Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:19

Bij ons hebben ze daar gelukkig sinds een week of 2 toch in geinvesteerd :P Wat een ramp was dat !

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:20

De cardio ruimte bij mijn basic fit lijkt net een koelcel nu := In de andere ruimtes is het wel warm maar niet extreem, dus prima te doen.

Gister voor mezelf weer krachttraining gedaan en vandaag weer hier en daar spierpijn, yes! Als ik zelf train ga ik toch minder tot het uiterste waardoor vaak minder last van spieren. Daarom kies ik toch vaker voor cardio, maar mentaal gaat het steeds beter om toch dat tandje extra gas te geven.

Ik heb een periode van 6 weken heel veel tijd en merk behoefte te hebben aan een meer vast schema. Hoe doen jullie dat? Denk eraan om Kayla Itsines te gaan volgen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:37

Ik heb sowieso een vast schema.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:10

Linda_Fleur schreef:
De cardio ruimte bij mijn basic fit lijkt net een koelcel nu := In de andere ruimtes is het wel warm maar niet extreem, dus prima te doen.

Gister voor mezelf weer krachttraining gedaan en vandaag weer hier en daar spierpijn, yes! Als ik zelf train ga ik toch minder tot het uiterste waardoor vaak minder last van spieren. Daarom kies ik toch vaker voor cardio, maar mentaal gaat het steeds beter om toch dat tandje extra gas te geven.

Ik heb een periode van 6 weken heel veel tijd en merk behoefte te hebben aan een meer vast schema. Hoe doen jullie dat? Denk eraan om Kayla Itsines te gaan volgen.


Maken ze in de sportschool geen schema voor je dan?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:40

Ik maak m'n eigen schema's.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:28

Hier kan je een schema laten maken. Dan bespreek je met een trainer wat je wensen zijn, wat je wel/niet wil of kan, hoe lang je wil, etc...Afbeelding

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:59

Bij basic fit zit dat niet inbegrepen nee. Nou train ik wel af en toe met een PT samen (mn date :’) ), misschien moet ik het hem gewoon vragen maarja wil ook niet profiteren van de situatie := .

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:23

Haha gewoon vragen, misschien wil hij je wel helpen :)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:56

Hier gaat het goed. Ondanks dat ik maar 1x per week ga, bevalt het echt goed :).

Ik ben nu alleen op zoek naar een matje waar op ik thuis oefeningen kan doen. Bij de fysiotherapie hebben ze hele fijne, dikke matjes. Ben alleen vergeten te vragen waar ik die kan kopen.
Heeft iemand van jullie goede ervaringen met bepaalde merken matjes?

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:42

ItsMe2 schreef:
Hier gaat het goed. Ondanks dat ik maar 1x per week ga, bevalt het echt goed :).

Ik ben nu alleen op zoek naar een matje waar op ik thuis oefeningen kan doen. Bij de fysiotherapie hebben ze hele fijne, dikke matjes. Ben alleen vergeten te vragen waar ik die kan kopen.
Heeft iemand van jullie goede ervaringen met bepaalde merken matjes?


www.fysiosupplies.nl :j

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:44


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:44


Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:26

LF is dat een dik matje? Das een betere prijs dan die erboven :+ Moet voor mijn rug eigenlijk meer oefeningen doen, maar door gebrek aan een goed matje, een te zacht bed (voor oefeningen) en overal laminaat komt het er thuis niet van :n

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:04

Ik ben helaas al een week niet geweest. nog teveel last van mn voet.. maar voor mn gevoel komen de muren nu al beetje op mij af.
misschien maar eens op youtube kijken voor een thuis workout ofzo

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:15

Jammer eloya! Wij hebben een matje van de Lidl, maar die is best dik!

Ik ga denk ik binnenkort weer even schema laten aanpassen. Heb het idee dat ik even moet focussen op mijn rug, nu probeer ik echt netjes te squatten (na feedback van trainer) maar voel het dan vooral in mijn rug, lijkt me niet helemaal de bedoeling := en met de legraises knakt hij steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:05

Suuszels schreef:
Jammer eloya! Wij hebben een matje van de Lidl, maar die is best dik!

