Nagelriemontsteking, fijt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Nagelriemontsteking, fijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 14:53

Hoi allemaal,

Net viel me ineens op dat het onder de nagelriem van mijn wijsvinger wat rood is,
ook lijkt er pus te zitten (ik zie een gele verdikking, het is niet open). Ik ben een
ervaren nagelbijter dus ik heb wel vaker rode, pijnlijke nagelriemen, maar nooit met
pus... Het doet overigens (nog) niet echt pijn en ik kan het gewoon goed buigen.
Iemand hier ervaring mee? Zou dit beginnende fijt kunnen zijn? En natuurlijk, wat
kan ik er het beste mee doen.

Chiave

Re: Nagelriemontsteking, fijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:05

Kan hoor... Hier een diehard nagelbijter en regelmatig dit soort klachten. Gaat loeiveel pijn doen. Even afwachten tot je de pus weg kan drukken. Dan droogt het wondje in en geneest het.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:11

Huisarts?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:20

Chiave schreef:
Kan hoor... Hier een diehard nagelbijter en regelmatig dit soort klachten. Gaat loeiveel pijn doen. Even afwachten tot je de pus weg kan drukken. Dan droogt het wondje in en geneest het.

Zelfde ervaring hier.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:20

Klinkt als een zweer in je vinger. Dit ken ik, ik had dit ook regelmatig toen ik nog nagels beet of velletjes bij mijn nagelriem lostrok. Je kunt het beste 2x per dag weken in warm water met biotex. Als de druk op je vinger echt heel groot wordt dan kun je het eventueel lek prikken met een steriel naaldje, hierna goed schoonmaken. Trekzalf wil ook nog weleens goed helpen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:26

Wat Jolien zegt :j Soda kan ook

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:21

Ik doe ook nog wel eens een flinke dot betadine met een gaasje of pleister een paar uur erop. Bij mij helpt dat vaak tegen de pijn en zorgt dat het sneller open en weg gaat.