Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:01

Iemand die deze bloeduitstortingen kent?

Afbeelding

Ik dénk dat ze van het benchen komen.
Want met hipthrusters lig ik hoger dus zouden de plekken lager moeten zitten.
En dat zijn de enige twee oefeningen due ik vandaag op een bank gedaan heb.
Dus lijkt me van een van die twee te komen.
Zitten aan beide kanten.
Nog nooit gehad.
Sinds ik weer train nu zie ik ze wel vaker bij me.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:26

loez schreef:
Rebel_Jits schreef:
Probeer dan ook eens de bulgarian split squat. Die branden echt lekker *D


Die doe ik idd ook altijd!

Die kende ik niet eens haha.. Zodra de spierpijn weg is ga ik deze eens proberen.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:53

Oei Needje, dat ziet er niet prettig uit. Als je het zeker wilt weten, sla dan een keer zo'n oefening over en dan heb je waarschijnlijk je antwoord.

Leuk om die oefeningen te delen, zo leren we weer wat.

Gisteravond ook nog even gegaan, mijn vergadering ging niet door dus kon ik mooi even. Ik heb een les live spinning mee gedaan. Wat vermoeiend maar wel op een fijne manier. Dat ga ik zeker vaker doen en wat waren ze op de sportschool weer ontzettend behulpzaam, het is echt een fijn sfeertje.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:32

Mag ik me hier ook melden?

Ik heb een paar jaar geleden een tijdje redelijk intensief getraind, maar heb dan in 2014 mijn schouder uit de kom gehad en ben wat beginnen sukkelen. Uiteindelijk een operatie gehad, revalidatie, en dan niet echt meer op gang geraakt. Wel wat aangemodderd, maar weinig serieus. Een dik jaar geleden dan op quasi hetzelfde moment een huis gekocht, verhuisd, een pup erbij, nieuwe job met onregelmatige uren,.... Veranderingen en ik gaan niet zo goed samen :D. Dus eigenlijk sinds vorig jaar september 0,0 sport gedaan.

En nu, sinds eind Augustus terug op gang gekomen! Terug beginnen crossfitten, weliswaar met een heel grote focus op krachtopbouw, veel minder op de typische crossfit-wods en fancy bewegingen. Dus deadlifts, squads, split squats, push-ups, pull-ups, strict press, ... en alle variaties daarop (tempo squats, split squats, squat holds, box step ups, stiff legged deadlifts, dumbell deadlifts, one legged deadlifts,....)Ook de cardio is vooral nog opbouwend, met veel roeien (8x250m, 4x500m, 3x1000m, 2000m, 10x100m), burpees, touwtje springen.

Mijn kracht en conditie is nog lang niet wat het geweest is, maar ik voel wel al vooruitgang. Waar ik bij les 1 mijn hartslag al omhoog voelde gaan vanaf 5 burpees en even moest rusten na 10 burpees, kan ik nu vlot een setje van 35/40 burpees afmaken zonder echt buiten adem te zijn. Qua kracht voel ik vooral wat 'stabiliteit' terug komen. Mijn core begint terug wat sterker te worden. :Y). De gewichten zelf blijven nog wat achter, zitten bijna allemaal 20kg onder wat ik kon (nu: DL 100kg, backsquat 80kg, front squat 70kg, shoulder press 35kg), maar op zich ben ik al wel blij met de gewichten die ik nu op een kleine drie maanden haal, wetende dat ik al een goeie 2/3 jaar bijna niets meer gedaan heb :j. Vertrouwen in het proces, beetje bij beetje komt die kracht wel weer terug.

Doel voor mezelf is om voor het eindejaar weer 3 strikte pull ups te kunnen. Mijn bovenlichaam is véél zwakker dan mijn onderlichaam, dus daar mag wel aan gewerkt worden. Drie pull ups op twee maanden moet haalbaar zijn.
Verder zit ik met behoorlijk wat overgewicht (76kg bij 1.64m), dus ik zou er wel graag een kg of 6 af willen. Maar als dat volgend jaar pas gebeurd, of als dat met 1kg per twee maanden gebeurd, is dat ook goed voor mij. Dat is zeker niet het voornaamste doel. Eerst sterker worden, dan volgt de rest wel vanzelf!

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:45

Mooie doelen!

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:49

Mooie doelen Florenc! :) Ik doe het je trouwens nog steeds niet na, de gewichten die je noemt :') Is dat je 1RM? Welkom in elk geval!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:33

Florenc, jij kunt dat! Blijven oefenen, blijven gaan en dan ineens BAM lukt het 8-)

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:21

Je zal wel eerder al meerdere PU hebben kunnen doen, want anders is 2 maanden voor 3 PU als vrouw erg gretig. :D

Die gewichten... Ik breek af dan. hahaha
Mijn bovenlijf is juist weer sterker vergeleken met m'n benen.
(en dan nog niet heel sterk)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:40

Needje dergelijke plekken heb ik ook eens gehad. Ook wel iets lager. Maar welke dat veroorzaakte geen idee meer. Dacht datje andere oefeningen deed dan ik.

