Bijensteek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Bijensteek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 23:49

Hoi,

Vanmiddag ben ik rond 4 uur gestoken door een bij. Ik was met de hond aan het lopen. Ik was nog nooit gestoken door een bij of wesp.

Het eerste half uur voelde ik niet meer dan een wat stekende pijn en een wit bolletje met een rood puntje erin. Mijn arm (gestoken dicht bij de pols) was wat rood en warm maar niks geks leek mij. Ik heb de angel er zo snel mogelijk uitgehaald met mijn nagel.

Nu een paar uur verder is mijn arm wat opgezwollen en rood. De stekende pijn is vervangen door zeurende pijn het lijkt wel een soort van spierpijn die door trekt naar de pols. Op het moment kan ik mijn pols niet bewegen zonder pijn.

Ik heb het vanmiddag ook nog gekoeld.

Is dit een normale reactie?

Gr Yenni

tengeltje11

Re: Bijensteek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:52

geen idee hoe het in nl zit,maar met zo'n klachten na een bijen- of wespensteek,zou ik naar de spoed rijden.(maar ik meende te weten dat je zoiets in nl niet kan/mag?)

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:55

Ja, dit is een normale reactie bij veel mensen. Iedereen reageert weer anders op bijensteken, maar de eerste keer dat ik gestoken werd, gebeurde mij hetzelfde, ben er zelfs een paar dagen behoorlijk beroerd van geweest (beetje een griepgevoel). Gelukkig werd het bij mij steeds minder nu ik iets vaker gestoken ben (ik ben nu hobby-imker, en zo af en toe heb je toch wel eens een steek te pakken).

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 00:03

Toffeltje schreef:
Ja, dit is een normale reactie bij veel mensen. Iedereen reageert weer anders op bijensteken, maar de eerste keer dat ik gestoken werd, gebeurde mij hetzelfde, ben er zelfs een paar dagen behoorlijk beroerd van geweest (beetje een griepgevoel). Gelukkig werd het bij mij steeds minder nu ik iets vaker gestoken ben (ik ben nu hobby-imker, en zo af en toe heb je toch wel eens een steek te pakken).

Dankjewel. Moet morgen werken dus hoop dat het dan iets minder is. Kan m'n hand niet missen :')

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 00:11

Als je toevallig hooikoortstabletten in huis hebt zou je dat nog kunnen proberen, dat kan de klachten flink verminderen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 00:19

Heb ik niet helaas... heb je tips voor een merk? Dan kan ik die morgen voor het werk halen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 04:39

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 06:21

tengeltje11 schreef:
geen idee hoe het in nl zit,maar met zo'n klachten na een bijen- of wespensteek,zou ik naar de spoed rijden.(maar ik meende te weten dat je zoiets in nl niet kan/mag?)

Waarom naar de spoed? Is dat niet een tikkeltje overdreven? De huisarts even bellen lijkt me genoeg.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 06:22

Toffeltje schreef:

Het kan ook steeds erger worden....

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:32

Zolang je niet buiten proportioneel opzwelt, moeite krijgt met ademhalen of koorts krijgt, doet een arts/spoedpost ook niets, is mijn ervaring.

Zwelling en klachten zoals jij omschrijft, vallen binnen het normale, lijkt mij. Koelen kan fijn zijn, succes!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 12:42

Corelli schreef:
Zolang je niet buiten proportioneel opzwelt, moeite krijgt met ademhalen of koorts krijgt, doet een arts/spoedpost ook niets, is mijn ervaring.

Zwelling en klachten zoals jij omschrijft, vallen binnen het normale, lijkt mij. Koelen kan fijn zijn, succes!

Dankjewel. Het is wel enorm rood en wat opgezwollen. Dat rode trekt door naar de pols. Ook jeukt het best erg. Het gaat gelukkig wel beter dan gister avond. Kan nu mijn broek enzo aantrekken en dat ging gisteren moeizaam. Ik probeer te koelen inderdaad en ik dep af en toe een watje met azijn op het rode tegen de jeuk.

Bedankt voor alle reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:15

Inderdaad, zo lang je geen moeilijkheden met ademen of ernstige koorts krijgt zou ik de spoed lekker laten voor wat het is. Ik reageer ook heel heftig op bijen- en wespensteken, ben er een aantal keer mee naar de huisarts geweest maar die zegt ook dat ze er niet zo veel aan kunnen doen. Voor mij werkt het om er een tissue/stukje keukenrol met azijn tegenaan te houden, dat gaat de zwelling en de pijn wat tegen. Verder werkt het inderdaad om hooikoortstabletjes te kopen, dan wordt de reactie wat minder.