Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ik vind ook dat er veel betutteling is. Kijk, antibiotica is logisch dat dit niet vrij verkrijgbaar is. Dat is gewoon gevaarlijk omdat het resistentie veroorzaakt. Maar allergietabletten, slaappillen etc. Laat mensen daar gewoon vrij in zijn.
Chiave schreef:Laatst stond ik met mijn partner bij een Etos en voor ons vroeg een dame om advies. Ze kocht aspirines. De drogiste die er stond (bordje op haar borst dat ze drogist was), kraamde vervolgens de domste onzin uit, waarbij mijn partner (apotheker) zich genoodzaakt voelde om in te grijpen en het juiste advies te geven.
Wat ik/wij dus vinden: prima dat Etossen, Kruidvatten en whatever pretenderen verstand van zelfzorgmedicatie te hebben en deze verkopen, maar dat moet dan wel écht zo zijn. Misschien moet daar iets strenger op gecontroleerd worden of moeten daar betere opleidingen voor komen, want de drogiste in kwestie stond ernstig voor l*l. Hier pleiten de farmaceuten al langer voor.
Mars schreef:Mwah ik vind niet dat er teveel vrij verkrijgbaar is. Wel dat men bvb bij de nsaids zou moeten melden dat het verstandig is een maagbeschermer te gebruiken.
Apotheken zijn ook niet zaligmakend, wordt ook zat onzin verteld helaas