Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:50

Over 2 weken die sporttest waar ik al zo lang voor train! :D Dus nog heel even flink aan de bak en dan ben ik even helemaal klaar met die sportschool _O-

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:05

Sporttest?

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:14

Wow Eulogy, superknap! Hoog gewicht :j Lekker bezig! Lijkt me ook lastig te bepalen wat voor gewicht je nou precies moet gebruiken.

Dreamy, zo zie je maar :)) voel je je wat beter vandaag?

_Dreamer 2 weken is al bijna, spannend :):) succes met de laatste loodjes :=

Ik heb die PT oa juist omdat ik te snel stop omdat ik “bang” ben voor pijn, CRPS is een deel ook gewoon hartstikke psychisch. Dus dan heb ik juist iemand nodig die me er even doorheen weet te pushen, is ook op advies van de fysio en een arts hoor dus dat is gewoon prima. Het gaat ook steeds beter en ben zelf ook steeds minder bang om te belasten.

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:52

Hoihoi, ben hier ooit eens aangehaakt maar vanwege het feit dat ik toen een lange tijd in het buitenland zat (zonder sportschool :( ) niet meer mee gepraat. Nu moet ik het weer gaan oppakken!

Zag dat er hier best wat zijn die sporten in Gymshark, ik vraag mezelf af of jullie dan ook voorkeur hebben voor het sporten in enkel de sport bh's of de tops met lange mouwen? Wil er graag bestellen maar ik weet niet wat fijner gaat zijn.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:18

Dioxide schreef:
Eske_B schreef:
Ik blijf ook lekker sporten... verplichte leg days door blessure aan vinger. Veel spierpijn dus :')

Kun je niet compenseren op grip met je andere vingers, of zit je gespalkt? Wel tof dat je gewoon door sport! Ennn, legdays zijn imo <3


Probeer ik ook wel met lichtere gewichten, maar met deadliften en dual pulldown bijvoorbeeld werkt dat wat minder :=

Tis ook niet eens een sportblessure... leuke he, paarden :')

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:41

Ik heb een partij spierpijn. Om te janken hahaha. Zou eigenlijk vandaag en morgen ook nog gaan maar ik sla vandaag maar even over anders kan ik morgen helemaal niks meer.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:44

xWouter ik kan echt niet trainen met lange mouwen. Ik zweet al met een tanktop.
Ik heb de legging, de sportBH en tanktop
.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:32

ingedebruijn schreef:
Hahaha ja ik heb ook zes keer geappt naar mijn vriend dat ik ermee zou stoppen maar toch braaf alles gedaan natuurlijk.
[ [url=m/nanJOR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik gebruik geen vast schema, dus ik bekijk dag op dag wat ik ga doen. Mede omdat ik momenteel ook niet persé train om sterker te worden. Eerder om te blijven bewegen, conditie/kracht te behouden. Afwisseling vind ik dan gewoon wel fijn :j. Ik probeer wel af te wisselen naar benen/pull/push, maar dus niet met een vast schema.

Inge, ik heb jouw schema vandaag gestolen :D. Of toch de grote lijnen. Wel met vrij lichte gewichten gewerkt.

- Opwarming: 20min fietsen (gisteren gaan hardlopen), 2min rustig, 2min intensief
- Squats 3x12 (40kg)
- Seated row 4x8 (25kg)
- Walking lunges 3x12/12 (5kg elke hand)
- Burpees 3x10
- Crunches 3x15
- Hanging crunches 3x10
- bent over row 3x12 (30kg)
- Kettlebell swings (een extra'tje) 3x12 (20kg)
- 10min fietsen

In totaal ongeveer 1u20min bezig geweest, het stukje walking lunges-burpees vond ik even pittig, maar de rest vond ik reuze meevallen. Ik ben nergens volledig op leeggegaan (in de zin dat je écht voelt dat je spieren op zijn, dat zelfs een herhaling met minimaal gewicht niet meer kan), maar ben wel lekker bezig geweest. Natuurlijk nergens heel zwaar gegaan, dat scheelt....

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:33

Hahaha dat gevoel had ik precies zo gisteren. Alleen bij de burpees was ik wel even buiten adem. Maar mijn lichaam jankt er nu enorm over. Kan niet eens mijn knie optrekken tot boven m'n heup. Vanavond maar even een shake erin.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:38

Ik kan ook echt niet in lange mouwen, ik sport vaak in legging en sport bh en afhankelijk van de legging soms met zo'n losse tank er overheen :+

Squat 10RM vandaag met 77.5kg :D Verbeterd op al m'n 10RM tests deze week dus! Ik was tijdens die set wel echt die irritante persoon die hardop aan het steunen en kreunen is :') Hamstrings zijn gesloopt.

