Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:34

Twilight schreef:
Supervixen schreef:
Ja die burpees is nog wel een dingetje.. ik kan er nog geen 30 achter elkaar :') , dat wordt huilen dus hahaha. Nee, de burpees moeten bij alle afstanden. Ik ga de 13km doen. Ik volg de spartan race op fb, maar ik zie daar alleen maar foto's van een soort supermensen. Daar val ik niet echt onder..


Ik kijk het altijd op spike :D je hebt de elite vrouwen en mannen en die rennen ook al die km's en dan heb je nog de andere categorieen en dat zijn idd alle soorten mensen :D
maar het is zo inspirerend om te kijken, maar die burpees is afzien hahha.

gaan we er samen voor trainen @irkoontje? :P het is nu opkomend in nederland sinds dit jaar dus hopelijk ook meer wedstrijden.

Ik vind het goed! Alleen na oktober zit ik in havelte ahha

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:37

hahaha, dat is erg jammer weer :P lol

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:02

Eulogy schreef:
Ik heb de laatste tijd juist bijna nooit spierpijn en ik mis het :')
Waarom doe je je squats met de Smith machine?



Ik? Omdat ik zo enigszins in goede houding heb leren squatten :')

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:30

Wauw wat is iedereen goed bezig hier!

Ik ben vanmorgen begonnen met mijn split schema. Dit is de eerste keer dat ik met een split schema train dus even wennen :)
Ik heb eerst helling (12%) gelopen met 6 km/u en daarna krachtoefeningen alleen voor de benen en bips, Squat, sumo, jumping, curtsy, around the world lunges en nog veel meer.

Nu heb ik spierpijn maar dan van die nare niet de lekkere ik heb getraind spierpijn maar de zeurende vorm :+

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:00

Wat is curtsy en around the world lunges

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:13

loez schreef:
Eulogy schreef:
Ik heb de laatste tijd juist bijna nooit spierpijn en ik mis het :')
Waarom doe je je squats met de Smith machine?



Ik? Omdat ik zo enigszins in goede houding heb leren squatten :')

Imo is het alleen wel een stuk minder effectief dan met een losse barbell :o

Ik heb vandaag benen getraind en ben duizend doden gestorven volgens mij :')
3x20 leg extensions om op te warmen
1x20 squats met alleen de stang om op te warmen
5x10 barbell squats
4x15 leg press met aan het einde nog een dropset (ging bijna out en heb daarna heel dramatisch op de grond gelegen :') )
6x20 smiths machine calf raises

Niet veel variatie maar dat voelt voor mij vaak juist effectiever, was een uur en een kwartier bezig en helemaal kapot dus het was succesvol denk ik :D

Goed bezig allemaal! Een curtsy lunge is je ene been een soort van schuin achter je ander toch? Lastig uit te leggen :P

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:21

Ohh wacht, dat geeft me wel een beeld, niet dat ik t zo 1 2 3 na kan doen, maar zegt me wel iets. Ken best veel oefeningen ook, maar heel veel niet bij naam. Of ik ken weer andere namen dan dat het eigenlijk heet :')

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:29

Dit :D

Afbeelding

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 05:23

Eulogy die kende ik nog niet.
Ziet er zwaar uit!

Hier wat apps gedownload voor op mijn telefoon.
Naast 1x in de week sportschool kan ik thuis ook wat doen.

Geen fitness vraag naar volgen hier ook mensen groepslessen?
Ik zag op de sportschool dat ze ook piloxing geven.
Is dat een aanrader?
Op you tube zag dat er erg fanatiek uit.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:48

Eulogy :') :')

Ik vind walking lunges altijd relaxt om te doen met gewichten. Krijg er altijd spierpijn van in mijn billen :P

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:40

Relaxt is niet per se het eerste woord waar ik aan denk bij walking lunges met gewichten :')

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 09:00

Supervixen en Twilight, als jullie nu meedoen dan wil ik wel supporten aan de kant. Goed? :D

liespower94, balen van die spieren. :(:) Wat is een splitschema?

Eulogy, je bent weer goed bezig geweest zo te zien. Lijkt me wel een heftig schema, knap hoor. Ik hoop dat soort dingen ooit ook te kunnen. Ben je uiteindelijk met een takel weer van de grond gekomen of kon je naderhand nog wel lopen?
De beat belly lessen worden altijd naast het krachthonk gegeven dus ik voel me altijd een beetje een stumpertje als ik naar al die zwetende diehars zit te kijken terwijl ik zit te balanceren op een wiebelbordje. :=

linnie050, ik heb ook een tijd thuis gesport maar ik vind het nu juist lekker dat ik thuis niets meer hoef. Dat is mijn 'happy place'. :D
Ik volg groepslessen maar piloxing ken ik niet. Ik heb het even opgezocht en schijnbaar is het een combinatie van pilates, boxing en dansen. Niks voor mij dus. :') Maar het ziet er wel lekker actief uit.

