Allergische reactie maandverband

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Allergische reactie maandverband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 14:58

Het zal je maar overkomen ;(

Normaal gesproken gebruik ik maandverband van de aldi of lidle, maar was bij het kruidvat en dacht, kan hier ook wel een pakje mee nemen. :') Had ik dat maar niet gedaan. >;)

Heb een pakje met "natuurlijke" kamille-extract mee genomen. Na verbandje nummer 2 wel zoveel jeuk en roodheid, niet te filmen. Zelfs tot en met de liezen en wat opgezet. En net daar wil je geen jeuk hebben :') Moet me heel erg inhouden om niet te krabben/wrijven. :') Staat ook vreemd, net als of je je "huisdieren" (luis) aan het verweiden bent.

Heb toch maar weer van de lidle gehaald. Nou gebruik ik gelukkig niet veel meer van die dingen, maar hier ben ik wel van geschrokken dat het zo'n reactie kan geven.

Zijn er meer die een allergische reactie hebben op maand verband en wat heb/doe je er aan om de jeuk tegen te gaan?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:10

Mijn voormalig werkgever had een buitenechtelijke relatie. Zijn vrouw wist dat niet. Zijn vrouw wist één ding wel: die man was zwaar allergisch voor dergelijke producten. Niet dat hij ze gebruikte. :') Maar als zijn vrouw een inlegkruisje had gedragen en daarna wat met hem deed zonder zeer grondige wasbeurt zag zijn blaaspijp er volgens haar uit alsof hij dat ding in kokend water had gestopt. :+

Dus hoe kwam zij erachter dat hij vreemdging? Door na een reis van 6 weken hem thuis aan te treffen met zijn vuurrode geval onder de uitslag. :')

MoriMann

Re: Allergische reactie maandverband

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:13

Ik kan maar tegen één merk. Van de rest (voor zover geprobeerd, uiteraard) krijg ik uitslag en ook nog eens steken en (extra :Y) ) krampen van mij navel tot mij stuitje. Ik hoop maar dat ze niet failliet gaan of 'verbeteren' tot ik die dingen niet meer nodig heb ;)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:23

Van maandverband net kamille extracten krijg ik ook problemen.
Ik moet gewoon normale hebben. Heb veel merken geprobeerd. En degene met de minste klachten is voor mij Etos huismerk. Zowel het maandverband als de inlegkruisjes van Etos zijn voor mij de beste. Geen Allways en Libresse meer voor mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:31

Palmera schreef:
Mijn voormalig werkgever had een buitenechtelijke relatie. Zijn vrouw wist dat niet. Zijn vrouw wist één ding wel: die man was zwaar allergisch voor dergelijke producten. Niet dat hij ze gebruikte. :') Maar als zijn vrouw een inlegkruisje had gedragen en daarna wat met hem deed zonder zeer grondige wasbeurt zag zijn blaaspijp er volgens haar uit alsof hij dat ding in kokend water had gestopt. :+

Dus hoe kwam zij erachter dat hij vreemdging? Door na een reis van 6 weken hem thuis aan te treffen met zijn vuurrode geval onder de uitslag. :')

Geniaal verhaal.... _O-
Wat ik me dan afvraag is of mensen die hier gevoelig op reageren ook gevoelig zijn voor stofjes in bv deodorant, shampoo of gezichtsverzorgingsspul of is het echt alleen dat type maandverband?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:36

Oei wat akelig lijkt me dat.
Heb je het gemeld aan kruidvat?
Wel doen hoor, misschien hebben meer mensen dat en is het gewoon geen goed product.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 16:08

Palmera schreef:

_O- geniale manier om er zo achter te komen :')
Hier geen (sex)partner in het spel. Dus daar kan het niet door komen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:09

de oplossing: menstruatiecup gebruiken!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:12

Eerste wat ik dacht; damn...da's poedersuiker :')

Ik gebruik in zulke gevallen al gauw middelen als sudocreme, dat verzacht mijn huid snel. Gelukkig geen allergische reacties gehad tot nu toe *klopt af*.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 16:21

MoriMann ik zou zeggen heeeel veel inslaan nu. Je weet maar nooit.

