel 6 keer moeten stoppen tijdens mijn afspraak omdat er mensen binnen kwamen met vragen, ondanks dat ze duidelijk op de vitrine heeft staan dat het op afspraak alleen is (en nee, natuurlijk kan je mensen niet verhinderen binnen te komen, maar het is niet voor iedereen haalbaar om spontane bezoekers te woord te staan).

Warboel
Berichten: 14701
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:07

Even snel een foto tussendoor! Lijnen staan erop. Nu even pauze :) gaat supergoed, pijn valt me zo erg mee :oo vraag me af of ik een gevoelloos kreng geworden ben ofzo :')

Afbeelding

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:08

De shop waar ik geweest ben heeft alleen op woensdag dat je vrij binnen kan en mag lopen ;)

Oké, net mn folie mogen verwijderen en daarmee kwam ik meteen in n emotionele rollarcoaster terecht *slik!*

Maar ik ben ook heel erg blij!!!!
Afbeelding

Wauw Warboel!!! Gaaf!!!

Warboel
Berichten: 14701
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:11

Ohh mooi gezet CubaLibre! Logisch dat je emotioneel werd toen je ‘m zag... nogmaals veel sterkte! :(:)

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:27

Gaaf Warboel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:28

Maar er zit nog wel een verschil tussen vrije inloop op bepaalde dagen en alleen op afspraak naar binnen mogen. Vrije inloop betekent doorgaans dat artists die in een shop werken die dagen vrij houden en dus geen afspraken inplannen maar puur walk-ins behandelen, mensen die misschien een kleinere tattoo willen of portfoliowerk wat de artist al klaar heeft liggen. Meer een flash idee.

Alleen op afspraak binnenkomen betekent niet alleen voor het zetten van een tattoo, maar ook voor het vragen van informatie of bv een tekenafspraak. Mensen denken vaak dat ze zo even naar binnen kunnen lopen maar getatoeëerd worden is in sommige gevallen vrij intiem en al helemaal als je geen manager/floormanager hebt is het heel vervelend als je telkens moet stoppen om mensen te woord te staan. Als je dat niet doet komen ze je wel opzoeken namelijk en dan heb je een klant in een ongemakkelijke positie die misschien wel helemaal geen vreemde pottenkijkers wil hebben.

@Warboel en CubaLibre: super gave tattoos allebei!

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:35

Cubalibre en Warboel, práchtige tattoos <3
Cubalibre, ik geloof zo dat je er emotioneel van werd... Ik vind hem heel bijzonder, net echt!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:18

Noppes schreef:
Even een vraag aan jullie kenners ;)

Ik wil binnenkort graag mijn eerste tattoo laten zetten. Ik weet ongeveer wat ik wil, maar er moet nog een ontwerp gemaakt worden. Nu heb ik (via de mail) contact gezocht met de tattoo artist die mij aanspreekt. Ik heb haar vrij concreet (voor mijn gevoel in ieder geval) laten weten wat ik wil, ook een aantal plaatjes laten zien waar het op moet lijken. Zij heeft toen een ontwerp gemaakt, deze overigens ook al direct op instagram geplaatst zonder dat ik hem had gezien, waar ik mij totaal nog niet in kan vinden. Door haar reactie kreeg ik sterk het gevoel dat zij niet van plan was om het ontwerp rigoureus aan te passen, omdat ze hem zelf wel mooi vond zo. Maar het is natuurlijk wel mijn lichaam waar hij op komt te staan. Inmiddels is er zoveel miscommunicatie tussen ons geweest, dat ik niet met haar verder ga.

Nu mijn vraag, omdat ik bovenstaande situatie niet meer mee wil maken, hoe pak ik dit een volgende keer beter aan?

Ik heb dus zelf een duidelijk beeld in mijn hoofd, een aantal plaatjes die de stijl en in grote lijnen mijn gewenste ontwerp ondersteunen én een schets van een vriend van mij. Hoe vind ik een artiest die bereid is om met mij mee te denken? En hebben jullie een tip voor een tattoo artist?

Het volgende plaatje was mijn inspiratie: [ Afbeelding ]

Zelf ven ik op tekenafspraak geweest bij mijn artist en na anderhalf uur heen en weer praten is er een beeld ontstaan met wat ik wil. Vervolgens is hij het gaan uittekenen en iedere tattoo sessie besproken hoe of wat .
Werkte perfect

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:26

Wauw ik zie 2 hele gave tattoo's langskomen!! Netjes hoor!

De mijne gaat niet zo goed. Heel erg geïrriteerd en kleur staat me niet aan. Morgenavond langs de shop.
Ik was m dagelijks met water. Smeer met bepanthen, heel dun, ben uit de zon gebleven, niet in aanraking geweest met viezigheid. Dus baal echt.

Dit was vanmiddag:
Afbeelding
Afbeelding

Na deze foto's even afgespoeld en droog gedept en even geen zalf. En nu is het zo:
Afbeelding
Afbeelding

En m'n roos is wel korsterig, maar verder rustig:
Afbeelding

Ben echt een beetje bezorgd :(

Anoniem

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:29

Dit ziet er flink ontstoken uit dus zou nadat je bij de shop bent geweest ook gelijk even een afspraak maken bij de huisarts. Volgens mij was het Mars uit dit topic die dit ook had, zag er volgens mij hetzelfde uit

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:31

He gatver. Was er al bang voor. Voelt dan echt alsof ik iets fout heb gedaan. Bluh |(

Anoniem

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:33

Nee joh, het kan aan zo veel dingen liggen. Reactie van binnenuit die niet helemaal lekker gaat (afstotingsverschijnselen), verlaagde weerstand, of gewoon reactie op bepaalde kleuren. Even langsgaan bij de shop om te overleggen en zou hiermee ook wel echt even naar de HA gaan want het ziet er niet lekker uit.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:36

Ja ga ik zeker even doen. Thnx voor het advies.

Anoniem

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:01

Oei die ziet er inderdaad niet goed uit, zou inderdaad zeker even langs de HA gaan, succes!

Warboel
Berichten: 14701
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:06

Jeetje die ziet er idd niet best uit! Zou idd ook langs de HA gaan en ook even langs de shop!

Ik ben er zo blij mee <3 lekker knalrood :')
Afbeelding

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:09

Warboel schreef:
Jeetje die ziet er idd niet best uit! Zou idd ook langs de HA gaan en ook even langs de shop!

Ik ben er zo blij mee <3 lekker knalrood :')
[ [url=m/Bw4Lfo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk <3

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:16

Mooi geworden Warboel!

Berdien

Berichten: 64543
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:32

Oeh WB die is heeeeeel leuk geworden zeg! <3

AnnetteFlame

Berichten: 1446
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:34

Bibiq ziet er idd niet lekker uit

Ik vind veel paardentattoo's het hoofd vaak uitverhouding, maaar jeeeeeetje wat is deze mooi en in verhouding Warboel, prachtig!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:43

Bibiq, inderdaad meteen naar de huisarts! Mars heeft dit ook gehad, maar als ik me niet vergis heeft haar tattoo dit prima overleefd na de juiste medicatie.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:36

wat een prachtig paard hierboven <3