Ups en downs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 23:25

Tja waar moet ik beginnen...
Laat ik het kort houden. Ik heb last van ups en downs. Natuurlijk heeft ieder mens dat, maar ik heb het gevoel dat het bij mij zodanig is dat het niet 'normaal' is. Gisteren was ik bv intens gelukkig, ik voelde mij zo gelukkig dat ik het gevoel had de hele wereld aan te kunnen, soms heb ik van die momenten. Vandaag stort mijn wereld in en weet ik niet waar ik het zoeken moet van verdriet. Er is iets voorgevallen wat mijn humeur behoorlijk heeft aangetast. En dat van de 1 op andere dag, van intens gelukkig naar diep ongelukkig en mij geen raad meer weten. Daarbij komt nog dat ik mijn paard plotseling verloren ben aan koliek in September van 2015 en daar heb ik nog behoorlijk last van. Ik mis hem zo gigantisch dat ik soms echt niet weet wat ik ermee aan moet. Ik word dan echt overspoeld door verdriet, vandaag zelfs op mijn werk (is al wel vaker gebeurd). Ik weet dat het met de verwerking te maken heeft, maar ik kan er soms niet mee omgaan. Ik weet soms niet hoe nu verder. Iemand die dit ook herkend? Ik voel mij vaak onbegrepen door anderen.

Memories

Re: Ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:41

Wat rot dat je zo met jezelf in de knoop zit :(:)
Ben je wel eens bij een psycholoog of iets dergelijks geweest? En heb je mensen in je omgeving bij wie je je emoties en ervaringen kan uiten, of een hobby/sport of iets als 'uitlaatklep' om dingen een beetje kwijt te kunnen?

Djeradalover

Re: Ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:27

Slik je anti conceptie of andere medicijnen die van invloed zijn op je hormoonspiegel? En hoe oud ben je? Heb je dit dagelijks of heb je ook periodes dat je er minder last van hebt? Over het algemeen hebben vrouwen hier wel vaker last van dan mannen.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 11:13

Memories schreef:
Wat rot dat je zo met jezelf in de knoop zit :(:)
Ben je wel eens bij een psycholoog of iets dergelijks geweest? En heb je mensen in je omgeving bij wie je je emoties en ervaringen kan uiten, of een hobby/sport of iets als 'uitlaatklep' om dingen een beetje kwijt te kunnen?

Dankjewel voor je reactie. Ja ik ben weleens bij een psycholoog geweest, ook ivm verwerken van verdriet en verlies waar ik echt heel erg moeilijk mee om kan gaan. Het heeft weinig geholpen. Op een gegeven moment werd ik doorverwezen naar een andere psycholoog, maar het idee dat ik weer een vertrouwensband op moest bouwen met een vreemde zag ik niet zitten en was voor mij een grote drempel. Daarom heb ik het stopgezet. Ik heb in mijn nabije omgeving weinig mensen die ik vertrouw en bij wie ik terecht kan. Dat maakt het ook best moeilijk. Mijn uitlaatklep is toch wel bij de paardjes zijn. Ik heb 2 hele lieve ponies en zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 11:15

Djeradalover schreef:
Slik je anti conceptie of andere medicijnen die van invloed zijn op je hormoonspiegel? En hoe oud ben je? Heb je dit dagelijks of heb je ook periodes dat je er minder last van hebt? Over het algemeen hebben vrouwen hier wel vaker last van dan mannen.

Bedankt voor je reactie. Nee momenteel slik ik helemaal geen medicijnen meer. Wel een jaar of 15 aan de pil geweest en ook nog 6 jaar aan de antidepressiva. Over het algemeen heb ik de ups en downs redelijk vaak en steeds vaker de laatste tijd.