Phoya allways en libresse hoef ik ook al lang niet meer. Toen geen jeuk, wel veel zweten wegens veel plastic.

xyzutu2 deo, shampoo, zeep waspoeder enz. Allemaal dingen waar ik mee moet uitkijken. Ik maak zelf wasmiddel, vaatwasmiddel, schoonmaakmiddel, was met sun light zeep en daar was ik mijn haar ook mee. Puur omdat andere producten problemen geven, hoofdzakelijk door de parfum die er in zit.

Sizzle, heb het gister gekocht en om 17.00 gaat het kruidvat hier op zaterdag dicht. Daarna kwam ik er dus achter en kon gelukkig nog net bij de didl terecht.

Maar word onder tussen een beetje gek van de jeuk. Ondanks dat ik mijn hele leven al met jeuk te maken heb is het toch erg vervelend op deze plaats. Broek schuurt ook "heerlijk" wat het erger maakt. Scheren met tondeuse was weer heerlijk tegen de jeuk :')

Tengeltje11 kan niet tegen het materiaal van de cup, komt ook nog bij dat ik erg nauw ben daar beneden en de baarmoedermond erg diep ligt. Het werd mij afgeraden.

Tigress mijn gedachten ook :')
Sudocreme mag ik niet gebruiken. Ik heb er voor nu helosan op gesmeerd, weet zeker dat ik daar geen probleem mee heb door bijna dagelijks gebruik. En heb er nu een koelelement in een washand tussen mijn benen. :') Is wel erg euh "frisjes" Maar de jeuk neemt af.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:26

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:28

@TS aan welke stof ben je allergisch?

Want ondertussen bestaan er al cups in heel wat stoffen,zou me verbazen als je aan alles allergisch bent.
En omdat je smal bent en je baarmoedermond diep,dat is toch totaal geen reden om geen cup te kunnen gebruiken?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 16:36

Artsen kunnen haast geen uitstrijkje maken, ook die rade de cup af.

ik ben voor veel allergisch (erfenis van moeders kant >;) ) Alles wat niet van echt zilver of goud is hoef ik niet in mijn oren of op mijn lijf te dragen. Zelfs huidvriendelijk siliconen bandjes geeft een probleem. Leer en katoenen armbandjes gaat wel weer, afhankelijk van de verfstof die gebruikt is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:50

hog,mijn gyn trekt zijn wenkbrauwen op bij het horen van een cup,die heeft er nog niet van gehoord.

en dat 'te smal' is allemaal relatief natuurlijk.bij elke vrouw kan er uiteindelijk een baby voorbij.(enkel het bekken kan de smal zijn,maar waar je cup hoor,kan bij iedereen een cup erin passen hoor,ik denk dat je dan eerder spanning opbouwt en daarom dingen als uitstrijkjes ed moeilijk gaan,maar als er een baby voorbij kan,past er ook een cup in).

tja,mijn gaatjes reageren ook heel makkelijk allergisch,en ook uurwerk of andere bandjes die synthetisch zijn veroorzaken bij mij uitslag,maar een cup doet het prima.

door maandverband,tampon,...was ik ubergevoelig aan schimmels,ook omdat er gewoon heel veel chemische brol in maandverband en tampons zit. heeft een cup veel minder.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:55

Misschien een vies idee maar je hebt wasbare katoenen Maandverband. En je zou biologische naturel Maandverband kunnen proberen.
Hier heb ik allways en dergelijke merken verbannen sinds ze die dingen in de stinktroep parfum gedoopt hebben.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:57

Jeetje, nooit van gehoord dat dat kan.
Gelukkig heb ik jaaaaren geen maandverband meer maar tampons.
Toen ik echter nog onder t zadel reed en geen tampons kon gebruiken, had ik voor "normaal" de goedkopere huismerken,
Maar met rijden ging dat gewoon echt niet goed en raakte t geirriteerd, dus daar voor had ik altij de duurdere A merken.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 17:26

