Ervaringen bioresonantie

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Sourire

Ervaringen bioresonantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-17 20:58

Hoi!

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met bioresonantie therapie. Ik wil kijken of dit iets voor mijn kattenallergie kan doen. Op internet vind ik weinig ervaringen waarvan ik redelijk zeker weet dat ze neutraal zijn. Óf de topics verzanden totaal in de discussie of het wel of niet kwakzalverij is (vooral dit eigenlijk). Vriendelijk verzoek dan ook om die discussie niet te voeren. Ik zoek echt ervaringen. Waarvoor ben je behandeld? Wat was het resultaat en na hoeveel behandelingen ongeveer?

Ik geloof er stellig in dat mijn voedings- en leefpatroon aanpassen een boel kan doen. Ik heb wel van iemand even handvaten nodig over het hoe (vooral omdat ik vermoed ook verscheidene voedselintoleranties te hebben). Ik wil dan ook graag kijken of ik de allergie bij de bron kan aanpakken ipv de symptomen te onderdrukken zoals nu bij de reguliere arts wordt gedaan.

Ook hoor ik het graag als je goede ervaringen bij een therapeut in Friesland hebt.

Ben zeer benieuwd. :D

zonnebloem18

Re: Ervaringen bioresonantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:13

Mijn schoonfamilie zweert er bij. De oom en neefjes van mijn man hebben verscheidene (bewezen) allergieën als huisstofmijt, hooikoorts en kattenallergie. Door bioresonantie hebben ze hier eigenlijk geen last meer van. Ze zijn jaren geleden gestart met eerst 3 a 4 behandelingen als ik het goed onthouden heb. Sindsdien gaan ze elk jaar voor een 'update' en hebben ze nooit klachten. Mijn man is door bioresonantie jaren van o.a. zijn hooikoorts af geweest, dat begon pas na 7 jaar terug te komen, eigenlijk zou hij weer moeten, maar de behandelaar waar hij toen geweest is is gestopt en we moeten even kijken waar nu een goede zit. Mijn man is totaal niet zweverig, maar hij had verschillende allergieën die allemaal of weg zijn gegaan of flink verminderd na de behandelingen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:18

Mijn dochter is voor eczeem behandeld maar heeft helaas niks gedaan. 5 behandelingen gehad en geen resultaat. Ik had echt gehoopt dat het zou helpen want je hoort er goede dingen over.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:26

Een vriendin van mij het prikkelbaar darm syndroom (PDS) en heeft daarvoor ook bioresonantietherapie. Ik hoor er van haar positieve berichten over, ze heeft er minder last van en daarnaast kijken de therapeuten ook mee naar haar eetpatroon ed waardoor ze ook zo haar PDS klachten kan verminderen. Ikzelf ben ook een keer mee geweest, het ziet er een beetje apart uit, want je ziet niet echt iets 'gebeuren' oid, maar zij heeft er zeker wel baat bij :j

And [o] is coming.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:48

Dit doet me denken aan die reclame voor de Bio-stabiel (of hoe die ketting ook alweer heet).
Is dat hetzelfde?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:52

ja de bio-stabiel 2000 van Tineke... 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10neke!!!!
Sorry liet me even meeslepen :') Te veel naar die reclameblokken gekeken vroeger...

Mijn man heeft de therapie gevolgd, deed hier erg lacherig over en wilde vooral aan een vriend bewijzen dat het onzin was. Hij is extreem allergisch voor huisstofmijt en pollen, en erg voor katten (haar), in mindere mate voor vogels en honden.
Na de therapie is de allergie voor huisstofmijt en pollen wel afgenomen. Rest hetzelfde gebleven.

Warina (Commandeur x Krawall) 05-05-'80 - †08-09-'09
United (Havidoff x Jazz) 11-05-'01 - †14-06-'17
Jam Session (Don Tango B x Krack C) 02-05-2014

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:55

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:15

hahaha ja! _O-

Warina (Commandeur x Krawall) 05-05-'80 - †08-09-'09
United (Havidoff x Jazz) 11-05-'01 - †14-06-'17
Jam Session (Don Tango B x Krack C) 02-05-2014

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:25

Ik heb ruim een jaar bioresonantie therapie gevolgd, en het heeft mij zeker geholpen.

Ik had al heel lang last van buik/lever, en huisarts kon niets vinden en wapperde het weg.
Ik had blijkbaar een normaal bestaande bacterie in de darm die was gaan woekeren, welke suikers omzette in alcohol. Daardoor een overbelaste lever en dus vaak buikpijn. Daarnaast ook een lichte kattenallergie.
Na een jaar (in samenwerking met een tijdelijk dieet zonder suikers) was ik van beiden af.
Ik ging ongeveer 1 keer per maand/3 weken.

