Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:33

Even afwezig geweest hier. Ook niet bijgelezen. :+ de longontsteking, insectenbeet, warmte hebben training op laag pitje gedwongen. Daarna door drukte minder gedaan en door omstandigheden train ik niet meer waar ik trainde. Kan hier niets vinden en heb eerder thuis getraind.

Aan het rondkijken geweest. Tweedehands niks kunnen vinden. Vandaag een rondje gemaakt en ben geslaagd. *\o/* sportschool de lage hoek kan geopend worden. :D roeitrainer had ik al. Vandaag een bank, twee stangen, twee dumbels en 30 kilo gewicht. 3lichte trainingsbanden en een van 45 kilo. Hiermee moet ik aardig alles kunnen doen. Banden is nieuw voor me maar gv heeft er vaker mee getraind. Een buikoefening moet ik even kijken hoe ik die ga doen.

Bankje is opklapbaar en te belasten tot 150 kilo net als de stangen. Dumbels kunnen tot 25 kilo per stuk. Maar die twee kwamen met 30 kilo gewichten dus voor nu even genoeg met opstarten weer. Voorlopig in de slaapkamer in een hoekje opgeklapt bij de strijkplank en wasrekje :P . Bedoeling is garage inrichten en na verhuizen (als dat ooit gaat lukken :') ) hopelijk een tweede slaapkamer

Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:46

Hier waren toch mensen die bij Basic Fit Amersfoort gesport hebben?
Zit die Ladies only bij de gewone daar bij het Eemplein? Is dat zelfde locatie, of andere ingang?

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:46

Bij het eem plein inderdaad! Naast de gewone basic fit. :)

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:39

Rustig hier!

Hoe gaat het allemaal met sporten?

Nu mijn Mongol Derby achter de rug is zoek ik een nieuw doel. Vanaf maandag wil ik weer gaan beginnen dus komende dagen eens gaan denken aan een schema. Ik vind het moeilijk om een doel te bepalen en wil altijd alles tegelijk. Mijn knieën hebben het zwaar te verduren gehad tijdens het paardrijden dus ik moet weer voorzichtig opbouwen, welke leg oefeningen zijn het minst belastbaar voor mijn knieën? In de weken voor de Derby heb ik wel met een fysio getraind dus heb wel wat ideeën maar wellicht hebben jullie nog goede tips. En als de pijn erger word consulteer ik mijn fysio ook wel weer.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:24

Benen trainen zonder je knieën te belasten is lastig, maar met deadlifts (in het begin met kettlebell/dumbbell?) en kettlebell swings kan je in ieder geval je hamstrings en de spieren om je heup aansterken zonder al te veel druk op je knieën te leggen.
Je quads trainen zonder je knie te belasten is volgens mij onmogelijk, maar door heel goed op je vorm te letten kan je wel de belasting minimaliseren.

Wat ik trouwens gedaan heb toen ik na een heupblessure weer langzaam op moest bouwen is op de loopband met flink stijgingspercentage (zo dat ik nog wel kon lopen zonder te "duwen"). Daar werden mijn spieren mooi sterker van en het belastte mijn gewrichten een stuk minder dan werk met gewichten.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:39

Dankjewel voor je bericht! Zijn wel een paar goede oefeningen, lopen met helling doe ik ook veel. Gelukkig zijn mijn knieën er niet zo erg aan toe dat ik ze helemaal niet kan belasten. Dus ik denk oefeningen met weinig gewicht veel herhalingen, die spieren eromheen maar sterker gaan maken. Crosstrainer en fietsen kreeg ik ook aangeraden van de fysio, vind cardio wel een leuke afwisseling en goed voor mijn metabolisme. Ik ga me wel vermaken in de sportschool komende tijd.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:33

Isometrische oefeningen doen. Dus je been gestrekt houden voor 5-10 seconden en weer ontspannen.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:52

Ik heb gister de strong viking run (is een obstacle run) gedaan, 19 km versie. Is zeker aan te raden! Nu heb ik wel echt veel spierpijn in vooral mijn benen, is er iemand die tips heeft om dat een beetje te verminderen?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:41

Gaaf FlameHorse, zulke runs staan ook nog wel op mijn bucket list.