Hele sessie vandaag was:

- squats warm up sets (1x10 stang, 1x8 50kg, 1x6 60kg, 1x4 70kg)
- eerste 10RM poging @ 75kg, had het idee nog meer te kunnen
- tweede 10RM poging @ 77.5kg, daarna kapot :+
- 1x8 @ 75kg

- hip thrusts @6 3x12
- reverse lunges @6 3x12
- back extension iso 2x30s

Was een halfuur bezig met m'n squats :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:48

Lekker bezig weer allemaal! Vandaag was ook een goede dag voor mij. Heb veel opgehoogd.

Squats nu naar 3x met 50 kilo. (reken de stang mee)
Doe 10x30 / 6x 45 / 3x50

En hipthrust 3x8 met 50 kilo! :D

Legpress naar 109 kilo!

En nog wat apparaten opgehoogd, productief dagje dus. Zeker omdat ik dus onder mijn verbruik eet. Ik merk echt dat afvallen icm fanatieke krachttraining erg rottig is. Kan precies voelen dat ik "te weinig" gegeten heb. En dan eet ik nog rond de 2000 kcal he. :=

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:49

Goed bezig allemaal!! Die gewichten kan ik me echt niet voorstellen. Ik weeg zelf maar 59 kilo.. ik zie mezelf echt geen 50kg huffen of meer haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:54

ingedebruijn schreef:
Goed bezig allemaal!! Die gewichten kan ik me echt niet voorstellen. Ik weeg zelf maar 59 kilo.. ik zie mezelf echt geen 50kg huffen of meer haha.

Dat gaat echt sneller dan je denkt hoor! Ik heb overgewicht maar dat betekent ook niet dat ik per definitie meer gewicht van de vloer kan krijgen. Gewoon blijven trainen en dan zit je daar vast binnen no time aan :)

Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:06

ingedebruijn schreef:
Goed bezig allemaal!! Die gewichten kan ik me echt niet voorstellen. Ik weeg zelf maar 59 kilo.. ik zie mezelf echt geen 50kg huffen of meer haha.


Hoe zo niet? Ik weeg hetzelfde als jou en kan dat ook, sommige oefeningen zelfs dubbel mijn gewicht. Jij kan dat ook hoor. Misschien niet morgen meteen, maar dat komt vanzelf!

Sintara

Berichten: 7458
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:13

Mijn fysio had voor deze week bedacht: bij alle apparaten 5 kilo erbovenop. Pff, dat was echt ff pittig! Ik heb het ook niet zo lang volgehouden als met lager gewicht, maar dat komt vast wel weer de komende week :D

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:21

Ik weeg nu ongeveer 55 en kan ook gewichten hoger dan mijn eigen gewicht pakken. Nog lang niet alles maar het verbaast mij wel hoe snel ik kan opbouwen. Van de zomer deadlifte ik bijvoorbeeld met enkel de stang en nu red ik 65kg. En ik ben niet heel fanatiek met krachttraining, vaak maar 1 soms 2 keer per week. Daarnaast doe ik dan groepslessen maar dan gebruiken we vaak geen gewichten.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:58

Eerst maar eens van deze ellende herstellen. Lopen is al een uitdaging :')

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 08:27

ingedebruijn schreef:
Hahaha dat gevoel had ik precies zo gisteren. Alleen bij de burpees was ik wel even buiten adem. Maar mijn lichaam jankt er nu enorm over. Kan niet eens mijn knie optrekken tot boven m'n heup. Vanavond maar even een shake erin.


Ja, ik bevestig :'). Rug/schouders weten van niets, maar mijn benen zijn er wel aan voor de moeite :D. Quads en billen zijn lekker stijf! Straks de fiets op naar de gym, stijfheid er wat uit trappen...

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:33

Florenc schreef:
ingedebruijn schreef:
Hahaha dat gevoel had ik precies zo gisteren. Alleen bij de burpees was ik wel even buiten adem. Maar mijn lichaam jankt er nu enorm over. Kan niet eens mijn knie optrekken tot boven m'n heup. Vanavond maar even een shake erin.


Ja, ik bevestig :'). Rug/schouders weten van niets, maar mijn benen zijn er wel aan voor de moeite :D. Quads en billen zijn lekker stijf! Straks de fiets op naar de gym, stijfheid er wat uit trappen...


