Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:34

En ik heb morgen mijn intake :D.
Ik had zelf bedacht om 3x per week te gaan. Maar dan begin ik weer te fanatiek! Dus op aanraden van mijn fysiotherapeute ga ik 2x per week.
Begin deze week heb ik een nieuw sportshirt van li-ning gekocht. Alle sportshirts die ik al had zijn te klein :oo.

Ik hoop zo dat dit sporten mij weer de goede kant op gaat helpen wat gezondheid betreft. Dit zal niet alleen helpen, maar ik hoop wel dat het er aan bijdraagt en niet dat ik weer verder achteruit ga..

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:57

Wat goed Lous!

Ik ben 10 dagen niet geweest ivm griep en gistermorgen voor 't eerst weer.
Viel tegen :+
Vandaag ook spierpijn, vooral tijdens het gaan zitten en weer opstaan, in mijn benen...

Morgenavond gaan we weer, hopelijk gaat het dan weer wat gemakkelijker.

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:23

ItsMe2 schreef:
En ik heb morgen mijn intake :D.
Ik had zelf bedacht om 3x per week te gaan. Maar dan begin ik weer te fanatiek! Dus op aanraden van mijn fysiotherapeute ga ik 2x per week.
Begin deze week heb ik een nieuw sportshirt van li-ning gekocht. Alle sportshirts die ik al had zijn te klein :oo.

Ik hoop zo dat dit sporten mij weer de goede kant op gaat helpen wat gezondheid betreft. Dit zal niet alleen helpen, maar ik hoop wel dat het er aan bijdraagt en niet dat ik weer verder achteruit ga..

Verstandig! En dat met de shirts klinkt bekend, ik had het ook met de broeken :') Veel plezier morgen!

Deze week is het hier niets geworden. Ik was er heel enthousiast heen gefietst, omdat het zulk mooi weer was. Rol ik de bocht om naar de ingang, zie ik wat bouwvakkers zitten en wel heel erg weinig fietsen. Toen viel meteen het kwartje dat ie dicht zou zijn voor onderhoud |o Gelukkig was ik niet met de auto, schrale troost -O-

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:53

Christina, dat is wel een tegenvaller dan! Gelukkig nog iets beweging gehad door te fietsen.

Marije, sporten na griep is echt een ramp. Maar nu gewoon weer volhouden, dan is het zo als vanouds.

Itsme, veel plezier! Geniet ervan :D en verstandig om rustig aan te beginnen. Meer kan altijd nog.


Ik inmiddels woensdagavond voor tweede keer onder begeleiding getraind. Morgenochtend weer, dan heeft hij schema voor me gemaakt en laat nog wat dingen zien. Kan ik vanaf volgende week lekker zelfstandig bezig :D ben echt blij dat ik weer ga, heb het echt gemist. Nu die spieren van 3 jaar terug nog weer terug krijgen.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:45

Ik vind het vooral lekker om mijn hoofd leeg te maken. School is druk en stress, stage zoeken enzo, en dan is sporten (ik loop ook hard), even heerlijk!
+ ik begin spieren te zien waarvan ik het bestaan niet wist, dat is ook altijd leuk!

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:03

Sporten is daarvoor inderdaad lekker! Ik heb even een pauze ingelast vanwege heel erg drukke week. Maandag ga ik weer :D

En nieuwe sportoutfits zijn altijd leuk :D Gefeliciteerd met de -10kg!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:39

Ik wilde vanmorgen gaan maar werd zo super moe wakker, dus dan lekker rustig aan doen. En vanavond/einde van de middag maar gaan.

Vanmiddag eerst puppies op de foto zetten.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:33

Hier zaterdag weer gesport. Ging opzich lekker maar mijn knie blijft gevoelig. Deze week de laatste week van dit schema. Laatste weken worden cardio en armen. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Hoop in ieder geval niet op zulk weer.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:04

Vandaag met trillende benen en een rotgevoel in de sportschool gestaan. Mentaal ben ik op het moment redelijk een wrak en nu heeft m'n kies ook besloten om te gaan ontsteken -O- Ik had gehoopt dat even sporten zou helpen tegen alle negativiteit, niet het tegenovergestelde doen :roll:

Maaaarr, het enige leuke puntje van dit weekend is wel dat Wup gisteren bij ons komen wonen <3

Inclusief mijn te blije kop :')
Afbeelding

Afbeelding

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:10

Gefeliciteerd!

