Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:50

Ik moet vrijwel altijd wachten voor een rek :+

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 12:02

Vandaag even kort een uurtje benen getraind. Nog teveel spierpijn van donderdag dus dat heeft dan toch geen nut.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:58

Eulogy schreef:
Ik moet vrijwel altijd wachten voor een rek :+

Nou, er was geen rek. Die was los geschroefd. _O-

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:24

Wij hebben 4 rekken, en volgens mij boven ook nog. Hoef gelukkig vrijwel nooit te wachten, maar ik probeer vaak rustige tijden uit te kiezen.

Net boksen en bootcamp achter elkaar gedaan :D ik had gedacht dat het echt veel zwaarder zou zijn maar het ging eigenlijk wel heel goed. Voel me wel voldaan maar niet extreem vermoeid :) nu ook wel wat meer vertrouwen voor de run! 2 uur sporten achter elkaar is dus goed te doen.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:00

Dat is netjes! Ik ben vrij leeg altijd na de krachttrainingen.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:33

Ja nu is het boksen natuurlijk wel voor een groot deel conditioneel, we doen wel wat push-ups, squats etc tussendoor.
Bootcamp is beetje wisselend conditie en kracht, daar moeten we dan bijvoorbeeld 40 push-ups doen 8)7 of 3x 20x dippen afgewisseld met wallsits.

Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:53

MarlindeRooz schreef:
Eulogy schreef:
Ik moet vrijwel altijd wachten voor een rek :+

Nou, er was geen rek. Die was los geschroefd. _O-

Huh er is er maar 1?? Ja dat is wel echt poedersuiker haha, wij hebben er 3 en in m'n nieuwe sportschool zijn er iets van 10 en 7 platforms :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:55

Nee het zijn er 3, maar die zitten vast aan 1 constructie ding. _O-

En dan nog 2 losse plekken aan de andere kant maar die vind ik niet fijn / veilig.

Ik maak morgen of dinsdag wel een foto.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:59

Hebben jullie ook apps oid die je kunnen helpen om je tempo in het hardlopen te verbeteren? Kan opzich wel lang lopen maar ga zo vre se lijk traag.

Sannens
Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:14

Ik ben vandaag weer geweest! Gisteren de hele dag in de auto gezeten om een kastje op te halen aan de andere kant van het land, dus ik was echt gesloopt daarna.

Vandaag eerst begonnen met een goede 20 minuten cardio op de fiets en daarna mijn benen gaan trainen op de apparaten. Ik was echt blij, want ik kon veel gewichten ophoog zeggen tegenover de vorige keer. Bij de leg extension kon ik zelfs 10% omhoog gaan en dat nog goed volhouden met 3x 10 reps. Ik ben trots en tevreden!

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:44

Sannens schreef:
Ik ben vandaag weer geweest! Gisteren de hele dag in de auto gezeten om een kastje op te halen aan de andere kant van het land, dus ik was echt gesloopt daarna.

Vandaag eerst begonnen met een goede 20 minuten cardio op de fiets en daarna mijn benen gaan trainen op de apparaten. Ik was echt blij, want ik kon veel gewichten ophoog zeggen tegenover de vorige keer. Bij de leg extension kon ik zelfs 10% omhoog gaan en dat nog goed volhouden met 3x 10 reps. Ik ben trots en tevreden!


_/-\o_

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:47

Mag ik me hier ook melden?

Ik zit thuis met een burn-out en ga nu al een paar weken zo'n 5x per week naar de sportschool. Niet dat ik sporten zo leuk vind, maar het lijkt de enige manier te zijn waarop ik goed slaap 's nachts.

Ik zit nu een beetje in de knoop met het aantal dagen dat ik ga en de spiergroepen die ik train. Op dit moment train ik alle dagen 60 - 75 minuten full body. Zou iemand van jullie een keer mee willen denken over mijn schema? Het gaat me er vooral om dat ik geen blessures op ga lopen op de langere termijn en dat ik wel iets van resultaat van m'n werk ga zien :P

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:04

Welkom!
Burn-outs zijn vervelend, maar beweging is heel goed, knap dat je jezelf 5x per week naar de sportschool krijgt. Ik ben geen expert, maar misschien kun je per dag een bepaalde spiergroep doen en dan per dag wisselen?

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:17

Ik gebruik de app Strong. Daar kun je zelf een schema maken. Dan kun je even kijken welke oefeningen je kent en dan kun je zo bijv een legday samenstellen

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:55

Welkom Vanillia! Wat vervelend zeg een burn-out, maar heel knap inderdaad dat je jezelf toch 5x naar de sportschool sleept! Wat een idee is, is 2x bovenlichaam, 2x benen/billen en 1x een full body combi kracht en cardio dat je daar een soort bootcamp van maakt.
Wat ook kan is spiergroepen los, dus borst triceps schouders 1 dag, rug biceps 1 dag, benen 1 dag, billen 1 dag en dan laatste dag een groep kiezen waar je meeste resultaat wil zien

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37290
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:01

Ik doe meestal rug en armen, borst en benen en buik altijd. Bijn5 keer zou ik die bv ma wo vri doen.

Dze week niet trainen, vorige week veel in de tuin gedaan en zondag met schilderen rechter arm overbelast lijkt. Elleboog au

Sannens
Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:10

Ik krijg vanavond een persoonlijk schema, met als focus ongeveer 3-4x per week. Die kan ik wel met je delen?

