Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:27

Frummels 50 Burpees noway! Haha! En die double unders, zo de knetter. Pittig hoor := wel tof als je dan progressie merkt inderdaad.

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:51

loez schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Gisteravond niet geweest maar een goed uur gewandeld met de honden. Had vracht uitpak dienst op het werk dus al heel veel getild en karton geruimd etc. Dus nu mn sportkleren aan en ga nu de deur uit.
Vandaag Milon Cirkel en daarna mn schema a.d.h.v pijn in mijn rug



Vergeet niet dat een uur goed wandelen met de honden ook een flinke workout is! Je loopt dan zomaar 5km!
En zo te zien heb je op je werk ook al flink je best gedaan.



Thanks Loez!

Zo geweest! Heerlijk 5 kwartier gesport :)
Mn rug voelt ook redelijk goed aan. Zometeen even een uurtje liggen en dan weer werken vanavond :)

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:14

Ik heb nog maar een rondje krachttraining gedaan, gewoon omdat het kan :D . En omdat ik anders uit verveling op de bank ga zitten snaaien :') .
Vanmorgen ook nog 9 km hardgelopen, maar dat ging moeizaam door slechte nachtrust en het was erg warm plus een hoge luchtvochtigheid.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:17

Hier is het ook super benauwd. Ik overweeg om vanavond een stukje hardlopen te proberen.. Even mijn fysio appen of dat mag.

Nu onderweg naar stal om mijn pony nog even buiten te zetten voordat de DA komt. Hij wordt vandaag gecastreerd. :(:)

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:48

Succes Frummels! :(:) Met zowel het hardlopen als het castreren!

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:13

pff hier tegenvaller. neuroloog niks gevonden in mijn pols wa de klachten geeft, weer terug naar stap 1 en ondertussen blijft het lastig ermee te trainen.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:27

Twilight schreef:
pff hier tegenvaller. neuroloog niks gevonden in mijn pols wa de klachten geeft, weer terug naar stap 1 en ondertussen blijft het lastig ermee te trainen.

Ohh dat is balen zeg! En nu? Wat kan je wel trainen?

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:00

Ja heb fysio/therapie oefeningen die ik kan doen. Vrdr kan ik benen en buik altijd trainen en lunges/squads zonder gewicht. Het lukte ook met mee spalk. Moet t zo ook lukken maar ben 7 maand verder zonder oorzaak tot op heden.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:22

Wauw, wat gaat het hard hier :D

Twilight, dat klinkt heel erg als het probleem waar een vriendin van mij mee heeft gelopen. zij had ook altijd last van haar polsen zonder dat er een oorzaak te vinden was. Het bleken bij haar verrekte banden te zijn, uiteindelijk heeft ze anderhalf jaar met preses moeten lopen :=

Ik ben deze week tot nu toe 2x geweest, morgen hopelijk nog even en dan mis ik alleen mijn training in het weekend. Dan ga ik op vakantie :) ik weet dat dit topic over de sportschool gaat, maar op vakantie is er geen sportschool en ik wil wel graag iets blijven doen. Zijn er hier mensen die ernaast ook thuis sporten? Zo ja, wat doen jullie dan?

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:25

Joysieee schreef:
Wauw, wat gaat het hard hier :D

Twilight, dat klinkt heel erg als het probleem waar een vriendin van mij mee heeft gelopen. zij had ook altijd last van haar polsen zonder dat er een oorzaak te vinden was. Het bleken bij haar verrekte banden te zijn, uiteindelijk heeft ze anderhalf jaar met preses moeten lopen :=

Ik ben deze week tot nu toe 2x geweest, morgen hopelijk nog even en dan mis ik alleen mijn training in het weekend. Dan ga ik op vakantie :) ik weet dat dit topic over de sportschool gaat, maar op vakantie is er geen sportschool en ik wil wel graag iets blijven doen. Zijn er hier mensen die ernaast ook thuis sporten? Zo ja, wat doen jullie dan?

Wat je zou kunnen doen is wat eigen lichaamsgewicht oefeningen, denk hierbij aan: push ups, sit ups, lunges, squats, leg raises, planken (zowel recht als op beide zijkanten) en misschien een stuk wandelen/hardlopen. Denk dat je dan al best wat doet. Je hebt tebslotte nog steeds vakantie

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:37

Joysieee schreef:
Twilight, dat klinkt heel erg als het probleem waar een vriendin van mij mee heeft gelopen. zij had ook altijd last van haar polsen zonder dat er een oorzaak te vinden was. Het bleken bij haar verrekte banden te zijn, uiteindelijk heeft ze anderhalf jaar met preses moeten lopen :=


Ja mijn therapeut denkt aan tfcc (Triangulare Fibrocartilage Complex) :) maar spalk hoort dat bij te helpen en die heb ik al gehad voor mijn duim. dus als t iets word. word het opereren.

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:51

Past wellicht niet helemaal in dit topic, maar een nieuw topic aanmaken leek me zo... overbodig ofzo? Als dit echt niet mag doe ik het alsnog, don't worry :)

Wie van jullie hier gebruikt flavour drops van bijvoorbeeld Body&Fit om meer smaak aan kwark of havermout te geven?

Ik ga zo weer een legday eruit gooien in de sportschool. Morgen heb ik mijn laatste meting voor de vakantie, en dat is mijn eerste meting met mijn nieuwe voedingsschema. Stiekem een beetje zenuwachtig wel, ik ben zo benieuwd :=

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:03

Cocodox: ik gebruik ze. De vanille smaak. Ik doe het wel eens in mijn havermout, ontbijtcake, pannenkoeken etc. Vind het best lekker, maar je moet oppassen met de hoeveelheid. De smaak is erg sterk!