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:16

Dioxide, paard heeft je duidelijk opgevrolijkt! Vitamine P is toch ook wel onmisbaar :D

Inge, lastig van je knie. Heb je nu een schema voor je knie ook?

Ik gistermorgen weer geweest. Ging erg lekker. Was laatste keer met begeleiding, vanaf nu zelfstandig aan de slag. En heb ontzettende spierpijn in m’n buik nu. Erg leuk, vandaag ook nog 1,5 uur zonder zadel gereden, dus lekker nog extra zwaar :')

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:01

linoleum schreef:
Dioxide, paard heeft je duidelijk opgevrolijkt! Vitamine P is toch ook wel onmisbaar :D

Inge, lastig van je knie. Heb je nu een schema voor je knie ook?

Ik gistermorgen weer geweest. Ging erg lekker. Was laatste keer met begeleiding, vanaf nu zelfstandig aan de slag. En heb ontzettende spierpijn in m’n buik nu. Erg leuk, vandaag ook nog 1,5 uur zonder zadel gereden, dus lekker nog extra zwaar :')


Niet specifiek. Is erin geschoten met een leg extension een paar weken terug. Nu krijg ik weer wat last na lunges.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:06

Lunges zijn ook echt verrot met pijnlijke knieën. Vind ik de vervelendste oefening met mijn beroerde knieën. Hopelijk gaat het snel weer beter!

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:55

Ik heb geen kapotte knieën en na een flinke sessie incl lunges voel ik m'n knieën ook, tis gewoon een beroerde oefening :')

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:07

Gouden tip voor lunges met kniepijn: naar achteren uit stappen ipv naar voren. Heel stom, maar het helpt zo enorm! Kreeg de tip eens van een knie-sportfysio en sindsdien lunge ik echt niet meer anders (ook team verrotte knie hier) :D

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:08

Haha dat zegt mijn vriend ook maar toch voelt het voor mij als een soort falen.

Thnx voor de tip! Ga ik proberen donderdag.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:16

Die heb ik ook wel is gehoord als tip ja, maar daar mis ik de motoriek voor ofzo, ik kan dat echt niet namelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:30

_Dreamer schreef:
Die heb ik ook wel is gehoord als tip ja, maar daar mis ik de motoriek voor ofzo, ik kan dat echt niet namelijk :')

Twee kleine dumbells in je handen en verticaal langs je lijf laten hangen! Kun je doen alsof je het jezelf zwaarder maakt, maar stiekem kun je er eentje op de grond prikken als je bijna omvalt :P En helemaal geen falen @ingedebruijn; ik vind zulke lunges minstens even ellendig als naar voren stappen :=

Ik klep ook even mee als dat mag! In 2018 sportte ik zo'n 5 uur per week bij een studentensportcentrum. Meestal deed ik daar van die groepslesjes (HIIT, spinning, bodypump/-fit), (power)yoga en daarnaast af en toe wat klimmen, squash, etc. Nu ben ik verhuisd en mis ik het sporten, maar ik zie er een beetje tegenop om me aan te melden bij een nieuw sportcentrum. Misschien motiveren jullie sportpraatjes genoeg om toch eens te gaan :o

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:34

Hier ook weer gesport!
Ik ga cardio steeds leuker vinden, aangezien Mn conditie beter wordt :') .

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:43

Kunt altijd eerst eens een proefles nemen voordat je je ergens aanmeldt. Wie weet krijg je dan gelijk weer de smaak te pakken.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:15

Of wellicht met een bokker bij je in de buurt een keertje mee naar hun sportschool. De sfeer proeven bij verschillende in de omgeving kan helpen om weer wat motivatie te vinden

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:18

Ik vind lunges naar achteren idd prima te doen.
Helaas hebben we nu een oefening met walking lunges en die moeten wel naar voren :+
Maar de oefening met een statische lunge met een gewicht boven het hoofd zet ik idd een pas naar achter om m in te zetten.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:19

_Dreamer schreef:
Die heb ik ook wel is gehoord als tip ja, maar daar mis ik de motoriek voor ofzo, ik kan dat echt niet namelijk :')

Oefening baart... Lunges :D

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:22

Culacinno: in welke regio woon je? Misschien kunnen wij dan meedenken voor een fijne sportschool.

Vanmiddag krijg ik mijn schema. Ik ben zo benieuwd. En het klinkt heel gek, maar ik heb gewoon zin om te beginnen :D

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:22

Nou,lunges baren lijkt me toch een hele klus _O-