Vanaf vorige week dinsdag niet meer getraind, vrijdag domweg geen tijd teveel telefoontjes die de boel onmogelijk maakte en gister niet ook thuis met pootje hoog mezelf zitten verbijten. Teveel energie nu kan het niet kwijt. Maandag na douchen door wiebelige enkel uitgegleden in slaapkamer. Linkervoet zei krak en zat meteen bult bij grote teen. Niks gebroken blijkt na fotos maar pees/bandje bij grote teen stuk. Pijn al stuk minder maar ook enkel heeft een dreun gehad weer, die is ook dik weer. Misschien vrijdag wat licht trainen maar hierdoor wordt schouder weer keer belast. Grr

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:59

Jij benchte ook toch?

Jeetje wat heb je toch een pech elke keer. :(:)

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:23

Vervelend zeg Karuna :(:) Hopen dat het snel opknapt allemaal.

Ik heb vandaag 2x10 60kg en 3x10 65kg kunnen squatten met focus op m'n houding *\o/* Had alleen wat last van m'n ene heup... Denk dat het overbelasting is, krijg er last van als ik teveel squat etc en dan gaat het ook weer over als ik dat soort dingen even uit m'n trainingen laat. Vervelend is het wel. Ik zorg dat ik m'n heupgewricht genoeg stretch en opwarm etc maar ik blijf er last van houden af en toe. Volgende week dus maar even niet squatten denk ik.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:42

Dat is wel vervelend.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:45

Needje schreef:
Jij benchte ook toch?

Jeetje wat heb je toch een pech elke keer. :(:)

Ach het went. :') is steeds gevolg door gammel lijf. Grens tussen ok en te veel is dun. Dit is nog gevolg van motorongeluk. Enkel is nog niet helemaal stabiel met dit als gevolg. Als die uit balans raakt kan kapotte knie de boel niet rechttrekken, die geeft dan ook op en dan lig je gewoon plat op je snoet. Niet voor niets moet ik eigenlijk continue krukken gebruiken -O-

Pezen en banden en spieren gaan bij mij vrij gemakkelijk kapot helaas. Boel staat stijf en strak af bouw. Ben daar na 49 jaar wel zo n beetje aan gewend :P er is altijd wel ergens iets blauw of stuk alleen soms heefthet wat meer gevolgen.

Maar ja klopt doe ik ook. :j

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:09

Eulogy schreef:
Vervelend zeg Karuna :(:) Hopen dat het snel opknapt allemaal.

Ik heb vandaag 2x10 60kg en 3x10 65kg kunnen squatten met focus op m'n houding *\o/* Had alleen wat last van m'n ene heup... Denk dat het overbelasting is, krijg er last van als ik teveel squat etc en dan gaat het ook weer over als ik dat soort dingen even uit m'n trainingen laat. Vervelend is het wel. Ik zorg dat ik m'n heupgewricht genoeg stretch en opwarm etc maar ik blijf er last van houden af en toe. Volgende week dus maar even niet squatten denk ik.


Je gewricht kun je niet stretchen en opwarmen ;) . Waar zit de pijn precies? Ik zit ook nog met mijn heupblessure. Echt vervelend.
Bij mij is het de aanhechting van de pees op dit plaatje.
Doet het meest zeer als je even op een stoel hebt gezeten en daarna weer beweegt.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:12

Eugology opwarmen heeft geen zin voor gewrichten zoals vixen hierboven ook al zegt. Wel kan er irritatie optreden in pezen, aanhechtingen enz of je hebt slijtage en dan heb je kraakbeen kraakbeen contact. Dat doet au,

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:13

Nee ik hoopte toen ik het schreef al dat niemand het op zou merken, ik wist dat het niet correct was :') De pijn (het is niet eens echt erge pijn... Maar wel oncomfortabel op een manier die niet oncomfortabel zou moeten zijn tijdens het trainen zeg maar) zit daar aan de bovenkant van die pees, aan de voorkant. Het helpt wel echt als ik zorg dat dat "gebied" goed warm en los is (logischerwijs) en voel het ook alleen tijdens de oefening zelf, daarna heb ik er geen last van.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:20

Ik ben goed in adviezen geven die ik zelf niet opvolg :') , dus hier komt er een: wees voorzichtig met je lijf en doe het anders wat rustiger aan.

Ik heb vanmorgen 7.5km hardgelopen en kan nu dus weer genieten van de pijn op die plek :o

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:57

Florenc, welkom en jeetje wat kun jij al veel. Zie al weer heel wat oefeningen die ik ga googlen omdat ik een echte beginner ben. Suc6 in ieder geval met je doelen, ik heb zo het idee dat je ze wel gaat halen.

Karuna wat een pech weer :(:) ook al ben je het dan wel wat gewend, vervelend is het toch.

Eulogy, mooi dat je die squaten hebt gehaald, maar balen dat je er last van in je heup hebt.

