Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:48

Da's niet veel nee :oo

Als ik 5x per week train zit ik rond de 3200 voor onderhoud. (maar ik ben 1.80)
En nu in een 'rust' periode ivm blessure zit ik sinds een week of 10 rond de 2600 en ben niets aangekomen. Sterker nog er is 2% vet af. (hoe dat nou weer kan, geen idee want ik doe nu niets aan sport).

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:18

Frummels schreef:
Da's niet veel nee :oo

Als ik 5x per week train zit ik rond de 3200 voor onderhoud. (maar ik ben 1.80)
En nu in een 'rust' periode ivm blessure zit ik sinds een week of 10 rond de 2600 en ben niets aangekomen. Sterker nog er is 2% vet af. (hoe dat nou weer kan, geen idee want ik doe nu niets aan sport).

Dan heb jij wss een hogere verbranding, en eet je niet wat je nodig hebt per dag om op hetzelfde gewicht/vetpercentage te blijven. Wat train je normaal veel?

Ik ga vanavond voor het eerst sinds forever weer eens alleen naar de sportschool. Ben laatste tijd op het werk zoveel aan t sporten geweest, dat ik thuis niet ook nog kon sporten

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:33

Ik heb idd een hoge verbranding.
Ik eet wel met inhoud hoor. :)
de macro's die ik tijdens een week met 5 trainingen aanhield waren:
Koolhydr. 210 gram
Eiwitten 150 gram
Vetten 72 gram
Vezels 30 gram

Of bedoel je dat ik nu ik niet train blijkbaar onder mijn bmr zit?

Wat bedoel je precies met wat ik normaal veel train? Kwa sporten en oefeningen? Ik trainde powerlift gericht, dus met name squats, deadlifts en bankdrukken. Daarnaast rug, schouders, biceps, triceps.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:37

Frummels schreef:
Ik heb idd een hoge verbranding.
Ik eet wel met inhoud hoor. :)
de macro's die ik tijdens een week met 5 trainingen aanhield waren:
Koolhydr. 210 gram
Eiwitten 150 gram
Vetten 72 gram
Vezels 30 gram

Wat bedoel je precies met wat ik normaal veel train? Kwa sporten en oefeningen? Ik trainde powerlift gericht, dus met name squats, deadlifts en bankdrukken. Daarnaast rug, schouders, biceps, triceps.

Dan verbrand je ook behoorlijk veel, zowel tijdens als na het sporten, en ookal verbrand je niet megaveel meer met meer spieren, ook die verbranding is hoger. Dus heel gek is het niet, en als je goed eet (dus niet heel veel vet, niet gek veel suiker) dan is het niet gek dat je afvalt

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:38

Mag ik me ook melden? :)
Ik ben sinds vorige week weer begonnen met fitnessen. Probeer wel 4 a 5 keer in de week aan te houden. Ik ben 1.72m en nu 68 kilo. Wil ik graag naar de 62 ofzo hebben + gespierder. Ik begin meestal met een 20/30 minuten lopen met helling en 6km/u. Daarna krachttraining. Ik heb er op dit moment wel echt lol in en heb nu bijvoorbeeld zin om te gaan terwijl het mijn rustdag is!

Qua eten vind ik het lastiger, ik hou echt van lekker eten. Daarnaast ben ik nu nog afhankelijk van mijn ouders omdat ik nog thuis woon maar vanaf september ga ik op mezelf en dan wil ik mijn voedingspatroon ook aanpassen. En daar bedoel ik niet mee dat ik nu hartstikke ongezond eet hoor haha :p

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:40

sharon488 schreef:
Mag ik me ook melden? :)
Ik ben sinds vorige week weer begonnen met fitnessen. Probeer wel 4 a 5 keer in de week aan te houden. Ik ben 1.72m en nu 68 kilo. Wil ik graag naar de 62 ofzo hebben + gespierder. Ik begin meestal met een 20/30 minuten lopen met helling en 6km/u. Daarna krachttraining. Ik heb er op dit moment wel echt lol in en heb nu bijvoorbeeld zin om te gaan terwijl het mijn rustdag is!

Qua eten vind ik het lastiger, ik hou echt van lekker eten. Daarnaast ben ik nu nog afhankelijk van mijn ouders omdat ik nog thuis woon maar vanaf september ga ik op mezelf en dan wil ik mijn voedingspatroon ook aanpassen. En daar bedoel ik niet mee dat ik nu hartstikke ongezond eet hoor haha :p

Klinkt een beetje als hoe ik ook ben qua eten! Welkom trouwens!

