Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 06:31

Fijn dat het niet ontstoken is Bambolina!!

Jolien, spierpijn schijnt helemaal geen graadmeter te zijn of je een goede workout hebt gehad.
Dus staar je er niet teveel op blind.
Als ik verkeerd gelegen heb en spierpijn heb in m'n nek zegt dat niet dat ik m'n nek goed getraind heb :D

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 06:36

Ik heb ook weinig spierpijn van de sportschool. Ook van het hardlopen tot 15km geen spierpijn meer. Hoogstens zware benen.

Jolien: ik hoop de 16.1km rond de 1 uur 35, 1 uur 40 te lopen. Heb hem al een keer in 1 uur 36 gelopen. Het ligt eraan of ik een goede dag heb. En tegenwind drukt het tempo ook.

Gistermiddag nog een ronde kracht gedaan, het optrekken lijkt wat vooruigang in te zitten!

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:26

Goed bezig!

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:41

Jolien87 schreef:
Ik probeer naar mijn lichaam te luisteren maar de laatste jaren heb ik mijn maag zo verwend met het constante eten dat ik moeilijk aanvoel of ik echt trek heb of dat mijn maag zich verveelt. :o

:')

Bambolina schreef:
Toen ik op mezelf woonde deed ik dat dus ook niet uitgebreid, maar nu eet ik met m'n ouders mee en heb dan niet altijd discipline om maar een klein bordje te pakken, ik heb namelijk een Italiaanse vader die heerlijk kookt :+.

Ik wil ook een Italiaan in de keuken!!!!

Bambolina schreef:
conclusie van de PC: niet ontstoken, maar het litteken is wat uit gaan wijken door het vroegtijdig verwijderen van de hechtstrips. Hij zei dat 'ie normaal zou aanraden nieuwe hechtstrips te plaatsen, maar dat dat bij mij dus misschien niet handig is. :+ Ik kon dus óf toch nog is proberen met de strips, óf het zichzelf laten oplossen, óf 3 uur naar bloemendaal rijden om er een paar hechtinkjes in te laten zetten.
Nu dus maar steristrips van een ander merk, hele smalle, en daarmee blijft het in ieder geval mooi dicht zitten *\o/* gaasje met AB er over en nu rustig afwachten.
Ben wel echt zó ontzettend blij dat ik voor deze PC gekozen heb. Super betrokken, heb zijn 06 zodat ik ieder moment kan bellen. Assistentes zijn ook enorm vriendelijk. Ik ben zo iemand die niet snel durft te bellen omdat ik niet irritant of paranoide wil overkomen, maar ik voel me wel echt begrepen door deze mensen. Zo fijn!

Dit klinkt allemaal een stuk beter dan wat je hiervoor schreef. Gelukkig. Op naar een goed herstel.

Mijn nek doet het hartstikke goed. Ik kan nog niet volledig voorover met mijn hoofd, maar het is echt weer een heel stuk beter dan gisteren. Straks naar de sportschool, ik ga me maar even druk maken om buik-billen-benen. Als het zo goed blijft gaan, mag volgende week de bovenkant weer meedoen :j

lies_sparkle

Berichten: 6130
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:46

Goed te horen bambolina!

Ik heb sinds gister eindelijk een maatje om mee te fitnessen. Ik moest er wel aan wennen want ik fitness al 7 jaar alleen maar het was ook wel heel gezellig!

Over twee uurtjes ga ik met mijn moeder mee naar yoga. Ben benieuwd, door al dat krachttrainen word je niet echt lenig :+

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:06

Ben benieuwd hoe je het vind, yoga.
Ik vind het heerlijk!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:09

Fijn bambolina!

Klinkt leuk liespower!

Oef dorien!

Goed bezig SV!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:00

Bambolina, fijn om te horen :)

Jolien, ja afgelopen week was erg druk, vanaf vorige week vrijdag nog stop gesport, ik denk dat ik zondag maar een rustdag in plan :')

Ik heb nog steeds spierpijn. Is het ene weg komt het andere er voor terug :+

Hoe is yoga bevallen Lies? Mijn moeder vroeg ook of ik mee wilde...

