Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:55

Succes vanavond!

Kan je de eiwitten niet ergens anders vandaan toveren? Kwark oid?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:21

Ik vind het ook lastig om met "normaal" voedsel echt genoeg eiwitten binnen te krijgen.
Dus bij mij komt er een deel van shakes.
En daarnaast eet ik meestal wel 2x per dag kip/koolvis/garnalen enz. en 1x AH griekse yoghurt 0%. Voor het slapen gaan Caseine. In de ochtend maar ik een shake met iets van sportmix van B&F en eiwitten. En met sporten altijd eiwitten.
Probeer minimaal! 20 gram eiwitten per maaltijd te eten. En 5 maaltijden op niet sportdag en 6 op sportdag. (daar valt de workout KHD en eiwitten ook onder als 1 maaltijd, en de Caseine in de avond is ook 1 maaltijd)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:04

Eiwitrijke maaltijd: een salade van quinoa, geblancheerde broccoli en edamame, rauwe dungesneden wortel, ongezouten geroosterde amandelen en cashewnoten met een beetje dressing van sojasaus en sesamolie.

Of rauwe jonge bladspinazie met gebrande noten (beetje zout mag wel) en carpaccio <3

Die edamames (en soja producten sowiezo) zitten vol eiwitten, ook de quinoa zou een goede eiwitrijke koolhydratenvervanger zijn. Tis in ieder geval een van mijn favoriete to-go maaltijdsalades om zelf te maken :) Krijg er altijd wel een soort van health-kick van.

Voor de rest ben ik weinig van nut als het om dingen als macroberekeningen gaat, ik eet zelf waar mijn lijf op dat moment zin in heeft - en het werkt toch aardig. 's Morgens eet ik wel altijd een schaaltje havermout met ongezoete amandelmelk en honing als ontbijt, maar de rest van de dag luister ik naar mijn lichaam. Koolhydraten probeer ik wel zo veel mogelijk te beperken, maar laat een verse boterham echt niet staan als ik daar zin in heb :')

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:02

Veel plezier vanavond!

Ik haal idd wel veel van mijn eiwitten uit vlees, maar ook casein en veel Griekse yoghurt idd.

Ik heb denk ik besloten dat ik volgend jaar een powerlifting wedstrijd wil gaan doen ipv bodybuilding :o

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:24

Wat gaaf Eulogy!

Ik heb daar onlangs ook over nagedacht, na een gesprek met een collega.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:51

Hoi, ik wil me hier ook graag melden! Ik ga 5 tot 7 keer per week naar de sportschool, ook hou ik mn voeding bij in myfitnesspal. Houden jullie je ook bezig met wat jullie eten, en wat zijn de verhoudingen die jullie aanhouden? :D

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:58

Wow Amira, 5 tot 7 keer is echt wel veel. Ga je dan ook soms 2x op een dag?

Er komen hier echt begrippen voorbij waar ik echt niet thuis in ben haha.
Ik let niet meer extreem op mijn eten. Ik heb het een poosje bijgehouden met MyFitnessPal maar het werd iets te veel obsessie := ik zit nu ongeveer 1,5kg onder mijn streefgewicht. Ik let er wel op dat op de dagen dat in sport ik extra eiwitshake neem en bij voorkeur ook in mijn maaltijden iets meer eiwit.

Net weer even gefitnessed. Was in het begin helemaal alleen en op het eind was het echt druk. Zo onvoorspelbaar altijd
Wel blij met de training, ging wel goed. Merk dat ik alles best oké red van mijn schema alleen latt pulldown vind ik nog lastig met gewicht opbouwen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:41

Ik heb op aanraden van een aantal van jullie de simpele high waist thight van xxl nutrition besteld.. Ik heb maat S besteld (naar aanleiding van de maattabel), hij past overal perfect maar bij mijn taille kan ik hem nog best ver rekken. Hij sluit wel gewoon aan, maar ik ben bang dat hij nog veel uit gaat rekken (dan kan ik weer gaan lopen hijsen). Wat is jullie ervaring met deze legging? :)

Een maat kleiner ben ik bang dat hij door gaat schijnen. :+

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 01:04

Es_ther schreef:
Succes vanavond!

Kan je de eiwitten niet ergens anders vandaan toveren? Kwark oid?


Probleem is dat mijn doel op 2800kcal per dag zit :') en met 50/30/20 verhouding betekend dat 210gram eiwitten. Ik red mijn kcal doel wel, haal alleen teveel uit koolhydraten. Zit nu gemiddeld 120gram eiwitten op een dag.

Eet standaard noten, cornflakes met melk en een bak kwark en nu dus sinds kort een shake! Mag helaas geen soja :(

@dioxide: denk dat ik er niet aan kom om 2 "uitgebreide" maaltijden op een dag te gaan doen als ik wel aan mijn streven wil komen :(

@needje: zit inderdaad op 6 eetmomenten op een dag! anders red ik mijn kcal niet haha. Ben toch "bang" dat het echt of shakes of vlees moet zijn.

Suuszels schreef:
Wow Amira, 5 tot 7 keer is echt wel veel. Ga je dan ook soms 2x op een dag?

