Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skyefate schreef:Bedankt om mee te denken! Aan spierontspanners heb ik nooit gedacht, aangezien ik als de dood ben voor naalden... Het juiste zadel heb ik wel, dat is meerdere keren gecheckt en is volledig aangepast op mijn paard. Het enige zadel tot nu toe waar in geen last mee heb van mijn rug.
De zolen die ik heb verhogen over de gehele zool aan mijn rechterbeen, maar het lost het probleem van de spierspanning in mijn rechterbeen absoluut niet op. Met ongelijke beugels rijden werkt niet, omdat ik sowieso mijn rechterbeugel naar beneden trek. Of ik die nu korter of langer zet, ik trek die uit volle macht naar beneden omdat mijn been weigert te ontspannen. Dat is dus al een busted mythe voor mij.
Skyefate schreef:Ik heb scoliose. Het is geen ernstige scoliose, een operatie was nooit aan de orde, maar het is van vorig jaar aan het licht gekomen dat ik een heupscheefstand heb. Van wat welk probleem komt, de dokters hebben geen idee, maar een been is dus langer dan het andere.
Citaat:De podoloog was ervan overtuigd (ik totaal niet echter) dat mijn scoliose vanuit mijn heupscheefstand kwam en dat die bijna volledig weg was als ik neerzat. Grappig, want dan zou ik ook geen rugpijn mogen hebben als ik neerzat. Kortom, ik geloofde de podoloog niet.
Citaat:De zooltjes hebben maar miniem geholpen, ik heb iets minder kramp in mijn rechterbeen maar dat is het zowat.
Citaat:Mijn rechterbeen is mijn dragende been en doet ál het werk. Ik heb enorm veel moeite met dit been te ontspannen en ik kan het op het moment fysiek ook niet. Mijn been bibbert soms van de inspanning, omdat ik dat been zodanig prefereer. Ik heb geprobeerd anders te lopen (ongezond, ja), te stretchen, bewust mijn gewicht op mijn linkerbeen te zetten, maar het lukt maar niet. Het is ongelofelijk frustrerend en ik ben zo, zo bang dat ik mijn paard wat ga aandoen.
Janneke2 schreef:...worden er ook 3D opnames van het heupgewricht gemaakt in het Sophia?