Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:27

Erg leuk om van iedereen de verschillende schema's te zien!

Wat balen Frummels, hopelijk valt het allemaal mee.

Needje schreef:
xWouter ik kan echt niet trainen met lange mouwen. Ik zweet al met een tanktop.
Ik heb de legging, de sportBH en tanktop
.


Eulogy schreef:
Ik kan ook echt niet in lange mouwen, ik sport vaak in legging en sport bh en afhankelijk van de legging soms met zo'n losse tank er overheen :+

Squat 10RM vandaag met 77.5kg :D Verbeterd op al m'n 10RM tests deze week dus! Ik was tijdens die set wel echt die irritante persoon die hardop aan het steunen en kreunen is :') Hamstrings zijn gesloopt.

Hele sessie vandaag was:

- squats warm up sets (1x10 stang, 1x8 50kg, 1x6 60kg, 1x4 70kg)
- eerste 10RM poging @ 75kg, had het idee nog meer te kunnen
- tweede 10RM poging @ 77.5kg, daarna kapot :+
- 1x8 @ 75kg

- hip thrusts @6 3x12
- reverse lunges @6 3x12
- back extension iso 2x30s

Was een halfuur bezig met m'n squats :+



Ah ik zie jullie reacties nu pas :+ Heb al 2 sets besteld met sportbh en top met lange mouwen, dus ik zie het vanzelf wel!

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:49

Ik heb echt heerlijk getraind. Kon nu met zijn begeleiding mooi 10x die hanging crunch doen. Ook nu gesquad met 21,5kg aan het rek. Heb er een filmpje van maar ik weet niet of ik die ook zo kan uploaden via Bokt?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33872
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:59

Ik ga denk ik nooit snappen, waarom je met een blote buik en een crop aan wil sporten. :+

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:00

MarlindeRooz schreef:
Ik ga denk ik nooit snappen, waarom je met een blote buik en een crop aan wil sporten. :+


amen _/-\o_

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:04

MarlindeRooz schreef:
Ik ga denk ik nooit snappen, waarom je met een blote buik en een crop aan wil sporten. :+


Ik ook niet. Ik vind het zelfs nog ongemakkelijk als vrouwen een fantastisch figuur hebben.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:08

Bedankt allemaal :)

Haha, bij crossfit is het heel normaal als je in je sportbeha/top traint. Vooral in de zomer. De mannen trainen dan ook bijna allemaal zonder shirt bij ons. Zelf vond ik het in het begin wat ongemakkelijk, maar als je helemaal door het geluid gaat en je shirt blijft steeds hangen als je een squatclean moet doen, dan trek je vanzelf wel alles uit haha. :))
In de gym vind ik het niet zo fijn persoonlijk en draag ik liever een hemdje. Maar mouwen vind ik vreselijk, lang of kort. Daar kan ik echt niet mee trainen. Alles moet ook super strak zitten anders ga ik me irriteren aan fladderende kleding. Dat zit zó gigantisch in de weg, dat ik me niet meer kan focussen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:11

Ik train eigenlijk ook altijd in croptop/bh en dan een hoge legging, vind het veel fijner. Wel hooggesloten top, ik buk nogal is niet al te tacktisch :')
En alles strak, losse kleding heb ik al helemaal een hekel aan

Afbeelding

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:14

Ik heb dat nog nooit gedaan, maar wil dat dus nu wel gaan doen. Ik vind shirts altijd vreselijk irritant tijdens het sporten en daarbij ben ik als ik op de juiste tijdstippen ga vrijwel alleen in de sportschool. Voornamelijk met yoga vind in het erg irritant als ik een shirt aan heb, die zit dan overal waar hij niet moet zitten :+

Als de sportschool vol is zou ik me er ook niet comfortabel bij voelen overigens.

EDIT: Een blote buik wil ik het ook weer niet noemen trouwens. Denk dat er max 3 cm zichtbaar is bij de sets die ik nu net binnen gekregen heb :j
Laatst bijgewerkt door xWouter op 21-02-19 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:15


Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:39

Maanlicht schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ga denk ik nooit snappen, waarom je met een blote buik en een crop aan wil sporten. :+


Ik ook niet. Ik vind het zelfs nog ongemakkelijk als vrouwen een fantastisch figuur hebben.

Je hoeft het zelf gelukkig niet te doen :D Ik vind een top vaak in de weg zitten dus ik ga gewoon voor comfort. Al m'n leggings zijn heel high waisted, ik heb een platte buik en toch maar een B cup :') Maar doe het dus ook niet altijd.

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:56

Waar bestellen jullie de high waisted? Ben al een poos op zoek, maar kan niet meteen iets vinden, van hé dat is DE broek. Broek moet namelijk ook squat proof zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:14

SjakieXX schreef:
Waar bestellen jullie de high waisted? Ben al een poos op zoek, maar kan niet meteen iets vinden, van hé dat is DE broek. Broek moet namelijk ook squat proof zijn..


Aztec diamond :)

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:15

SjakieXX schreef:
Waar bestellen jullie de high waisted? Ben al een poos op zoek, maar kan niet meteen iets vinden, van hé dat is DE broek. Broek moet namelijk ook squat proof zijn..

Ik heb net voor het eerst met die van Gymshark gesport. Zijn high waisted en squat proof!

