Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:38

Lekker bezig allemaal! Ik train weleens met hartslagmeter inderdaad.
Ik ben vandaag bij de fysio geweest en mag morgen in principe trainen. Het zit me alleen niet helemaal lekker om morgen kracht op m'n lijf te zetten. Morgen wordt een actieve dag, maar de sportschool ga ik niet zien.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:39

Ik train idd met een meter, een Polar. Ik heb een tijdlang hartritmestoornissen gehad en toen moest ik het in de gaten houden tijdens het sporten. Dat is nu onder controle maar ik blijf wel klokken :-)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:06

Ik train alleen met een meter als ik dat moet op t werk, heb zelf ook niet een.

Ik ben weer wezen trainen, zat met bankdrukken laatste set weer op 40 kilo, dus hopelijk snel weer daarmee trainen (of meer natuurlijk) de rest ging op zich ook lekker

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:49

Zo vanavond weer gesport, ging heel lekker! Ik heb vandaag bij alle krachtapparaten het gewicht een paar kilo's kunnen verhogen. En ook ben ik de activiteiten op de cardio apparaten aan het verhogen en houd ik dit steeds beter vol. Jeej!
Ik heb voor mezelf ook als doel gesteld om, naast mijn buikspieren te trainen, mijn conditie zo goed te krijgen dat ik op den duur kan gaan hardlopen. Met astma is dat best lastig en houd ik het niet lang vol. Hoop dan op den duur(binnen een a twee maanden) gewoon een paar keer in de week een rondje buiten hard te lopen naast de sportschool.

Ik heb vanavond ook een weekrooster gemaakt voor mezelf mbt het eten. Zit de laatste tijd niet goed in mijn vel en ik merkte dat ik daardoor te veel smokkelde. Hopelijk geeft het rooster me wat structuur en het steuntje in de rug om niet meer te smokkelen. Ik ben ook een lijst met (gezonde) tussendoortjes aan het maken. Vrijdags doe ik meestal de boodschappen, dus dan ga ik alles in huis halen. Maar wil vanaf morgen al gaan beginnen om via een rooster te eten.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:02

Goed bezig wieldop!

Ik heb geen hartslag meter :)

Hier even een tandje rustig aan. Mama van mijn vriendinnetje overleden helaas, dus dat gaat uiteraard écht even voor. Vanavond afscheidsdienst. Wellicht daarna even een rondje sportschool om even af te blazen!

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:08

Gecondoleerd en veel sterkte Loez :*

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:09

Thanks! :*
sporten is wel een fijne afleiding op zo'n momenten.
Alleen tijd wordt dan een issue! Werk fulltime. Hondjes thuis, gauw naar vriendinnetje enz enz.
Maar komt goed. Dan maar een weekje even pas op de plaats!

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:20

Gecondoleerd loez :)

Hier een dipje en beetje grieperig dus niet helemaal lekker. Deze week ff rustig aan doen. Elke avond nog wel goed 3 km gewandelt door pokemon go haha. Dus blijf wel bewegen maar daarna een dutje.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:26

Thanks!
Dat is beter als niks twilight!! Beterschap!

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:17

Gecondoleerd en veel sterkte, Loez.
Voor jou veel beterschap, Twilight.

Ik ben vanochtend weer flink mijn rondje weten doen + een les rugscholing (dwz 1u stretchen en een half uur krachtoefeningen). Net nog stukje gaan hardlopen.

Helemaal klaar dus voor het pizzafeestje van mijn collega vanavond :+

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:37

Dankjewel!
Goed bezig Memuska!!

En geniet van je pizza avond :D

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:16

Jullie zijn allemaal goed bezig! Ik ben nu vakantie aan het vieren in Canada, dus even geen sportschool voor mij. Ik compenseer het door veel te lopen (15-20km per dag). Had mijn hardloopkleren mee, maar het is hier 35 graden dus dat laat ik ook maar even versloffen.
Valt me wel op dat de Canadezen echt supersportief zijn joh!

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:35

Pfff hallo! 20km per dag lopen is ook gewoon een aardige workout hoor haha!! :D Zeker anders als krachttraining maar toch!

Geniet van je vakantie!

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:06

Hoi hoi

Mag ik mij hier ook melden? Mijn naam is Leonie, 30 jaar.

Sinds vorige week ook maar is een abbo genomen op de sportschool na eerst een paar keer mee te zijn geweest met mijn vriend. Mijn vriend doet aan fitness/bodybuilding al zo'n 10 jaar dus voor mij een goede personal trainer! Echt ideaal hoe hij me steeds kan helpen en mijn houding tijdens de oefeningen corrigeert.
Het doel is een paar kg er af.. weeg nu 70 kg en wil dat naar 65 hebben.. en het mag her en der wel wat strakker ;)

Ik probeer nu 3 a 4 keer per week te gaan al wordt het vanaf oktober wel lastiger als perd weer van het land kom. Ik werk ernaast nog 40 uur voor een baas en heb daarnaast ook mijn eigen fotografie bedrijfje. Hoe doen jullie dat?
Die 6 keren dat ik nu geweest ben was ik pas na 2.5 uur klaar... zo'n avond bestaat dan uit 30 min fietsen
4 verschillende oefeningen per spiergroep 4 sets en 10 herhalingen.. en als laatste dan nog even een kwartiertje op de loopband.

