Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17499
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 14:28

Wat is iedereen goed bezig hier! :wave:

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:32

Heb me net heerlijk uitgeleefd in de sportschool. Uur krachttraining, 35 min op de variotrainer en nog 10 minuutjes op de loopband. Even mijn spierpijn eruit werken van mijn 10km trailrun van gisteren.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:14

Hoe ging de trailrun?

Wat is PDS?

Ik ga vanavond ff sporten, zit al vanaf 1400 te stuiteren, ik heb een zeer belangrijke toets (bepalend voor mijn carrière) gehaald :) 50% van wat is geweest vandaag is gezakt

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:31

De trailrun was gaaf, maar wel heel zwaar! Veel hellingen en trapjes op en af. Bijna 300 hoogtemeters waren het.
We moesten zelfs een steile helling opklimmen met touwen. Zie foto.

Afbeelding

We krijgen trouwens echt een vet nieuw apparaat van technogym. Een soort gebogen, holle loopband. Er hangt een grote poster van en ik ben er heel benieuwd naar!

Zoiets:


Afbeelding

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:37

Supervixen schreef:
De trailrun was gaaf, maar wel heel zwaar! Veel hellingen en trapjes op en af. Bijna 300 hoogtemeters waren het.
We moesten zelfs een steile helling opklimmen met touwen. Zie foto.

[ [url=m/jKTT6s.jpg]Afbeelding[/url] ]

We krijgen trouwens echt een vet nieuw apparaat van technogym. Een soort gebogen, holle loopband. Er hangt een grote poster van en ik ben er heel benieuwd naar!


Gaaf! Maar zon apparaat, dat is dus om op te rennen? Daar heb ik filmpjes van gezien, die man sprintte echt heel hard

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:17

Ja je rent erop en dan kun je volgens mij ook weerstand instellen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37312
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:01

Pds is peikkelbaar darm syndroom, heb ik ook erg irritant en verstoord soms je leven flink.

Ik ga rugropic vanavond of morgen doorlezen.

Ben compleet gesloopt trilspieren en moe. 700 kilo snoeiafval met zijn tweeen afgevoerd. Alles dubbel en deels driedubbel in handen gehad, begonnen even na 10 en het laatste afval was om 1800 uit de aanhangwagens. Vier propvolle aanhangwagens weg. Daarna moest ik nog een afleveren honden uitlaten, koken (staat nu in oven) ga douchen dan eten en niks meer doen,

Die geholpen heeft arme ziel slaapt nu heeft nachtdienst en flink au spieren die heeft metene ene boom gesnoeid als voorbereiding op weghalen. Had dus geen sportschool nodig vandaag ook. Morgen weer trainen. Benieuwd hoe mijn spieren voelen dan.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:05

Pfff lastig! Sterkte en lekker uitrusten!

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:06

Pfff Karuna wat een werk! Denk wel aan jezelf he! Niet te gek doen!

Voor iedereen met pech of pijn, beterschap! Hopelijk snel en goed herstel!

Voor de andere dames; goed bezig!!

Ik ga zo nog richting sportschool! Beentjes!

Heb ondertussen al nieuwe broeken nodig gehad... en nu worden mijn jasjes ook nog te krap :') bij mij schouders, rug en biceps :') wel een goed teken! Wordt dus weer winkelen haha

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:12

Ik heb al een hele poos niet meer gereageerd in dit topic.
Veel mensen die goed bezig zijn met sporten en of al lang de goede weg hebben gevonden in de sportschool of nog aan het uitzoeken welke trainingsvorm het beste past! Leuk om alle verschillen te lezen!

Zelf heb ik de laatste twee weken geen tijd gehad om te sporten, heb een nieuwe baan en zat in mijn oude baan nog in de afrondende fase, dus 3 verschillende werkplekken in 5 dagen.
Nu moest ik eigenlijk vandaag wel wat sporten, maar niet de mogelijkheid om naar de sportschool te gaan.
Wie doet er van jullie thuis wel eens oefeningen i.p.v. sporten? Ik wil het graag doen, maar de motivatie en discipline om thuis aan de gang te gaan ontbreekt (en de zin om zelf te bedenken wat ik moet doen). O:)

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:16

Wij hebben ook gewichtjes thuis, maar ik ga liever naar de sportschool. Met die gewichtjes train ik mijn armen af en toe. Op pinterest staan er zat oefeningen voor. Verder moet ik mezelf gaan motiveren om burpees te gaan oefenen.. is nog niet gelukt :')

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:41

Lekker bezig allemaal! Ik heb vandaag ruim een uurtje in de sportschool gestaan. Heb erg last van mijn linkerdijbeen, ik heb daar een spier verrekt oid. Dus ipv van woensdag rustdag neem ik morgen een rustdag.

Supervixen wat een gaaf apparaat!

Yesterday, als ik geen tijd heb om een te sporten ga ik meestal naar de kleine sportschool hier om de hoek. Ga ik daar op de mat wat oefeningetjes doen. Thuis ben ik meestal minder gemotiveerd. Als ik thuis wat doe dan doe ik wat oefeningetjes met gewichtjes of een zogeheten 'buikspierkwartier'. Meestal een beetje onder het mom van even lekker bezig zijn, want zo gemotiveerd ben ik meestal niet thuis :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:01

Zo ik mag vanavond weer :)
Morgenvroeg ook weer :) En meten en wegen :+
Gisterochtend mn half uur workout bij Curves gedaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37312
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:03

Zie nu die trailrun foto. Mooie omgeving. Waar was het?

