Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:21

Ik weet de beweging. Dat is het probleem niet. Alleen mijn lijf werkt niet mee. :')

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:24

Je kan zo'n schuin balkje onder je hielen zetten, dan gaat het makkelijker.
Ik squat het liefst in de Smith-machine. Een beetje cheaten misschien, maar dan kan ik wel hogere kg's pakken ipv stikop zijn van m'n balans te houden met de helft van het gewicht.

Het fijne van beginners gainz zijn de gainz :') Heb vrijwel elke training 5-6 nieuwe PR's. M'n buik begint alweer wat vorm te krijgen, armen worden weer breder *\o/*

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:10

Squatten in de Smith machine zet je juist heel snel in een verkeerde housing alleen :P Zou daar wel mee oppassen

Sorry ik val even binnen, verder niet zo heel veel te melden := Las wel iemand die weinig enkelflexibiliteit heeft en daardoor moeite met Squatten? Daar zijn oefeningen voor, best veel mensen hebben dat, weet het zo uit m'n hoofd niet maar even Googlen anders, kan echt veel verschil maken! :j

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:59

Als ik gewoon squat, beweeg ik meer m'n bovenlijf dan benen. In de Smith-machine moet ik wel vanuit m'n benen bewegen.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:10

Ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die ervaring hebben met de virtuele lessen bij Basic Fit? En dan bijvoorbeeld ook de Virtual Indoor Cycling lessen?
Straks voor de herfst/winter wil ik weer naar de sportschool om het fietsen te onderhouden.
Als het buiten fietsen niet meer echt lekker is. Dus ik was nu aan het rondkijken naar de mogelijkheden.
Als ik zelf kan kiezen hoe laat ik die les start, dan maakt dat het gemakkelijk om gelijk vanuit mijn werk door te gaan en te sporten.

:o

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:19

Geen ervaring, sorry.

Mijn sportschool gaat stoppen. Per 1 augustus al.
We worden geintegreerd in een andere sportschool van ze.
Daar gaat mijn heerlijk alleen trainen. |(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:38

Jammer maar misschien wel gezellig.

Geen ervaring met virtuele lessen.

Schouder gaat goede kant op. Een strook tape nog en redelijk pijnvrij. Training langzaam opvoeren.gister tweede les bokszaktraining. Weer stijf en geen spierpijn. Mag van peut om de week. Trainer was lekker sadistisch bezig. Buikspieren 1 2 3 4 enz in rap tempo 60 keer kort 60 keer lang en 60 keer schuin. In tempo dat zo ongeveer hij alleen kon bijhouden. Weer 70 minuten.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:48

Maar ik sport niet voor de gezelligheid. (na het sporten prima hoor)
Ik vind het juist heerlijk om alleen te trainen. En al helemaal omdat ik niet van wachten hou.
Dat je een bepaalde oefening moet doen en dan verplicht extra moet wachten omdat iemand anders net daar mee bezig is. Ben echt teveel verwend met deze sportschool. hahaha

Fijn dat schouder beter gaat.
Klinkt weer heftig die training.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:55

Ah ok daar heb ik zelden last van. Doe dan andere oefening op ander aparaat.

Was idd zwaar. Haal tempo ook niet hoor. De warming-up was al pittig armoefeningen met gewichten. En lang hoog houden.de opmerking als een armen laat zakken gaan we opdrukken hihi. Circuit gister gezellige groep ook. Een fraaie blauwe voet op mijn dij (hield kussen niet goed au) en een blauwe teen. Deed iets fout. En leraar trapte me bijna overhoop. Deed trap voor maar ik had kussen vast. Jemig baf. Maar ja top fitte kickbokser die deze training ook doet.
Worden aangepakt als wedstrijd kickboksers. Ligt me wel. Ben enige beginner rest doet al zeker jaar

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:57

Mag ik mij ook aansluiten in dit topic?