Overigens vond ik wel dat de therapeut telkens weer iets nieuws vond en daarmee bleef doorbehandelen, volgens mij als ik het niet had stopgezet was ik nu nog bezig :+

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:31

Nachtlampje schreef:
Overigens vond ik wel dat de therapeut telkens weer iets nieuws vond en daarmee bleef doorbehandelen, volgens mij als ik het niet had stopgezet was ik nu nog bezig :+

Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde gevoel,is ook al best wel lang bezig, toch was ik al na 2 behandelingen klaar en was er niks meer te vinden. Wij zitten bij dezelfde behandelaar, dus daar zit geen verschil in.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3
Voor altijd pijnloos grazen, geniet ervan lieve Nor 19-05-1993 / 13-06-2019 ik ga je missen, voor altijd in mijn hart ❤️

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:33

Het heeft bij mij goed geholpen om van een parasiet af te komen. Maar ben ook behandeld voor pollenallergie en dat heeft niks gedaan. Hier dus wisselende ervaringen.

Hocus Pocus Branco

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:34

Nou het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat de wetenschappelijke tunnelvisie-kwakzalverij-brigade toeslaat op het topic :P

Ik hoor veel goede ervaringen over bio-resonantie. Dat het mensen echt helpt om hun lichaam als het ware te re-kalibreren als er ergens een proces verstoord is. Ik ben met die kleine geweest ivm. zijn gevoeligheid voor koemelk. Of het geholpen heeft? Geen idee :P

Je hoort wel dat mensen zowel via homeopathie als via bio-resonantie een probleem proberen aan te pakken en bij de 1 werkt het ene beter, bij de ander het andere.

Maar net als bij "normale" behandelaars heb je natuurlijk goede en slechte, en de ene keer werkt een aanpak beter dan de andere keer. Dus als het niks doet voor iemand hoeft dat op zich nog niet aan de methode te liggen maar kan het zijn dat de specifieke behandelaar geen resultaat behaalt, terwijl een andere wellicht wel super goed had kunnen helpen omdat die net weer anders werkt.

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:51

Ik heb hele positieve ervaringen met de bio-resonantie, zowel voor dier als mens. Mijn moeder heeft jaren een praktijk aan huis gehad (voor mens) en is inmiddels over gestapt naar dier. Zij kan je wellicht verder informatie geven. Zie mijn onderstaande link.

Succes!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:51

Hier ook erg goede ervaringen met bio-resonantie. Vooral het uitmeten vind ik erg handig, omdat alles van vitaminetekort tot (oude) blessures naar boven komt. Soms ook wel confronterend. Waar ik wel eens kom is er oudere maar ook erg nieuwe apparatuur, die je totaal doormeet en waar je als behandeling 'aan kan zitten'.
Na jaren lang last te hebben van pijnklachten en vermoeidheid en een uiteindelijke diagnose van fibromyalgie, is bij bio-resonantie lyme eruit gekomen en ben ik hier begonnen met het behandelen ervan in combinatie met supplementen. Eerst wekelijks aan het apparaat zitten voor een uur en vlak erna voelde ik direct meer energie en helderheid in mijn hoofd, echt bizar dat verschil. Uiteindelijk alleen de supplementen die ik via hem doorgemeten kreeg.
De handvaten die ik hierin heb gekregen van herstel zijn echt ontzettend waardevol geweest, sinds januari ben ik gestopt met supplementen en via plantaardige (veganistische) en suikerloze voeding hou ik nu de lyme (die ik overigens al 10 jaar heb) in toom en zit ik op een normaal energie level. Bij echt finaal over mijn grens gaan speelt het op, maar herstel ik dusdanig snel dat ik er geen last van ondervind.

Mijn moeder en haar vriend hebben ook erg positieve ervaringen met bio-resonantie. Natuurlijk is alles persoonlijk en zal het bij iedereen anders werken, al geldt hetzelfde ook met reguliere geneeskunde en andere therapieën.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:56

Ik heb als ervaring dat het helpt, maar dat bepaalde dingen zoals b.v. een allergie naar verloop van tijd ook weer terug ( kunnen ) komen.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
geld verdienen met artikelen schrijven? klik dan hier Bygg bruer, ikke murer !

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:10

Maris, maar dat is niet heel erg gek. Je lichaam is behoorlijk hardnekkig als het gaat om dingen die er al lang in zitten, helaas ook de slechte/vervelende dingen. Als het ware geprogrammeerd, dat is moeilijk er (helemaal) uit te krijgen.

