Van de ene ontsteking, naar de andere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Van de ene ontsteking, naar de andere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 17:59

Een kleine 2 maand geleden, heb ik voor bijna 3 weken een beginnende keelontsteking gehad.

Daar ben ik dus wel even "zoet" mee geweest.

Maar aangezien ik daardoor ook op " andere" plekjes" dan ontstekingen krijg, is natuurlijk geen pretje.

Hierdoor heb ik namelijk een vaginale schimmelinfectie gekregen. Daar heb ik "eitjes" (capsules)voor gekregen en na 3 avonden innemen, zou het weg moeten zijn, gok en denk je.

Helaas,de vaginale schimmelinfectie bleef nog zitten.

Heb toen gebeld naar de huisarts, waar ik een "vriendelijke" doktersassistente aan de lijn kreeg.

Ik vroeg of ze dan een plekje hebben, en ik mn klachten dan met mn huisarts kon doornemen

Helaas was de doktersassistente ervan o ertuigt,dat een herhaal receptje dan nog wel een extra keer kon..

Vervolgens toen ik mn medicatie ophaalde bij de apotheek, zitten toevallig ook naast elkaar, ben ik nog effe bij de huisarts geweest en heb haar netjes uitgelegd, dat ik liever naar mn huisarts was gegaan.

Gevolg is dat ik steeds vaker en korter moest plassen. Soms zelfs dat ik het gevoel dad, dat ik moest plassen, maar er domweg niets uitkwam.

Ik dacht gelijk aan een blaasontsteking, want het waren de klassieke kenmerken van een blaasontsteking.

Afgelopen vrijdag dan urine ineen potje gebracht, zodat ze een test konden nemen, maar helaas, ze konden het er niet uithalen.

Want er zaten rode bloedlichaampjes in, wat duidt op menstruatie of iets met de nieren / stenen. Nu moest ik vanochtend dan weer een potje met urine brengen, zodat ze opnieuw konden testen.

Nu kwam er idd uit, dat ik een fikse blaasontsteking heb.

Ik heb gelijk een afspraak bij mijn eigen huisarts gemaakt, omdat ik vaak van de ene ontsteking, naar de andere ontsteking.

Ik wil daar toch nu meer van weten

En baal er toch van, dat ze me vrijdag niet gelijk AB hebben meeegegeven.

Nu heb ik een vraag, zijn hier meer mensen die er last van hebben en hoe gaan jullie ermee om?

Mijn ouders zijn btw erg lief, ze komen veel dingen brengen, zoals nu ook zo, dat ze de medicatie ophalen voor me, en het komen brengen. Enige wat ik wil, is dat ik gezond ben, want lichaamlijk ben ik helemaal uitgeput.

Ik moest het toch even van me af typen, dank jullie wel voor het lezen

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Van de ene ontsteking, naar de andere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:06

Ik ben ook ontzettend gevoelig voor bacteriële infecties, dan wel van een iets andere aard (oa hersenvlies- en buikvliesontstekingen), van de ene na de andere. Ook al tig verschillende zeer zware antibiotica kuren gehad voor lange tijd (maanden) en ook vele kuren via infuus antibiotica gehad.

Waarschijnlijk speelt een B12 te kort hierin mee. Weet je of die in orde is?

Verder helpt antibiotica juist vaak tegenovergestelde. Het maakt je enorm veel zwakker voor (nieuwe) infecties, maar in sommige gevallen heb je geen keus. Helaas.

Wel heel belangrijk, na de kuur zorgen dat je darmflora weer snel op pijl komt (want die wordt ook uitgemoord met ab). Vaginale infecties, zijn schimmels, is een veel voorkomende bijwerkingen van antibiotica.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 19:48

ik weet niet of B12 goed is. wel goed om te onthouden, voor as maandag. ja als ik AB heb gehad, dan ben ik zwaar de pineut met vaginale schimmelinfectie. daarom wil mijn huisarts ook liever niet, dat ik AB slik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:19

...als AB noodzakelijk is (blaasontsteking die 'opstijgt' naar je nieren - "liever niet") zijn er nog wel dingen die je voor jezelf kunt doen.

Tijdens een AB kuur kun je bijvoorbeeld prebiotica slikken (of google op 'autolysaat' en 'prosymbioflor')
- zodra de kuur klaar is start je met probiotica. Liefst spul met Escherichia coli (google is your friend) - dat helpt gericht je slijmvliezen om minder vatbaar voor infecties te zijn.

Mbt vaginale (schimmel) infecties: in principe houdt de vagina zichzelf schoon met bacteriën die melkzuur produceren. Tijdens de AB kuur kun je de bacteriën helpen en/of het de schimmels moeilijk maken door met bijvoorbeeld appelazijn de vagina aan te zuren.
En er zijn vaginale capsules in de handel met de goede bacteriën.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 18:16

Janneke2 schreef:
...als AB noodzakelijk is (blaasontsteking die 'opstijgt' naar je nieren - "liever niet") zijn er nog wel dingen die je voor jezelf kunt doen.