Supervixen, heerlijk om te lezen dat je zulke goede zelfkennis hebt (Ik heb het dan over goede adviezen geven en ze zelf niet opvolgen _O- )

Ik ben net weer terug van de sportschool. Heb weer wat verschillende apparaten gedaan. Nu een sessie van 15x en daarna 12x en als het gewicht makkelijk aanvoelde, verzwaarde ik dat bij de 12x.
Ook nog 15 minuten 6km/u op de loopband, dacht dat ik dat niet vol zou houden, maar het voelde echt super aan. Volgende keer ga ik kijken of het ook op 6,5km/u goed vol te houden is.
Ik ben dan nog niet zo lang bezig, maar toch heb ik het gevoel meer energie te hebben. Daar doe ik het ook voor dus dat zit goed.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:08

Leuk om allemaal te lezen :) Jullie gaan lekker! En sterkte Karuna! Wel echt rustig aan doen he Supervixen.

Ik heb steeds stilletjes meegelezen, maar ik kan me nu ook weer melden gelukkig. Gisteren van mijn fysio nieuwe oefeningen gekregen en ze beginnen eindelijk een beetje op 'sporten' te lijken <3 . Oa split squats, superman, scorpion, hipabduction. Gisteren ze even nagelopen met de fysio (dus nog niet eens alle sets gedaan) en man man man wat heb ik een spierpijn. Voelt wel goed om eindelijk weer spierpijn te hebben.
Rug gaat de laatste tijd wat minder, maar heup/lies/bekken en schenen gaan goed! Het is nou wel eens klaar met die blessure :D

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:32

Fijn unique dat je weer aan de slag kan!

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:50

Needje schreef:
Je zal wel eerder al meerdere PU hebben kunnen doen, want anders is 2 maanden voor 3 PU als vrouw erg gretig. :D

Een paar jaar geleden lukte een setje van 5-4-3-2-1 vrij goed :j . Ik merk bv bij mijn push-ups (zoals ze horen, dus vanuit plank houding vooruit zakken, zonder ellebogen naar buiten of zonder handen superbreed te zetten, borst raakt de grond - dit: https://www.youtube.com/watch?v=IODxDxX7oi4&t=14s) dat ik er 2 maanden terug zelfs geen enkele meer kon (ik kon net nog met voldoende vormspanning zakken tot op de grond, recht raakte ik niet meer). Ondertussen lukken ze goed in setjes van 5/6. Ik weet hoe hard ik vroeger heb moeten werken om 1 push-up goed te krijgen, dus ik ga er vanuit dat er toch een soort van "muscle memory" is, en dat dat ook zo gaat voor een pull-up :Y)

Eulogy schreef:
Ik heb vandaag 2x10 60kg en 3x10 65kg kunnen squatten met focus op m'n houding *\o/* Had alleen wat last van m'n ene heup... Denk dat het overbelasting is, krijg er last van als ik teveel squat etc en dan gaat het ook weer over als ik dat soort dingen even uit m'n trainingen laat.


Nette gewichten voor zoveel herhalingen!
Inderdaad wel wat opletten met overbelasting. Je zit op erg veel herhalingen (dit alleen zijn al 50 reps, en ik ga er vanuit dat je ook wel wat setjes hebt opgewarmd met lichter gewicht), dus misschien de hoeveelheid tijdelijk wat naar beneden halen. Of eens samenzitten met een fysio, mogelijks zit je gewoon met overbelasting omdat je compenseert voor andere spieren die niet genoeg ontwikkeld zijn. Ik merk dat bv bij box step ups (https://www.youtube.com/watch?v=ClNyWhJRhPW) of split squats (https://www.youtube.com/watch?v=BfUtXxI8cLM) ik spieren aan het werk zet, die ik bij gewone squats niet gebruik, hetgeen het erg zwaar maakt.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:56

Ik geloof ook zeker in muscle memory.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:59

Vervelend Nicole van je enkel! Maar weer even je rust pakken :)

Lekker bezig iedereen!

Hier gaat alles zijn gangetje, 4x per week :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:00

Goeden morgen!

Vandaag eigenlijk op het schema staan losse gewichten/ schema. Maar ik ben met ontzettend dikke ogen wakker geworden, dus ga zo maar een rondje milon doen en morgen mn losse schema maar doen.

Nicole vervelend!

Voor de rest goed bezig en doorgaan :D

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:04

Supervixen schreef:
Ik ben goed in adviezen geven die ik zelf niet opvolg :') , dus hier komt er een: wees voorzichtig met je lijf en doe het anders wat rustiger aan.
Ik heb vanmorgen 7.5km hardgelopen en kan nu dus weer genieten van de pijn op die plek :o
_O-

Welkom Florenc. Leuk om te lezen dat ik nu een medestrever heb naar 3x pull-up voor het eind van het jaar. Alleen denk ik dat het jou gaat lukken en mij niet :+
Hoewel ik afgelopen maandag erg verbaasd was over mijn push-ups. Anderhalve maand gelden haalde ik er geeneen... en maandag waren het er ineens 2x4 en 1x3 achter elkaar :j