3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:47

Wacht even, ik zeg dat iedereen zijn eigen dieet mag volgen en bespreken, zolang dat gezond is. De een doet IF, de ander koolhydraat arm, etc. Ik keur nergens goed dat ze te weinig zou eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:48

gribaldi schreef:
Spreek voor jezelf aub. Er zijn grenzen wat betreft diëten en hier posten hoor. Kom laten we vooral dat soort dingen gaan aanmoedigen! Je hebt gezond en gezond maar zo'n dieet gaat wat ver.

Ten tweede is ze al slank (net zoals jij) dus snap niet waarom ze zo strikt zou moeten doen?




Ben je nou echt serieus? :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:49

Een dieet van SS volgen is niet gezond!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:49

Resistance schreef:
gribaldi schreef:
Spreek voor jezelf aub. Er zijn grenzen wat betreft diëten en hier posten hoor. Kom laten we vooral dat soort dingen gaan aanmoedigen! Je hebt gezond en gezond maar zo'n dieet gaat wat ver.

Ten tweede is ze al slank (net zoals jij) dus snap niet waarom ze zo strikt zou moeten doen?




Ben je nou echt serieus? :')



Ga je mij vertellen dat je "dik" bent dan? _O-

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:51

Ik vond wat ze hiervoor allemaal plaatste totaal niet schokkend hoor, en mocht ze met haar lijstje wat we net besproken hebben rond de 1500 kcal zitten is dat toch ook niet erg? Ik zie daar geen alleen een appel en een salade per dag in hoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:51

Dat is niet hoe ik mijn bericht bedoelde. ;) Gaat meer over de manier hoe je dingen schrijft, en impliceert dat je niet een bepaald dieet zou mogen volgen als je "al slank bent". Je impliceert dat je als slank persoon maar gewoon gelukkig moet zijn met je lichaam, en daarmee uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-10-18 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:52

Resistance schreef:
Dat is niet hoe ik mijn bericht bedoelde. ;) Gaat meer over de manier hoe je dingen schrijft, en impliceert dat je niet een bepaald dieet zou mogen volgen als je "al slank bent".

Wat je doet moet je zelf weten, maar je begrijpt hopelijk wel dat een extreem streng dieet als het daadwerkelijke VS eetpatroon helemaal nergens op slaat als je van jezelf al zo slank bent en niet bezig bent met de voorbereiding op een show die je miljoenen oplevert.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:53

Een gezonde discussie is altijd goed, maar ik wil jullie vriendelijk verzoeken het netjes, respectvol en on-topic te houden.

Het woord 'rolmodel' is een paar keer gevallen, probeer ook jullie reacties naar elkaar een voorbeeld te laten zijn :)

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:54

Hi allemaal,

Ik ben al een tijdje een stille meelezer maar zou me graag willen melden als jullie openstaan voor nieuwe mensen hihi- doorbreek ik gelijk even die discussie, sorry ;).

Ik vecht nu al 4 jaar tegen de kilo's dankzij een depressie en het slikken van medicijnen waardoor ik 4 jaar geleden begon met bijkomen (ik ben in deze periode ook gestopt met werken dus ik werd een kluizenaar die ook geen beweging had); ik ging van 62 kilo naar 74 op een kleine twee jaar tijd. In 2016 had ik een vrij heftige miskraam met ziekenhuisopname en dankzij de nog steeds bestaande depressie, ging het heel erg snel achteruit en uiteindelijk tikte ik de 90 kilo aan met mijn lengte van 1.59m. Absoluut niet gezond dus. Hier ook zeker van op de hoogte en ik voel me er echt ellendig van en ik wil dit ook niet meer; me zo voelen. Meermaals geprobeerd af te vallen, maar mentaal lukte het gewoon niet om door te zetten. Eind 2017 gestopt met anti depressiva en nu het mentaal weer de betere kant op is gegaan en we ook heel graag willen uitkijken naar een toekomst met een hopelijk alsnog tweede kindje, besloten er weer vol voor te gaan met behulp van het WW programma - mijn doel is dus ook om gewoon echt een gezondere eetstijl te ontwikkelen. Shake dieten e.d. werkt voor mij niet, omdat ik dan erna ook meteen terugval in een slecht patroon. Ik wil dus echt die knop omkrijgen dat ervoor zorgt dat ik gewoon gezonder eet en meer ga bewegen en dat als 'gewoon' ga zien zodat het straks gewoon 'vanzelf' gaat en ik niet meer te zeer ga terugvallen in een slecht patroon.