Ikzelf ben nu sinds een weekje lid van een sportschool. Ik ben hypermobiel en sinds enkele maanden raken mijn gewrichten geïrriteerd. Dus samen met de fysio in de sportschool en voorlopig geen paardjes meer.

Mijn vriendin vind het wel gezellig want die heeft er meer dan drie jaar over gedaan om mij naar de sportschool te krijgen.

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:57

Zijn hier meer mensen met een fitbit waarvan ik het slaappatroon eens mag zien?
Volgens mij ben ik heel raar :+

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:00

Vannacht lag ie aan de oplader, dus deze is van de nacht ervoor. Toen hadden we een nieuw bed :)
Afbeelding
En van een andere nacht

Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:33

Vol enthousiasme naar m’n spinningles gegaan, maar na 20 minuten werd ik zo ontzettend duizelig dat ik afgestapt ben....
ik gooi het maar op de warmte %)

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:47

Ik had vanmorgen ook moeite, ondanks de airco

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:35

Gisterochtend om 6 uur 5 kwartier paardgereden, toen weer terug naar bed en na de lunch lekker onder de airco benen getraind.

Vandaag weer hetzelfde, paardrijden en daarna sportschool maar dit keer armen en buik.

Ben nu volledig niks meer waard :+ Gisterochtend gevallen van paard, pas na het sporten begon ik ineens mijn enkel te voelen die verzwikt is. Samen met de spierpijn van het sporten loop ik nu als een oude oma, oepsie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:43

Au klinkt niet best. Deze week kalm aan doen. Rommelige week. Alleen donderdag middag wat trainen. Doe wel rustig aan ivm temperatuur, vandaag al rek en strek gehad. Drie uur lang bus in en uit ivm stoelaanpassing

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:11

Ik ging maandag ook bijna gestrekt in de sportschool, maar het is daar ook gewoon zo vies warm. Amper airco. Wanneer je binnenkomt krijg je al een warme deken om je heen.

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:15

Tijdje eruit geweest ivm laatste loodjes op school en lange werkdagen.
School is even gestopt en ik voel me weer fit en gemotiveerd genoeg om te sporten.
Vanavond ga ik met een vriendinnetje voor het eerst naar een nieuwe sportschool die dichterbij is en op route van werk ligt.
Hoop dat dit mij meer gemotiveerd houdt! *\o/*

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:43

Heb gelukkig een nieuwe plek om te trainen gevonden per 1 augustus. Omdat m’n huidige dus stopt en geïntegreerd wordt met een mega drukke.
Hopelijk bevalt de nieuwe plek net zo goed.
Een nadeel. Geen yoga daar.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:58

Hier ook weer een aantal keer geweest vanmorgen meegedaan aan de indoor bootcamp omdat ik eigenlijk geen zin had in de vaste oefeningen maar pfoeh, dit was zwaar. Ik was om 10 uur klaar maar voel nu nog in mijn armen dat ik gesport heb :') dat wordt spierpijn!

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:15

Hoe doen jullie het sporten met deze hitte (35 graden)? Ik had gelezen dat het voor zware zweters nog minder goed is. Ga vandaag dus denk ik maar wandelen ipv een sportschoolsessie, en die verplaatsen naar zaterdag.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:23

Maandag en dinsdagochtend wel gegaan.

Gisteravond waterpolo training gehad en na het afdrogen was ik net zo nat als in het zwembad :+
Ik vond beide nog erg goed gaan, half uur flink mn best gedaan op de milon cirkel en toen even rustig uit gefietst en naar huis :)

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:25

Ik ga gewoon. We hebben airco en genoeg drinken.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:36

Ik ben ook gegaan. Was gewoon lekker koel binnen. Je krijgt de klap pas als je buiten komt haha. Helaas nu even rust ivm een rugblessure.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:57

Helaas is het bij ons in de sportschool nog steeds heel warm, erg jammer.
Ik heb maandag en gisteravond gewoon gesport. Wel wat minder zwaar, anders is het gewoon niet te doen. Vrijdagavond ga ik ook gewoon weer.