3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:56

Linnie: gelukkig bijna geen last! De operatie zelf was wel even heel naar, hij lag heel diep en dicht op de zenuw waardoor er wat pijn doorheen kwam. En hij moest eerst in 4 stukken gebroken worden voor hij eruit gehaald werd. :') Niet superprettig dus. Maar gelukkig op een wat beurse kaak na bijna geen pijn! Wat dat betreft heb ik tot nu toe geluk gehad. Gisteravond kon ik alweer redelijk normaal eten aan de goede kant. Sterkte met je laatste straks! Jij van de eerdere veel last gehad?

Romeo: Tramadol? Da's niet standaard toch? Lijkt me best een flinke pijnstiller ervoor, ik pak alleen paracetamol en voor de nacht 600mg ibu bruis! En klinkt alsof je het avondje bankhangen wel verdiend had!

Laura: Vervelend dat je je zo moe en bleh voelt, even wandelen en frissel ucht kan idd zeker helpen! Lekker lijstje heb je, ik ben dol op geitenkaas. :9 Best een goed idee eigenlijk voor gewoon ontbijt!

Kimmie, ik hoop ook voor je dat ze mogen blijven zitten. :') Je hebt er maar twee dus? Of zijn de andere twee nog niet door? Wat een rotdag gisteren zo te horen! Sterkte met je oom. :(:)

Linoleum: Haha, dubbelfriss is ook echt mijn go to drankje in de bios en maltesers trouwens ook. :') Superlekker! Je dagje klinkt heerlijk rustig en ontspannen. :)

Ah wat balen black_kelpie! Libanees klinkt dan wel weer goed, wat voor eten krijg je dan? Ik hou het bij thuisbezorgd meestal bij pizza, wok of frituur. :') Niet superavontuurlijk haha!

Lijstje vandaag (was vrij, preventief vrijgenomen i.v.m. herstel kies)
O: Klein bakje penne bolognese (pas om 10:00 hoor haha)
L: Wrap met eiersalade, sla, carpaccio en cherrytomaatjes (geluncht met zussen bij Barista in de stad) en 2 verse muntthee
A: Thaise kippensoep

Kan dus al weer aardig eten, alleen wel vooral zachte dingen, vooral brood durf ik nog niet aan! Maar blij met hoe het gaat. :)

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:07

Bij dit Libanese restaurant maken ze (bijna) alleen furn beaino, een soort van dikke wrap belegd met verschillende Libanees gekruide opties. Ik heb er een besteld met gehakt en tomaat en eentje met pittige worst en Libanese kaas, en extra Libanees brood met Lebneh, een gerecht op basis van yoghurt. Ik verwacht ongeveer de helft op te kunnen :')

Fijn dat je weinig last hebt van je kies! Scheelt weer! Ik had er destijds ook niet veel last van, weet nog dat ik die avond een heerlijke pizza margherita heb gehad :D

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:11

Oh klinkt heerlijk. <3 Enjoy!

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:14

Kelpie, je eten klinkt echt heerlijk! Geniet ervan.

Carlijn, fijn dat je kies toch al redelijk goed gaat :) en je lunch klinkt als bijzondere combi met de eiersalade en carpaccio. Zou ik zelf niet snel combineren.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 05:03

Sterkte Marlinde

Fijn dat het goed gaat Carlijn

Van 1 veel last gehad van de andere 2 verstandskiezen niet.

Kelpie veel plezier

Mijn lijstje van gisteren
O:2 brood met kaas
T: gebakje collega was jarig
L: 2 brood kipfile tomaat en komkommer
T: peer
D:
Hutspot

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:33

Linoleum, is een lekkere combi hoor! Ik ken het ook alleen maar van dat zaakje, maar smaakt goed. :)) Al combineer ik het nog altijd liever met pesto- of truffelmayo :P

Planning vandaag:
O: 2 gebakken eitjes met belegen kaas, cherrytomaat, pesto, verse basilicum en kruiden
L: tomatensoep
A: rundertartaar, zoete aardappelfriet met truffelmayo en doperwtjes/worteltjes

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:09

Carlijn: dat klinkt toch wel even akelig :') gelukkig dat de napijn meevalt!