Nu een kleine 2 maandjes bezig en ik zit op -6 kilo (83,9 gaf de weegschaal aan afgelopen week) waar ik niet ontevreden over ben. Hier en daar al mensen gehad die het al een beetje konden zien aan mijn gezicht en onlangs zelfs een paar truien kunnen shoppen bij H&M waar ik normaal nooit iets kocht omdat het nooit paste. Dus dat gaf wel een positieve boost.

Ik merk dat nu ook de knop om aan't gaan is van een gezondere eetstijl willen volgen omdat ik dankzij het programma telkens gestimuleerd wordt deze richting uit te gaan. Ik mag nog steeds wat lekkers eten tussendoor, maar: met mate! En op zich gaat het me redelijk goed af, alleen merk ik dat ik mentaal weer wat aan't kwakkelen ben door een drukke en stressvolle periode en dan is vooral het vers koken vaak zo'n enorme drempel. Het leek me dus leuk om hier mee te komen kletsen zodat ik hopelijk wat mensen tegenkom waar ik steun bij kan zoeken in de moeilijke momenten - omdat ik die ook met vlagen heb als ik mentaal een terugval krijg - maar ook om de leuke momenten mee te delen.

Wat betreft sporten. Ik wil daar echt naartoe werken maar ik merk dat ik lichamelijk, doordat ik op dit moment nog steeds 20 kilo overgewicht heb, daar echt tegenop zie. Snel last van m'n gewrichten en ik heb geen enkele conditie. Sinds de depressie 4 jaar terug, ben ik gestopt met werken en thuismama geworden waardoor ik dus ook nog veel te weinig beweeg en me gigantisch veel heb opgesloten in huis. Ik probeer mezelf nu dus iig al met een wekelijks doel al naar buiten te krijgen en meer te lopen (als in richting de 10.000 stappen per dag te gaan wat voor nu een mooi begin is voor iemand als mij met geen enkele conditie en die last van de gewrichten heeft) en ik merk dat me dat dan wel goed doet. Alleen dat GAAN is zovaak het probleem. Ik wil tzt ook zeker naar een sportschool, maar voor nu wilde ik me richten op meer wandelen en mijn nieuwe mountainbike te gaan testen om wat conditie op te bouwen.

Het hangt bij mij allemaal, maar eigenlijk met iedereen wel denk ik, dus enorm samen met mijn mentale gezondheid. Ik probeer dus ook mezelf regelmatig nu de deur uit te werken om met vriendinnen af te spreken en dat soort dingen (ik heb dan ook nog een sociale angststoornis dus dat werkt allemaal echt Niet mee haha. Stom vicieus cirkeltje dus) Ik woon op een paar minuten lopen van de Brunsummerheide af en dat is dus meteen ook wel de plek waar ik dus het meeste doorbreng als ik mezelf dan zover krijg om te gaan lopen haha. Aaaaanyway, dat was m'n verhaal wel zo'n beetje :') :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-10-18 13:02, in het totaal 4 keer bewerkt

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:55

Emmaa_ schreef:
Resistance schreef:
Dat is niet hoe ik mijn bericht bedoelde. ;) Gaat meer over de manier hoe je dingen schrijft, en impliceert dat je niet een bepaald dieet zou mogen volgen als je "al slank bent".

Wat je doet moet je zelf weten, maar je begrijpt hopelijk wel dat een extreem streng dieet als het daadwerkelijke VS eetpatroon helemaal nergens op slaat als je van jezelf al zo slank bent en niet bezig bent met de voorbereiding op een show die je miljoenen oplevert.



Dat dus! Met Emma eens :j

Als je niet gelukkig bent met je lichaam kun je beter eens op gesprek gaan dan zo te eten via een SS schema. Meestal is dat niks lichamelijks maar iets mentaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:56

Je ziet echt niet in dat je gewoonweg onbeschoft reageert? Ik heb getemd.