Haha exact wat ik had dus. Ik heb gisteren van ellende mijn benen om en om over de stoelleuning gehangen met behulp van mijn armen om er weer wat beweging in de krijgen. Vandaag al een stuk beter gelukkig. Nu gaat mn vriend (pt) vandaag mee trainen dus ik zal wel weer hoogbejaard op de bank zitten vanavond.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:44

MarlindeRooz schreef:
En nog wat apparaten opgehoogd, productief dagje dus. Zeker omdat ik dus onder mijn verbruik eet. Ik merk echt dat afvallen icm fanatieke krachttraining erg rottig is. Kan precies voelen dat ik "te weinig" gegeten heb. En dan eet ik nog rond de 2000 kcal he. :=


Same feeling. Ik zou ook écht wel wat kilo's kwijt moeten, dus let wel op wat ik eet. Maar de dagen dat ik ga trainen zijn echt lastig. Inderdaad, dat gevoel dat je lichaam gewoon meer nodig heeft... De vraag rest dan natuurlijk of je dan niet gewoon ietsje meer moet eten. Luisteren naar je lichaam is ook een belangrijke vaardigheid.

ingedebruijn schreef:
Haha exact wat ik had dus. Ik heb gisteren van ellende mijn benen om en om over de stoelleuning gehangen met behulp van mijn armen om er weer wat beweging in de krijgen. Vandaag al een stuk beter gelukkig. Nu gaat mn vriend (pt) vandaag mee trainen dus ik zal wel weer hoogbejaard op de bank zitten vanavond.


Haha, fijn toch, sporten *\o/* .

Ik ben vanochtend netjes naar de gym gefietst (11km), schouders getraind (45min) en dan weer terug gefietst (11km). De benen waren not amused met de heuveltjes die we over moesten (en dat zijn er best wel wat), maar op de platte stukken was het wel fijn ze even in beweging te hebben. Geloof dat ik anders vanavond de trap niet meer op geraakt had :').

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:25

Marlinde: Wel herkenbaar ja. Ik ben ook bezig met afvallen (met personal bodyplan) dus heb een kcal tekort. En als ik dan wil deadliften, squatcleans of iets anders zwaars dan merk ik het meteen als ik te weinig gegeten heb := (Of als ik niet "goed" gegeten heb).
Wel leuk, nu ik wat ben afgevallen kan ik mezelf opeens weer optrekken. Dat ging eerst niet meer haha

Wat gewicht betreft gaat dat erg snel! En wat Emma zegt: als je zwaarder bent hoef je natuurlijk niet per definitie zwaarder te kunnen tillen :)

Squats, snatches en squatcleans hou ik hier even voor gezien. Mijn heup en onderrugpijn speelt weer op |( Binnenkort naar de huisarts voor een verwijzing naar de reumatoloog. Er is namelijk een aannemelijke kans dat ik Bechterew heb, wat ik natuurlijk niet hoop. Deadlifts gaan nog wel, maar geen 1 RM grapjes meer. :=

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:29

Balen zeg Frummels!

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:35

Ik wil graag meelezen hier! Ben sinds kort het sporten weer op aan het pakken, maar loop tegelijk ook bij de fysio voor problemen met Mn knie. Ik mag de komende 6 weken Mn bovenbenen zo min mogelijk belasten en merk dat er heel veel afvalt dan. Moet zelfs cardio even laten voor wat het is. Ga nu dus op zoek naar dingen die ik wel kan doen, om toch een beetje fit te blijven. Merk dat ik het lastig vind om dan een goed schema op te stellen. Dus wie weet vind in hier wat tips!

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:38

Oh dat klinkt niet fijn, Frummels!
Sterkte.

Ik zit sinds dinsdag thuis met groep.
Vandaag al met al wel wat fitter, gisteren niet langer dan 2 uur achterelkaar uit bed geweest en vandaag de hele dag niet terug naar bed (maar wel in mij leesstoel met dekentje, pot thee en ereader).
Moet nog even niet denken aan sporten, even zien wanneer ik dat weer op kan pakken. Denk dat ik maandag wel weer kan werken, maar ook meteen sporten is misschien teveel.
Of juist zondag al proberen, als ik verder toch nog niets hoef?

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:52

Char_elle schreef:
Ik wil graag meelezen hier! Ben sinds kort het sporten weer op aan het pakken, maar loop tegelijk ook bij de fysio voor problemen met Mn knie. Ik mag de komende 6 weken Mn bovenbenen zo min mogelijk belasten en merk dat er heel veel afvalt dan. Moet zelfs cardio even laten voor wat het is. Ga nu dus op zoek naar dingen die ik wel kan doen, om toch een beetje fit te blijven. Merk dat ik het lastig vind om dan een goed schema op te stellen. Dus wie weet vind in hier wat tips!


Je kunt altijd mijn vriend even contacten. Misschien kan hij voor een klein prijsje een schema voor je maken?