Eigen grijze haren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Eigen grijze haren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 10:54

Na tientallen jaren mijn haren geverfd te hebben ben ik "verfmoe" geworden. Inmiddels is mijn haar in 4 maanden van geverfd bruin naar geblondeerd met grijsspoeling gegaan. Ik ben nog geen 50 en het granny hair is ook geen mode item meer. Maar goed....de uitgroei is zilverwit.
Ik was benieuwd of er meer bokkers zijn die "verfmoe" zijn en over zijn of gaan naar hun grijze haarkleur? En vooral....hoe het bevalt? :=

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:59

:D

Yup. Ben 41, en ben klaar met die peperdure bult gif op mijn hoofd. Bovendien ben ik te laks om het bij te houden, en in mijn ogen is uitgroei nog lelijker dan gewoon grijs. Dus ik heb een flink eind van mijn lange haar afgeknipt (nee, niet kort en pittig, dat vind ik zo lekker dodelijk) en heb een eeltlaag gekweekt voor het "wanneer ga je naar de kapper?"
Als ik mijn haar in een staart doe is de staart nog gekleurd, heel charmant maar niet heus, maar nog even en dan is alle kleur weg.
Mijn slapen zijn wit en de rest gemeleerd. Niet heel mooi, maar wat voelt het goed!

Abacab

Re: Eigen grijze haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:02

Ik verf het tegenwoordig met Henna. Het dekt niet zo goed als dat chemische spul maar het is verzorgend voor je haar. Tegenwoordig koop je bij de Tuinen Henna in verschillende kleuren. Ik meng de poeders zelf in de gewenste kleur.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:05

:+ Die laksheid om op tijd de uitgroei bij te houden ken ik! Iedere 2 a 3 weken moest het weer gebeuren maar 1.5 a 2 mnd later nam ik eens de moeite. Het leek dan net stof op de kop. Heb het idd ook niet kort....dat past echt niet! :j Krijg wel reacties dat het erg apart staat maar de kleur wel mooi is. 8-)

Abacab....ik ben het echt zo zat om een kleurtje in te doen. Het lijkt me zo'n verademing niet meer naar je kleur te hoeven om zien maar het alleen te laten knippen.... Was natuurlijk wel met zilvershampoo want t moet niet geel worden. Paars is her gevaar....maar dat was je er wel weer uit mocht dat gebeuren. :')
Laatst bijgewerkt door Bravura op 13-06-17 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:09

Weetje, het is gewoon een upgrade. Gandalf had als The White ook meer power dan als The Grey :+

Zonder dollen, ik krijg best veel positieve reacties. Valt me erg mee.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:10

Nou....om mijn eigenlijke haarkleur te omschrijven zei ik altijd Merlijnwit :D

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:12

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:12

Jaaa!!! _O-

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:15

Even off topic: wat is jouw Digger stoer <3

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:15

Ik..
Vanaf begin 20 kwam ik af en toe een grijze haar tegen die er resoluut uitgeplukt werden.
In die tijd verfde ik mijn haar sowieso vrij regelmatig, dus werd ben toen wat consequenter in geworden.
Nu ben ik 31 en laat ik het maar gaan. Ik heb heel dik en krullend haar en nog steeds veel meer haar met dan zonder pigment, maar het is zeker wel te zien. Maar vind het het gedoe van kleuren en uitgroeien niet waard en accepteer het maar gewoon.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:17

You go Qerty!

Verbaas me ook een beetje over al die meiden die voor kapitalen hun haar grijs verven. I'm a natural!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:19

48 hier en al een jaar of 5 aan het verven ( en dan vertel ik er niet bij dat ik eigenlijk een jaar of 4 te laat begonnen ben met verven)
Ik ben dus lang vuilgrijsgeweest.... dacht dat ik echt principieel niet meer ging verven.. Maar zag er zoveel ouder uit dan ik ben..
dus tja...verven..

maar...
niet vaker dan eens per 6 weken. Vaker verdraag ik gewoon niet. Vind naar de kapper gaan echt vreselijk. Dus ik loop wel een week op drie met een grijs lijntje van ci een halve cm.

Is al met al toch beter dan het vaal vuil grijze wat ik had...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:22

Ik ben gelukkig asblond en dus vallen de grijze haren minder op.
Ik laat het wel verven, maar dat is misschien 1 keer in het half jaar :')

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:37

wittepit...dank je wel :o

Qerty....dat vind ik stoer! Ofwel...wat ik van een jarige vd week leerde...supervet :D (denk echt dat ik inmiddels achter loop met uitdrukkingen _O- )

Cayenne, asblond is een zege hoor dan valt het inderdaad niet op.