Tijdens een AB kuur kun je bijvoorbeeld prebiotica slikken (of google op 'autolysaat' en 'prosymbioflor')
- zodra de kuur klaar is start je met probiotica. Liefst spul met Escherichia coli (google is your friend) - dat helpt gericht je slijmvliezen om minder vatbaar voor infecties te zijn.

Mbt vaginale (schimmel) infecties: in principe houdt de vagina zichzelf schoon met bacteriën die melkzuur produceren. Tijdens de AB kuur kun je de bacteriën helpen en/of het de schimmels moeilijk maken door met bijvoorbeeld appelazijn de vagina aan te zuren.
En er zijn vaginale capsules in de handel met de goede bacteriën.

ik heb 3 capsules daktarin 400 mg gekregen 2x als kuur. en dat is niet aangeslagen bij mij.
dat zou namelijk de schimmelinfectie weg moeten houden /doden. zou yoghurt dan beter zijn als dit niet helpt?
>;) >;)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:23

Een schimmelinfectie is geen ontsteking zoals de blaas- en keelontsteking. Dus eigenlijk gaat het nu om twee ontstekingen?
Heb je voor de keelontsteking medicatie gehad?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 18:36

Rindin schreef:
Een schimmelinfectie is geen ontsteking zoals de blaas- en keelontsteking. Dus eigenlijk gaat het nu om twee ontstekingen?
Heb je voor de keelontsteking medicatie gehad?

keelontsteking, was nog in beginnende fase, dus alleen ibuprofen 600 mg.

en tevens zei de huisarts dat een vaginale schimmelinfectie, wel degelijk richting een ontsteking gaat. :)
:o :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:40

Ketaki schreef:
ik heb 3 capsules daktarin 400 mg gekregen 2x als kuur. en dat is niet aangeslagen bij mij.
dat zou namelijk de schimmelinfectie weg moeten houden /doden. zou yoghurt dan beter zijn als dit niet helpt?
>;) >;)

Tja - de oplossing gaat uiteraard via een diagnose. Via een wattenstaafje wat witte vloed onder de microscoop en/of naar het lab.
Er zijn 100.000 gisten en schimmels op deze wereld (...ik noem maar een getal) and for some reason or the other kan de jouwese resistent zijn voor daktarin.
En er zijn vrouwen die via een schimmelinfectie opgezadeld raakten met bijvoorbeeld vvs.

In principe helpen yoghurt en appelazijn -
en "het zwaardere geschut" zijn vaginale capsules die de juiste bacteriën leveren die waterstofperoxide (H twee O twee) produceren.

En: vaginale infecties bestrijden gaat prima via darmflora. Goede darmflora maakt alle slijmvliezen beter bestand tegen infecties - en voor de vagina :o is er ook nog eens de locale mogelijkheid tot besmetting.

PS: heeft de arts een reden genoemd voor ibuprofen...?
Ik weet dat het ontsteking en pijn en koorts tegengaat.
En nu wil ik niet zo zeer het advies van de arts doorkruisen en al helemaal geen pleidooi voor pijn en lijden houden...
...maar "ontsteking" is het proces dat je lichaam in gang zet als er een infectie is, dan wel weefsels zijn beschadigd. Remmen kan zin hebben (koorts boven de 40 graden, zwelling die extra schade gaat opleveren, pijn die niet te houden is) - maar het proces remmen betekent wel dat weefselherstel / "verslaan van de bacterie (virus, schimmel)" langer op zich laat wachten.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 19:15

ik ben aan de ibuprofen 600 mg gegaan, omdat het een beginnende keelontsteking was.

als het daadwerkelijk al een keelontsteking zou zijn geweest, had ik idd AB gekregen.

Wat bedoel je met VVS

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:23

Ik krijg ook altijd een vaginale schimmel infectie na antibiotica. Antibiotica is in feite ook troep, het doodt ook veel goede bacteriën.

Hou er dus rekening mee dat je die weer kunt gaan krijgen, nu je weer aan de antibiotica zit.

Je weerstand lijkt wat verminderd, misschien is een probiotica een goed idee.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 19:24

MarianneW schreef:
Ik krijg ook altijd een vaginale schimmel infectie na antibiotica. Antibiotica is in feite ook troep, het doodt ook veel goede bacteriën.

Hou er dus rekening mee dat je die weer kunt gaan krijgen, nu je weer aan de antibiotica zit.

Je weerstand lijkt wat verminderd, misschien is een probiotica een goed idee.

klopt, daarom heb ik nu ook een afspraak bij mn huisarts gemaakt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:32

Ketaki schreef:
ik ben aan de ibuprofen 600 mg gegaan, omdat het een beginnende keelontsteking was.

als het daadwerkelijk al een keelontsteking zou zijn geweest, had ik idd AB gekregen.

...zoals gezegd: ontsteking is de poging van het lichaam om laat ons zeggen de bacteriën om zeep te helpen. In principe nuttig.

Vvs is een nare slijmvlies aandoening die sommige wanboffers overhouden aan een schimmelinfectie na AB.