Gekneusd jukbeen en hersenschudding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Gekneusd jukbeen en hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 11:15

Precies 3 weken geleden ben ik over de kop geslagen met de fiets en vól op m'n snufferd beland. Omdat ik direct out was is 112 gebeld. Toen de politie ter plaatse kwam hebben ze m'n telefoon gepakt en m'n ouders (die niet opnamen) en vriend (die wel opnam maar in Frankrijk zat) gebeld om het te vertellen.
Inmiddels was ik wel weer een beetje bij, dus vroeg de politie aan m'n vriend of hij mij even wilde spreken. Nou dat wilde hij natuurlijk wel, hij was zich kapot geschrokken.
Helaas herkende ik 'm niet, wist ik niet waar die was of wat 'ie aan het doen was :o
(Dit is mij dus ook allemaal achteraf verteld ik kan me er absoluut niks meer van herinneren)

Ik ben meegenomen door de ambulance naar het ziekenhuis en daar zijn zowel een CT scan van m'n hersenen als van m'n aangezicht gemaakt.
Gelukkig waren die beide oké :j

Ik kreeg voor een week pijnstillers mee en moest ik rustig aan doen, m'n hersenen zijn tenslotte flink door elkaar geschud.

Inmiddels zijn we dus 3 weken verder en dat verrekte jukbeen... ik kan slecht eten want kauwen doet pijn, praten en lachen doet pijn, ik slaap slecht want ik ga er steeds op liggen (bijdehand :') ) dat soort gedoe.
Vanochtend ben ik weer bij de huisarts geweest en er zit dus een hele grote bloeduitstorting die je heel goed kan voelen van buitenaf. Mocht die niet weggaan moet ik over 3 weken naar de kaakchirurg, en dat wil ik niet :') Voor nu heb ik weer nieuwe pijnstillers gekregen, zodat ik iig weer wat beter kan eten en me minder slap en moe voel.
Vanwege de CT scan gemaakt is is de kans echt klein dat het wel gebroken is gelukkig, dus dat is een meevaller.

M'n geklutste hersenen doen inmiddels flink hun best en dat gaat zo rustig aan best wel weer gelukkig, op wat hoofdpijn na. En duizeligheid als ik moet bukken. Kan je het je voorstellen, dat je net dronken lijkt als je iets van het onderste schap wil pakken in de supermarkt :')

Waarom ik dit topic open weet ik niet precies, denk voor mede-kneusjes en ervaringsdeskundigen enzo? :))
Wie heeft dit nog meer gehad en hoe lang duurde het?

En omdat we allemaal van leedvermaak houden hierbij een foto van hoe ik er uitzag 5 dagen na ik viel :))
Zal 'm voor de zekerheid even in spoiler zetten, je ziet geen bloed ofzo maar wel wondjes en blauwe plekken #)

Spoiler:
Afbeelding

Zie vooral de textuur van de weg in m'n wang


:evaw: :evaw:

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Gekneusd jukbeen en hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:20

Mijn hemel, wat een klap heb je gemaakt zeg. Beterschap! :(:)

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Gekneusd jukbeen en hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:22

Sorry TS, maar stiekem moest ik een beetje lachen hihi. Vooral omdat het mijzelf ook had kunnen gebeuren.

Neemt natuurlijk niet weg dat het heel veel pijn doet en het absoluut niet leuk is, het moet een harde klap zijn geweest zeg. Beterschap TS!

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:27

Ooh beterschap. Ik wil je zeggen gaat niet te snel wat doen evt je hersenschudding maar geef dat echt de tijd.
Ik heb 5 mei met werk een hersenschudding opgelopen en zit nog steeds in de ziektewet en en nog steeds geregeld hoofdpijn.. als je het niet voldoende rust geeft dan kan je er echt heel lang last van hebben.

Verder beterschap en hoop dat het met je jukbeen snel wat beter gaat.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 11:38

Hehe Denise_Storm als ik die foto zie moet ik zelf ook een beetje lachen, 3 weken ervoor was ik ook gevallen met m'n fiets omdat het ventiel uit m'n band geschoten was (is wel een beetje mijn gemiddelde pechlevel) en toen was m'n bovenbeen minstens net zo blauw en geel :') Was toen nog helemaal trots dat ik niet op m'n gezicht gevallen was :')

Toushie oei vervelend! Jij ook beterschap!
Ik had de dag dat ik viel m'n laatste schooldag voor de vakantie en tot 16 juni liep ik 40 uur per week stage + 3,5 uur reistijd per dag, dus ik had mezelf ook echt even vakantie gegund. Ik studeer aan de kunstacademie en studeer aankomend schooljaar af, dus wilde deze vakantie vooral veel aan m'n techniek gaan werken, nadenken over wat ik wil met mijn leven na school ( :') ) en wat opdrachtjes doen voor mensen, dus gelukkig heb ik ook echt wel de tijd om rustig aan te doen!

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Gekneusd jukbeen en hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:42

Ik vind dat je wel een beetje enthousiast bent geweest met make-up bij je rechter oog >;)

Nee zonder gekheid, je hebt zo te zien echt een klap gemaakt!
Sterkte en beterschap :D

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 15:49

Haha ja uitgeschoten met de oogschaduw en de foundation was te geel _O-
Ja het is hard gegaan maar ik weet echt niet meer wat er gebeurd is, m'n laatste herinnering is dat ik voor de brug moest wachten :') en degene daarna dat ik in de ambulance lag. Daartussen is alles weg!
Die maandag is uberhaupt een beetje wazig, weet wel nog dat ik in de CT scanner gekotst heb := := := :=

Dankjewel! :D

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gekneusd jukbeen en hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:09

Oei beterschap! Ik had ook zo'n soort oog, van de trap gevallen.
De blauwe plek zal geleidelijk naar beneden glijden en het zal zo rustig aan genezen. Maar bereid je voor op rare blikken en evt rare vragen
Overigens heb ik nog steeds jeuk onder m'n oog, nu al 9 maanden verder

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:56

Zo had mijn dochter mij een blauw oog gestoten met haar hoofd een dag voordat ik weer terug naar huis zou reizen van de vakantie... Mijn man bracht ons naar de bus (want dochter en ik vliegen en papa neemt de boot met de auto ;) ) en de blikken van de bus chaufeur en mede reizigers... Was echt niet grappig :n


Beterschap Warboel!

purny schreef:
Oei beterschap! Ik had ook zo'n soort oog, van de trap gevallen.
De blauwe plek zal geleidelijk naar beneden glijden en het zal zo rustig aan genezen. Maar bereid je voor op rare blikken en evt rare vragen
Overigens heb ik nog steeds jeuk onder m'n oog, nu al 9 maanden verder

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:10

Oei, dat ziet er uit als een flinke klap! Veel beterschap!!
Ik heb vorig jaar ook een harde klap gemaakt toen ik samen met paard viel. Twee weken met een blauw/opgezwollen gezicht rondgelopen (vooral leuk als je op introductieweek moet met je nieuwe klas :') :') ).
Had op het begin wel veel last van hoofdpijn, misselijk enzovoorts maar dat trok gelukkig snel weg als ik het rustig aan deed :)

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 20:15

Ha ik heb gewoon tegen starende mensen gezegd "you should see the other guy!" Werkte prima :Y)

Gelukkig is m'n oog inmiddels weer normaal, dus alleen nog inwendige auw maar daar ziet niemand iets van :+

Had ook een belachelijk blauwe onderkin :')

Oei met je paard vallen is ook rot zeg :oo je paard niks aan overgehouden?
Haha ja nieuwe mensen ontmoeten met een blauw gezicht is echt raar :=