Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37298
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:50

Gelukkig heb je kunnen trainen.

Hoesten is normaal een no go. Maar ken mijn lijf aardig. Ben een bekende met longonsteking, bronchitis en andere narigheid. En al eens overleg gehad met longarts, zolang ik geen longontsteking heb of koorts mag ik, mits hartslag laag blijft en geen cardio enz,wat bewegen. Anders zou ik best een deel per jaar niks mogen doen. Soort van slijm losmaken bij paarden wat je doet bv aan de hand wandelen dan. :')

Dit is duidelijk slijm ophoesten. Dan wel allergie. Geen koorts ook en geen hoofdpijn. Heb het heel rustig aan gedaan. Minimale gewichten borst, benen en minimaa buik wat aardig ging zowaar op de niesbuien na. :') was met half uur er ook wel weer klaar mee hoor. :j vandaag wat meer gedaan, voortuin aangepakt, zou nu ook niet trainen spierpijn en zeurend hoofd. -O- morgen tandarts heel misschien donderdag weer licht wat doen voor het idee en om regelmaat te houden.

brittkalijn

Berichten: 77
Geregistreerd: 18-01-16

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:59

Ik praat ook graag mee in dit forum!
Vorige week aangemeld bij onze sportschool, waar ik nu gebruik kan maken van de fitnessapparaten, groepslessen en het zwembad.

Vorige donderdag heb ik intake gehad en zijn alle apparaten uitgelegd die in mijn trainingsschema kwamen. Doelen: afvallen (onderlichaam), conditie verbeteren en armspieren kweken.
Vandaag voor het eerst zelf gegaan en het voelde heel fijn! Over ongeveer een maand heb ik dan een evaluatie en dan hoop ik dat er al resultaat is.
Het plan is om elke dinsdag en donderdag te gaan. Ik turn 1x pw en rijd paard 1x pw dus ik denk dat dat zat is. Het liefste ga ik ook nog 1x pw zwemmen, dat vind ik namelijk altijd heel fijn!

Mijn concrete kg doel is om 4 kg af te vallen, het liefste al een heel eind voor 2019 maar ik ga zeker niet te veel van mezelf vragen, het moet ook leuk blijven!

Rebel_JitsJarig

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:26

Helaas hier weer drama. Gisteren met niezen is het weer in m'n rug geschoten (had daarvoor wel last, maar kon wandelen, trainen..) Kon gelukkig dezelfde dag voor een CT-scan: hernia. G^$UGB& GFE&^$ -:(- Ik was juist zo blij weer te kunnen opbouwen en nu lig ik weer de hele dag in bed. Deze keer is het erger dan de vorige keer, toen zakte de pijn volledig weg met een uurtje liggen. Nu blijft er een krampgevoel in m'n been ;( Waiwaiwai..

Dreamy

Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:46

He bah, wat klote zeg :oo :(:)

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:59

Rebel wat klote zeg, beterschap..

Als ik pushups doe dan knakt er altijd vanalles in mijn schouders en armen, maar voelt niet vervelend. Moet ik daar ook mee uitkijken? Zelfde geluid als dat iemand zijn vingers knakt.

Vorige week 4 keer getraind en de teller staat deze week op 2. Maandag 10 km hardgelopen en gisteren krachttraining in de gym. Focus voornamelijk op benen maar merk dat ik rustiger aan moet doen, dus vanavond maar bovenlichaam trainen. Dinsdag ook 5 km gewandeld met de hond op flink tempo.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:34

Balen van de hernia!!

@linda_fleur: bij mij knakt het ook wel eens. Doet bij mij dan inderdaad ook geen pijn. Meestal voelt het daarna den beetje opgelucht.

Hebben jullie ervaring met eiwitshakes/eiwitrepen? Ik was in spiermassa iets gedaald en ik moet van de trainer dus meer eiwitten eten. Allein eet ik al best veel yoghurt, ei en kip. Nu wilde ik als aanvulling af en toe iets erbij nemen ter ondersteuning.

Dreamy

Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:51

Ipv yoghurt, probeer eens kwark :j
Verder neem ik na een krachttraining een eiwitshake (momenteel de royal chocolate van Stacker) of dus kwark met eiwitpoeder.. en af en toe een eiwitreep (de crunchy-variant van body&fit is een aanrader!) als ik in een snoepbui ben, dan mag ik dat na de training van mezelf :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37298
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:25

Dat is poep een hernia. Hoe nu verder? Wel l ullig dat niezen de pijn triggerd. :(:)

Knakkende schouder is gewricht dat niet lekker zit. Fysio was daar erg duidelijk in. Alles mag wat zeer doen of geluid maken behalve een schouder. -O- die zijn erg gevoelig voor serieuze schade blijvend.

Extra eiwit is hier een probleem. Normaal zou bak yoghurt og kwark extra genoeg zijn na trainen. Maar ivm mijn allergie kom ik te kort. Extra vlees wat ik eet is niet voldoende als aanvulling Moet eigenlijk braaf aanvullen met eiwit poeder op amandel of zonnebloempit . Maar dat vergeet ik staads als ik geen muesli eet.

Vanmiddag licht getraind weer. Alleen rug genoeg met snotkop. Wel veel gewandeld afgelopen dagen. Vandaag teveel. Been ontploft van de pijn en enkel is dik nu. Ben net thuis nu pootje hoog dus

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:14

Merken jullie echt verschil met/zonder eiwitshake? Heb nog wel wat staan maar vindt ze zo vies. :P

Ik sport nu 3x per week ongeveer 45 minuten tot een uur. Dit nu ongeveer 1,5 a 2 maand gok ik? Ben benieuwd wanneer ik er wat van ga merken qua spieren. Ik houd me aan een schema van de fysio.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:42

Opgelet tijdens de pushups, maar het geknak komt uit mijn armen. Dus zal wel goed zitten :o

MarlindeRooz, goed bezig! Hoe ziet jouw schema er ongeveer uit?