Morgen heb ik een vrijgezellenfeest, neem deels mijn eigen eten mee. Gelukkig hebben we ook een sportieve activiteit er tussen zitten :)

Jullie nog plannen?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:13

Ik heb een festival... :Y)

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:18

Of je snel spierpijn krijgt of niet schijnt ook wat genetische aanleg te zijn en van excentrische bewegingen krijg je veel sneller spierpijn dan van andere bewegingen.

Heb wel eens wat yoga dingetjes gedaan maar dat viel me vies tegen haha, echt wel pittig!

Vervelend allemaal Bambolina maar gelukkig valt 't mee!

Wat betreft honger/eten, ik ben sinds vorige week met intermittent fasting bezig (is ook een topic over) en ik ben echt verbaasd! Ik doe het dan niet icm een calorietekort of 'streng' voedingspatroon, maar ik voel me echt fitter en meer energie, en bijzonder weinig honger! Ik ontbeet altijd met havermout/kwark/fruit maar dan keek ik écht enorm uit weer naar de lunch incl knor buik :') , nu stop ik na het avondeten met eten (uiteraard wel gewoon drinken), ergens tussen 6 en 7 en dan neem ik de volgende dag tussen 10 en 11 een licht ontbijtje (banaan en wat kwark) en dan lekker lunchen (flink veel :Y) ), tussendoor wat er nog op m'n pad komt en dan avondeten. Bevalt mij zeker goed genoeg om eens te kijken wat dit op de langere termijn voor me doet, na een ruime week kun je er natuurlijk ook nog niet alles over zeggen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37272
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:19

Leuke plannen allemaal. Yoga begin ik niet aan. Ben veel te stijf en krijg altijd slappe lach van de moeilijke standjes. Hihi

Bambolino geen ontsteking mooi

Plannen, los van mijn nog pijnlijke lijf ontzien. Ga denk ik zo na honden uitlaten richting sauna. Winkelen bij batavia stad heeft een sauna bon opgeleverd en goede vriend heeft geen tijd tot eind oktober ook ivm vakantie en we hebben toch nog van andere sauna bonnen. Dus ga ik deze alleen opmaken is er weer voor.

In principe morgen niks te doen maar open monumenten dag dus mogelijk ga ik daar wat mee doen. Hangt van weer af. Een stukje linie is opengesteld dan. Zondag bloemencorso tenzij beroerd weer.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:20

Heerlijke dag dit voor de sauna :j!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37272
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:22

Ja zeik weer, moet zo eerst honden uitlaten lang maar die kijken me aan met een blik baas ben je wel goed bij je hoofd. Sauna is redelijk dichtbij. Ga ook niet tot laat moet wat afgooien bij goede vriend voor hij zijn slaapje gaat houden voor de nachtdienst. Uurtje of 6 is meer dan voldoende

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:29

Ik heb het idee dat als ik zo lang niet mag eten ik helemaal niet aan m'n calorieën kom.

Lekker naar de sauna Karuna. Geniet er van.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37272
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:34

Ik heb ook steeds razende honger hoor. Als ik te weinig eiwit binnen krijg blijf ik eten. Irritant.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:03

Needje schreef:
Ik heb het idee dat als ik zo lang niet mag eten ik helemaal niet aan m'n calorieën kom.


Ik hou 't niet bij maar ben een flinke eter en goeie snoeper dus kom niks tekort in die 8 of 9 uur hoor :+

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:16

hahaha

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:51

Lekker weer om naar de sauna te gaan inderdaad!

Wat voor festival heb je Needje?

Morgen geven ze wat minder weer af, ik hoop toch op 2 uurtjes droog weer als ik het water op moet :')

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:01

Ik heb een relatiedag van mn werk, verder nog niks gepland

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:42

Into the woods.
Al is t meer Into the mud gok ik. :')

lies_sparkle

Berichten: 6130
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:49

hhahahaha needje :')

yoga ging wel okee. Ik ben nog wel heel flexibel in mijn rug dus dat ging wel maar hip openers en zo, jeez haha. Wilde echt niet, zat geen milimeter beweging in :+
mijn moeder was blij dat ik mee was en daar ging t om haha

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:59

Hele leuke (maar natte) relatiedag gehad! Voor de mensen die van musea houden ook echt een aanrader om eens naar het artillerie museum te gaan! Erg mooi opgezet. Verder vooral voor mn ouders en voor kleine kinderen erg leuk! Veel te doen en te zien.