Er komen hier echt begrippen voorbij waar ik echt niet thuis in ben haha.
Ik let niet meer extreem op mijn eten. Ik heb het een poosje bijgehouden met MyFitnessPal maar het werd iets te veel obsessie := ik zit nu ongeveer 1,5kg onder mijn streefgewicht. Ik let er wel op dat op de dagen dat in sport ik extra eiwitshake neem en bij voorkeur ook in mijn maaltijden iets meer eiwit.

Net weer even gefitnessed. Was in het begin helemaal alleen en op het eind was het echt druk. Zo onvoorspelbaar altijd
Wel blij met de training, ging wel goed. Merk dat ik alles best oké red van mijn schema alleen latt pulldown vind ik nog lastig met gewicht opbouwen.


haha welke begrippen? en fijn als goed gaat!!

Sem_ schreef:
Ik heb op aanraden van een aantal van jullie de simpele high waist thight van xxl nutrition besteld.. Ik heb maat S besteld (naar aanleiding van de maattabel), hij past overal perfect maar bij mijn taille kan ik hem nog best ver rekken. Hij sluit wel gewoon aan, maar ik ben bang dat hij nog veel uit gaat rekken (dan kan ik weer gaan lopen hijsen). Wat is jullie ervaring met deze legging? :)

Een maat kleiner ben ik bang dat hij door gaat schijnen. :+


Ik gebruik mijne als joggingbroek onderhand omdat ik hem zo lekker vind zitten en is nog niets uitgerekt :') heb wel een met lage waist.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 01:22

Maar Gianti, die verhouding is niet zo relevant. Je hebt er niks aan om meer dan 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen te krijgen, dus als je op 2800 calorieen zit kun je dat beter aanvullen met vet of koolhydraten. 120 gram eiwit is echt meer dan zat dus, ik geloof dat je niet zoveel weegt, minder dan 60kg in elk geval?

Mama3, tof! Ja ik word steeds enthousiaster, het is weer eens wat anders EN het is een stuk goedkoper dan bikini fitness want met powerlifting kan m'n vriend me gewoon coachen dus dat scheelt behoorlijk :')

Suuszels, fijn dat het lekker ging!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 07:25

Idd, wat Eugoly zegt Gianti.

Dat vind ik ook meteen het nadeel van bv MFP. Ik kan daar alleen percentages invullen. Terwijl ik gewoon aantallen wil kunnen neerzetten.

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 08:23

Wat leuk Eulogy! Ik zou ook nog graag is een keer mee willen doen aan een powerlift wedstrijd

@gianti ik vind 210gr eiwitten ook best veel. Denk dat als je de rest van je energie uit khd en vet haalt dat het niet zo heel erg is.

Foodpreppen jullie trouwens? Ik merk namelijk dat ik het erg lastig vind om aan mijn macro’s te houden :') Dus eet meestal maar op gevoel.

En ik heb waarschijnlijk mijn linker delt geblesseerd. :( Ik voel het vooral bij een overhead press en dan het het naar beneden brengen, doet super veel pijn.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:05

Gaaf zeg Eulogy!

Ik doe niet aan foodpreppen. En kwa eiwitten probeer ik dat inderdaad uit m'n voeding te halen maar neem na het sporten altijd wel een shake.

Hebben jullie ervaring met weerstandbanden? Om eventueel thuis ook te trainen.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:09

Ja verschillende begrippen, bijvoorbeeld eerst met die schoenen die nieuw waren clean and jerk :j

Weersrandsbanden hebben wij ook thuis. Op YouTube staan veel makkelijke oefeningen ermee.
Op de sportschool gebruik ik ze met dippen.
We hebben ze ook mee op vakantie genomen :j

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:12

210 geam eiwitten lijkt mij ook teveel. Ik probeer altijd 2 gram per kg lichaamsgewicht aan te houden, maar vind het ook niet erg als ik op 1,5 gram zit af en toe.
Ik heb een tijdje eetproblemen gehad, en ik vind t daarom heel moeilijk om hoog in koolhydraten te gaan zitten. Ik ontkom er niet aan want ik wil wel meer kcal eten :+ M’n doel per dag is nu 210. Haal ik alleen bijna nooit, zit meestal tussen de 180 en 200. Maar dat komt vast vanzelf wel. Vetten vind ik ook ‘eng’ om hoger in te zitten, hoeveel eten jullie daarvan op een dag?

Suuszels: ik ga niet twee keer per dag, gewoon elke dag! Tenzij ik echt geen tijd heb dan sla ik over.

Vervelend mnka! Heb ik ook een tijdje last van gehad :n

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:14

Suuszels, ik zou ze voor thuis willen aanschaffen. Maar hebben ze ook een beetje effect?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:15

Mijn pt gebruikt ze veel.. En of ze effect hebben.. Squat uitstappen met zo'n ding om >;)

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:17

Ladyloe schreef:
Suuszels, ik zou ze voor thuis willen aanschaffen. Maar hebben ze ook een beetje effect?