Laura82: heel vervelend dat je zo weinig energie hebt en het duidelijk niet lekker gaat.

Ik moet ook weer even mijn lijstjes oppakken, gaat momenteel steeds een paar dagen best netjes en dan weer oepsie :+ Vandaag wat gesnoept van mijn zelf gemaakte brownies. Vorige week veel gebakken voor mijn zusjes verjaardag oa. stroopwafeltaart, carrot cake en brownies. Toen was mijn man zo beteuterd dat er niks voor hem bij zat dus moest dit weekend brownies maken. Zo gezegd zo gedaan, maar kon ik toch niet afblijven. Nu mag ik van mijzelf niet meer en gelukkig eet mijn man ze ook altijd wel snel weg :')

Zondag nog uit eten voor oma's haar verjaardag dus ga dit weekend de schade beperken en maandag weer goed beginnen.

Vandaag als lunch een dv wrap falafel van de Lidl :r VIES. Moest 2 Amerika producten kopen om mee te doen aan een winactie, voortaan kies ik wel wat anders :')

Lijstje:
O: banaan, ei, lijnzaad scrambled eggs
L: vieze wrap en een appel
T: brownies en wat pure chocola (ja want die gaat in de brownies bij het maken := )
A: Paksoi stampot met in ketjap gemarineerde kipfilet en sesamzaad.

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:04

Carlijn, combinatie om eens te onthouden dan! Ken eiersalade met gerookte zalm wel, vind ik ook erg geslaagd.

Urosa, ik snap je man wel :')

Ik merk dat ik door IF veel minder bezig ben met eten. Niet meer steeds denken wanneer ik weer mag eten, wat ik wil eten en dat ik zin heb in dingen die ik liever niet wil eten. Ben bijvoorbeeld al een week bezig met mijn reep Tony en zonder moeite pak ik af en toe een stukje en laat de rest liggen!

Planning vandaag
O/L: Skyr met cruesli en whey crispy
T: 2 rijstwafels met filet americain, mini bounty
A: 2 15cm Subway broodjes. 1 met tonijnsalade en 1 met steak & cheese denk ik
T: Melba toastjes met filet americain

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 19:32

Haha ik vond het met de stroopwafeltaart ook wel jammer. Die ging mee naar het werk dus niet kunnen proeven. Maak ik gewoon nog eens een keer.

Net lijstje zo en fijn dat IF zoveel goeds voor je brengt! Vond het zelf eerder ook fijn om later te ontbijten. Kan nu helaas niet meer ivm medicatie. Knap van die Tony reep ook, goed teken!

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:35

Bedankt allemaal! Sleutel gelukkig nog teruggevonden, ik was erg opgelucht :')
Romeo, goed bezig hoor!
Laura, wat vervelend dat je je zo slecht voelt! Hopelijk heeft de frisse lucht wat geholpen!
Carlijn, euh oh, vier dus. Het blijkt wel weer dat ik er helemaal geen last van heb en dus ook geen verstand van :') Fijn dat je bijna geen last hebt! Ik lust helaas geen eiersalade, maar de rest klinkt wel heel lekker :9
Linoleum, lekker lijstje! Wat fijn dat het met IF zo goed gaat!
Wat jammer Kelpie! Dat eten klinkt heerlijk! Hoe smaakte het?
Veel sterkte MarlindeRooz!
Urosa, ik kan je man wel begrijpen haha. Het klinkt allemaal heel lekker!

Gisteren was mijn vreetdag. Die heb ik één keer in de week en dan mag ik lekker alles eten wat ik lekker vind. Een globaal lijstje ervan.
O: twee boterhammen met pasta en 100% pindakaas.
T: twee cake-eierkoeken, een halve eierkoek met boter en poedersuiker en een krentenbol.
L: vier boterhammen en een haring.
T: kruidnoten.
A: wortelstamp met gebakken schol.
B: niet veel, alleen 60 minuten paardrijden, afdelingsdressuur.

