Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 14:15

Het klinkt gek... Maar ik heb er de laatste tijd heel vaak last van. Als ik thuis blijf van school of later heen ga heb ik geen last.
Als ik om zes uur op moet 's morgens heb ik 9 van de 10 keer na 1,5 tot 3 uur wakker te zijn ontzettend veel buikpijn in mijn onderbuik. Echt stekend en zwerend, heel naar. Iets anders dan liggen helpt ook niet.
De pijn zit een beetje ter hoogte van mijn navel, als ik daar druk is het bijna niet uit te houden.

Het maakt ook niet uit wat ik 's ochtends eet, een broodje, fruit, yoghurt, meestal komt het gewoon alsnog.

Iemand die hier bekend mee is of misschien weet waar het aan kan liggen?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:27

Grappig, ik heb ook buikklachten bij vroeg opstaan. :P

Denk dat mijn lijf er gewoon niet tegen kan. :+

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:28

Hoe is dat als je in het weekend vroeg op staat?

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:30

Even mee naar de huisarts. Kan een opspelende appendix zijn.

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:31

Phoya schreef:
Even mee naar de huisarts. Kan een opspelende appendix zijn.


appendix is je blinde darm, bedoel je een blinde darm ontsteking?

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 14:32

Dan sta ik nooit al 6 uur op, uiterlijk 8 uur als ik 9 uur moet werken. Dan heb ik geen last.

Moet ook zeggen dat ik altijd laat slaap, kan gewoon niet eerder slapen dan 00:00 uur, meestal nog wel iets later. Misschien dat dat ook meespeelt..

Edit: wat is een appendix? Ik heb er al een lange periode last van hoor. Weet niet of dat dat kan?

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:00

Appendix is je blindedarm. Soort wormpje wat onderin je buik aan je darm hangt. Die kan accuut ontsteken, dat merk je wel en dan is het meteen eerste hulp of ambulance. Maar hij kan ook opspelen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:03

misschien eet je sneller als je vroeg op moet en helpt het om nog iets vroeger op te staan zodat je tijd hebt even uit te buiken voordat je weg moet?

Elisa2

Berichten: 37164
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:10

Ja dat heb ik ook bij weinig/ slecht slaap..en niet diep genoeg slapen. Zijn bij mij m'n darmen die "verkrampen"..voelt inderdaad stekend, zeurderig en erg pijnlijk. Enige wat mij helpt in zo'n geval is een druppeltje thc olie zodat het weer wat ontspant.

Even ter verduidelijking..als je slaapt horen al je spieren tot diepe ontspanning te komen. Als je slecht/kort slaapt dan gebeurd dat niet tot minder. Dan krijg je dus spierspanning die opslaat in je spieren. Je darmen zijn ook spieren..
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 20-06-17 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:10

Onbewuste spanning?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:58

Je geeft aan dat het niet in de voeding zit: drink je ook hetzelfde als de andere keren? Zit daar iets van verschil in, hoe onschuldig in jouw ogen wellicht ook?

Hoe komt er een eind aan je buikpijn? Ga je naar de wc, heb je het idee dat je veel gas kwijt moet om de pijn te laten afzakken?

Ik had laatst voor mij onverklaarbare gas in darmen aanvallen. Tot iemand opperde of het koolzuur kon zijn. En inderdaad drink ik dat veel meer met het warme weer. Eerder nooit last van gehad en zou er dus nooit aan gedacht hebben!

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 16:11

Ik drink gewoonlijk (te) weinig. Maar wel redelijk hetzelfde altijd. Begin de dag altijd met een glas water of twee glazen, net hoeveel dorst ik heb. Drink nu op school wel meer ivm de warmte.

Het zakt langzaam af uiteindelijk, als ik ga liggen. Is niet dat ik scheten laat oid. Voel het wel af en toe wat rommelen en echt wegzakken.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:43

Ik zit nog even te denken. Misschien zit ik helemaal mis hoor maar je geeft aan vaak te weinig te drinken op een dag. Een van de dingen die je daarvan kunt krijgen is obstipatie. Zou het kunnen dat doordat jij 2 uur eerder weer gaat eten dan je anders doet terwijl je naar ik aanneem decdag daarvoor tot dezelfde tijd gegeten hebt, dat je darmen er nog niet klaar voor zijn en er dus opstipatie ontstaat? Je geeft aan geen winden te laten, dus het lijkt geen gas te zijn. Probleem lijkt echter wel in de darmen te zitten. Dus ik denk dat dit wel eens zou kunnen. In dat geval zou het probleem lijkt mij niet op moeten treden als je de avond ervoor 2 uur eerder je laatste eten eet. Of in de ochtend je niet meteen gaat eten (moet je kunnen uiteraard). Als het niet veroorzaakt door wat je eet zou ik het toch eens zoeken in wanneer je eet. En wellicht jezelf toch dwingen om genoeg te drinken op een dag, mocht je jezelf in dit probleem herkennen ;) Je drinkt nu meer maar dat verbruik je ook meer natuurlijk dus dat is niet perse winst voor je lichaam/darmen.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 17:47

Nou ik ben weer naar school (hele vakantie geen last gehad) en heb weer meteen de hele dag (elke dag) buikpijn... Als ik vroeg op ben in ieder geval. Gister een dagje vrij en niks.... zo vervelend...

