Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37311
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:21

Gister rustig aan moeten doen. In de tuin bezig geweest en hele handen zitten vol met plekjes waar doornen in gezeten hebben of nog inzitten. Deel lukte domweg niet daardoor. Vandaag niks van trainen gekomen. Hele ochtend druk gewees en vanmiddag in slaap gevallen. Tsja. :') Weekend aan de slag in de tuin, kom wel aan mijn beweging dan

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 07:08

Zo ik ben er weer klaar voor om een rondje sportschool te doen.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:22

Wauw, mooi op tijd Renske!!

Vervelend is dat Karuna! En idd in de tuin werken is al ruim voldoende. Staat meen ik ook ergens bovenaan als meest effectieve workout. Meen ik ergens gelezen te hebben :D Omdat je ook dan alles gebruikt.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:53

Kwam het beste uit, als ik zou wachten tot vanavond heb je kans dat ik niet meer zou gaan. :o
zo weer verder met mijn work-out thuis. :')
Moet nog met de bosmaaier rond en onkruid uit de wei trekken. :))

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 08:55

Zeker! En groot gelijk! Dat is het voordeel bij Anytime. Je kunt gaan wanneer je wilt :) Lekker rustig zeker?

Succes thuis :D

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:04

Een stuk rustiger dan doordeweeks in de avond. :))
Maar ik was niet alleen, er waren meer vroege vogels.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37311
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:42

Mijn sportschool training voor vandaag weer. Door enkel 12 weken niks kunnen doen. Langzaam is er weer een doorgang van oerwoud naar tuin :))
Bult verwijdert vandaag

Afbeelding

Voor

Afbeelding
Na

Afbeelding

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:14

Wauw karuna!! Hele hoop gedaan!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37311
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:15

Een hoop de andere is nog groter. Ben klaar. Zweet me kapot. Even uithijgen en zo douchen of in bad. Beweging wel weer gehad voor vandaag

Siggislief

Berichten: 14059
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:27

Ik ga Maandag ochtend (7u) weer naar de sportschool. :)
Heb gisteren grootste deel hard gelopen door Den Haag heen, was kapot toen ik thuis kwam. :')

En merk nu ook wel dat mijn knie minder pijn gaat doen,
een week geleden zat ik met rust (knie languit op bed zeg maar) met pijn..
Nu voel ik hem nauwelijks. :)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:45

Zo karuna, flink gewerkt!
ik was al blij met mijn ene kruiwagen onkruid die ik van de wei had geplukt. _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37311
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:48

Maandag nog eens alles in handen en meer. Dan hulp maar alles moet ook afgevoerd worden. Daarna volgt veel schep werk naast de sportschool en honden wandelen voldoende beweging dan. Ipv poepscheppen bij paarden

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:32

Goed bezig karuna +:)+

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:50

Lekker bezig Karuna! Iedereen is lekker bezig :)

Ik ben er even een paar weekjes uit geweest. Ben donderdag voor het eerst weer gegaan. Lekker rustig aan een uurtje wat aan rommelen. Vrijdag een half uurtje mijn core getraind en vandaag met een vriendin lekker lang gesport. Gezellig bijkletsen en veel vrije oefeningen gedaan met dumbells/kettlebells/steps/ballen. Morgen mezelf een dagje rust gunnen en maandag er weer lekker voor gaan. Ik heb het gemist!

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:42

Lekker bezig Karuna!

Ik heb vandaag weer een meting gehad... helaas geen verschil, ondanks echt m'n best te hebben gedaan -O- Echter zag m'n coach (en m'n vriend en ik ook) wel verschil in de lijnen op m'n buik; het staat allemaal net wat strakker. Mocht de volgende meting weer tegenvallen krijg ik een drastischer voedingsschema.

Ik had echt een berg motivatie maar ik moet zeggen dat ik hier alsnog gigantisch van baal. Volgende meting is pas na mijn vakantie dus dat is ook niet heel denderend gok ik. :(

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:09

Weten jullie toevallig welk soort oefeningen het beste zijn om je balans / onafhankelijke zit te trainen? Ik wil dit namelijk toevoegen aan mijn trainingen zodat het ook voordeel heeft bij het paardrijden :) Ik weet wel dat het vooral om je core gaat, maar wellicht weten jullie specifieke oefeningen?