Jolien87

Berichten: 17468
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 16:15

Gezellig en welkom! :wave:
Wij genieten nog steeds van onze vakantie dus ik volg het topic van een afstandje. Fijn om te zien dat iedereen nog steeds fanatiek bezig is.

Loez, gecondoleerd en veel sterkte gewenst. :(:)

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:26

Welkom Elodie! Nu het vakantie is heb ik gelukkig meer tijd, maar als school weer begint ga ik of voor school naar de sportschool of 's avonds laat. Hij is namelijk geopend tot 12 uur. Het is niet altijd even praktisch, maar naast school moet ik ook nog werken, oppassen, voor de paarden zorgen en heb ik atletiek trainingen. Verder plan ik de wat uitgebreidere trainingen in het weekend of op een dag dat ik wat meer tijd heb. Daarnaast doe ik ook niet heel moeilijk als ik een keer echt niet kan. Ik kon daar eerst heel slecht tegen (nog steeds eigenlijk), maar je moet maar denken: morgen weer een dag.
En als laatste; ik houd wel van een beetje gas als ik daar ben. Ik zorg dat ik thuis ben omgekleed (of kleding mee heb) en wanneer ik eenmaal in de oefen ruimte sta dan ben ik daar ook alleen aan het trainen. Telefoon weg, andere spullen weg, geen langdradige gesprekken, gewoon een beetje gas hahaha. Oh en om nog tijd te besparen droogshampoo is echt the key :)) . In plaats van midden op de dag te moeten douchen voldoet droogshampoo voor mijn haar ook wel die paar uurtjes.

Ik kom net terug uit de sportschool. Anderhalf uur lekker op een laag pitje getraind vanwege het fysio bezoek dinsdag. Morgenochtend weer! Hoe is het bij jullie?

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:25

Dankjewel jolien! Mennnn de dienst was erg heftig pff!

Hoi leonie! Welkom!

Ik doe supersets!
Dus 2 oefeningen van 2 verschillende spiergroepen achter elkaar! En daarna pas rust! Scheelt de helft van de tijd + je bent intensiever bezig en je hartslag ligt dus hoger!

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:53

Ja ik ben ook fan van supersets inderdaad :j Niet m'n hele training, maar gooi er vaak 1 of 2 tussendoor.

Ik ga vaak gelijk uit m'n werk door, heb doordeweeks niet heel veel vrije tijd over maar dat vind ik niet zo erg.

Ik heb vanavond heel fijn getraind, schouders, ging voor het eerst sinds een paar weken weer echt lekker :D

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:07

Doe ik ook vaak Loez! Van 2 of 3 oefeningen een setje, dan een (half) minuutje rust en dat 4x. Heerlijk :D

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:10

Zou wel wat meer rust nemen, lijkt me dat je anders makkelijk zwaarder zou kunnen?

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:05

Dat doe ik ook Poiuytrewq!! (ik dacht mijn god wat een moeilijke naam..... Hallo bovenste rij toetsenbord :') _O- ) Heeeerlijk!

Je kan even goed zwaarder Eulogy! :) Tenminste, ik heb er geen moeite mee. Naderhand wel kapot :D

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:11

Daag mezelf genoeg uit met gewichten Eulogy. Een minuut is ruim genoeg voor mij +:)+

Ja heel simpel Loez.. haha :D

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:36

Welkom!

Hier ook vooral supersets, of circuitjes van meerdere oefeningen met vaak ook wat cardio erin.
Hoop vanmiddag weer te kunnen!

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:45

Zondag hebben we vanuit de sportschool een fit tour. 14km totaal! In buitengebied! :D Ben benieuwd wat we gaan doen! Was voor zowel beginners als gevorderden. Met of zonder conditie maakt niet uit!

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:55

Thanks voor de reacties Lady's!

Vanavond weer!
En is het enigste wat op de planning staat dus dan is het ook niet erg om wat langer bezig te zijn.

vanavond eerst 30 minuutjes fietsen
ik probeer dan ongeveer op 240 kcal uit te komen
daarna zijn de borst en triceps aan de beurt
eerst 4 x 10 borst oefeningen en dan 4 x 10 triceps
daarna nog even de buik als "extra"mee pakken
en nog even de helling oplopen... en daarna zeg ik geen boe of bah meer..

Wel een nadeel aan savonds sporten vind ik dat ik niet heel lang erna naar bed ga (moet)
me lichaam is moe.. maar me hoofd zit nog vol met sporten.. en lig dan in me slaap nog oefeningen te doen zeg maar. Hopelijk slijt dat na een paar weken.