Klinkt goed qua sporten zeg!

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:47

1250 calorieën is te weinig. Punt uit! Daar kan niemand het langere tijd op vol houden. Er komt een moment dat je weer "normaal" moet gaan eten en dan kom je drie keer zo hard aan.
Zelf even je basaal metabolisme berekenen en daar vanuit gaan.
Half uur intensieve cardio en half uur kracht 3 keer per week moet genoeg zijn om samen met je voeding op een normale manier af te vallen!

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:09

Ik ga me morgen weer uitleven in de sportschool. Had vanmiddag echt zin om te gaan, maar ga vanavond aan een hardloopwedstrijdje meedoen, dus heb me ingehouden.
Ik was er trouwens gisterochtend, maar het was zo druk dat ik moest gaan wachten bij de apparaten. Daar pas ik voor dus ben na een half uur naar huis gegaan.

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:37

Ik zou graag ook willen aanmelden hier. :)

Ben denk ik zo'n 6 maanden geleden voor het eerst in de Sportschool begonnen,
omdat het verplicht is voor mij wegens mijn gewicht maar ook wegens mijn blessure.

Ik zat eerst op zeker 4-5keer per week in de ochtend rond een uur of 7 in de sportschool.
Maar ben een maandje gestopt omdat ik het eventjes niet meer trok wegens de schouderblessure (pees)
en zat gewoon eventjes niet lekker in mijn vel.

Wil nu weer richting 4-5keer per week gaan.
Ik heb sinds 1,5 jaar eigenlijk een knieblessure en die moet met sporten weer goed gaan,
en met bepaalde apparaten moet het goed komen!

Als jullie tips hebben qua eten op een dag, privéberichten zijn welkom!
(En anders hier in het topic, is ook welkom)

De apparaten die ik gebruik zijn

- Fiets / 15 min (soms 30min)
- Leg Press / Zo lang mogelijk door gaan tot het pijn gaat doen, pijn? Paar keer door gaan / 70kg / 2 benen
- Leg Press / Zo lang mogelijk door gaan tot het pijn gaat doen, pijn? Paar keer door gaan / 20kg / 1 been per keer
- Leg Curl / Zo lang mogelijk door gaan tot het pijn gaat doen, pijn? Paar keer door gaan / 20kg / 1 been per keer
- Leg Extension / Zo lang mogelijk door gaan tot het pijn gaat doen, pijn? Stoppen! / 15kg / 2 benen

En nog een apparaat waar je de enkels moet weg drukken, voor je kuitspieren.
Dat is een kilootje of 15-20... :)

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:04

Hoi allemaal! Ik was een stille meelezer maar wil me nu toch graag mengen in dit topic :). Ik ben vanaf november 2016 lid bij een sportschool en heb als doel strakker worden / vet% verlagen, maar ben pas écht serieus gestart vanaf maart. Nou heb ik absoluut geen overgewicht ofzo, hoor (ik mag blij zijn met hoe ik er van mezelf nog uitzie qua figuur, to be honest). Maar met mijn zittende beroep en liefde voor eten vond ik het wel tijd worden, vooral toen m'n favoriete jeans toch wel te strak begon te zitten. Nu merk ik dat ik een passie krijg voor krachttraining. Daar waar ik eerst twee keer per week ging sporten haal ik nu bijna vijf keer per week. Ook heb ik een coach en volg ik een voedingsschema. Sinds een paar weken probeer ik na iedere training minimaal 20minuten cardio toe te voegen. Het liefst in HIIT vorm. Zijn er hier meer die HIIT doen op een apparaat (loopband, fiets, etc.)?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:07

Leuk, welkom nieuwelingen :)

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:09

Hier een sportschool n00b!
Ben pas net begonnen (4x geweest), en moet er eind augustus al weer even tussen uit ivm operatie (6 weken herstel als alles mee zit). Wilde eigenlijk pas na de operatie beginnen, maar ik wilde niet langer meer stilzitten.

Ik heb een introductielesje gehad van een trainer en doe nu 3 x per week een full body workout. Alleen op de machines, geen gewichtjes. Meneer ging een dag nadat 'ie mij les gaf op vakantie en zat volgens mij met z'n hoofd al in Lloret de Mar want het ging allemaal heel snel en ik had eigenlijk nog best wat vragen toen hij er weer vandoor hobbelde. Hij heeft die avond mijn trainingsschema gemaakt en ook dat is vrij cryptisch :+ Zijn voedingsadvies was 'download My Fitness App'.