Punz...dat is laat begonnen! Benieuwd hoe lag het duurt voor je verfmoe wordt en het wel best vind. Wel met zilvershampoo gewassen destijds? En...oud er uit zien....mooi oud is ook niet lelijk!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:12

:+ Nope... tuurlijk niet gewassen met zilvershampoo..... Was ik nog te vaal grijs bruinerig voor.

Maar het was dus echt op een dag voor de spiegel staan en denken: "Er ís een moment waarop principe omslaat in zelfverwaarlozing.. en dat moment is NU aangebroken" _O- _O-

Dezelfde dag nog mijn haren laten verven...

En ik vraag me ook af hoor, hoe lang ik het vol ga houden..............

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:09

Bravura schreef:
Qerty....dat vind ik stoer! Ofwel...wat ik van een jarige vd week leerde...supervet :D (denk echt dat ik inmiddels achter loop met uitdrukkingen _O-

Haha! Stoer, supervet of gewoon te lui en te blij met mijn volle bos gezonde haar dat ik het maar gewoon voor lief neem.
Maar misschien scheelt het ook wel dat het bij mij zo absurd vroeg begon en niet synchroon loopt met de rest van mijn lichamelijke ontwikkeling dat ik het inmiddels gemakkelijk kan zien als maffe en onschuldige afwijking, dan als 'Help, ik wordt oud!'
(Liever dat iemand wat over mijn grijze haren zegt dan over de vetjes op mijn bovenarmen :o )

Tuurlijk had ik het liever niet gehad en nu het echt wel goed te zien is hoor ik soms wel van vriendinnen dat het nu wel tijd wordt om te gaan verven.
En misschien dat ik dat ooit ook wel weer ga doen. Maar juist het idee dat dat betekent dat ik de komende 30 jaar dan aan de gang blijf, maakt dat ik het voor nu gewoon prima is zoals het is. Anderen zeggen juist ook dat het grappig en leuk staat en het bij me vinden passen.

Ik ben een spring in het veld op sneakers en zie ik er geloof ik verder nog jong uit voor mijn leeftijd.
Dus die grijze haren onderstrepen gewoon mijn wijsheid en eigenzinnigheid O:)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 20:53

Qerty....ik ben ruim 15 jaar ouder en loop nog steeds regelmatig op sneakers en in spijkerbroek. Ze kunnen mn leeftijd ook niet schatten. Ik vind t best zo. Doe niet aan de mode mee en kleed me in wat me lekker zit. Zolang het schoon is en er netjes uit ziet vind ik t prima. Kleden naar leeftijd is niet zo weggelegd voor mij. :D
Als ik dit zo schrijf moet ik denken aan dat programma Hotter than my daughter. Heb daarom geen dochter! :D

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:31

Hahaha grappig dit, vorig jaar liep ik met een petje op rond op de zwarte cross, en heb mijn legitimatie aan een paar twintigers laten zien die er niet aan wilden dat ik 40 was... Gniffel.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 20:22

:=

Het valt me toch tegen dat er kennelijk weinig Bokkers zijn die hun grijze haren laten staan. :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:26

Ikke wel hoor, iedereen vindt het mooi en ik krijg vaak complimenten. :D
Al dat verven is ook maar saai, vind mijn haar veel cooler zo dan verfblond.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:27

Oh, ik ga ze 'laten staan' hoor. Heb er de leeftijd voor, 56. Heb alleen nog niet zoveel grijs. Wel veel rimpels, dat vind ik vervelender dan grijs haar.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:31

Ik ben 29 jaar. Op mn 24ste kreeg ik de eerste grijze haartjes. Na vorige zomer was ik er klaar mee en heb ik besloten het niet meer te verven. Niet dat dat nog kon want niks pakte meer :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:33

Nu op mijn bijna 48e ben ik gewoon een witte schimmel! :))

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:35

_O-

Ik als 25 jarige een nog niks te klagen , maar heb nog nooit een pak haarverf het haar niet gedaan en ook niet van plan . Word ik grijs dan so be it :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 21:05

Wow MirandaFuego....dat is wel een hele mooie kleur zo! :j De foto an sich :D

Mysa...voor die rimpels heb je ook wat hoor! Doet wonderen :)*

Tassie, dat is vroeg ja. Zelf donker haar dan? Ik werd ook al met mn 21e grijs.

Rebecca, ben benieuwd :j