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:19

Voor een vreetdag vind ik het heel erg meevallen. Had echt pizza en reep chocola minstens verwacht :')

Ik vandaag weer aan werk, toch makkelijker met aan planning houden.
O/L: Skyr met muesli en whey crispy
T: 2 rijstwafels met roomkaas en kipfilet, gekookt ei, appel
A: curry met kabeljauw, rijst en sperziebonen
T: flesje zomerbok, bakje chips

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:24

Haha Kimmie ik vind dat ook onwijs netjes voor een vreetdag? Ik deed dat vroeger ook altijd en vrat echt gerust een pak M&M's en een pak bastognes leeg :')
Net lijstje linoleum! Ik moet ook maar eens curry gaan eten, zie dat hier vaker voorbij komen en lijkt me heel chill.

Jongens dit is een soort half topic gerelateerde post; hebben jullie ook last van het weer? Ik heb een week vakantie gehad en voel me vet ongelukkig en ik denk dat het door het weer komt hahaha. Heb ook meer honger en eet zo ongezond als het maar zijn kan. Can anyone relate? {:}

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:26

Ik ben gewoon bijna niet thuis dese vakantie dus gezond koken lukt niet echt.
Maar de koelkast ligt bomvol met groente en fruit van de markt dus kan er weer tegenaan!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 11:36

Haha kimmie ik had ook een vreetfestijn verwacht :')

Linoleum die curry klinkt heerlijk, receptje? O:)

Castilja ik heb nu de dagen weer donkerder worden wel altijd dat ik moeier word, en als ik moeier ben ga ik ook vreten. Nou weet ik niet of ik nu nog moeier kan worden, dus ben benieuwd wat er dit jaar gaat gebeuren :') wat bij mij altijd wel helot is zoveel mogelijk daglicht meepakken en wat vitamine d bijslikken.

Ik ga vanavond (voor t eerst :o ) bij een wokrestaurant eten, dus de rest van de dag rustig aan
L: 2 roereieren met tomaat en ui
T: breaker high protein
A: AYCE bij de wok

Qua beweging wordt t vandaag niet veel, alleen wat huishouden en een tripje naar de kapper

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:27

Castilja, als ik vakantie heb ga ik hele week met studie bezig en heb ik dus alsnog ritme :')

Laura, ik zal vanavond wel ‘recept’ geven van m’n in elkaar flans curry. Word voor mij ook eerste keer zelf maken.
En hoe kan je nog nooit AYCE wok hebben gegeten?! Tip: teppanyaki plaat! En als er kangoeroe is, absoluut dan kangoeroe ook!

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:40

Urosa: Herkenbaar, paar dagen netjes en dan oepsie. Lekker he zo'n man die het voor je laat verdwijnen. _O- Maandag goed beginnen strak plan! Je kan het! Je lijstje lijkt me toch nog aardig binnen de perken voor een slechte dag. :) Afhankelijk van de hoeveelheid brownies _O-

Linoleum: Tony's laten staan? Misschien moet ik ook aan IF beginnen. :') Lekker lijstje vandaag!

Kimmie: Ik wilde ook al zeggen: valt mee voor een vreetdag! Bij mij gaat er dan ook minstens een zak chips doorheen, of eigenlijk: ging, want dat doen we dus niet meer. :') Wel grappig om te lezen wat de dingen zijn waar jij naar grijpt als je alles mag waar je zin in hebt. :D Haring zou niet op mijn lijstje staan. _O-

Castilja: Ik merk het ook, contrast is groot met Tenerife! Ik heb gisteren zelfs de kerstmuziek aangezet om mezelf op te vrolijken. :)) (ja, ik ben er zo één) Qua eten heb ik mezelf goed onder controle, maar ook meer hongergevoel idd. En dan gaat vannacht ook nog eens de wintertijd in. Nu dan echt doei zomer! Ik pak af en toe een zonnebankje in de winter, dat helpt wel wat voor mij. En idd zoveel mogelijk daglicht.