Ik moet steeds van alles (leg press+extension, bicep curl, tricep extension, inner+outer thigh, abdomina + abdominal bench, lat pulldown, shoulderpress) 3 sets van 12-15 doen. Maar ik heb echt geeeeeen idee op welk gewicht ik ze nou moet zetten.
Ik had de been en dij oefeningen de eerste keer op 24 kg, dat vond ik eigenlijk veel te makkelijk. Nu op 32, dan heb ik in de derde set toch iets moeite (benen gaan een beetje trillen) maar denk ik nog steeds dat ik wel harder kan pushen want ik haal de 15 gewoon iedere keer.
bij de buikspieroefeningen op de bench voel ik m'n spieren echt goed maar in die stoel doe ik het volgens mij gewoon echt verkeerd want daar voel ik nauwelijks wat van, maar dan voel ik wel m'n benen..!?!?

En dan de biceps/triceps... oh man :') triceps gingen wel redelijk vandaag, ik had ze op 18 kg, eerste keer 15, tweede keer 13 maar de derde keer haalde ik net 10. Dan kan ik kracht zetten wat ik wil maar dan krijg ik dat pokkeding echt niet meer omlaag. Maar biceps... zelfs op de lichtste stand (11kg) haalde ik vandaag de eerste set echt net aan de 15, tweede set 9 en derde set 6 met al m'n macht krijg ik mijn armen gewoon echt niet meer omhoog :') Ik heb ook steeds spierpijn in mijn armholtes, en nu voel ik die al direct na de training.. is dat de bedoeling..?

Ik zou eigenlijk vaker willen (om de dag) maar ik weet niet of het bevorderlijk is om krachttraining te doen als je op de ergste dag van je spierpijn zit. Zou ik dan bijvoorbeeld cardio kunnen doen, en dan de volgende dag weer gewoon krachttraining? (dus krachttraining, rustdag, cardio en dan weer krachttraining. Ik roep maar wat, ik heb werkelijk geen idee waar ik het over heb) Ik was vandaag op een tijd gegaan dat er trainers aanwezig moeten zijn zodat ik die een uur bezig kon houden met mijn vragen, maar die waren er dus niet. Dus nu stort ik mijn vragenkots maar even over jullie uit :D

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:33

Ben je meteen op 1250 calorieën begonnen? Het is sowieso te weinig, juist als je wat zwaarder bent, maar je kan dan ook amper meer zakken als je daarop niet meer afvalt. Niet zo gek dat je vreetbuien krijgt! Wat is je bmr?

Frummels, ik ben jaloers :+ Ik zit nu tegen het einde van m'n cut op 5x 1400 calorieën en 2x 2000 (doordeweeks en weekend dus) met 4 keer per week krachttraining en gemiddeld zo'n 4/5 uur cardio per week. Maar ja, ik ben dus 1.63m en 54kg dus zelfs met veel beweging ligt m'n onderhoud heel laag helaas -O-

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:01

Ik kan wel huilen als ik lees wat sommige van jullie geadviseerd krijgen in de sportschool. Man man man, ik zou mijn geld terug vragen Bambolina!
Als ik zo te werk zou gaan, kan ik de tent over een tijdje sluiten!

Welkom iedereen!

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:20

Bambolina, als je 3x per week gaat, kun je misschien kijken naar een benen/push/pull split ipv 3x full body? Het ligt er een beetje aan wat je doel is?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:29

Eulogy schreef:
Ben je meteen op 1250 calorieën begonnen? Het is sowieso te weinig, juist als je wat zwaarder bent, maar je kan dan ook amper meer zakken als je daarop niet meer afvalt. Niet zo gek dat je vreetbuien krijgt! Wat is je bmr?

Frummels, ik ben jaloers :+ Ik zit nu tegen het einde van m'n cut op 5x 1400 calorieën en 2x 2000 (doordeweeks en weekend dus) met 4 keer per week krachttraining en gemiddeld zo'n 4/5 uur cardio per week. Maar ja, ik ben dus 1.63m en 54kg dus zelfs met veel beweging ligt m'n onderhoud heel laag helaas -O-


Ja t is wel een beetje een luxeprobleem :') ik ben dus 1.80m en 83 kg met 21% vet.

