Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:56

Na de spinning tijdens de les rekken en strekken. In de fitness is het een beetje afhankelijk wat ik gedaan heb, maar daar loop ik meestal even 5 min op 5km/u uit op de band. Als ik dan voel dat ik nog super warm/nat ben pak ik nog even een vak koffie en fiets ik open gemak naar huis (5 minuten)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:50

de warm up en cooling down zit bij de boksles in, dus dat gaat automatisch.. voor fitness stap ik even op de crosstrainer, en daarna ook weer, maar das niet langer dan 5 minuten ofzo :')

Die eiwit dingen ben ik even mee gestopt, blijkbaar komt het vaker voor dat je er ziekig van kunt worden, iets met een ingredient wat dan niet goed valt.. Ik heb het wel eens voor een workout geprobeerd (dat was een heel slecht idee :') ) en erna, dat gaat dan beter want dan zit ik op de bank misselijk te zijn.
Nu pak ik gewoon een lowcal maaltijd vervanger als ik laat terug ben van sporten, werkt ook wel :j

En met spierpijn kun je prima trainen, vaak is het daarna stukken beter! Althans, dat is mijn ervaring.. Door spierpijn heen gaan is makkelijker dan door verzuring heen gaan (dat laatste gaat gewoon niet :') )

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:53

Ik word ook ziek van shakes, ik probeer het nu opnieuw met een berg fruit en yoghurt in een blender. Opgeven is geen optie. :')

Spierpijn is voor mij echt een hel, ik word daar heel ziek van. Gelukkig heb ik nu minder spierpijn dan voorheen en de spierpijn die ik dan toch heb is te handelen.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 11:59

Vanochtend weer lekker 1,5 wezen trainen. Bij sommige oefeningen moest ik wel even door de spierpijn heen. Ben benieuwd hoe m’n benen morgen zijn haha!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:08

Goed bezig Ladyloe!

ik heb ook weer een lesje boxing bootcamp gedaan, maar push-ups blijf ik moeite mee hebben en dan telt de trainer, dat je laag moet blijven en zodra hij 1 zegt je pas omhoog mag. Pff :P

Oh en ik heb sinds vrijdag een fitbit, ben er helemaal blij mee :)) gisteren maar gelijk een rondje gaan hardlopen.
En na overleg met mijn vriend hebben we toch maar eiwitpoeder besteld.. ik ben benieuwd := hebben een proefverpakking, kijken hoe het bij ons valt

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:37

Leuk he Suuszels!? Ik had eerst ook een fitbit, eerst de flex en later de charge2. Maar nu heb ik een applewatch. Ook heeeel fijn!

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:46

Laatste twee welen heel weinig gegaan omdat me konijntje ziek is...

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:27

>;)

Hier woensdag meting bij coach, knijp hem wel een beetje :Y)
En wat betreft sporten tussen de mannen, ik vind het wel grappig. Ze zijn niet allemaal even serieus maar zijn wel complimenteus _O-

Wellicht omdat er bij ons weinig tot geen vrouwen zijn en ach het maakt de zware training ook wel weer leuk zo. Maar je moet er wel tegen kunnen inderdaad.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:26

Ben so n beetje groot gegroeid tussen jongens en mannen op middelbare school en later hts werktuigbouw als enoge meisje. Later eerste baan was ook eigenlijk alleen mannenwerk. Met ook bezoeken aan werkplaatsen en fabrieken. Dus ik ben wel afgehard.

Afgelopen week drie keer getraind. Schouder voelt redelijk ok aan. Al is de tape eraf gegaan zaterdag en had er gister zo te voelen weer op gemoeten. Alleen sauna was best laat geworden en meteen bed in en slapen. Helemaal niet meer aan gedacht. Vanmorgen 5 uur was te vroeg. Moet het nu uitzingen tot morgen avond of tape meenemen maar huisarts vanmiddag.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:30

Morgen weer trainen na ruim 3 weken vakantie. Ben benieuwd. :D

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:31

Gisteren naar de eerste opleidingsdag geweest om bodypump instructeur te worden. Over de dag heen 3 keer de volledige bodypump gedaan. Thuis een dubbele portie avondeten naar binnen gewerkt en om half 10 lag ik al te ronken. Het was geweldig!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:31

Geef mij ook maar mannen hoor Nicole, beter dan al die vrouwen :')

Fijn dat het met je schouder beter gaat, proberen vandaag nog tape erop te krijgen. Scheelt weer ;)

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:40

Hoi, mag ik hier een beetje mee komen kletsen?
Ben lang (nog) niet zo fanatiek als jullie, maar moet echt meer naar de sportschool, wil behoorlijk wat kilo's kwijt maar ben nog zoekende hoe ik dat ga doen... Misschien werkt het voor mij wel goed om met een paar fanatiekelingen mee te kletsen :o
Heb inmiddels een schema met krachtoefeningen van mijn trainer gehad, maar zo lastig om met regelmaat te gaan door druk leven (en verkeerde prioriteiten natuurlijk) dus ik ga nog geen steek vooruit -O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:09

Tape check gelukt. Iets te weinig spanning maar hij zit. Mijn paps kwam zijn camper weer terugbrengen. Dus hee idee paps kun jij die ene strook tape erop doen. Hij doet nu iets minder dan zou moeten maar genoeg,de knak is weer weg nu

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:26

spottedponie, welkom en succes. Klets lekker mee zou ik zeggen.