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 18:02

Alwiene schreef:
Ik zit nog even te denken. Misschien zit ik helemaal mis hoor maar je geeft aan vaak te weinig te drinken op een dag. Een van de dingen die je daarvan kunt krijgen is obstipatie. Zou het kunnen dat doordat jij 2 uur eerder weer gaat eten dan je anders doet terwijl je naar ik aanneem decdag daarvoor tot dezelfde tijd gegeten hebt, dat je darmen er nog niet klaar voor zijn en er dus opstipatie ontstaat? Je geeft aan geen winden te laten, dus het lijkt geen gas te zijn. Probleem lijkt echter wel in de darmen te zitten. Dus ik denk dat dit wel eens zou kunnen. In dat geval zou het probleem lijkt mij niet op moeten treden als je de avond ervoor 2 uur eerder je laatste eten eet. Of in de ochtend je niet meteen gaat eten (moet je kunnen uiteraard). Als het niet veroorzaakt door wat je eet zou ik het toch eens zoeken in wanneer je eet. En wellicht jezelf toch dwingen om genoeg te drinken op een dag, mocht je jezelf in dit probleem herkennen ;) Je drinkt nu meer maar dat verbruik je ook meer natuurlijk dus dat is niet perse winst voor je lichaam/darmen.


Ik zal inderdaad eens kunnen proberen later te eten. In de trein of op school pas. Had vanochtend 1 kracker maar dat hielp dus ook niet.
Drinken blijft altijd wel een puntje ja, heb vandaag 1 glas water op en een flesje vitaminewater. Maar de buikpijn begint al 's ochtends vroeg dus daar kan het niet echt aan liggen denk ik... De buikpijn komt ongeveer 2,5 uur na het opstaan op.

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:13

Celine_Famke schreef:
Nou ik ben weer naar school (hele vakantie geen last gehad) en heb weer meteen de hele dag (elke dag) buikpijn... Als ik vroeg op ben in ieder geval. Gister een dagje vrij en niks.... zo vervelend...

Het klinkt alsof er een relatie is met school obv wat ik lees. Zou dat kunnen?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:15

Hoe laat eet je de avonden voor je naar school moet en hoe laat ga je slapen?

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 18:19

Zei mijn moeder ook ja, ze vroeg al of ik stress of iets had. Maar ik heb totaal geen stress op school en heb het er gewoon naar mijn zin..

We eten altijd rond een uur of half 6/ 6 uur. En ik ga altijd vrij laat slapen, sowieso pas na 00:00 uur...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:20

Gekke vraag poep je op een ander tijdstip als je vroeg opstaat? Als daar een ander patroon in zit.

En draag je misschien andere kleren die op een andere plek drukken dat klachten kan veroorzaken?

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 18:21

Ik let eigenlijk niet echt op hoe laat ik normaal gesproken poep haha, is niet echt en vast tijdstip volgens mij.

Ik heb wel anderen kleren aan dan ja, maar die heb ik soms ook in vakanties oid aan (maar meestal paardenkleren haha!). Maar het zit niet te strak of iets.. heb juist een riem nodig..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:25

Probeer eens te kijken of je poepgedrag anders is. Ik moet daar echt op letten. Eerst naar de toilet dan pas eten. Draai ik dat om gegarandeert pijn in mijn darmen of simpelweg diarree in de loop van de ochtend met erge darmkrampen

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 18:26

Ik zal er eens op gaan letten!
Heb in ieder geval geen last van diarree of iets dergelijks na buikpijn.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:44

Ik heb soms ook last van buikpijn als ik vroeg op moet staan of midden in de nacht wakker wordt. Vaak ben ik dan erg misselijk.

Waar het aan ligt, geen idee...
Het is in ieder geval heel erg vervelend.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 19:17

Wat vervelend! Ik ben gelukkig niet misselijk, het is gewoon echt een constant aanwezige stekende pijn in mijn onderbuik.

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Altijd buikpijn na vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:26

Goh ik heb hier ook héel erg last van. Zo erg dat ik soms even niet zo goed meer kan functioneren. Bezoek bij de HA, die zei iets van Prikkelbaar Darmsyndroom, een vaag iets wat allerlei klachten bij elkaar is. Kan dus ook door alles veroorzaakt worden, eigenlijk weet je dan nog niks haha. Hij verzekerde mij dat een speciaal dieet niet helpt. Maar dat heeft bij mij uiteindelijk zeker baat gehad. Ik ben meer gaan drinken, eet vrijwel geen zoetigheid meer en ook brood eet ik nu bijna niet. Verder ben ik ook minder gaan eten. Nu heb ik er nog zo'n 2x per week last van, maar niet zo erg meer als hiervoor! :)