Morgen eindelijk weer fitnessen! Helaas wel problemen met vervolgopleiding, die gaat niet door en de rest is nu onduidelijk

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:45

Jolien87 schreef:
Cabelona, hoe vond je de Xcore? :D
......


Opzich we leuk voor een keer! Maar ik merk dat ik de afwisseling van bijvoorbeeld function leuker vind. Maar leuk genoeg om af en toe zo'n les mee te pakken als afwisseling.

Maandag gaan mijn vriend en ik weer aan de gang met fight fun

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:53

Ik heb morgen weer bootcamp, van de week ziek geweest en dus niet meer gesport. -O-
Dus komende week hopelijk flink er tegen aan.

Jolien87

Berichten: 17472
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 10:03

Bambolina, wat een opluchting dat het niet ontstoken is! Je PC klinkt inderdaad als een fijne, dat heb je wel nodig na zo'n ingreep. Je wilt toch ook niet dat er iets mis gaat omdat je, je bezwaard voelt om te bellen.

Needje, ik wil ook niet zeggen dat spierpijn altijd maar goed is en dat je dat na iedere workout moet hebben, maar ik heb het werkelijk nooit na krachttraining.

Dorien, fijn dat je nek weer beter is.

liespower, leuk dat je een sportmaatje hebt. Dat heeft ook wel weer zijn voordelen en het is ook nog eens gezellig. :D

Remember, wat ik een tijdje gedaan heb is is 5/2 vasten, dus 5 dagen in de week normaal eten en 2 dagen niet meer dan 500Kcal, dit kon ik ook verbazend goed volhouden maar ik was veel te druk met calorieën tellen en dat vond ik geen succes. Ook aangezien ik met mijn vriend samenwoon en we het toch wat lastig vonden om telkens passend avondeten te vinden.

Cabelona, ieder zo zijn ding natuurlijk. Ik vind het juist weer fijn dat er herhaling in zit want dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Als ik weer terugdenk aan het fiasco van afgelopen woensdag dan weet ik weer waarom ik van herhaling houd. := Ik hoef dan ook veel minder na te denken over wat ik moet doen zodat ik de oefeningen beter kan doen.

Renske, succes vandaag. Hopelijk ben je er weer helemaal bovenop na afgelopen week. :(:)

Vriendlief had vandeweek een flinke migraineaanval gehad dus vrijdag heb ik in mijn eentje het krachtrondje gedaan, dit ging echt wel lekker. Op de mat nog wat extra buikspieroefeningen gedaan, daar word ik altijd zo blij van!
Gisterochtend weer Xcore gedaan, dit keer wel het bekende programma. := Om het gebeuren van woensdag een beetje goed te maken voor mezelf heb ik gisteren echt alle zeilen bijgezet, nou dat heb ik geweten. Ik heb nu echt spierpijn! *\o/* :') Vooral mijn buik- en borstspieren moeten het vandaag ontgelden. Gisteravond zijn mijn vriend en ik naar The lion king geweest en toen voelde ik tijdens het applaudiseren mijn spieren al een beetje knijpen. :=
Ik wilde eigenlijk vanmorgen nog een rondje Xcore meepakken maar ik heb toch maar even een rustdag ingelast aangezien we morgenavond weer krachttraining hebben.

En ik heb voor mezelf een Xco strap gekocht waardoor de buis niet uit mijn hand kan glippen. Ik heb niet zulke grote handen waardoor ik veel moeite moet doen om de Large buis niet uit mijn hand te laten vallen bij de oefeningen waarbij je hem met één hand vastpakt. Ik moet nu dus telkens een kleinere, lichtere buis pakken voor die oefeningen en dat vind ik eigenlijk een beetje zonde.
Met een strap kun je hem dus zo vasthouden:
Afbeelding

Dinsdagavond hebben we een tussentijdse afspraak met de fitnesscoach voor een nieuw programma waarbij we meer met losse gewichten aan de gang gaan. Ik ben heel benieuwd wat ze voor ons in petto heeft.