The blue zones

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

The blue zones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 16:20

Hoi!

Ik ben het boek over the blue zones aan het lezen en het houdt me onwijs bezig. Het komt er op neer dat je door verschillende dingen in je leven toe te passen, je je goede levensjaren (van hoge kwaliteit) excessief zou kunnen verlengen en zo ook je totale leeftijd.

Toevallig houd ik van het leven en ik zou niets liever willen dan gezond, happu en fitaal oud worden!

Ik eet eigenlijk al jaren plantaardig, met af en toe eens yoghurt of kaas en heel soms vlees of vis.

Wie kent het boek ook en doet er wat mee?

Mijn voornemens zijn toch wel gematigde beweging nog meer inweven in mijn leven, nog minder bewerkt eten eten, minder eten (bij 80% vol zitten stoppen zou heel gezond zijn) en proberen veel bewuster te leven en vaker stil te staan bij fijne momenten. Ook zou het heel belangrijk zijn zorg te dragen voor je omgeving en hier kan ik nog wel wat meer punten mee scoren denk ik.

Vertel!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The blue zones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:15

Ik ga het boek eens opzoeken, want het klinkt enorm interessant :j

Wij zijn momenteel ook bezig met ons leven zo veel mogelijk omgooien op zo’n manier, en lezen ook veel boeken hierover. Boeken over minimalisme, financieel onafhankelijk worden en gezond en milieubewust eten en leven.. Past dus ook mooi in ons straatje :j

We leven ook al zo veel mogelijk plantaardig, en zo veel mogelijk uit eigen tuin. Ons doel is om kleiner te gaan wonen, op een zeilboot.. financieel onafhankelijk, dus genoeg spaargeld en zuinig genoeg leven en slim beleggen om de rest van ons leven met dat geld uit te komen.. Zo veel mogelijk gebruik maken van zonne-energie, windenergie en lokaal, vers en plantaardig eten..

En inderdaad minder eten, meer bewegen en meer van het leven genieten en stilstaan bij alle mooie momenten.

Ik ben dus wel benieuwd naar het boek :j
En ben ook benieuwd of meer mensen hiermee bezig zijn.

Zo te horen ben jij al goed op weg denice!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: The blue zones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 18:20

Klinkt goed 8nnemiek, gaaf als jullie dat kunnen verwezenlijken.

Het boek is trouwens gebaseerd op de 4 of 5 blauwe zones of gebieden op de wereld waar mensen beduidend gezonder en ouder worden, en dan wetenschappelijk benaderd.

Alleen op jouw zeilschip wordt eigen groenten verbouwen wel lastig :')

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The blue zones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:33

Over de blauwe zones heb ik idd wel eens een documentaire gezien. Erg interessant!

Een moestuin op het zeilschip wordt wel wat lastig ja :+
Maar een vaste ligplek in de buurt van een volkstuintje is natuurlijk een prima optie :D
En anders kopen we gewoon lokaal geteelde groentes bij boeren uit de buurt. Dat doen we nu ook al regelmatig. Vooral in de dorpen heb je vaak wat boeren die zelf een aantal verschillende groentes telen voor de verkoop. Altijd fijn vind ik :j