Elektronische sigaret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Elektronische sigaret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 12:23

Mijn broer is gestopt met roken met behulp van de E - sigaret.

Dus ik heb er ook 1 aangeschaft, de justfog.

Ik heb er een paar verschillende flueds bij, lager in nicotine aflopend.

Vandaag gebruik ik de E - sigaret voor t eerst.
Wel even wennen ha ha :')

Gebruiken meer mensen dit?
Als manier om te stoppen of als vervanging voor de gewone sigaret?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:08

Schijnt net zo schadelijk te zijn als gewoon roken daarom heb ik er nooit 1 gehaald. Volgens mij kan je beter gewoon stoppen.

Dustyenmax18

Re: Elektronische sigaret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:19

Ik ben gestopt met sigaretten roken en rook al 1.5 jaar de e sigaret.

Of het net zo slecht is weet ik niet, wat ik wel weet is dat het minder slecht is voor de portomonee haha ik koop voor 50 euro flesjes in via een site en daar doe ik 2 maanden mee. Tegenover eerst 35 euro in de week

En ik heb nog een paar x met uitgaan ( als dat verekte ding leeg was) een sigaret gepakt. Maar sinds een half jaar ben ik op het punt dat ik niet eens meer goed langs een rokend persoon kan zitten..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 14:52

marleen_usar schreef:
Schijnt net zo schadelijk te zijn als gewoon roken daarom heb ik er nooit 1 gehaald. Volgens mij kan je beter gewoon stoppen.

Het schijnt juist minder schadelijk te zijn, er zit geen teer in en allerlei andere troep die in sigaretten zitten.
Maar je leest er wel verschillende dingen over, dus ik weet het ook niet helemaal zeker hoe het zit.

Ja, stoppen is ook wel het doel, daarom heb ik alvast een liquid zonder nicotine, om het af te bouwen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 16-06-17 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 14:55

DustyenMax, gebruik je dan nog wel nicotine?

Hoe gebruik je het dan, de e sigaret?
Af en toe 1 trekje, of net als een sigaret een paar trekjes en dan weer een tijd niet?

Ik vind het wel wennen hoeveel damp je moet inhaleren, ik heb het idee dat ik teveel damp in een keer binnenkrijg.
Dat moet ik nog even uitzoeken, hoe het precies werkt. :+

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:59

Mijn moeder gebruikt sinds begin dit jaar een E-sigaret. Ze is er heel tevreden over.
Het is bewezen dat het minder slecht i, maar het is nog steeds niet gezond.

Mijn moeder was al meerdere malen gestopt met roken, tot er weer een vrij heftig moment in haar leven kwam. Dan werd haar de stress te veel en begon ze weer.

Haar doel is nog steeds stoppen en probeert dan ook met zo minmogelijk de dag door te komen en af te bouwen in de hoogte van de flesjes. Wat haar erg goed afgaat. Wanneer er nu 'zwakke' momenten ontstaat,Neemt ze gewoon een extra hijsje.
In tegenstelling tot een sigaret. Want daar neem je niet even 1 hijsje van. Nee die rookte ze dan helemaal op. Het gaat haar niet zo zeer om de nicotine want daar zat ze binnen een maand al mee op 6mg. ipv de 18.. Het is bij haar meer de gewoonte, het iets in je handen hebben.

Ik denk dus dat dit wel veel 'gezonder'. Bij mijn moeder is het dan nog is zo dat ze wilt stoppen en dus alles tot een minimum beperkt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:19

Dustyenmax18 schreef:
Ik ben gestopt met sigaretten roken en rook al 1.5 jaar de e sigaret.

Of het net zo slecht is weet ik niet, wat ik wel weet is dat het minder slecht is voor de portomonee haha ik koop voor 50 euro flesjes in via een site en daar doe ik 2 maanden mee. Tegenover eerst 35 euro in de week

En ik heb nog een paar x met uitgaan ( als dat verekte ding leeg was) een sigaret gepakt. Maar sinds een half jaar ben ik op het punt dat ik niet eens meer goed langs een rokend persoon kan zitten..

Hetzelfde hier! Alleen heb ik echt nooit meer een sigaret aangeraakt, nu al meer dan 2 jaar inmiddels.
Ik wilde niet echt stoppen, mijn vriend is heel erg anti-roken, dus de e-sigaret is een mooie compromis. Na een tijdje e-roken begon ik echte sigaretten ook echt vies te vinden, dus toen ben ik daarmee gestopt en sindsdien ook geen trek meer in gehad.

Wat betreft schadelijk of niet schadelijk: voor zover ik weet is er nog niet echt een onafhankelijk onderzoek ernaar geweest.
Voor de verkopers van de e-smokers is het natuurlijk beter als onderzoeken zeggen dat het minder schadelijk is en voor de geldvangers van echte sigaretten is het beter als gezegd wordt dat e-smokers schadelijker zijn.

Ik ben er heel blij mee in elk geval. Voel me gezonder, fitter en rijker qua geld :=

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:27

Barbet schreef:
DustyenMax, gebruik je dan nog wel nicotine?