Als het goed is mag ik volgende week weer wat oefeningen doen met fysio *\o/* vorige X ging dat niet goed en kon ik weer vooraf aan beginnen. Hopelijk dit X beter. :)

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:32

Weet iemand of je bij basic fit ook je vet % kan laten meten?

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:40

Ik ben vandaag weer eens echt kracht gaan trainen. Wat viel dat ff tegen zeg, waar ik bij bankdrukken normaal met 40-45 kilo trainde, waren mn armen bij set 3 met 35 kilo al op. Bicep curl ging redelijk, 9 kilo, squatten laatste set 80 kilo, de rest 60, en voor de rest zat ik net ff onder wat ik normaal deed. Heb sinds de kerst niet meer zo getraind, op een enkele keer na. Sinds die tijd vooral met eigen lichaamsgewicht, meer op krachtuithoudingsvermogen, veel gefiets en hardgelopen, paar wandeltochten en veel sport op het werk, maar niet specifiek om sterk te worden, meer om functioneel sterk te worden

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:08

Ik dacht laatst (denk zeker 4 maanden geleden, met mijn peesblessure in de schouder gaat dat nu niet) eventjes 25kg naar beneden te krijgen met beide armen...

Kuch...dat viel zwaar tegen..Heb het 1x omlaag gekregen en daarna ben ik maar lichter gegaan. :')

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:17

Siggislief schreef:
Ik dacht laatst (denk zeker 4 maanden geleden, met mijn peesblessure in de schouder gaat dat nu niet) eventjes 25kg naar beneden te krijgen met beide armen...

Kuch...dat viel zwaar tegen..Heb het 1x omlaag gekregen en daarna ben ik maar lichter gegaan. :')

Vervelend is dat! Ik baalde er ook echt van. En irriteerde me aan klein ventjes, jaar of 15 die zichzelf heel stoer vonden, en heel stoer deden tegen elkaar, maar waarbij ik toch echt sterker ben, en niet een klein beetje. (Zelfs na zo'n tijd niet zo trainen) dus ook maar ff wat gekickbokst op zo'n zak, werkt prima om hartslag ff flink op te krikken

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:18

ik ga morgen weer na een week. na de zomervakantie ga ik miss mij aanmelden voor crossfit light :) wil naast mijn doel van afvallen toch wel graag een keer zown mudmaster race doen. Lijkt me een enorm mooi doel met mijn astma haha. (niet voor een prijs maar gewoon voor het over de finish komen)

Eerst maar eens herstellen van mijn pols waar ik nu nog bij t ziekenhuis voor loop, zie wel dat ik miss mijn gewichten iets moet opschroeven, gaat mij allemaal te makkelijk af :) Doe altijd 3x12 van alles

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:26

Mooi doel! Ik loop 23 september samen met een vriendin mn 1e mudmaster, 6km, als dat prima gaat, de volgende keer 12

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:29

ja, lijkt me gaaf om mee gemaakt te hebben, zal dan een vriendin effe strikken :D

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:33

Wat een leuke doelen!
Lijkt mij ook gaaf om dat een keer te doen. Maar dan moet mijn conditie stukken beter zijn. :))
Dat vind ik nu wel heel frustrerend hoor, ik wil graag mijn schema goed afwerken zonder helemaal doodop te zijn en na het sporten niks meer te kunnen.
Maar dat is een kwestie van volhouden en een flinke dosis geduld. Het kan mij gewoon niet snel genoeg gaan. O:)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:42

Renske_W schreef:
Wat een leuke doelen!
Lijkt mij ook gaaf om dat een keer te doen. Maar dan moet mijn conditie stukken beter zijn. :))
Dat vind ik nu wel heel frustrerend hoor, ik wil graag mijn schema goed afwerken zonder helemaal doodop te zijn en na het sporten niks meer te kunnen.
Maar dat is een kwestie van volhouden en een flinke dosis geduld. Het kan mij gewoon niet snel genoeg gaan. O:)

Oohh maar mij ook niet, ben niet zo goed in cardio (hardlopen met name) en heb daar ook een hekel aan. Interval gaat nog, dat schiet een beetje op. En ook qua conditie, ik kan wel 12km achter elkaar rennen (en wss nog wel meer) maar ik vind het stom, saai, duurt lang en gaat me veel te traag, en vermoed dat dat nooit zal gaan veranderen. En ik meet mezelf met collega's (mannen) dat werkt ook niet bepaald ;)