Gevallen op knie

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Ilsevdberg

Gevallen op knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 12:25

Hoi bokkers,
Ten eerste, ja ik ga naar een dokter toe hiermee.

Bijna 2 weken geleden heeft iemand mij laten struikelen waardoor ik hard op mijn knie viel. Mijn knie deed toen een aantal dagen zeer maar ik kon gewoon lopen. Na een aantal dagen werd mijn knie dik en heel erg blauw, en dat is mijn knie nu nog steeds. Ik dacht eerst van hij doet niet heel erg zeer dus ik wacht het wel af, alleen hij is momenteel bijna 2 weken verder nog steeds dik en blauw en ik kan er niet op steunen ( op knieën zitten ofzo). Soms als ik dan op mijn knieën ga zitten schiet er ineens een soort scherpe pijn in mijn knie. Ik voel ook als ik er met mijn vingers overheen wrijf dat het lijkt alsof er een stukje / bultje beweegt, net iets onder mijn knieschijf en dit is niet zo in de andere knie. Omdat ik het niet vertrouw ga ik naar de huisarts hiermee, maar ik heb nergens op internet zulk soort klachten voorbij zien komen. Ik wou eerst niet naar de huisarts omdat ik niet echt pijn heb (ik heb een hoge pijngrens).
Dus mijn vraag is; zijn er bokkers die misschien dit herkennen of iets?

Ik vind het namelijk heel erg apart omdat als er iets los zou zitten, dan zou dat toch (erg) pijn doen?

Groetjes,
:o?

ps. als dit verkeerd is geplaatst: sorry daarvoor, ik heb een hele poos niet meer op bokt gezeten...

Nobody makes you angry, you decide to use anger as a response.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:29

Geen ervaring, maar inderdaad gewoon voor de zekerheid de huisarts bellen? Ik had trouwens wel een keer ook mijn knie heel hard gestoten waarna het ook wel pas na een tijd heel blauw werd en uiteindelijk door het genezen ontzettend ging jeuken. Maar of ik dit als ervaring kan bestempelen? Daar kan ik als niet arts niet veel over zeggen :o

Één van de mooiste dingen in mijn leven is de wereld, ik maak dan ook graag foto's van de natuur en landschappen, maar wel natuurlijk, geen filters klik hier om de foto's op instagram te bekijken

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 12:31

moonsparkle schreef:
Geen ervaring, maar inderdaad gewoon voor de zekerheid de huisarts bellen? Ik had trouwens wel een keer ook mijn knie heel hard gestoten waarna het ook wel pas na een tijd heel blauw werd en uiteindelijk door het genezen ontzettend ging jeuken. Maar of ik dit als ervaring kan bestempelen? Daar kan ik als niet arts niet veel over zeggen :o

Morgen ochtend ga ik er heen, mijn knie jeukt niet haha.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:31

Sowieso naar dokter gaan.
Ik Heb als kind mijn knie gestoten tegen de ijzeren thermostaatknop van een radiator op school tijdens de turnles door te struikelen.

Knie dik en.blauw erg pijnlijk maar kon er op lopen dus naar spoed gaan.vonden ze niet nodig op school.

Helaas toch met krukken naar school gemoeten omdat de pijn te erg werd.

Nu bleek er toch een stukje botsplinter los te zitten en dat is pas na twee weken opgemerkt omdat ik ook iets voelde verschuiven in mijn knie.
Splinter zit er nog steeds eigg.

Strooigoed
Wat brengt de lieve Sint ons dit jaar?

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:31

Auw, op je knie, zeer pijnlijk en kan nogal even duren. Indien je je been nog gewoon gestrekt op kunt tillen wanneer je zit dan is je patellapees nog heel. En voor de rest, ga naar de huisarts, er kan ook een breukje zitten in of een stukje van de knieschijf af zijn.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:32

Ik heb ook heel lang last gehad van mijn knie na een sportblessure. Lang een dikke knie/vocht erin. Ook niet op mn knieën kunnen zitten, door mn knieën buigen deed pijn. Van t paard springen deed zeer. Had alleen niet het idee dat er iets 'los' zat, denk eerder mn meniscus die een optater heeft gehad.