Voor het eerst bij een wok Laura? :D Hoe dan! Lekker, enjoy! Voor mij ook superlang geleden, zou ik ook wel weer eens zin in hebben! Kangoeroe is idd superlekker altijd!

--

Mijn planning vandaag. Beetje gek lijstje, heb gister de TooGoodToGo app uitgeprobeerd (kennen jullie dat? Loopt op bokt een topic over ook) bij bakkerij van Maanen en kwam dus thuis met 2 broden, 4 kaiserbroodjes, 2 croissants en een appelflap. :') Hoop van kunnen slijten aan mijn vriend (RIP appelflap :(:)) en nu op enigszins verantwoorde wijze toch zelf ook van genieten! Was wel een succes, ga denk ik vaker halen met die app!

O: 1 hamkaascroissant
M: 1 kaiserbroodje met ossenworst en zilveruitjes
T: 2 mandarijnen
A: rundervink met zoete aardappelfriet en doperwtjes
T: 200 gram cherrytomaatjes
B: 4 km hardlopen

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:50

Haha weet niet, is maar 1 wok restaurant hier in de buurt maar zit op een ongunstige lokatie en staat niet erg goed bekend, daarom niet denk ik :') teppanyaki ken ik wel van een ander restaurant, dat is lekker idd!

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:51

Carlijn, ik eet gewoon alles waar ik zin in heb hoor! Ontzeg mezelf helemaal niks, maar plan het in of beperk de portie. Ga geen dingen eten waar ik geen zin in heb of die ik minder lekker vind, het moet wel leuk zijn!

Ow en Laura, ze hebben er vast ook chocolade fontein. Die hebben ze altijd bij de wok. Je hebt vorige week bij mij gezien hoe dat moet ;)

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:52

Helemaal mee eens! Maar je moet dan wel sterk genoeg zijn in het geval van o.a. Tony's (om niet de hele reep op te eten dus....). :D Ik hoop dat ik dat over een aantal weken ook ben, maar nu zo aan het begin mijd ik het nog even volledig. :P

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 13:32

Hahaha chocoladefontijn kende ik al wel :+ maar ben niet zo'n ontzettende chocofan, dus kies vaak voor andere dingen. Al vond ik je idee met ijs wel een goede :D

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 14:14

Kimmie25501: kan erger zo'n vreetdag. Fijn dat je de sleutel weer gevonden hebt!

Linoleum: lekker lijstje!

Castilja: hier eigenlijk nog geen last van het weer, heb dat meer ergens in februari als de winter erg streng is en ik het te koud heb telkens :brr: :')

Laura82: veel plezier bij de wok vanavond!

Carlijn: lijstje toch nog wat veranderd. Had geen zin om aardappels te koken, dus nasi gemaakt :') nog klein bakje patatje joppie chips gedeeld met man en voor het avondeten nog een handje dropfruit duo snoepjes gehad omdat die smaak van de wraps nog naar boven kwam :r
Ik hou ook van kerstliedjes! Maar heb ze nu nog niet opstaan haha. Nee ken die app niet, wat houdt dat in? Lekker lijstje ook vandaag!