Fijn dat tape erop zit! Je kunt altijd nog verversen als hij strakker moet :)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:42

Gelukkig is de knak eruit, scheelt een hoop ongemak lijkt me :)
Ik heb soms ook last van m'n schouder, maar kan nog niet aanduidend of het zwakte of een meer serieus mankement is. Moet sowieso meer coordinatie-werk gaan doen, m'n knieen gaan alle kanten op bij squats en deadlifts :o
Wel lekker getraind vandaag *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:46

Ik kan aanraden bezoek eens een fysio ervoor. Ik dacht ook ok oud mankement en dan blijken spieren niet de boel op hun plek te houden waardoor schouder steeds half naast de kom komt te staan wat dus die knak oplevert. Een set spieren doet nu aardig wat ie moet doen. Een set nog steeds net niet maar de gaat ook vooruit maar traaaaaaag

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:04

Gister lekker getraind. Was wel bloedje warm. Vanavond experiment. Ben geen woensdag trainer en geen groepsles mens :+ maar wil proberen of bokszak training en mijn lijf samen gaan. Heb uitlaat klep nodig voor frustratie.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:50

Mag ik ook meekletsen? :)

Ik volg een dieet topic maar ik heb de paar kilo's eraf die ik wilde en ben nu meer focus op sporten. Leuk om door jullie geïnspireerd en gemotiveerd te worden.

Sinds enkele maanden lid van Basic Fit, ideaal zodat ik overal kan trainen, zelfs bij mijn vader in Limburg. Afgelopen maanden niet heel regelmatig gegaan en niet echt een vast trainingschema gevolgd. Ene keer ploeteren op de hardloopband, dan een workout van kayla itsines of gewoon wat apparaten.

Nu ik meer tijd begin te krijgen toch wat gerichter gaan trainen. Ik wil sterk en fit worden. Laatste twee weken 4 keer getraind met een PT (m'n date hihi := ), dus daar wel inspiratie uit gehaald en ik zal hem eens vragen of hij iets voor me kan opstellen.

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:54

Gisteren weer eens tijd gehad voor een lesje Clubpower en daarna nog een kwartiertje op de loopband gestaan om de tijd te overbruggen (kinderen lopen de A4D). Vandaag aangekomen op de sportschool had ik ineens een negatieve flow, weinig energie. Half programma afgewerkt, daarna kwartiertje loopband en toen weer huiswaarts.

Niks voor mij, heb altijd zin energie en kracht. Misschien is het steeds en voor de A4D toch een beetje teveel met werkstress, verbouwing bv huis en alles wat in de laatste wkn voor de vakantie nog moet gebeuren

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:45

Er waren er te weinig voor de cirquit training, dus nu heb ik een half uur PT gehad.... ben kapot! Maar wat is dat fijn zeg!

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:39

Ah fijn Ladymadonna!

Welkom Linda_fleur, en succes met trainen!

Ik ben vanochtend om half 9 ook weer gaan trainen. Nu met het 2e schema. Leuk schema en iets minder zwaar dan schema 1. Dus nu kan ik lekker gaan afwisselen. Al met al 1,5 uur bezig geweest. Vind het zo leuk om te doen ook!

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:00

ik ben gisteren weer wezen sporten, maar zit met een peesontsteking in mijn voet. dus heb aangepast gesport en vooral armen en bovenbenen etc. Maar baal er wel van.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:45

Eloya, beter je rust pakken en dan later weer knallen dan nu doorduwen en miserie :(:)

LadyMadonna, dat is nooit erg :D En morgen spierpijn ~~}>

Ben nu al drie dagen op rij gegaan := Maandag vanuit m'n eigen schema, dinsdag wilde schoonbroer mee proberen (oke bon, kon ik de laatste dag van m'n schema al doen). En vandaag wilde hij weer, omdat hij nu ook een abbo heeft en ik de komende vier dagen niet kan ivm werk := Heb nog flinke spierpijn van maandag en dinsdag, alles doet pijn, dus dat was maar een beetje wat rondhuppelen met evenwichtsoefeningen en machines die ik nooit gebruik (abductor/adductor, frontal en lateral raises). Gelukkig ga ik in juli consequent 3x per week kunnen gaan, beetje regelmaat erin :list:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:44

Pfff ik ben kapot