Kan dus heel lang duren! Maar als je denkt dat er iets kapot is, toch even naar de HA misschien!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+21 -> M1+1! <3
[ITP] Alex bij het prachtige koolzaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:34

Klinkt als een kneuzing, zou met rust vanzelf over moeten gaan. Maar bij twijfel inderdaad gewoon naar de huisarts gaan, daar is hij voor :D en dan weet je het. Wij kunnen vanaf een schermpje en zonder medische achtergrond geen diagnose stellen natuurlijk.

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 12:42

bigone schreef:
Auw, op je knie, zeer pijnlijk en kan nogal even duren. Indien je je been nog gewoon gestrekt op kunt tillen wanneer je zit dan is je patellapees nog heel. En voor de rest, ga naar de huisarts, er kan ook een breukje zitten in of een stukje van de knieschijf af zijn.

gestrekt kan ik hem optillen

ik heb ook wel gelezen dat knie genezing lang duurt en daarom dacht ik ook van ik geef het de tijd maar begin nu toch te twijfelen dus ga idd naar de HA gewoon om het zeker te weten :)

bedankt voor de reacties allemaal!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:46

bigone schreef:

Als haar patellapees niet heel was zou de TS bokken vanuit het ziekenhuis. Daar loop je niet een paar dagen mee rond terwijl je je afvraagt of je misschien naar de huisarts zou moeten gaan....

HiFive5

Re: Gevallen op knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:47

Waarom een topic en niet gewoon naar de HA? :)*

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 12:50

HiFive5 schreef:

Omdat ik benieuwd was of mensen dit herkennen aangezien ik er verder niks over kan vinden, naar de HA ga ik ook doen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 05:37

Ik vrees voor syndroom van sudeck aka posttraumatische dystrofie

My Horse... My Kingdom for My Horse... Today... Tomorrow... Every Day!!!

Ud'Anna - Udessa ter Pruts: Haflinger x New Forest, °12/06/2007, Dagritten en Trektochten

Quartz van Heiste: BWP Hengst °02/06/2016 RIP 19/06/2020

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:08

Ik wens je zo veel succes.
Ben 24-12-2015 van mn paard gevallen en met mn knie tegen een paal gevallen.
Direct naar het ziekenhuis gegaan(okee moesten nog een stukje na huis en paarden afzadelen).
In het ziekenhuis werd gezegd, is slechts gekneusd... In 4-5 dagen weer na de huisarts als je nog niet lopen kunt.
Na 4-5 dagen kon ik strompelen.
Huisarts kijkt, och ja gekneusd...
Uiteindelijk 2 maanden later in de ziektewet gekomen en 4 maart een operatie gehad.
Buitenmeniscus gescheurd.
Nu met 27 jaar heb ik atrose en botbeschadiging aangezien ik verder gestrompeld ben

oh no, my dreamprins fell off his horse again

xChantal94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:10

Little_Gift schreef:

Dit vind ik nogal een uitspraak om zomaar te roepen. Doktor en artsen zijn hier al voorzichtig mee, deze diagnose geven ze niet zomaar. Dit kan net zo goed het gevolg zijn van inwendig letsel wat behandeld moet worden. En dat lijkt mij ook realistischer :) .

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:11

Is uiteraard nogal een uitspraak, maar aangezien ik het zelf opgelopen heb na een val op de knie én goed weet hoe en wat... lijkt het me niet onmogelijk. En daar ben je best VLUG bij... en neen, vaak zien doktoren deze mogelijkheid nog steeds over het hoofd dus als ze het zelf kan aankaarten, is dit zeker niet verkeerd.

