Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:...als AB noodzakelijk is (blaasontsteking die 'opstijgt' naar je nieren - "liever niet") zijn er nog wel dingen die je voor jezelf kunt doen.
Tijdens een AB kuur kun je bijvoorbeeld prebiotica slikken (of google op 'autolysaat' en 'prosymbioflor')
- zodra de kuur klaar is start je met probiotica. Liefst spul met Escherichia coli (google is your friend) - dat helpt gericht je slijmvliezen om minder vatbaar voor infecties te zijn.
Mbt vaginale (schimmel) infecties: in principe houdt de vagina zichzelf schoon met bacteriën die melkzuur produceren. Tijdens de AB kuur kun je de bacteriën helpen en/of het de schimmels moeilijk maken door met bijvoorbeeld appelazijn de vagina aan te zuren.
En er zijn vaginale capsules in de handel met de goede bacteriën.
Rindin schreef:Een schimmelinfectie is geen ontsteking zoals de blaas- en keelontsteking. Dus eigenlijk gaat het nu om twee ontstekingen?
Heb je voor de keelontsteking medicatie gehad?
Ketaki schreef:ik heb 3 capsules daktarin 400 mg gekregen 2x als kuur. en dat is niet aangeslagen bij mij.
dat zou namelijk de schimmelinfectie weg moeten houden /doden. zou yoghurt dan beter zijn als dit niet helpt?
![]()
MarianneW schreef:Ik krijg ook altijd een vaginale schimmel infectie na antibiotica. Antibiotica is in feite ook troep, het doodt ook veel goede bacteriën.
Hou er dus rekening mee dat je die weer kunt gaan krijgen, nu je weer aan de antibiotica zit.
Je weerstand lijkt wat verminderd, misschien is een probiotica een goed idee.
Ketaki schreef:ik ben aan de ibuprofen 600 mg gegaan, omdat het een beginnende keelontsteking was.
als het daadwerkelijk al een keelontsteking zou zijn geweest, had ik idd AB gekregen.