Poiuytrewq, relaxed is ook niet echt waar ik aan denk als ik lunges doe. Ik vind het vooral altijd een verademing als ik van been kan wisselen.

Strakjes weer lekker heen, ik ben benieuwd hoe het krachtschema gaat.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:29

Eulogy schreef:
Relaxt is niet per se het eerste woord waar ik aan denk bij walking lunges met gewichten :')

Hahaa .. 'lekker' dan 8-). Super fijne oefening

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:33

Leuk jolien, mag altijd :D .

Ik heb behoorlijk spierpijn van gisteren!
Vandaag ook het hardlopen weer opgepakt, dat viel erg zwaar na de vakantie. Begonnen met 10km. Morgen weer sportschool, donderdag rust en vrijdag ga ik trailrunnen met een vriendin. Dan doen we denk ik 10 tot 13km. Zo weer langzaam opbouwen naar de halve marathon.

Lunges kan ik niet, net als opdrukken. Ik heb rechts heel snel last van het gewricht in mijn grote teen (de bal van je grote teen zeg maar) en bij deze houdingen komt er teveel druk op. Ik kan daarom ook niet op wat hogere hakken lopen helaas.

Oh ja en vandaag maar eens kijken of ik kan beginnen met burpeea trainen :P .

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:18

Lunges vind ik ook geen fijne oefening, doe in plaats daarvan bulgarian split squats. Nou die voel je echt wel :'). Mijn squat form was in het begin ook erg slecht, heb heel lang met alleen de bar gesquat tot dat het wat makkelijker ging + mijn houding goed was. Heb nog wel 2 filmpje van voor en na, echt ontzettend groot verschil (gelukkig). Om een goede houding voor squats te leren kan je ook goblet squats doen, die zijn ideaal om mooi atg (ass to grass) te gaan. Vind jullie wel erg goed bezig, ik mag niet echt trots zijn op mezelf deze week :+... geen tijd.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 13:24

Supervixen, heb je tijdens de vakantie helemaal niet gesport? Ik vind 10km nog steeds heel knap hoor, maar ik kan me voorstellen dat als je normaal meer kunt dat dit even tegenvalt. Hopelijk zit je snel weer op je oude niveau. Doen jullie dat trailrunnen gewoon zelf of via een evenement?

Frankaas, volgende week beter. :(:)
Ik heb even opgezocht wat goblet squats zijn maar word er niet heel wijs uit. Wat is er per sé anders dan de 'gewone' squat?

Ik ben net weer terug van een ochtend sportschool. Ik was lekker bezig met het rondje krachtapparaten toen de 'sportschool motivator' (een heel lieve vrouw die je het liefst mee naar huis wilt nemen) kwam vragen of ik mee wilde doen aan het buikspierkwartier. Ja joh! Die proppen we er gewoon even tussen. Dat was wel heel fijn zijn, een kwartier lang allerhande crunches, twists en planks gedaan. Nu is planken niet één van mijn favoriete oefeningen, ik krijg door mijn gewicht snel last van mijn schouders maar ik moet zeggen dat het me dit keer niet tegenviel. Hierna ben ik weer verder gegaan met het krachtrondje en heeft mevrouw me nog even geholpen met de shoulder press, dat vind ik zo'n vreselijk apparaat want ik krijg hem niet correct aan de praat dus daar heeft ze me in ondersteund en toen voelde ik hem wel op de juiste plekken. :)
Zo voor de eerste keer na de vakantie ging het echt weer heel lekker dus ik ben tevreden. :D
Morgen geen sportschool, dan ga ik een dag door Zwolle struinen, opzich ook al best actief. Ik heb besloten om donderdagochtend 3 kwartier xcore te doen, normaal doe ik dit een half uur dus het zal mij benieuwen of ik het ook iets langer kan volhouden. En vrijdag dan weer het krachtrondje.

Fijne dag allemaal vandaag! :wave:

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:26

Bulgarian split squats zijn ook echt een hel inderdaad :') Maar die voel ik meer in m'n quads dan walking lunges, daarbij kan ik makkelijker focussen op m'n glutes.
Squathouding zie ik bij heel veel mensen in de sportschool fout gaan, zonde want je kan er best forse schade mee aanrichten. Goblet squat is idd een goeie als beginner.

Jolien, ja ik vind het echt heerlijk om zo hard/zwaar te trainen :j Train je wel eens met losse gewichten?