Tengeltje de gewone maat eendenbek voor volwassen vrouwen past niet. Ze gebruiken bij mij die voor kinderen. Ik ben echt smal. M maat penis is ook geen pretje. :n

Hannanas da's nog een idee, ben in de overgang en daardoor niet zo heel erg meer ongesteld. Ik kan in principe met 3 maand verbandjes toe. Ik ben nog maar 1,5 tot 2,5 dagen ongesteld tegen 5 a 6 dagen.

JoyCiej007 die dingen heb ik nooit gebruikt en ga ze ook niet gebruiken. Zitten ook stoffen in waar ik op reageer.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:32

Het lukte mij eerder ook nooit........
uiteindelijk gelukkig wel.
ook ik heb een vrij 'smalle' maat en nogal behoorlijk sterke/strakke bekkenbodemspieren...

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:54

Ik zou toch is kijken voor een merk zoals Yoni.
Dat is biologisch en ook ongebleekt.
Ik kan ook totaal niet tegen always enz.
Biologisch en ongebleekt gaat enorm goed!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:48

Ik zweer ook bij zo'n cup. Heb de mijne via aliexpress gekocht voor nog geen 1,50 euro en wat is dat een uitkomst. Hier ook een smalle vagina en diepe baarmoedermond maar geen probleem. Heb een kleine maat genomen en hij vormt zich naar mijn vagina.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:59

ik ken het.. vooral die maadverbanden met extra iets kwa parfum geur of zoiets als kamille.. (waar voor is dat nodig..)

ik heb nu natracare katoenen maandverband. echt geweldig tegen (contact)allergie. alleen de eerste dag(en) moet ik wel andere merk gebruiken als ik erg ongesteld ben anders blijven ze niet heel als je erg actief bezig bent met warm weer

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:09

Niet echt allergisch in de zin dat ik er uitslag van kreeg, maar ik had wel om de haverklap een schimmelinfectie met gebruik van maandverband en tampons. En die jeuk is ook echt niet fijn. Sinds ik een cup en wasbare inlegkruisjes gebruik is dat over.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:19

Ja hoor, ik ben al zeker allergisch voor Always maandverband. De jeuk was om gek van te worden!
Sinds ik dat weet, koop ik enkel erg goedkoop maandverband en leg een paar laagjes toiletpapier, ongeparfumeerd, bovenop. Dat werkt bij me.
Van tampons krijg ik dan weer snel schimmelinfecties. Ik gebruik ze nu van het merk Saforelle (in Belgie te koop bij de apotheek).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:46

Taartje schreef:
Ik zou toch is kijken voor een merk zoals Yoni.
Dat is biologisch en ook ongebleekt.
Ik kan ook totaal niet tegen always enz.
Biologisch en ongebleekt gaat enorm goed!

Ik gebruik idd ook yoni omdat vrijwel alle anderen of te zweterig zijn (echt bah... heb daar zo een hekel aan)
Of ik reageer er op
Yoni is een stuk luchtiger als welke ik ook getest heb
En ik reageer er niet op *\o/* ook aardig zeldzaam :roll:
(En ik ben dermate minimaal ongesteld dat ik een cup nog niet Zie zitten )

Ik reageer dus ook op vanalles en nog wat , afgelopen week al mijn wasmiddelen weer kunnen vervangen

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:17

Sonja dat probleem heb ik dus ook. Wasmiddel moeten veranderen omdat de samenstelling "verbetert" was.

Heb me ingelezen over de Yoni maandverband. Klinkt goed. Past ook in mijn streven plastic te verminderen +:)+ Is wel duurder dan ik gewent ben, maar het is beter voor mij zelf en het milieu.

Gelukkig neemt de jeuk en al af *\o/* Smeer helosan zalf met een aantal druppeltjes toco tolin. Deze combi gebruik ik wel vaker bij erge jeuk.