Chlamydophila pneumoniae. Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Chlamydophila pneumoniae. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 19:03

Na veel gesukkel en dagen bijna 20 uur slapen is uiteindelijk deze diagnose gekomen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Chlamyd ... pneumoniae

Chlamydia op mijn longen. En nee het heeft helemaal niks met de soa te maken..

Zijn er hier nog mensen die dit gehad hebben? En hebben jullie lang moeten herstellen?

Op het moment ben ik erg aan het twijfelen. Ik zou normaal gezien vannacht weer beginnen met werken. Maar ik ben gewoon zoooo ontzettend moe dat ik nu dus niet weet wat ik moet doen..

Voor mijn lijf kiezen of toch gaan werken?

Groetjes Jolien

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Chlamydophila pneumoniae. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:11

Geen ervaring mee, maar zou altijd voor je lijf kiezen! Je hebt er maar 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:13

In de link die je post staat dat het bemettelijk is, dat genezing 10-20 dagen duurt en dat als je ziek bent contact met andere mensen afgeraden wordt. Ik zou dus alleen gaan werken als je echt een schurfthekel hebt aan je collega's. ;)

Het klinkt als een erg nare ziekte maar een longontsteking is ook niet leuk, dus ik zou het gewoon uitzieken en hopen dat je zo de longontsteking kunt voorkomen en je het ergste nu achter de rug hebt.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:14

Euhm.... Voor je lijf kiezen? Longen zijn nogal belangrijk en je hebt een serieuze diagnose.
Waarom denk je er überhaupt aan om te gaan werken? Wat adviseert je arts?

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Chlamydophila pneumoniae. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:18

Heb je zelf de uitleg van Wikipedia wel gelezen?? Snap echt niet dat je deze vraag over werk nog durft te stellen. Wil je gehandicapt of erger raken soms. Wat heeft je arts je verteld en welke medicatie heb je gekregen?

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:22

Ik heb dit ook in combinatie met nog 3 ziektes. Hoe lang heb je het al? Ik heb zelf de chronische variant naar alle waarschijnlijkheid al 10 jaar. Het is bijna 2 jaar geleden vastgesteld, afgelopen jaar waren de waardes enkel verhoogd. Geen positief verhaal helaas..

Ik zou in ieder geval voor je lijf kiezen, liever nu een paar dagen/weken stil zitten in plaats van er langdurig of de rest van je leven last van houden..

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:34

melody7 schreef:
Ik heb dit ook in combinatie met nog 3 ziektes. Hoe lang heb je het al? Ik heb zelf de chronische variant naar alle waarschijnlijkheid al 10 jaar. Het is bijna 2 jaar geleden vastgesteld, afgelopen jaar waren de waardes enkel verhoogd. Geen positief verhaal helaas..

Ik zou in ieder geval voor je lijf kiezen, liever nu een paar dagen/weken stil zitten in plaats van er langdurig of de rest van je leven last van houden..

Maar dan ben jij niet meer besmettelijk?? Aangezien het door een bacterie word veroorzaakt?? En chronisch in de zin van echt kapotte gedeeltes van je longen??

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Chlamydophila pneumoniae. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:41

Nog nooit van gehoord maar het klinkt als eerst even goed uitzieken.

Wat zegt de longarts?

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:47

bigone schreef:
melody7 schreef:
Ik heb dit ook in combinatie met nog 3 ziektes. Hoe lang heb je het al? Ik heb zelf de chronische variant naar alle waarschijnlijkheid al 10 jaar. Het is bijna 2 jaar geleden vastgesteld, afgelopen jaar waren de waardes enkel verhoogd. Geen positief verhaal helaas..

Ik zou in ieder geval voor je lijf kiezen, liever nu een paar dagen/weken stil zitten in plaats van er langdurig of de rest van je leven last van houden..

Maar dan ben jij niet meer besmettelijk?? Aangezien het door een bacterie word veroorzaakt?? En chronisch in de zin van echt kapotte gedeeltes van je longen??


Nee chronisch als in actieve Chlamydophila Pneumoniae. Dat kan gebeuren als het onbehandeld blijft. Gezien ik vroeger nooit ben behandeld is dat bij mij dus zo.

Heel besmettelijk zal ik niet zijn want ik ken niemand in mijn omgeving die het heeft.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 19:49

Ik heb inderdaad alles gelezen. Volgens mijn dokter viel de besmetting goed mee aangezien ik niet echt in contact kom met andere mensen.

Ik mocht zelf kiezen wat ik wilde.. had eerst gezegd dat ik terug ging werken als dat mocht van haar. Maar nu net toch gebeld en ze vond het inderdaad verstandiger om nog thuis te blijven.

Ik ben pas sinds 2 weken aan het hoesten en vandaag begonnen met mijn anti biotica kuur.

Ik denk al snel dat ik me aanstel omdat ik een beetje zo ben opgevoed. Bij het minste dat ik ziek was moest ik me niet aanstellen en toch maar gaan. Zo heb ik dus pfeiffer gehad en het pas jaaaaren later te weten gekomen. Want ik stelde me aan, ik wilde gewoon niet naar school :+.

Daaarom dus eigenlijk de vraag hier wat andere mensen ervan vonden. En ben blij dat jullie toch vinden dat ik thuis moet blijven en het ernstiger vinden dan ik dacht..

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Chlamydophila pneumoniae. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:25

Nu misschien nog niet ernstig maar zorg dat je goed uitziekt, kan veel narigheid voorkomen.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Chlamydophila pneumoniae. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:02

Aangezien je besmettelijk bent nu zou ik niet gaan.. Werk je in de zorg dan zeker niet gaan.