TS, overigens hoor ik ook van allergieën dat het veranderen van voedingspatroon naar plantaardig en suikerloos positieve effecten geeft. Naast de vele ervaringen die ik gelezen heb over wat het doet met chronische pijnen, vermoeidheid en ziektes.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:13

c_alsemgeest schreef:
ja de bio-stabiel 2000 van Tineke... 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10neke!!!!
Sorry liet me even meeslepen :') Te veel naar die reclameblokken gekeken vroeger...

Mijn man heeft de therapie gevolgd, deed hier erg lacherig over en wilde vooral aan een vriend bewijzen dat het onzin was. Hij is extreem allergisch voor huisstofmijt en pollen, en erg voor katten (haar), in mindere mate voor vogels en honden.
Na de therapie is de allergie voor huisstofmijt en pollen wel afgenomen. Rest hetzelfde gebleven.

Die bio-stabiel was toch van Bruno Santanera? :Y)

Don't live the limited life, live the unlimited one.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:18

Ik heb zo'n 14 jaar geleden bioresonantie-therapie gevolgd. Ik weet niet meer precies hoeveel behandelingen, iig tot het apparaat zei dat de allergieën weg zouden zijn; ik denk zo'n 10-15 sessies..? Ik volgde het voor mijn allergieën: huisstofmijt, pollen, konijnen. Het heeft bij mij helaas geen enkel verschil gemaakt, ondanks dat het apparaat vond van wel. Succes, hopelijk helpt het bij jou wel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:19

Hier wel goede ervaringen met de uitmeting, maar niet qua resultaten/verbeteringen met de voorgestelde behandeling. Dus ben er nog altijd niet over uit wat ik er echt van denk.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

http://www.dalmat.be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:23

Ik lees even mee, ik denk er sterk over om hier ook mee te beginnen.

Ik heb veel overklaarbare klachten, knie pijn, hoofdpijn, algehele moeheid. Verder vrijwel altijd last van nek schouders rug, heftige menstruatie en buikpijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:37

Kan iemand mij vertellen wat de theorie hierachter is?
Ik heb het al vaker gehoord, maar begrijp niet goed wat het is, en wat er gebeurt.
Zelf kamp ik met 2 slechte schouders(wat spieren betrefd) en bijna altijd oververmoeid, prikkelbaar en slechte concentratie

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:50

fleurtjeuh schreef:
Kan iemand mij vertellen wat de theorie hierachter is?
Ik heb het al vaker gehoord, maar begrijp niet goed wat het is, en wat er gebeurt.
Zelf kamp ik met 2 slechte schouders(wat spieren betrefd) en bijna altijd oververmoeid, prikkelbaar en slechte concentratie

Als je in google bioresonantie intypt kan je erg veel vinden! Heel kort en simpel gezegd meet het de trillingen van je lichaam vanuit de theorie dat alles een eigent trilling heeft. En hierdoor dus ook de trillingen oppikt van 'gebreken' in het lichaam.

Wat ik overigens vergat te melden aan ervaring is dat toen ik brandwonden opliep ik een klein bioresonantie apparaat mee kreeg waar ik dagelijks aan zat op de functie open wonden en littekens. En waarvan ik had verwacht en ook gezegd is door artsen dat ik hier zeker littekens aan over zou houden, is er echt totaal niets meer van te zien op een héle lichte verkleuring na op een paar plekjes, die je ook alleen ziet als je het weet.
Ook het herstel is zo bizar snel gegaan.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 14:01

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:20

Die van pasgeleden? Ja dat is een vrij nikszeggende aflevering vind ik.

Er zijn prutsende behandelaars, die heb je overal.
Hoe je dan een goede herkennen is wel lastig maar dat is ook met alles -O-

Er zijn genoeg mensen met goede ervaringen om het een kans te geven als je klachten hebt waar men regulier maar niks mee kan of wil :)

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:34

Ik ben toevallig zelf bioresonantiethapeut. Mijn ervaringen zijn goed. Ik had zo veel allergieën dat ik het hele jaar door anti allergie pillen moest slikken. Tijdens de opleiding natuurlijk veel op mezelf geoefend, in ik heb sinds half maart een stuk of 2 pillen moeten gebruiken. Verder had het bij mij nog vele andere voordelen maar dat is uiteraard heel afhankelijk van je klachten.

Wil jij zelf leren werken met een biotensor? Op 11 oktober en 1 november geef ik een tweedaagse training. PB voor meer info.