Hoe gebruik je het dan, de e sigaret?
Af en toe 1 trekje, of net als een sigaret een paar trekjes en dan weer een tijd niet?

Ik vind het wel wennen hoeveel damp je moet inhaleren, ik heb het idee dat ik teveel damp in een keer binnenkrijg.
Dat moet ik nog even uitzoeken, hoe het precies werkt. :+

Ja zit op 6 nu.
Maar ik weet wel al dat ik niet verslaafd meer ben aan de nicotine.
Had verschillende flesjes 0 besteld. En heb die dus gebruikt toen ik het niet in de gate had haha.

Ik gebruik het wel iets meer als een sigaret maar merk ook dat ik ook makkelijker zonder kan.
Vandaag 3 uur bij de kapper gezeten zonder dat ik persee moest roken wat ik eerst wel had.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:30

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:40

Het is inmiddels voldoende bewezen dat het een stuk minder schadelijk is dan roken. In GB word het ook door de artsen aangeprezen als middel om te stoppen. Helaas is de tabaks- en farmaceutische lobby zo sterk, dat het lastig is om de e-sigaret als volwaardig stopmiddel te promoten.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:13

Het is n in Nederland vooral de Anti-roken lobby die protesteert tegen de elektrische sigaret en allerlei spookverhalen in de media brengt.
Die zijn blijkbaar bang dat straks iedereen stopt met roken waardoor zij zelf overbodig worden of dat niemand hun pleisters en tabletjes meer koopt :+

Zelf damp ik nu 9 jaar maar ik rook ook nog steeds een aantal gewone sigaretten per dag. Mijn intentie is ook nooit stoppen geweest maar vooral de centjes.

nynke55 schreef:
Het is inmiddels voldoende bewezen dat het een stuk minder schadelijk is dan roken. In GB word het ook door de artsen aangeprezen als middel om te stoppen. Helaas is de tabaks- en farmaceutische lobby zo sterk, dat het lastig is om de e-sigaret als volwaardig stopmiddel te promoten.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:31

Ik ben nu sinds een maand aan het dampen met de Justfog Q16. Het is bewezen dat dampen gezonder is dan sigaretje. Wel is het heel belangrijk om de nicotine rustig af te bouwen omdat je anders toch terug naar sigaretten kruipt.

Ik zit dus ook nog steeds op 12 mg nicotine. Dacht van de week dat 6 ook wel zou lukken, maar dat was toch te snel. Volgende week ga ik kijken of het dan met 9 mg wel lukt.

Ik merk nu al dat ik beter kan ademen, ruiken en dat het eten beter smaakt (Of juist niet). Ook vindt ik het erg fijn dat ik niet meer stink.. ook houd ik erg veel geld over..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:51

marleen_usar schreef:

De tabaks industrie zal je dit idd willen wijs maken
Maar als je de onderzoeken er op na slaat zijn die liquids een stuk beter voor je dan gewone tabak
Ik heb inmiddels twee smok xpro m65 met verschillende clearomizers er op
Niet dat ik zo hoog wattage nodig heb (gebruik max 8 watt ) maar de batterijen die er in kunnen gaan lang mee, das erg fijn :)

Maar er is idd een elektronisch roken topic
Wat eerder al genoemd werd :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 18:32

Ik wil ook aan een e smoker. Wat is nu een goede starter? Ik wil wel kunnen mixen met smaken en nicotine. Budget is niet erg belangrijk

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:09

De justfog vind ik een fijne en simpele e smoker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:05

Er is geen enkel bewijs te vinden dat het schadelijk is voor je. :) Het enige schadelijke stofje is de nicotine, maar tegen de tijd dat je daarop overdoseert heb je wel flink wat signalen gemist :+

Zelf ben ik sinds een weekje overgestapt en nergens last van gehad. Eveneens een JustFog. Ik begin het echt te merken aan mijn lichaam en ik heb 0 zin in normale sigaretten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:08

Ik damp al 4 jaar :j

Met een 40w istick en nautilus clearomizer.
Qua vloeistof millers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:09

Wat ik wel merk :)) Ik moet af en toe buiten gaan zitten dampen. Ik ben het zo gewend om buiten te roken, dat ik het binnen ook wel oké vind maar buiten leuker _O-

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 01:03

Ik raak al aardig gewend aan de e sigaret.
Heb vandaag nog 2 gewone sigaretten gehad.

Lotus, ik heb het andere topic gezien, ik dacht dat het uit 2012 was maar het loopt nog. :o

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 01:04

Daks schreef:
Ik wil ook aan een e smoker. Wat is nu een goede starter? Ik wil wel kunnen mixen met smaken en nicotine. Budget is niet erg belangrijk

Dan zou ik de justfog Q 16 aanraden, die heb ik nu. :D
En ik ben/was een totale leek op dit gebied.
Maar het werkt eenvoudig, ik kan er prima mee overweg.
Deze wordt ook wel aangeraden als je er mee wilt beginnen.
Je kan ook mixen met smaken en nicotine, ik heb nu ook een aantal verschillende liquids.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:30