Heb een jaar abonnement genomen op de BBG van Kayla Itsiness, nu MOET ik het programma echt wel goed gaan doorlopen anders is zonde geld. Vanavond eerste sessie, ben benieuwd!

Dreamy

Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:32

Ik merk wel verschil qua herstel. Op vakantie had ik flinke spierpijn na het sporten, terwijl ik thuis intensiever sport. Maar daar had ik geen shakes en kreeg ik sowieso weinig eiwitten binnen, dus vermoed wel dat daar het verschil in zit.

Mama3
Berichten: 1811
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:09

Wie van jullie traint met een "echt" doel?

Ik ga nu een jaar of 4 naar de sportschool, zit strakker in mijn vel, maar kg wisselen, vet en spierpercentage ligt redelijk bijelkaar.

Deze week met een nieuw schema aan de slag gegaan, 2x pwk en 1x pwk een uur funxtion. Ipv 2x half u funxtion en 1x schema om meer progressie te gaan zien.

Nu sprak ik met iemand die mij vroeg naar mijn doelen, maar die heb ik dus niet echt. Vis en het naar beneden, spier omhoog, maar dat lijkt mij logisch.

Maar hoeveel % is dan realistisch in 2mnd, iemand enig idee?

Dreamy

Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:31

Ik wil afvallen en nog strak(ker) blijven/worden.
Doe ‘t nu puur op wegen en in de spiegel kijken. Ik meet wel op een apparaat dat zgn alles meet, maar dat staat gewoon in de sportschool & op werk en neem ik niet al te serieus.
Wat qua percentages goed is qua voortgang zou ik niet echt weten, eerlijk gezegd :o

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37298
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:39

Mijn doel is alleen maar spieren op conditie houden en voor benen die zo sterk mogelijk maken zodat ik minst mogelijke last heb van mijn brakke verklo te knie. Bovenbeen spieren sterker is een stabielere knie omdat de spieren de boel een beetje op zijn plek houden.

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:52

Toen ik nog regelmatig naar de sportschool ging was mijn doel afvallen..
Inmiddels ben ik 25 kilo lichter en vind ik het wel goed zo.

Helaas sport ik bijna nooit meer sinds ik mijn doel bereikt heb :')

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:45

Mijn doel is afvallen, fitter en strakker worden. Inmiddels 13 kilo kwijt en ook behoorlijk wat centimeters, alleen mijn gewicht blijft maar hangen. Ik sport 3x per week.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:01

Mijn hoofddoel is pijnloos leven. Dus ik train vooral mijn bovenbenen en benen omdat ik veel last heb van heupen + knieeën. Schema is ook gemaakt door mijn fysio. Maar er mag ook wel 15 kilo af. :+

Ik weet al die oefeningen niet uit mijn hoofd maar meestal zoiets
Fietsen als warming-up
Wallsit 10 x 20 sec
Op een halve balansbal in Squat houding een 2 kilo bal overgooien
20 kilo op mijn heupen en dan een bruggetje maken
Stang met 15 kilo in mijn nek en voorover buigen voor mijn hamstrings.
Squatten
Leg press
Arm oefening met en apparaat :+ (ga armen nog uitbreiden)
Buikspieren op een matje (wil ik nog uitbreiden)
Zo’n apparaat waarmee je een rol omhoog drukt met je benen
En dan uitfietsen

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:52

Mijn afvaldoel is inmiddels bereikt... ga nu vooral voor sterker worden. Lange termijn doel is 100kg squat en deadlift :D

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:06

Eske_B schreef:
Mijn afvaldoel is inmiddels bereikt... ga nu vooral voor sterker worden. Lange termijn doel is 100kg squat en deadlift :D

Super!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:08

Altijd als ik mijn armen train, dan staan die Deadlifters met hun kont naar mij toe. *D _O-

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:14

Haha dat is een fraai zicht dan :')

Mama3
Berichten: 1811
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:21

MarlindeRooz schreef:
Altijd als ik mijn armen train, dan staan die Deadlifters met hun kont naar mij toe. *D _O-


Dit staat bij ons (gelukkig) naast elkaar.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37298
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:30

Bij mij door elkaar heen. Die billen, ik moet altijd uitkijken niet in de lach te schieten of er een tik opgeven. Staan er vrouwen met strakke broekjes dit te doen zijn er altijd veel mannen die opeens dasr moeten trainen. :') kan er de humor wel van inzien. Of zet overal apparaat andersom, kont naar de muur :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:53

Ik sport vaak samen met een vriendin. En we waren dus aan het overgooien. Stond er blijkbaar een oude man te kijken en te lachen. zagen hem ook al naar andere mensen kijken. Echt schattig, waarschijnlijk uitje van de dag voor die man!

Dreamy

Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:24

Heb een mijlpaal voor mezelf bereikt, zit nu op de 75kg precies :D daarom mag ik van mezelf nieuwe sportkleding kopen! Vandaar hier de vraag:
- Welke sportbroeken raden jullie aan?
Ik houd persoonlijk niet van lage broeken, heb het gevoel dat ik die steeds op moet trekken. Graag gewoon mooi op de heup-vallende en vooral moeten ze blijven zitten met squatten ed.
- En wat zijn fijne, betaalbare voor truitjes/shirtjes/ vestjes met sporten?