Onstoken/geïrriteerde ogen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Onstoken/geïrriteerde ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 10:10

Sinds oktober heb ik al last van een ontstoken/geïrriteerd oog.
Ik heb volgens mij alles al gedaan wat kon.
Ik ben drie keer naar de huisarts geweest, de eerste keer werd gezegd dat het wel vanzelf weg zou gaan, de tweede keer kreeg ik een antibioticazalfje mee naar huis, en de derde keer moest ik het met babyshampoo gaan verzorgen.
We zijn nu meer dan een half jaar verder, en ik heb volgens mij echt bijna alles geprobeerd: kamillethee, babyshampoo, ik ben in de weer geweest met washandjes, water en babyshampoo, zalf.
Ik dacht eerst dat het misschien door mijn mascara kon komen, maar ook dat was niet het geval.
Vandaag is het zelfs zo erg dat mijn ogen branden, prikken en tranen. En gezien het feit dat ik straks een SE heb, is dat niet zo heel erg prettig.
Ik ben er zo vreselijk klaar mee, maar ik weet niet meer wat ik nog zou kunnen doen.
Heeft er iemand misschien nog een gouden tip die ik zou kunnen proberen?
Trouwens, er ook hiermee samenhangend. Weet iemand een mascara die wat zachter is voor je ogen?
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 30-06-17 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Temeraire

Re: Onstoken/geïrriteerde ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:14

Ben je al getest op allergieën?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 10:20

Nee, eigenlijk niet. Zou dat ook bij de huisarts kunnen denk?
Ze zien me weer aankomen hoor haha

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:26

Ben je al helemaal gestopt met oogmakeup? Daar zou ik namelijk mee beginnen. En verder lijkt het me tijd voor een doorverwijzing als het al een half jaar niet verbeterd

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:30

Inderdaad stoppen met elke vorm van make-up gebruiken als je dat nog doet. Smeer je verder nog iets op je gezicht, iets van creme ofzo, of gebruik je nog zeep of dergelijke? Zou daar ook allemaal even helemaal mee stoppen, even niks op je gezicht behalve water. Ik zou de arts weer bellen en dan echt op m'n strepen gaan staan. Je loopt hier al een half jaar mee rond! Vraag idd even om een allergietestje, je weet maar nooit.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 10:31

Ik ben steeds tijden gestopt, vandaag weer een keer opgedaan omdat mijn ogen normaal leken. Verkeerde keus dus. Hiervoor had ik minstens 5 maanden geen make-up op gehad
Memories, ik gebruik wel anti-allergene dagcreme. Daar ook mee stoppen?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:34

Ben je die echt gaan gebruiken met een reden of op aanraden van de arts? In dat geval zou ik daar dan gewoon mee doorsmeren en zorgen dat het echt ver uit de buurt van je ogen blijft.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 10:39

Nee, ik gebruikte eerst gewone dagcreme, maar toen zag mijn moeder deze in de winkel, en dacht ze dat die beter zou zijn voor mijn gezicht en ook qua mijn geïrriteerde ogen. Ik blijf sowieso wel uit de buurt van mijn ogen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:57

Zou gewoon terug gaan de naar de huisarts. Je kan er toch niet mee blijven lopen.
heb je het aan beide ogen of maar aan 1 oog?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:08

Heb je een airco in de buurt? Daar krijg ik vaak pijn in me ogen van.
Heb je al oogdruppels gehad?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:22

Kimmie25501 schreef:
Ik ben steeds tijden gestopt, vandaag weer een keer opgedaan omdat mijn ogen normaal leken. Verkeerde keus dus. Hiervoor had ik minstens 5 maanden geen make-up op gehad
Memories, ik gebruik wel anti-allergene dagcreme. Daar ook mee stoppen?

Maar als je ogen normaal leken en na het gebruik van makeup binnen een dag weer flink ontstoken zijn dan is de conclusie toch vrij duidelijk?