Denk het wel, ik heb er zelf onvoldoende mee getraind om te zeggen dat ik er effect van heb (want als ik 4x per week sport heb ik die andere dagen zoiets het is wel mooi geweest)
Maar je kan echt best wat ermee doen, ook een soort deadliften, of je push-ups zwaarder maken
Nou en inderdaad dat squatten met zo'n ding zorgt wel voor spierpijn :')

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:19

Ik prep tegenwoordig wel. Maar vooral omdat ik het makkelijk vind. Ik werk in ploegen en als ik vroeg heb dan prep ik op zondag al mijn lunches voor de komende week. De rest maak/eet ik gewoon de dag zelf.
In m'n late dienst prep ik middag- en avondeten. Avond alleen tm donderdag. Vrijdags op tijd klaar.
Weekend eet ik gewoon.
Ik heb een bulk schema van Renaissance Periodization. Dat gebruik ik een beetje als basis. Maar volg het verder niet strict.

Wij gebruiken de mini bands redelijk veel in onze training. Voornamelijk op het laatst om nog even een vette glute pump te krijgen.
Ik heb een grippy hip circle van Sling Shot. Top ding!! En nog "gewone" hip cicles van dat merk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:24

Ik heb er heel lang oefeningen mee gedaan vanuit de fysio. Je kan ze bijvoorbeeld gebruiken om je knieën recht te houden met squatten. Zodat je door hebt als ze naar buiten gaan en je ze automatisch al door tegendruk rechter houdt.

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:09

Sem_ schreef:
Ik heb op aanraden van een aantal van jullie de simpele high waist thight van xxl nutrition besteld.. Ik heb maat S besteld (naar aanleiding van de maattabel), hij past overal perfect maar bij mijn taille kan ik hem nog best ver rekken. Hij sluit wel gewoon aan, maar ik ben bang dat hij nog veel uit gaat rekken (dan kan ik weer gaan lopen hijsen). Wat is jullie ervaring met deze legging? :)

Een maat kleiner ben ik bang dat hij door gaat schijnen. :+


Bij mij kan ik de taille ook best ver rekken (Ik heb de m) maar hij is bij mij niet wijder geworden. Als ik hem aan doe zorg ik meteen dat die goed hoog zit en dan blijft die perfect op zijn plek zitten. Ik heb hem nu 6 weken.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:10

Ik prep mijn eten ook (oké het wordt in de meeste gevallen gedaan) en in de avond wordt er gewoon gekookt voor mij.

Spoiler:
verwend :')


Weet je al zeker dat je gaat powerliften volgend jaar Yanou?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:11

Weerstandbanden liggen hier ook in huis, gebruik ze regelmatig voor allerlei oefeningen. Ideaal als je even snel iets wil doen maar niet te veel rommel wil maken.

@Eulogy: super vet, powerliften is gewoon tof! Heel veel succes :)

@Needje: heb je toevallig preptips? Ik wil er mee beginnen, werk ook in ploegen en vent is regelmatig weg. Vind het enorm moeilijk om iets te bedenken wat ik dan de komende week wil eten :\

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:25

Ik had ze maar ben ze kwijt :+ Vind ze wel fijn voor warmups of juist van die burn out setjes aan het einde maar je kunt imo ook prima zonder, gebruik ze eigenlijk vaker om te stretchen of voor assisted pull ups!

Jierga, nee ik train tot kerst nog even door zoals ik nu train (daarbij DL ik ook wel 2x per week en squat ik 1x maar m'n deadlifts moeten nog wel beter en momenteel heb ik al heel lang niet meer serieus gebencht en ik doe nog vrij veel accesoire sets, ik noem het powerbuilding :+ ). Maar ik denk het wel ja, na kerst dan nieuw trainingsplan en zo :j

Bedankt trouwens allemaal!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:40

Ben ik dan zo n aparte dat ik train in simpe los katoen spul, eet wat ik kan eten, bereid niks voor kook gewoon vers (moet wel ivm voedselallergie) al blijft eiwit een probleem ivm die allergie. Maar dat heeft niet veel met trainen te maken, behalve dat ze na weer meten wel merkte dat ik eenmaal weer aan de train mijn eitwit in bloed drastisch was gedaald -O- ik meet dus verder niet veel kwa hoeveelheid eten vet enz.

Moet wel vaak per dag eten uit mezelf ivm bloedsuikerspiegel die laag blijft. Anders kiep ik om. :P gewoon op gevoel dus. Anders ook teveel werk. :')

Vanmiddag derde keer deze week. Voel me weer minder snotterig al blaf ik nog wel lekker na trainen. Doe het wel rustig aan. Nu minder herhalingen maar iets meer gewicht. Was grappig vorige week. Een van de begeleiders was zelf trainen, kijkt naar mijn gewicht bij buikspieren. Eeh zoveel? Vind het zelf wel meevallen. Maar ook kwa benen zat ik duidelijk hoger. Boeit ook verder niet trouwens maar de reactie was wel grappig. Door mijn model zie je er niks van kwa buik (leuk zo n stuk los vel {:)-:( ) maar de spieren zitten er wel.

Nu overigens test met melk en soya kaas en room. Zitten aardig wat eiwit in. Zit nu wat in de oven met gesmolten "kaas" zo.