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:22

_Dreamer schreef:
Ik train eigenlijk ook altijd in croptop/bh en dan een hoge legging, vind het veel fijner. Wel hooggesloten top, ik buk nogal is niet al te tacktisch :')
En alles strak, losse kleding heb ik al helemaal een hekel aan


Voel je je inmiddels beter? Heb je nog rust genomen oid?

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:22

Ik voel me echt een oude muts als ik het zeg, maar op mijn leeftijd ga ik echt niet meer met crop tops/blote buik sporten/over straat. :')

Ookal begint die cellulitisbuik nu heeeel langzaamaan strak te worden.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:34

_Dreamer schreef:
Ik train eigenlijk ook altijd in croptop/bh en dan een hoge legging, vind het veel fijner. Wel hooggesloten top, ik buk nogal is niet al te tacktisch :')
En alles strak, losse kleding heb ik al helemaal een hekel aan

[ [url=m/xNMDpd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ook zoiets idd! Heb meestal deze topjes en altijd hoge leggings ja :j van de Primark, HM en decathlon. Ik ben te gierig voor die hippe merken, haha
Afbeelding

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:46

Ik kan het niet charmant vinden. Gewoon een strakke tanktop vind ik veel netter.
Maar misschien komt dat omdat ik van een sportschool kom waar mouwtjes verplicht zijn en ik daar echt de meerwaarde wel van zag.
Croptops zijn imo voor festivals. Niet in de sportschool. Ik vind het ook gewoon vies.

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:47

smurffie schreef:
Ik kan het niet charmant vinden. Gewoon een strakke tanktop vind ik veel netter.
Maar misschien komt dat omdat ik van een sportschool kom waar mouwtjes verplicht zijn en ik daar echt de meerwaarde wel van zag.
Croptops zijn imo voor festivals. Niet in de sportschool. Ik vind het ook gewoon vies.


Vies gaat me dan weer wat ver :o .. in welke zin is dat viezer dan een shirt oid? Ik zou er wel in rond lopen als ik het perfecte lichaam ervoor had maar dat duurt nog wel even :+ 8-)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:49

smurffie schreef:
Ik kan het niet charmant vinden. Gewoon een strakke tanktop vind ik veel netter.
Maar misschien komt dat omdat ik van een sportschool kom waar mouwtjes verplicht zijn en ik daar echt de meerwaarde wel van zag.
Croptops zijn imo voor festivals. Niet in de sportschool. Ik vind het ook gewoon vies.


Wat netjes is vind ik niet zo spannend. Heb liever dat het functioneel is, t is geen modeshow haha. :+

Vies vind ik ook wel ver gaan, maar dankje haha :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33872
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:54

Mouwtjes verplicht? dan was ik niet eens gegaan... Ik heb zo'n hekel daar aan. Heb in de zomer ook het liefst hemdjes aan zodra het een beetje warm wordt.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:02

Croptops heb ik het lef niet voor.

Heb gewoon goedkope shirtjes aan van de hm, broeken van Nike of ook hm :).
Ik heb zowel mouwloze als shirtjes met mouw, hangt er stiekem ook aan wat er in de was ligt :')

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:12

Hier staat in de regels dat mouwen ook verolicht zijn. Maar genoeg mensen die in een hemdje sporten. Croptops zie ik hier eigelijk niet in de sportschool.

Mijn motivatie heeft even een dip. Ik ben sinds 1 februari aan een nieuwe baan begonnen met meer reistijd en later beginnen eaardoor ik ook later klaar ben. Moeilijk om dan nog motivatie te vinden om te gaan sporten.
Vandaag toch weer geweest en het ging uiteindelijk wel redelijk. Heb ook het hardlopen weer opgepakt. Dit wil ik voor nu 1 dag in de week weer gaan oppakken.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:15

ingedebruijn schreef:
Char_elle schreef:
Ik wil graag meelezen hier! Ben sinds kort het sporten weer op aan het pakken, maar loop tegelijk ook bij de fysio voor problemen met Mn knie. Ik mag de komende 6 weken Mn bovenbenen zo min mogelijk belasten en merk dat er heel veel afvalt dan. Moet zelfs cardio even laten voor wat het is. Ga nu dus op zoek naar dingen die ik wel kan doen, om toch een beetje fit te blijven. Merk dat ik het lastig vind om dan een goed schema op te stellen. Dus wie weet vind in hier wat tips!


Je kunt altijd mijn vriend even contacten. Misschien kan hij voor een klein prijsje een schema voor je maken?

Thnx voor je bericht, ga ik even in gedachten houden. Ga eerst even kijken hoever ik zelf kom.

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:24

Ja precies. Er worden hier ook aardig wat schema's gedeeld dus misschien kun je daar je oefeningen uit plukken. Anders wellicht je sportschool? Sommige maken ook een schema voor je namelijk.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:28

_lauraaa_ schreef:
Hier staat in de regels dat mouwen ook verolicht zijn. Maar genoeg mensen die in een hemdje sporten. Croptops zie ik hier eigelijk niet in de sportschool.

Mijn motivatie heeft even een dip. Ik ben sinds 1 februari aan een nieuwe baan begonnen met meer reistijd en later beginnen eaardoor ik ook later klaar ben. Moeilijk om dan nog motivatie te vinden om te gaan sporten.
Vandaag toch weer geweest en het ging uiteindelijk wel redelijk. Heb ook het hardlopen weer opgepakt. Dit wil ik voor nu 1 dag in de week weer gaan oppakken.


Wat goed dat je toch gegaan bent!! :)