Gisteren helaas niet kunnen hardlopen. Fysio vond het geen goed idee. :(
Castratie van pony is goed gegaan. :)

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:07

Cocodox schreef:
Past wellicht niet helemaal in dit topic, maar een nieuw topic aanmaken leek me zo... overbodig ofzo? Als dit echt niet mag doe ik het alsnog, don't worry :)

Wie van jullie hier gebruikt flavour drops van bijvoorbeeld Body&Fit om meer smaak aan kwark of havermout te geven?

Ik ga zo weer een legday eruit gooien in de sportschool. Morgen heb ik mijn laatste meting voor de vakantie, en dat is mijn eerste meting met mijn nieuwe voedingsschema. Stiekem een beetje zenuwachtig wel, ik ben zo benieuwd :=



Ik ook legday vandaag! *\o/* Héérlijk!

Die drops ken ik niet. Ik gooi altijd bevroren fruit door mijn kwark. Kiep het in de blender, scheutje melk erbij en jummieeeee

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:10

Dat klinkt idd wel lekker loes!

Ik heb vandaag eigenlijk sportdag maar dat gaat niet lukken.
Dus ipv vanavond morgen ochtend maar naar de sportschool. :)

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:14

Is ook lekker! Wel de magere kwark ;) Gewoon zonder een of andere smaak. Daar kiep ik meestal banaan en aardbei door. Of banaan en blauwe bessen is ook heerlijk!

Lekker in de zomer als je buiten zit. Ijsblokjes erdoor en dan alles in de blender. Jum! Y)(^)
Ik ga eens proberen om daar ijsjes van te maken :D Zal ook vast lukken. :D

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:16

ik heb net een allesje dag eruit gegooit, maar in de vakantie tijden van de sportschool nooit meer op vrijdag ochtend. Kon niet lekker doen wat ik wou doen, enorme drukte. jmmr maar goed. wel flink de kuiten laten werken op de loopband als afsluiting.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:19

Ik doe bijna nooit iets 'extra' door mn eten. Ik eet in de ochtend altijd skyr, meestal met crunchy havermout (ik moet iets te kauwen hebben ofzo) daar zit voldoende eiwit in voor mij. Shakes/poeders en dat soort spul gebruik ik niet, dus daarover kan ik verder niks zeggen. Mn collega's gebruiken het soms wel, en die staan met bv een pre workout helemaal te stuiteren

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:35

Ik gebruikte ook altijd preworkout, maar ging er niet van stuiteren ofzo. Merk wel dat zware oefeningen zoals squats en deadlifts dan gewoon een stuk fijner gaan en met meer gewicht. Een pr heb ik meestal met preworkout :D Misschien zit het ook tussen mijn oren, maar ik vind het fijn werken. Ik kan dan net even wat meer geven dan zonder. :)

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:20

Dat heb ik ook Frummels, maar ik ga er absoluut niet van stuiteren :D

Mijn vriend had voorheen (bijna 10 jaar terug) altijd een pre workout waardoor het leek alsof hij drugs op had. Die zat compleet strak al in de auto.
Blijkt een of ander stofje te zijn wat ook in XTC ofzo zat. Werd toen nog toegevoegd aan de pre workout. Dat is niet meer gelukkig :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:56

Ik ben al behoorlijk druk van mezelf, kan daar ook aan liggen. En v9lgens mij gebruiken mn collega's net iets meer dan de bedoeling is.

Supervixen

Berichten: 12912
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:37

Ik eet nooit iets speciaals voor of na het sporten. Ik zie dat jullie veel kwark en yoghurt eten. Ik wil juist weinig dierlijke producten eten. Ik eet weinig zuivel, alleen nu en dan wat kaas of een ei. Vlees heb ik ook drastisch geminderd, nu ongeveer 2 keer per week. Voor mij voelt het veel beter zo.

Ik heb trouwens gisteren geoefend zoals hier eerder is besproken, met een zwaarder gewicht en dan 8 tot 12 herhalingen. Was erg leuk om te doen! Maandag ga ik weer, want zondag heb ik een trailrun van 10km, dus niet van tevoren naar de sportschool. Dan is het lopen wat te zwaar door spierpijn.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:30

Ik heb een sportontbijtshake en pak een shake oid na het sporten ivm de eiwitten voor spierherstel. :)

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:41

Ik heb mijn legday erop zitten en het ging goed :):) veel met de weerstandsbanden gewerkt. Ik ben trots op mezelf, want ik heb 62,5kg hipthrust met m'n ena-zwaarste band gedaan. Die voel je lekker in je billetjes hoor _O-

Na een uur en een kwartier krachttraining nog ongeveer 30 minuten cardio gedaan (interval op de loopband en de fiets). Ging lekker!

Toen ik thuiskwam maar een whey shake in de blender gemikt met 80ml ongezoete Amandelmelk en wat ijsblokjes, lekker lang laten blenden en ik had gewoon dé perfecte proteïne milkshake voor mezelf gemaakt. Ik klaag niet :+ en daarbij nog mijn kwarkje met kiwi en lijnzaad :9

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:15

Klinkt goed! Ik ben op de fiets. Ong 6 km enkel. Net schouders en beentjes gedaan. Nu half uurtje loopband op 5.5km en 2.5 weerstand en dan dalijk op t fietsje terug :D