Hoe kneuzing snel 'verminderen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Hoe kneuzing snel 'verminderen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:06

Een anderhalf uur geleden liep ik met mijn volle wasmand van de trap naar beneden en dat eindigden met een misstap sneller dan gepland beneden.

Het valt allemaal gelukkig wel mee. Helaas een houten trap dus mijn rug is een beetje ontveld en blauw, maar geen pijn verder. Maar ik heb een flink pijnlijk in mijn rechterbil, wat niet echt minder wordt :+
Het voelt gekneusd, maar ik moet morgenochtend vroeg voor een training op pad en als het dan nog zo voelt weet ik niet of ik dat volhoud. Ik zou het echt onwijs jammer vinden, dus hoop eigenlijk dat mensen tips hebben om te zorgen dat het nu en vannacht in ieder geval niet erger wordt. Het is een beetje lastige plek, maar is er iets wat ik er op kan smeren dat verlucht of juist met rust laten? En bijvoorbeeld vannacht iets erop dat het niet stijver/pijnlijker wordt.

Mocht het morgen niet gaan, ga ik niet hoor! Maar ik kijk er al maanden naar uit dus ik zou wel heel graag willen.

DeBuurvrouw

Re: Hoe kneuzing snel 'verminderen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:10

Srl gel van vsm vind ik super spul,durf alleen niet te garanderen dat het zo snel werkt.

Heeft mij wel van kneuzingen en langdurige zwellingen afgeholpen.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:11

Ai dat doet zeer! Arnica halen bij de apotheek en morgen smeren met ibuprofen zalf of iets in die richting. En verder zal het doorbijten zijn vrees ik...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:13

Ik ben vorige week vrij had gevallen met de fiets en het resultaat waren aardig wat kneuzingen die ik nog steeds goed voel :+
Ja balen, maar je kan er denk ik weinig aan doen.
Koelen zou mss nog kunnen helpen, en inderdaad iets van slr gelei of arnica ofzo smeren.

Mijn heup ziet er nu zo uit, helaas ook het stuur in m'n buik en borst gekregen dus die zien er vergelijkbaar uit en m'n linker onderbeen (daar is het frame van m'n fiets op gelandt) ook :=

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:18

Vallen en stoten gel of zalf van VSM, dat scheel zóveel! Wel zsm opsmeren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:20

Arniflor

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 15:21

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ga eens kijken voor Arniflor of het spul van VSM. Misschien heeft de buurvrouw het in huis, maar even vragen.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:08

Sowieso de plaats masseren (met zalf of niet) is goed, stimuleert de doorbloeding :j En verder koelen om de zwelling te verminderen/tegen te gaan.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:18

Je kunt daarbij inwendig ook ondersteunen met traumeeldruppels, dan pak je het van 2 kanten aan.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:22

Kijken of iemand in de buurt je kan "tapen", medical taping kan pijn en zwelling heel erg verminderen.

Laat het alleen doen als iemand opgeleid is om het te doen, anders tape je alleen maar ergere blessures.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:30

Ik ben bella brekebeen, en vooral toen ik nog veel jong spul reed had ik het vaak zwaar te verduren.
Vooral op stage had ik niets om handen, wat mij het beste helpt is wisseldouche, is niet zo prettig, want de plek gaat er flink van "kloppen" maar dat is nu net de bloedsomloop die ervoor zorgt dat het sneller geneest.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:51

warm en koud .
coolpack er tegen aan (uit de vriezer in een doek) ca 5 a 10 min en dan een goed warme kruik zo warm als je kan hebben ook ca 5 a 10 min en dan weer koud, warm, koud, etc etc
Dit helpt de doorbloeding waardoor het wat helpt.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:23

Bidden :')
Nee grapje natuurlijk, hoewel niet helemaal. Icepack is wel bewezen dat het tegen de zwelling helpt, arnica al minder maar wel goede ervaring mee. Maar voor de rest, is het natuurlijk niet morgen ineens beter.
Geen enkel middel dat je erop smeert of inneemt gaat dat kunnen doen. In principe zwelt een kneuzing een dag of 2 door waarna het langzaam geneest. Dus morgen zal het misschien nog wat stijver zijn.
Ik zou vandaag proberen beetje in beweging te blijven, dat stimuleert de doorbloeding meer dan warm en kou, zeker als de kneuzing wat dieper zit. Voordeel is dat je bil een vrij grote spier is en daardoor vaak vlot hersteld.
En voor morgen misschien 2 paracetamol en een ibuprofen innemen zodat je het minder voelt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:26

Margarine smeren kan goed helpen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:30

Nu koelen en arnica smeren en probeer rustig in beweging te blijven zodat je minder stijf wordt.
Morgen evt. Paracetamol als je er erg veel last van hebt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 22:44

dittaswart schreef:
Bidden :')
Nee grapje natuurlijk, hoewel niet helemaal. Icepack is wel bewezen dat het tegen de zwelling helpt, arnica al minder maar wel goede ervaring mee. Maar voor de rest, is het natuurlijk niet morgen ineens beter.
Geen enkel middel dat je erop smeert of inneemt gaat dat kunnen doen. In principe zwelt een kneuzing een dag of 2 door waarna het langzaam geneest. Dus morgen zal het misschien nog wat stijver zijn.
Ik zou vandaag proberen beetje in beweging te blijven, dat stimuleert de doorbloeding meer dan warm en kou, zeker als de kneuzing wat dieper zit. Voordeel is dat je bil een vrij grote spier is en daardoor vaak vlot hersteld.
En voor morgen misschien 2 paracetamol en een ibuprofen innemen zodat je het minder voelt.

Haha, om je eerste zin moest ik wel erg hard lachen :D

Ik heb Arnica en een 'eerste hulp zalf' in huis gehaald. Nu hopen dat het genoeg helpt.
Echt masseren gaat echt niet, dat doet teveel zeer nog.
Bedankt voor alle tips :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:33

Heroduid zalf kun je ook gebruiken. Is sterker dan arnica. Is een heparine zalf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:35

Traumeel gel werkt goed.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:37

Traumeel... wondermiddel.... Lekker smeren met de gel... en je kan ook nog beetje druppels erbij nemen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:48

Is de werking van Traumeel of SRL wel bewezen? Daar is de arnica zo sterk verdund dat ik me afvraag of het nog wel werkt. Wil je echt arnica smeren, dan moet je ARNIKA kopen. Dat komt uit de draf en rensport en is bijna puur (rest is propylalcohol).

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:56

in ieder geval bewezen op mijn eigen lijf.... :-)....

Het zal de combi van alle werkzame stoffen bij elkaar zijn...

Heb beiden gebruikt... mijn voorkeur gaat heel sterk naar Traumeel uit...