Ik ga denk ik binnenkort weer even schema laten aanpassen. Heb het idee dat ik even moet focussen op mijn rug, nu probeer ik echt netjes te squatten (na feedback van trainer) maar voel het dan vooral in mijn rug, lijkt me niet helemaal de bedoeling := en met de legraises knakt hij steeds.


Dan lijkt een bezoekje aan de fysio mij verstandiger ;)

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:31

Ik heb een matje van de Lidl, maar die vind ik niet fijn (Wel prima voor onder het zwembad haha) en eentje van de action, die vindt ik heel fijn.

Suuszels; squat je weleens voor de spiegel? Dat geeft misschien wat inzicht waar het qua houding mis gaat. En misschien tijdelijk met minder gewicht?

Ik merkte vanmorgen bij mezelf dat het ineens anders ging dan normaal. Er was alleen nog een stang met nekrol beschikbaar, dat gebruik ik nooit en lag de stang toch anders dan normaal. Toch op 60 kg gehouden, maar bij set 3 voelde ik ook ineens mijn rug. Direct gestopt, de volgende keer neem ik hem 5 kg lichter, scheelt soms... of zou het komen dat ik deze week de maandag en woensdag niet geweest ben (iets met etentjes, bbq etc)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:48

Met nekrol kan ik echt niet squatten.
(zonder ook niet, maar dat is een ander verhaal. :') )

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:04

Relaxed schreef:
Suuszels schreef:
Jammer eloya! Wij hebben een matje van de Lidl, maar die is best dik!

Ik ga denk ik binnenkort weer even schema laten aanpassen. Heb het idee dat ik even moet focussen op mijn rug, nu probeer ik echt netjes te squatten (na feedback van trainer) maar voel het dan vooral in mijn rug, lijkt me niet helemaal de bedoeling := en met de legraises knakt hij steeds.


Dan lijkt een bezoekje aan de fysio mij verstandiger ;)

Ik heb mijn chiropractor al gemaild :j hoop dat ik via haar wat oefeningen kan krijgen waarin de sportschool me kan ondersteunen.
Ik ben nu inderdaad thuis begonnen met met squatten voor de spiegel, in deze sportschool hebben ze niet veel spiegels alleen bij de gewichten

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:06

Spiegel maakt voor mij niet uit. Het verandert niet ineens mijn houding. haha
Mijn bovenlijf kukelt mega naar voren. En dat is met een airsquat al.
Weinig ruimte bij m'n enkels lig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:22

Suuszels schreef:
Ik heb mijn chiropractor al gemaild :j hoop dat ik via haar wat oefeningen kan krijgen waarin de sportschool me kan ondersteunen.
Ik ben nu inderdaad thuis begonnen met met squatten voor de spiegel, in deze sportschool hebben ze niet veel spiegels alleen bij de gewichten


Mijn rug is ook een probleem en krijg idd ook van beide kanten oefeningen en tips.. Ik moet bijvoorbeeld squatten met een gewicht in mijn handen (niet te zwaar) en deze recht voor me houden met gestrekte armen. Goed voor je houding en je moet je middenstuk hierbij echt aanspannen :j

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:48

Relaxed, ik vind het een fijn dik matje ja :j . Had hiervoor eentje van de Action maar deze is veel dikker en zachter. Die van de Action ging ook helemaal stuk als ik met mijn schoenen erop ging, kon ik na elke workout stofzuigen.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:22

Needje schreef:
Spiegel maakt voor mij niet uit. Het verandert niet ineens mijn houding. haha
Mijn bovenlijf kukelt mega naar voren. En dat is met een airsquat al.
Weinig ruimte bij m'n enkels lig.

Ik kan wel bijstellen als ik in de spiegel kijk, anders denk ik gewoon ah ik squat een end weg := en nu denk ik ah dus zo doe ik het -O-

Met een gewicht in mijn handen kan ik ook nog wel eens proberen. Laatst zei trainer wel dat ik mijn handen heel de tijd recht voor me moest houden, komt op hetzelfde neer denk ik?

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:55

Misschien kun je eens kijken op fit.nl Ik vindt dat ze daar altijd goed en duidelijk uitleggen. (Als ik ergens tegenaan loop in mijn schema en er is zo 123 geen trainer beschikbaar val ik hier altijd op terug(

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:04

Wat mij ook wel eens helpt is squatten met een bankje achter je en dan doen alsof je daar op gaat zitten. Dan maak je automatisch de juiste beweging..