Ud'Anna - Udessa ter Pruts: Haflinger x New Forest, °12/06/2007, Dagritten en Trektochten

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:20

HiFive5 schreef:

Waarom deze opmerking als er duidelijk staat dat ze naar de huisarts gaat?

xChantal94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:39

Ik heb het zelf ook ;) . Je moet er vlug bij zijn ja maar dat is met ander knieletsel niet anders. En ander letsel lijkt me nog steeds het meest logisch voor alsnog.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:47

Dat is jouw mening, ik mag die van mij toch ook ventileren?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:53

Sterkte ts hopelijk valt het mee.

4/5 jaar geleden deed ik mee met de cross op de manege. Pony waar ik op reed was altijd snel. Heel snel.
We hadden een stukje bos er tussen zitten, En dan bultje omhoog. Dus die pony nam super snel dat stukje bos. En helaas voor mij de binnen bocht de bult op. Voor mij was die binnen bocht zeer onverwachts waardoor ik uit mijn Zadel kwam(maar niet viel). Kreeg dus een boompje tussen mijn knie en zadel (mijn man stond op het veld. En die hoorde de knal). Met een best hoge snelheid. Kon totaal mijn knie niet meer bewegen, maar goed door de adrenaline gewoon Door gegaan. Dacht nog ach zal straks wel goed komen. Als ik mijn benen weer kan strekken, Nou heb het geweten. Haha mega blauw En niet Bijna niet op kunnen lopen. Maar dacht nog altijd Komt goed beetje stijf. Als ik meer loop komt het goed.

Heb er soms nog last van vooral als je op die plek vast pakt. Maar ben niet naar een dokter geweest ( ja stom heel stom maar het was niet nodig volgens hun) en denk ok dat het nu ok geen nut meer in heeft

Spoiler:
kiekeboe,
[o]

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:54

Ladybird schreef:
HiFive5 schreef:

Waarom deze opmerking als er duidelijk staat dat ze naar de huisarts gaat?

Ik zou ook evt topic maken. Want vaak moet je toch een wachten

Spoiler:
kiekeboe,
[o]

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-17 07:33

Ik zit nu bij de huisarts, eventjes wachten nog dus

Bedankt voor de reacties, dat geeft al weer aan dat er veel kan zijn of dat het 'niks' is

En dit topic heb ik aangemaakt inderdaad omdat ik nieuwsgierig was of er mensen bekend zijn met zoiets. Niet om het advies te krijgen van ga naar de huisarts, dat had ik zelf ook al bedacht :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:05

Little_Gift schreef:

Baarlijke nonsens.
Vertel eens wat brengt je er toe, zonder enige kennis van zaken een dergelijke nare suggestie te doen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:16

Hoi TS,
wat zei de huisarts...?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:17

Kuggur schreef:
Little_Gift schreef:

Baarlijke nonsens.
Vertel eens wat brengt je er toe, zonder enige kennis van zaken een dergelijke nare suggestie te doen?

....mag het een onsje minder?
Little Gift heeft dit nare syndroom zelf, zoals te lezen was.
In elk geval "zonder enige kennis van zaken" is dus niet aan de orde.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-17 11:27

Janneke2 schreef:
Hoi TS,
wat zei de huisarts...?

Hij zei dat ik een los botstukje heb rondzweven in het slijm in mijn knie net onder mijn knieschijf. Hij zegt dat dit als het goed is vanzelf oplost, maar als ik last houd moet het worden verwijderd met een operatie.

Mijn moeder was vanochtend niet mee, maar die zegt nu dat ze eigenlijk wel fotos wil laten maken omdat los er in rond zweeft en miss wel meer schade kan maken. Voor nu weet ik nog niet helemaal wat ik er mee ga doen; wachten of foto's maken. De hh zelf zei ook dat dat evt wel kon.

Mijn knie werd pas laat zo blauw doordat er een bloeduitstorting kwam in het slijm tussen bot en huid.

Ben wel blij dat ik weet wat het is nu, alleen zit te twijfelen of ik foto's ga laten maken...