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:39

Ik doe qua core veel planken, denk aan: de normale plank, beide zijplanken (links/rechts) en de rugbrug noemden wij het altijd. Bij de plank ga je op je buik liggen, op je onderarmen steunend en houd je de rest van je lichaam recht. Je steunt hierbij ook op je tenen. Zijplank is eigenlijk hetzelfde principe, alleen dan op 1 elleboog. Rugbrug lig je op je rug, voeten/onderbenen in 90 graden, daarna druk je je heupen omhoog, zodat dit ook recht is. Bij alle oefeningen is het belangrijk dat je ligt zoals je zou staan, dus niet met je kont omhoog, hoofd in je nek ect. Ook dat je ze goed uitvoert ,nooit door je rug hangen, daar kan je last van krijgen

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:40

Wat een leuk topic, dit blijft ook echt lekker over sporten gaan ipv heel snel afdwalen over eten :Y)

Ik ga nu bijna 2 jaar 2x pw naar een kleinschalige sportschool met van de zijlijn begeleiding (niet 1 op 1 maar er worden wel schema's gemaakt en je wordt goed in de gaten gehouden). Ben juist gaan sporten om er met paardrijden op vooruit te gaan, dus doe enorm veel core stability oefeningen. Daar kun je érg creatief mee zijn, ik doe veel met de TRX, bosu, bal, terracore etc. Cardio vind ik niks behalve roeien, maar dat moet dan zo hard mogelijk :D . Ondanks dat ik 'maar' 2x pw ga (en soms door drukte wel eens een keerje over sla) ben ik er met rijden echt op vooruit gegaan, pak in de sportschool echt wel serieuze gewichten en ik krijg erg veel complimenten over vooral m'n armen en schouders :j.

Edit; ik vind heel veel van Jillian Michaels echt leuk en haal daar ook wel ideeën vandaan! Zo vind ik het leuk om na de normale dingen een en ander gewoon maar uit te proberen en dan krijg je bijv zulke dingen :D






loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:25

Dat vergt nogal wat balans remember! Supernetjes!

Ik ga vandaag beginnen met een proef schema van uit Apollo protocol! Via Facebook werden er proefpersonen gevraagd haha! Dus jack doet mee bij de mannen voor vet verlies en ik bij de vrouwen voor vet verlies en strakker worden! Dus ben benieuwd!

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:44

Cocodox schreef:
Weten jullie toevallig welk soort oefeningen het beste zijn om je balans / onafhankelijke zit te trainen? Ik wil dit namelijk toevoegen aan mijn trainingen zodat het ook voordeel heeft bij het paardrijden :) Ik weet wel dat het vooral om je core gaat, maar wellicht weten jullie specifieke oefeningen?

Hebben jullie zo'n hele grote bal daar? Leg hem bij zo'n squat rek, ga met je knieën erop zitten en hou dat een paar minuten vol..

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:54

Cocodox schreef:
Weten jullie toevallig welk soort oefeningen het beste zijn om je balans / onafhankelijke zit te trainen? Ik wil dit namelijk toevoegen aan mijn trainingen zodat het ook voordeel heeft bij het paardrijden :) Ik weet wel dat het vooral om je core gaat, maar wellicht weten jullie specifieke oefeningen?


Je kunt zoals Poiuytrewq zegt inderdaad op een bal gaan zitten op je knieen. Ik laat dan wel eens iemand een kleine fitball (6kg) overgooien, of je kunt deze op de grond stuiteren, of pak 2 kleine gewichtjes voor een biceps curl ofzo. Zo kun je oefeningen combineren, als je maar goed op blijft letten dat het niet ten koste gaat van de uitvoering. Alle oefeningen waarbij je normaliter op de grond staat zou je ook kunnen doen terwijl je op de platte kant van een bosu bal staat of op een terra core.
Alle soorten planks zijn heel goed, die kun je ook uitvoeren icm voeten of handen op een bal/bosu (of allebei!) of met de TRX. En onderschat niet hoe veel je core moet werken bij de meeste full body oefeningen (deadlift, squat, push up, pull up).

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:13

Thanks voor de tips! Goeie dingen :j zo'n bal en bosu hebben ze bij mij in de sportschool wel idd. Toch maar eens meer daarmee doen dus. Ben ook oprecht benieuwd of ik daardoor echt mijn zit zou kunnen verbeteren, want dan heb ik gewoon twee vliegen in één klap. Zou leuk zijn (en natuurlijk ook gewoon super handig / goed)! :D

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:45

Het heeft mij absoluut geholpen :j!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:41

Hier even een egopost, want ik ben de wanhoop nabij. Heb alles in een eigen topic gezet, misschien dat iemand mij de gouden tip kan geven of een hart onder de riem kan steken. ;( [MWS] Rugblessure, ik weet het niet meer.

Zal later even bijlezen hier. Sorry voor de deprimerende ondertoon, maar dat is echt hoe ik me nu voel. _-:(

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:51

Hier geen sportschool vandaag.
Sinds gister speelt mijn pds weer op.
Vanochtend al naar de huisarts geweest en nu onderweg naar huis. -O-