Geen makeup meer gebruiken rond je ogen of gaan experimenteren met speciale mascara. Deze site heeft een aantal merken: https://www.mildcosmetics.com/make-up/mascara/

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:23

Wat voor make up remover gebruik je? Een vriendin van mij had precies dezelfde klachten en dat kwam van haar makeup remover. Verder zou ik ook stoppen met alle cremes, kijken of dat verschil maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:39

Heb je wel je mascara weg gedaan? Of gebruik je, als je het gebruikt, steeds dezelfde mascara die al eerder op je ontstoken ogen zat?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 13:24

Kaaaren, in principe maar aan één oog, maar ook van mijn andere heb ik last.
Meliaforever, nee, geen airco in de buurt. Ik had een zalfje/druppels gehad, omdat het volgens de huisarts meer op mijn ooglid zat dan in mijn oog.
troi, bedankt voor de site! Ik zal daar eens gaan kijken. Ik vind namelijk dat mijn gezicht wel een make-upje kan gebruiken, en me nou voor de rest van mijn leven niet opmaken zie ik niet zitten. Ik moet wel zeggen dat ik eerst totaal geen last had van mijn mascara.
Macyy, https://hibahrandomramblings.files.word ... 220502.jpg Ik gebruik deze, maar dan niet in het Arabisch haha. Ik ga kijken of het stoppen met cremes werkt.
Tica, nee, de vorige keer (dus in oktober) heb ik meteen alle mascara weggedaan en nieuwe gekocht. Daarna niet meer opgemaakt tot nu

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:50

Vervelend zeg TS.
Heb je je ogen al eens laten opmeten? Misschien heb je een lichte zichtsafwijking waardoor je ogen sneller irriteren?

Gebruik je altijd hetzelfde soort mascara?
Ik heb zelf van veel soorten mascara irritatie in mijn ogen, maybelline mascara blijkt de enige (enigszins betaalbare) mascara te zijn waar ik geen irritatie van krijg.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 09:28

Nee, misschien kan ik dat ook wel laten doen idd. Wel gedaan toen ik jonger was, maar toen was er niks aan de hand.

Ik gebruik twee verschillende soorten, maar wel allebei van L'Oréal Paris. Ik zal eens gaan kijken naar Maybelline!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:33

Ik snap het niet. Je had tijden geen last, gebruikte in die tijd geen mascara. Nu weer 1x mascara gebruikt en je hebt meteen weer last.
Hier zie ik wel een causaal verband :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 09:37

Die tijden had ik natuurlijk wel last, anders had ik wel eerder mascara opgedaan ;)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:56

Klinkt mij ook naar allergie voor make-up.
Heb het zelf ook zodra ik maar iets gebruik meteen ontstoken ogen. Welk merk ik ook neem antiallergeen maakt niks uit.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:59

Ik heb er ook last van sinds twee maanden. Nu van dr huisarts anti allergie oogdruppels...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:15

Ik heb jaren lang die klachten gehad. Soms tijden geen last en soms ineens weer wel heel erg. Bleek bij een goede optometrist (geen pearle ed maar een goede opticien/optometrist die ook oogscans van oogbol ed maakt) dus dat ik droge ogen had (google er maar eens op). Hierna doorverwijzing naar de oogarts (Schirmertest). Heb nu druppels tegen droge ogen. Kan sindsdien weer normaal crème en make up gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 01-07-17 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:20

Is het geen Blepharitis? Hiervoor kun je Blephasol halen bij de Apotheek of opticien.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 16:23

genja, maar kan dat dan in een keer ontstaan? Eerst had ik namelijk nergens last van.
Bravura, naar wat voor iemand zou ik dan heen moeten gaan? Ik woon omgeving Breda.
mag, volgens mij is dat het wel. Tenminste, er was ooit een blaasje in mijn ooglid, maar die is weg. Kun je blephasol halen zonder verwijzing van een arts?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:28

Al eens bij een oogarts geweest?

Ikheb snel last van geirriteerde ogen.
Ook springen er vaak bloedvaatjes in mijn ogen.
Paar maanden geleden naar de oogarts geweest en oogdruppels zonder conserveringsmiddelen gekregen.
Jeuk en irritatie zijn weg evenals de bloedingen in mijn ogen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:31

Zo gauw ik ook maar make-up gebruik krijg ik ontstoken ogen.
Welk merk dan ook. Welk merk om te reinigen.
Ik draag dus nooit meer make-up en ook nooit meer ontstoken ogen gehad.