Ik vind het belangrijk dat als ik benen train dat er minstens 2 dagen tot de volgende sessie zit en met armen dat er minstens 1 dag tot de volgende sessie zit. Dus een voorbeeld:
Ma: armen en rug
Di: benen en buik
Wo: Vrij
Do: Armen/Cardio
Vrij: Benen (bij geen buikspierpijn ook buik)
Zat: Armen/Cardio
Zo: Vrij

Ja vrije dagen kan je natuurlijk schuiven. Ik probeer zelf dus gewoon goed rekening te houden met dat je dezelfde spiergroepen niet te snel opnieuw traint.
Daarbij doe ik eigenlijk elke training wel wat cardio (15-20 minuten) maar doe ik soms, voornamelijk nu ik door blessure niet kan voetballen, ook een lange cardiosessie, van bijvoorbeeld 30-45 minuten en daarna nog rustige core oefeningen zonder gewicht en dus op zo’n yoga matje.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:33

Je kan inderdaad verschillende setjes maken en die afwisselen, of verschillende spiergroepen. Zodat de andere genoeg rust krijgen :)

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:50

Ik mag morgen weer. Weer mijn schema en donderdag denk ik weer een legday. Ga nu ook aan iedere training 20 minuten interval toevoegen met hardlopen om te kijken of mijn tempo dan omhoog kan.

Sannens
Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:20

Ohh spannend Inge! Ik hoop dat het je lukt sneller te gaan. Hoe hard ren je als ik vragen mag?

Ik dacht dat ik vandaag mijn schema zou krijgen, dus helemaal gehaast om op tijd op de afspraak te zijn, was de trainer ziek. -O- En dat hadden ze ook niet even laten weten. Hij had het schema ook nog niet af dus een andere trainer kon me ook niet verder helpen. Dus nu hebben we de afspraak naar volgende week verplaatst.

Dus toen heb ik maar gewoon een korte cardio sessie gedaan. Eerst 30 minuten zo'n fietsprogramma (waar ik na dertig minuten ook echt wel klaar mee ben) en daarna voor het eerst sinds tijden weer geroeid. Dat laatste ga ik vaker doen, want man o man, ik was nog niet op de helft van mijn geplande kilometer en mn armen begonnen al te branden. Wel heb ik doorgezet en heb ik de kilometer in een mooie tijd afgemaakt, om daarna met dode armen met moeite dat ding wat je in je armen hebt (geen idee hoe dat heet) terug in de houder te kunnen leggen.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:13

Hahaha zo herkenbaar dat roeien. Ik denk ook altijd, dat doe ik wel even.

Ik ren normaal 7,5 op de loopband maar tijdens een run maar 6 ongeveer. Mijn hartslag gaat heel snel omhoog. Volgens de cardioloog denkt mijn hart dat het na een minuut al een topsport prestatie moet leveren. Dus ik hoop op de loopband naar 8,5 te kunnen zodat de run ook iets omhoog gaat.

Marije_jiplover

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:17

Gisteravond een fanatieke training gehad.
Dit circuit gaat nu in duo's en een aantal vd oefeningen doe je ook echt samen.
Bleek ik gekoppeld te zijn aan een sollicitant die om sfeer te proeven meetrainde. Ik moest weliswaar de oefeningen aan hem uitleggen, maar vervolgens ging hij mij motiveren om het fanatieker, sneller of krachtiger te doen.
Had soort van personal training in de groepsles :))
Erg lekker getraind, kon 't ook wel gebruiken want ik had de hele dag conferentie gehad op m'n werk en dus veel te veel gezeten.
Ik had pas in de tweede helft door dat hij geen "gewone" fanatieke sporter was, door een opmerking van de trainer tijdens de rust.
Was wel echt lachen, want als ik dus maar hard genoeg gemotiveerd wordt, kan ik dus echt nog wel een tandje bijzetten, samen doen vind ik ik zo'n situatie ook echt leuker dan alleen.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:12

Zojuist weer getraind. Was echt niet te harden op de bovenverdieping. Leek wel een broeikas en laat nou net daar het hardloop gedeelte zijn. Vond het na 10 minuten dan ook wel prima. Morgen 12 of 15 proberen.

Verder weer mijn schema aangehouden dus zal wel weer lekker spierpijn hebben morgen.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:34

Klinkt goed marijelover! Extra individuele aandacht is altijd goed :) !

Ik vind roeien ook niet zo boeiend, maar vind het beter dan fietsen dus doe dat vaak maar als warming up.

Wat vervelend dat het boven zo ongelooflijk warm was. Is dat vaker in de zomer?

Ik wilde vandaag eigenlijk weer boksen en bootcampen, maar haalde het boksen niet ivm werk dus even 3 km op hoog tempo (voor mij) gerend, gemiddeld 5"42. Wel met mijn hartslag ook op 171 :o
Bootcamp erna viel zwaar, maar zocht zelf ook eigenlijk weer eens deze grens op, dus vond het wel fijn stiekem.

Nu even kijken of ik morgenochtend mij tot krachttraining kan zetten, anders maar vrijdag.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:51

Ik kom bijna niet in deze sportschool. Laatst was het een stuk minder warm dus toen was het goed te doen. Spierpijn valt alles mee dus ik pak mooi weer dezelfde spiergroep.