Lijstje vandaag:
O: afbaktraingel met kipfilet
L: 4 plakjes Paleobrood met kipfilet en glas verse sinaasappelsap
T: appel en misschien banaan
A: nu dan echt de paksoi stampot met kipfilet gemarineerd in ketjap en sesamzaad.
T: restant patatje joppie chips delen met man :+

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:51

Normaal is het ook nog wel erger op een vreetdag, maar ik heb het idee nu ik op andere dagen andere keuzes maak, ik op mijn vreetdagen bv heel erg zin heb in brood enzo. En mijn vreetdag is natuurlijk dat ik dingen mag eten die ik lekker vind, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik mezelf ziek ga vreten. Veel mensen snappen idd niets van haring, maar zo'n superverse haring van de visboer vind ik echt heerlijk!
Mooi lijstje Linoleum!
Castilja, ik heb eigenlijk niet echt ergens last van. Maar dat kan ook komen dat ik nu geen last heb van prestatiedruk of dat soort dingen vanwege mijn tussenjaar. Eerder had ik er wel rond deze tijd veel last van.
Wacht even, ik heb zelf nog nooit bij een wok gegeten, is kangoeroe letterlijk het beest kangoeroe?
Laura, hoe was het bij de wok?
Mooi lijstje Urosa!

Gisteren me weer netjes aan mijn planning gehouden. Misschien ietwat weinig kcal, maar wel goede keuzes gemaakt.
O: een appel, twee volkoren crackers met zalm en philadelphia, een salade van verse tomaat (uit eigen tuin), avocado, augurk en een dressing van yoghurt. (404)
L: Yoghurt Griekse stijl 10% vet met havermout en een appel, een halve avocado. (425)
T: water en een dextro. (12)
A: Chili Con Carne. (456)
T: een glas cola zero en een kleine mandarijn. (16)
B: 7000 stappen, 60 minuten paardrijden en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1313.

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:59

Kimmie, je eten klinkt lekker!
En kangoeroe is het beest kangoeroe ja. Jammer dat ze dat hier niet meer verkopen, bij een goed restaurant is het vast nog stukken lekkerder dan bij de wok.

Ik vandaag Autumn Desert Trail :D
Dus planning vandaag:
O: Skyr met cruesli en whey crispy
B: 2 uur paardrijden
L: patatje of iets dergelijks
A: nog geen idee, iets bestellen met date

Vandaag wel in ochtend ontbijten, want ik kan op vroegst erna pas 15.00/16.00 eten, dat is me te lang als ik ook nog twee uur op paard zit. En verder lekker ongezond vandaag.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:50

Ik begin vanaf maandag met een boek volgen, maar dat is best weinig dus ik vul het zelf aan. Maar vanavond dus chips eten bij boer zoekt vrouw. _O-
Maar vanmiddag ergens wezen lunchen en daar wel een vegan broodje genomen met groentespread / hummus achtige zooi. Was niet super lekker maar wel gezond. :+

Het boek heet: Het dream body plan van Asja Tsachigova. Maar heb nog crackers, rijstwafels enzo in huis en die ga ik gewoon opmaken. :P

bijvoorbeeld maandag en dinsdag om een idee te krijgen.

O: havermoutpap met ongezoete amandelmelk (doe er zelf appel en kaneel bij denk ik)
T: 250 ml smoothie met spinazie, appel en kaneel
L: rauwkost naar keuze (komkommer en zoete paprika) + 5 sneeën walnoot-perencake (zelf bakken) Ik doe denk ik zelf boter op die cake om het op te maken.
T: 250 ml smoothie met spinazie, appel en kaneel geloof ik (hier voeg ik zelf denk ik 2 rijstwafels aan toe)
A: Spitskool-dille salade met in mijn geval een vega burger
T: 1 appel of ander fruit

In die cake (3 porties) zit:
3 EL kokosolie
125 gram walnoten
1 grote peer
banaan
baksoda
citroensap
100 gram boekweitmeel
3 el pure honing (ik doe agave)

Dinsdag:
O: rauwkost naar keuze + 5 sneeën walnoot-perencake
T: 250 ml smoothie met spinazie, appel en kaneel geloof ik
L: Rauwkost naar keuze, 6 rijstwafels met hartig beleg
T: 250 ml smoothie met spinazie, appel en kaneel geloof ik
A: Koreaanse wortelsalade + bruine bonen met kool

Mocht ik honger krijgen ga ik gewoon meer eten. _O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:49

Ga zo dus ontbijten met havermout... ben bang. :=