Gister was duidelijk total body training, au mijn lijf.spierpijn geen goed teken. Vooral armen handen en schouders. Pijnstilling en vanmiddag heel rustig bewegen. Moet erheen omdat er auto gewisseld moet worden

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:24

Gaaf zo'n trailrun, heb alleen echt een onwijze hekel aan rennen/hardlopen :') ...

Pijnstillers zelfs Karuna? Dat is pittig!

Yesterday, ik heb een tijdje de workouts van Jillian Michaels gedaan thuis, lekker kort maar zwaar genoeg, alleen je moet er wel de discipline voor op kunnen brengen.

Ik had gisteren weer een lekker circuitje, bend over row met de landmine stang +20kg, kettlebell squat 24kg, plank op ball en met de ellebogen rondjes draaien, 500m roeien, battlerope met knieen op de bal, front raises 2x 7kg, schuine crunches op de bosu, roeien, single leg stiff deadlift 24kg, buikspieren op bal en overnieuw beginnen, 3 rondjes.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37312
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:33

Remeber, moet wel ivm mijn ietwat belabberde spieren. Moet voorkomen dat er teveel schade onstaat of te veel verkramping, pijnstilling (ook ontstekingsremmend) is de enige manier om dat te voorkomen. Zit helaas niet al te best in elkaar en spierpijn is voor mij een teken dat er iets beschadigd is aan spierkapsels vezels enz. Moet ik eigenlijk ten alle tijden voorkomen. -O-

Klinkt als zwaar trainen.

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:04

Remember die workout van jou klinkt echt super zwaar maar wel fijn!

Pff ik heb de hele nacht kotsmisselijk wakker gelegen. Heb tegen de ochtend aan een tijdje kunnen slapen (heel licht wel) en toen de misselijkheid gezakt was net kreeg ik het gevoel dat ik juist honger had, dus ontbijtje genomen. Alleen die viel wel zwaarder dan gehoopt, dus weer licht misselijk nu. Ik wil zo graag nog even sporten voor 17u vandaag, verdorie -O-

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:08

De trailrun was in Heerlen.

Ik heb net 13.2km hardgelopen. Ging wel zwaar, omdat ik gisteren flink had gefitnessed en die trailrun nog in mijn benen zit. Even kijken of ik vanmiddag nog puf heb om naar de sportschool te gaan, anders wordt het morgenochtend.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:16

Die trailrun lijkt mij idd ook gaaf!
6 augustus heeft onze sportschool ook weer een buitenevenement. 14km. Met bootcamp oefeningen.
Denk dat ik wel mee doe. Als voorbereiding op de buffelrun 27 augustus :D

Gisteren getraind met mijn nieuwe schema van AP apollo Protocol. Ben Proefpersoon en gisteren dus gestart. Erg benieuwd.

Had Legday.... Nou, ik kwam nog net lopend de sportschool uit.

Vanochtend dat ik goh,, kan wel met de fiets naar het werk (6km enkel) en halverwege vervloekte ik mezelf :D Maar tis wel goed!

rustig aan Karuna!

Supervixen, overtrain je zelf niet he :) zou zonde zijn als je blessures op zou lopen.

Beterschap Cocodox!

Remember, klinkt idd als een fijne training!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:20

Is het wandelen of hardlopen loes?
Zag 'm ook voorbijkomen.
Morgen hoop ik weer te sporten.
Zit vandaag ziek thuis door mijn stomme buik. -O-

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:29

Nee hoor Loez, ik ben aardig voorzichtig op mezelf.
Als ik ga, dan wordt het alleen een bovenlijf training.

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:30

Dankje Loez. Haha fietsen is wel goed voor je na een legday! Ik doe dat vaak nog zelfs direct na KT en dan een HIIT op de fiets (ja, gaat niet van harte als je benen gesloopt zijn :+). Daarna nog uitfietsen en stretchen en meestal heb ik dan minder last van mijn benen!

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:58

Oooh dat gevoel is zo misselijk vind ik altijd haha! Spierpijn vind ik niet erg, maar als ze dan aan de bak moeten word ik er minder blij van :D

Goedzo Supervixen!! :)

Renske, ik denk zowel lopen als stukjes rennen. Was voor jong & oud en voor beginnend en gevorderd. Dus gewoon voor iedereen :)
De hond mocht ook mee. Maar Nelson laat ik thuis :D Die trekt 14km niet. Vorige keer was 12 en dat was eigenlijk al net te veel.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:09

Morgen eens vragen als ik weer ga sporten.
Heb echt een conditie van 0,0 wandelen gaat wel maar hardlopen wordt een uitdaging. :')
Ben bang dat ik het straks niet bij ga houden.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:20

Ik ga er zoiezo vanuit dat er uiteindelijk op stukken op elkaar gewacht wordt. Ik ben ook geen held met hardlopen hoor. Hield het op zijn langst max 3 kilometer vol :D
Was voor iedereen, dus ook als je niet lang kunt hardlopen neem ik aan!