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 13:31

Toen ik thuis workouts deed werkte ik met dumbells, veel gecombineerd met squats, lunges en planks. Maar op dit moment beperk ik me tot de apparaten. Ik denk dat als ik de technieken beter onder de knie heb en ik een niveautje hoger ga dat ik dan ook oefeningen krijg met losse gewichten zodat ik ook spiergroepen kan gaan combineren.

Ik vind het nadien altijd heel lekker wanneer ik tot het gaatje ben gegaan maar ik heb de neiging om snel flauw te vallen, hier ben ik best bang voor dus de grens opzoeken durf ik niet echt. Probleem bij mij is ook deels dat ik niet makkelijk zweet in mijn gezicht waardoor ik al snel een kop als een biet krijg en niet echt lekker mijn warmte kwijt kan.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:35

Oh ja rood hoofd hier ook ja.
Zelfs als ik uit de kleedkamer kom en moet weer langs de balie is het nog niet weg getrokken :+
Vreselijk vind ik het.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:02

Rood hoofd inderdaad! Heb ik ook altijd. Lunges vind ik wel lekker! 20 kilo in de nek en dan walking lunges -> branden

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:03

Jolien: Ik heb in Canada bijna elke dag meer dan 20.000 stappen gelopen, voornamelijk door de bergen. Hardlopen had ik geen tijd voor, of het was te heet (35 gr), of er was teveel rook buiten van bosbranden.
Ik heb twee keer een half uurtje kunnen joggen.
Trailrunnen doe ik alleen, met een vriendin en soms loop ik met iemand een georganiseerde trailrun. 2 sept ga ik een trail doen in Apeldoorn van 10km.

Vervelend als je je warmte niet goed kwijt kan. Ik zweet me altijd kapot tijdens het sporten. Snap niet hoe mensen in de sportschool sporten met lange broek en een t-shirt en dan nog geen druppel zweet op hun kop hebben. Ik ga in korte broek en hemdje en na 3 apparaten beginnen de zweetdruppels al te komen.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:04

Fijn dat je zo lekker hebt getraind Jolien! Goblet squats vind ik fijn omdat je de dumbbell voor je houdt, waardoor je rug en alles meer vrijheid heeft om in een goeie houding te komen. Ook heb je een soort van tegenwicht, waardoor je iets verder kan zakken en niet zon "ik val achterover gevoel krijgt".
Supervixen, mee eens! Een goede squat houding is ontzettend belangrijk. Hetzelfde geldt voor deadlifts, ik krijg altijd rillingen als ik mensen met een bolle rug zie liften :\. Bulgarian split squats voel ik dan weer meer in mn glutes dan met lunges, ach verschilt per persoon :+.
Hard trainen vind ik ook lekker, alleen heb ook redelijk snel flauwval neigingen. Dan maar wat meer rusten tussen sets. Rood hoofd is ook heeel erg herkenbaar, zweet me helemaal kapot in de sportschool :'). Juist goed toch! Alleen wel beetje genant ja

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:05

Supervixen schreef:
Jolien: Ik heb in Canada bijna elke dag meer dan 20.000 stappen gelopen, voornamelijk door de bergen. Hardlopen had ik geen tijd voor, of het was te heet (35 gr), of er was teveel rook buiten van bosbranden.
Ik heb twee keer een half uurtje kunnen joggen.
Trailrunnen doe ik alleen, met een vriendin en soms loop ik met iemand een georganiseerde trailrun. 2 sept ga ik een trail doen in Apeldoorn van 10km.

Vervelend als je je warmte niet goed kwijt kan. Ik zweet me altijd kapot tijdens het sporten. Snap niet hoe mensen in de sportschool sporten met lange broek en een t-shirt en dan nog geen druppel zweet op hun kop hebben. Ik ga in korte broek en hemdje en na 3 apparaten beginnen de zweetdruppels al te komen.

Lange broek heb ik wel altijd aan, een looplegging, en een hempje. Maar zweet me ook altijd kapot.

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:06

Een lange broek vind ik al te warm :P


Als ik tot het gaatje ga, krijg ik oogmigraine. Ik pas dus een klein beetje op met wat ik doe en durf niet altijd tot het uiterste te gaan.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:15

Supervixen schreef:
Een lange broek vind ik al te warm :P


Als ik tot het gaatje ga, krijg ik oogmigraine. Ik pas dus een klein beetje op met wat ik doe en durf niet altijd tot het uiterste te gaan.

Ai! Dat klinkt vervelend,maar wat is het? Een kloppend oog oid? Ik ga wel graag tot het gaatje.
Ik vind een kort broekje helemaal niks haha, heb wel een zomerversie van de lange broek, dus die is echt wel een stuk cooler en dunner dan de winterversie