Wat bedoel je precies met SS schema?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-10-18 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:57

Resistance, wat is dan de toegevoegde waarde van een 1500 kcal dieet als je erg slank bent? Ik weet niet hoe dun je bent, of hoe actief, maar als je al weinig vet hebt en niet heel de dag in je bed ligt, begrijp ik het niet goed. Met een gezond metabolisme val je immers af van zodra je minder kcal eet dan je verbruikt. Een groot kcal deficit zorgt oa in spierafbraak, wat je metabolisme vertraagt en zorgt dat je skinny fat wordt. Oprechte vraag dus.
Ik begrijp ook niet goed waarom je posts hysterisch en verkeerd op moet vatten. Gribaldi zegt helemaal nergens dat je 'maar blij moet zijn met je lichaam'.

Maanlicht, 1500 kcal is echt weinig. Ik ben zelf niet zo groot en moet echt heel hard mijn best doen om minder dan 2300 kcal te verbranden op een doordeweekse dag. Bovendien gaat het om het algemeen beeld dat geschetst wordt: eerst een detox juice cleanse of whatever 'om een beetje strakker te worden', dan een VS modellen dieet. Ik denk dat dat is waar Gribaldi over valt. Het is niet 'ik eet maar 1500 want ik lig heel de dag op de bank en compenseer dat ik gisteren wat te veel gegeten heb voor mijn kcal doel'.

Edit: Alles was hier dus ook gewoon gezellig tot een paar uur geleden. Al zo vaak zijn lijstjes hier (constructief) bekritiseerd. In het begin is dat nooit fijn voor de persoon in kwestie, maar nu begint het bijna te lijken op relschoppen...

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:58

Ik heb een hele tijd 1500 kcal per dag gegeten omdat mijn bmr heel laag was. Ik bewoog verder niet meer dan 30 minuten totaal op een dag.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 12:59

Resistance schreef:
Je ziet echt niet in dat je gewoonweg onbeschoft reageert? Ik heb getemd.


Sorry maar heb je je eigen reacties gelezen? Wij willen in dit topic gezond afvallen promoten. Een of ander superstreng Amerikaans dieet als je al slank genoeg bent is dat niet. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar temmen is dan nergens voor nodig. Als ik jou was zou ik eerst eens naar jezelf gaan kijken in plaats van te gaan rellen in een topic waar doorgaans alleen goedbedoeld advies wordt gegeven.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:59

Resistance schreef:
Dat is niet hoe ik mijn bericht bedoelde. ;) Gaat meer over de manier hoe je dingen schrijft, en impliceert dat je niet een bepaald dieet zou mogen volgen als je "al slank bent". Je impliceert dat je als slank persoon maar gewoon gelukkig moet zijn met je lichaam, en daarmee uit.


Dat zie ik niemand impliceren, als jij niet gelukkig bent met je slanke lichaam dan raad ik je aan daar hulp voor te zoeken en niet te gaan crashen om nog maar slanker te worden want je wordt echt niet gelukkiger van je lichaam als je meer afvalt. Dit is niet de plek om die lijstjes te delen die crashen stimuleren. Je moet goed voor je lichaam zorgen en vooral voldoende eten.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 12:59

Resistance schreef:
Je ziet echt niet in dat je gewoonweg onbeschoft reageert? Ik heb getemd.

Wat bedoel je precies met SS schema?


Sorry bedoelde VS.
Onbeschoft? Welkom in deze wereld en die is hard.

Maar blijkbaar heb ik je geraakt door mijn vorige bericht en dat zegt eigenlijk al genoeg.
Ga eerst lekker aan jezelf werken want dat is nodig.

Sterkte meid!

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:01

... Maar dat is toch een uitzonderingsgeval, Maanlicht? Ik ben door medische redenen ook 9 maanden amper actief geweest, maar voor een normaal gezond lichaam, begint afvallen toch ook écht bij bewegen. Die 10.000 stappen norm is geen hype, maar echt gewoon een basis voor de gezondheid.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 13:01

Yonker schreef:
Resistance schreef:
Dat is niet hoe ik mijn bericht bedoelde. ;) Gaat meer over de manier hoe je dingen schrijft, en impliceert dat je niet een bepaald dieet zou mogen volgen als je "al slank bent". Je impliceert dat je als slank persoon maar gewoon gelukkig moet zijn met je lichaam, en daarmee uit.