Vandaag:
Warming up
Lying hamstring curls 3x15
Hip thrusts 4x10 (in de leg curl machine)
Elevated sumo squats 3x12
Deadlift 3x12
Cable abductions 3x12 elk been

Allemaal nog lage gewichten, merk dat ik wel weer bij 0 kan beginnen, oeps. Alleen geen last van mijn knieën, pas achteraf met de trap af lopen. En mijn enkels zijn licht overbelast van het paardrijden merk ik, voelt stijf aan als ik mijn tenen naar binnen duw en hakken uitdruk. Bij het stretchen achteraf knakten ze ook haha.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:26

Hi! Mag ik mij hier melden? Heb een tijd geleden hier nog meegepraat met mijn goede intenties om weer lekker te gaan sporten. Heb toen ook samen met een bokker (geen idee meer wie) :P een keer gesport.

Ik sport bij de basic fit in Amersfoort. Ben sinds vandaag weer begonnen :D

Wil graag wat meer in shape komen. Afvallen hoeft voor mij niet, maar wil graag van mijn buikje af en wat meer een kont krijgen. Ook ga ik conditie trainen omdat die echt ruk is :=

Ik heb vandaag dan ook zo een meting op die weegschaal gedaan. Geen idee hoe het werkt dus ben benieuwd of het ook echt klopt. Maar wel interessant!

Afbeelding


Volgende week heb ik ook een afspraak met een personal trainer om mij wat opweg te helpen met het squatten en andere soorten oefeningen waarbij je je lichaam goed moet gebruiken.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:48

Ik kan je vertellen dat die meting niet accuraat is. De ene week heb ik een vetpercentage van 14,2% en een week later een vetpercentage van 22% :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:14

Oh wauw _O- Ik heb ook geen idee hoe ze zoiets meten door op een weegschaal te gaan staan :?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:52

Wauw! Ik kan gister en vandaag niet eens fatsoenlijk lopen na de training, voelt net als dag 3 op de Mongol Derby. Gelukkig kan ik nu rust nemen en hoef ik niet 13 uur per dag door te gaan. Gisteren wel de sportschool bezocht en pull day gedaan voor armen en rug. Ik hoop dat mijn spieren snel weer gewend raken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:35

Vraagje: wat zijn betaalbare sportleggings die niet doorschijnen? Heb er nu een van Nike en die schijnt ook super erg door. Waarom maak je zoiets überhaupt :(

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:25

Ik krijg er morgen eentje binnen van adidas. Zal even kijken dan :)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:34

Ik heb een rode van myprotein die zeker niet doorschijnt.

Heb gisteren in de fitness een meisje gezien met een roze van gymshark die wel heel hard doorscheen

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:36

Ik heb er 1 van popfit die niet doorschijnt.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:40

Ik heb er een van H&M en een van My Protein, die schijnen beiden niet door. Soms kan een maatje groter ook het verschil maken omdat de stof dan minder wordt uitgerekt.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:03

Ik wilde net zeggen, ik heb eigenlijk helemaal geen leggings die doorschijnen, zijn ze dan niet gewoon te klein?

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:24


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:52

Nee hij is zelfs iets te groot. Maar met squats etc schijnt ie meteen door :+

Ook als ik mijn hand tegen de achterkant houd zie je mijn hand.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:05

@Sureido Ik heb deze besteld. Vandaag mee gesport en hij schijnt bij mij niet door en hij zit erg lekker :) https://www.adidas.nl/design-2-move-col ... U2301.html

Ik heb vandaag mijn allereerste les bij de Personal Trainer gehad. Een erg lieve vrouw die er echt verstand van heeft. Ik wilde heel graag een PT omdat ik wil leren hoe ik mijn lichaam goed moet gebruiken tijdens de oefeningen om zo optimaal te kunnen trainen. Heb echt hele handige tips meegekregen waar ik morgen meteen mee aan de slag kan.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:44

Oeh lekkere uitverkoop bij Adidas! Die jij hebt lijkt mij ook wel wat Maureen. Ik moet eigenlijk ook een legging en top erbij want met 1 set blijf ik aan het wassen :')

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:47

Ja ik hou van uitverkoop :D Vooral als het van adidas is. Heb bij de hudson bay ook een hele toffe Tommy Sport fitnessbroek gehaald. Van 90 naar 40 euro. Nog wel aan de prijs maar hij zit echt als gegoten *\o/* Afbeelding

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:49

Bedankt voor de tips!! Ik heb er nu ook eentje gehaald bij Intersport, ben voor de spiegel gaan staan om te kijken of het doorscheen :’) maar ik ben nu geslaagd.