Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VivianHesen schreef:Voordat ik begin aan mijn verhaal, wil ik vooral vragen om een beetje lief te blijven met de reacties, want ik ben me er heel goed van bewust dat ik stom ben geweest. Ik wil met dit topic dan ook met name waarschuwen, omdat ik zelf ook niet verwacht had dat het zo erg kon zijn.
Afgelopen zaterdag ben ik dus enorm verbrand, zo erg dat mijn nek en schouders nu onder de blaren zitten.. Bij zonnebrand betekend dit dus 3e en 4e graads verbrand. (Ik heb contact gehad met mijn huisarts)
Nu zul je je waarschijnlijk afvragen, waarom heb je je dan niet ingesmeerd? Nou, ik heb me 's morgens voor het evenement begon wel even ingesmeerd, het zonnetje scheen toen best lekker. Maar des te verder de dag verliep, kwamen er meer wolken, het werd wat frisser. En met het jurkje wat ik aan had, had ik het soms gewoon koud! Dus aan opnieuw insmeren heb ik gewoon niet gedacht!
Ik had 's avonds wel in de gaten dat ik behoorlijk verbrand was, dus ben ook begonnen met het insmeren met after sun. Nu had ik gister ook weer een evenement, dus 's ochtends goed gaan smeren. Des te dichter het bij de middag kwam, des te slechter kon ik met de warmte overweg. Ik heb dus al heel vroeg de beslissing gemaakt om alleen nog maar in de schaduw te staan en toch goed te blijven smeren. Tevens had ik bewust alle verbrande plekken verborgen door een shirtje aan te doen.
Ik merkte al wel dat mijn nek en schouder heel stram aanvoelden, maar ineens merkte ik dat er ook blaren zaten. Nu ben ik weer een dag verder, heb allemaal kleine blaren op mijn schouders en nek. Ik heb zalf om te smeren, welke ik kan combineren met after sun. Al met al geen pretje dus.
Ik heb wel écht een wake-up call gehad wat betreft insmeren en wil dan ook met name de andere bokkers waarschuwen!
Nogmaals wil ik vragen of er in de reacties niet te hard willen zijn, ik weet hoe stom dit was!
Edit: Mocht er iemand benieuwd zijn hoe het er uit ziet, kan ik eventueel nog wel een foto uploaden.
kwita schreef:Nu tegen de sterke uv kun je alleen met sunblock factor 50 /60 op de onbeschermde delen en een uv werend shirt en legging tegenhouden, en als het waait is het sterker evenals met water. Ik begrijp je enorm goed en ga je niet afvallen ik heb het ook enorm snel.
En ik heb ook pas op latere leeftijd (30+) uv allergie gekregen.
de brandwonden spray /zalf kan verlichting geven, en gewoon een paracetamol zodat je wel goed kan slapen.
xSCWx schreef:Ik verbrandde ook altijd snel, totdat ik ben begonnen met de zonnebank. Ik pak misschien maar 3-5x per jaar (voorjaar) een zonnebankje (12 minuten de lichtste), maar sindsdien nooit meer verbrand
Jildau schreef:xSCWx schreef:Ik verbrandde ook altijd snel, totdat ik ben begonnen met de zonnebank. Ik pak misschien maar 3-5x per jaar (voorjaar) een zonnebankje (12 minuten de lichtste), maar sindsdien nooit meer verbrand
Dit dus.. Ik deed dit ook altijd alleen dit jaar heb ik het niet gedaan en ik verbrand echt zo snel nu. Ga toch maar weer af en toe want ik denk dat dat minder schadelijk is dan zo verbranden.