Kaakkop operatie ervaringen gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brenniejsaar

Kaakkop operatie ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 12:15

Hallo allemaal,

Al langere tijd geleden merkte ik bij Mn eigen op dat mijn onderkaak niet helemaal recht staat. Daarmee naar de huisarts gestapt en doorverwezen naar de kaakchirurg. Via de kaakchirurg een skeletscinitigrafie gehad (botscan met ingespoten radioactieve vloeistof) daaruit bleek dat 1 kant van mijn onderkaak doorgroeit, wat normaal gesproken stopt als je 17-18 bent. En ik ben ondertussen 23, dit betekend dus dat deze kant mijn hele leven door zal groeien waardoor mijn gezicht alleen maar schever gaat staan. Enige oplossing hiervoor is dat ze operatief de kaakkop doen verwijderen zodat hij niet meer door kan groeien, en valt de kaak meteen een stuk rechter doordat de kop eraf is. Iemand ervaring met deze operatie ?

Ik sta op de wachtlijst en hij dacht dat het september- oktober zou worden. Ook krijg ik nog een oproep voor het Jeroen bosch ziekenhuis want daar gaan ze de operatie uitvoeren. Weet nu dus alleen dat ze een snede maken voor je oor tot in je haargrens, waarvoor ze dus een stukje haar afscheren *huilen*. Dit klappen ze dan naar voren zodat ze bij de kaakkop kunnen. Zou 48 uur een kopverband krijgen en minimaal 1 nacht moeten blijven. Verder is me dus niet veel vertel.. over het herstel en dergelijke...

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft

Murthul

Re: Kaakkop operatie ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:30

Bah zeg! Klinkt als een nare operatie. Heb er geen ervaring mee maar wil je wel veel sterkte wensen :(:)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:33

Geen ervaring mee... Wel heb ik met mijn broertje meegemaakt dat je vaak pas 2 weken van tevoren de datum van de operatie hoort, hij is ook een aantal keer geopereerd in het jeroen bosch ziekenhuis.

Individu

Re: Kaakkop operatie ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:38

Jeetje wat onwijs balen. Lijkt me echt raar om dat zo te zien bij jezelf dat je ene kant steeds groter word. Die operatie gaat gewoon goedkomen natuurlijk en het herstel ook. Meestal wordt je op de dag van de operatie en vlak daarna wel goed uitgelegd hoe het verloop van herstel is.
Ze zullen je ook wel informatie geven over wat je de dag ervoor allemaal niet mag? Zoals NSAID's nuchter zijn e.d.

Veel sterkte in ieder geval. Het resultaat wordt vast mooi!

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 14:32

Floriske schreef:
Geen ervaring mee... Wel heb ik met mijn broertje meegemaakt dat je vaak pas 2 weken van tevoren de datum van de operatie hoort, hij is ook een aantal keer geopereerd in het jeroen bosch ziekenhuis.

Jaaaa dat is altijd een beetje lastig, al heb ik misschien liever gehad dat ik zoiets een dag voor de operatie wist ipv 2-3 maanden vooraf. Dan ga je echt teveel nadenken af en toe Haha

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 14:33

Phoya schreef:
Jeetje wat onwijs balen. Lijkt me echt raar om dat zo te zien bij jezelf dat je ene kant steeds groter word. Die operatie gaat gewoon goedkomen natuurlijk en het herstel ook. Meestal wordt je op de dag van de operatie en vlak daarna wel goed uitgelegd hoe het verloop van herstel is.
Ze zullen je ook wel informatie geven over wat je de dag ervoor allemaal niet mag? Zoals NSAID's nuchter zijn e.d.

Veel sterkte in ieder geval. Het resultaat wordt vast mooi!

Dankjewel!
Jaaa komt vast en zeker nog wel betere uitleg, maar dacht ga maar vast rond vragen. In de hoop dat ik een beetje weet alvast wat ik kan verwachten, en ook qua werk enz

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-17 14:33

Murthul schreef:
Bah zeg! Klinkt als een nare operatie. Heb er geen ervaring mee maar wil je wel veel sterkte wensen :(:)

Dankjewel!