Dat zie ik niemand impliceren, als jij niet gelukkig bent met je slanke lichaam dan raad ik je aan daar hulp voor te zoeken en niet te gaan crashen om nog maar slanker te worden want je wordt echt niet gelukkiger van je lichaam als je meer afvalt. Dit is niet de plek om die lijstjes te delen die crashen stimuleren. Je moet goed voor je lichaam zorgen en vooral voldoende eten.


Dit. Als je een mooi strak lichaam wilt dan moet je juist méér gaan eten en hard gaan trainen zodat je strakker wordt, niet dunner.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:02

Bhriseis schreef:
... Maar dat is toch een uitzonderingsgeval, Maanlicht? Ik ben door medische redenen ook 9 maanden amper actief geweest, maar voor een normaal gezond lichaam, begint afvallen toch ook écht bij bewegen. Die 10.000 stappen norm is geen hype, maar echt gewoon een basis voor de gezondheid.

Jup, ik kan nu niet zoveel lopen door een blessure. Elke stap doet momenteel pijn. En ik voel me gewoon veel minder prettig. :n

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 13:04

@helmer: haha je komt net op een onhandig moment binnenvallen, sorry! Tuurlijk mag je meepraten, laat je ook vooral niet afschrikken door het gedoe hier op dit moment, over het algemeen is het een heel fijn topic! Ik denk dat he mentaliteit heel goed is, nl niet zozeer diëten maar juist een gezonde levensstijl aanleren.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:05

IMANDRA schreef:
@helmer: haha je komt net op een onhandig moment binnenvallen, sorry! Tuurlijk mag je meepraten, laat je ook vooral niet afschrikken door het gedoe hier op dit moment, over het algemeen is het een heel fijn topic! Ik denk dat he mentaliteit heel goed is, nl niet zozeer diëten maar juist een gezonde levensstijl aanleren.


Echt een heel ongelukkig moment ja haha, maar maakt niks uit. Ik wacht gewoon even rustig af tot de situatie een beetje rustiger wordt hihi. Van wat ik so far gelezen heb, vind ik het een heel fijn topic dus kijk er naar uit om gezellig mee te kletsen - dus deze discussie laat ik ook even volledig links liggen :')

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:07

Hoi Helmer! Welkom! Met gewoon wandelen kom je vast al een héél eind! Bij mij is mijn hond een stok achter de deur om veel te wandelen, maar daar moet je in je hoofd en huis maar net tijd/aandacht voor over hebben natuurlijk.

Marlinde, precies. Stress alleen al wordt hier gewoon NIET gemanaged zonder beweging :P Veel beterschap!

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 13:08

HelmerG schreef:
IMANDRA schreef:
@helmer: haha je komt net op een onhandig moment binnenvallen, sorry! Tuurlijk mag je meepraten, laat je ook vooral niet afschrikken door het gedoe hier op dit moment, over het algemeen is het een heel fijn topic! Ik denk dat he mentaliteit heel goed is, nl niet zozeer diëten maar juist een gezonde levensstijl aanleren.


Echt een heel ongelukkig moment ja haha, maar maakt niks uit. Ik wacht gewoon even rustig af tot de situatie een beetje rustiger wordt hihi. Van wat ik so far gelezen heb, vind ik het een heel fijn topic dus kijk er naar uit om gezellig mee te kletsen - dus deze discussie laat ik ook even volledig links liggen :')


Haha komt goed. De OP is wel echt een aanrader om door te lezen, daar staat heel veel informatie in!

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:14

@Bhriseis,
dankje!
Hier ook een hond, maar eentje met best intense angstagressie dus wandelen met hem is gewoon niet relaxed helaas. Het zijn dus telkens vrij korte rondjes omdat ik in een omgeving woon waar het onwijs druk is met honden, eigenlijk de hele dag door. Misschien dat ik eens wat plekjes moet gaan zoeken waar ik desnoods met hem met de auto naartoe kan. Het is zoveel leuker om samen met hem te lopen als alleen, ondanks dat het stressvol is ivm het tegenkomen van anderen haha. De goede vriendinnen die ik heb, ga ik ook wel eens mee lopen maar dat is meer sporadisch als op vaste en frequente basis dus ik moet het dan toch echt zelf doen - vind zelf lopen overigens ook prima als ik eenmaal mezelf over die drempel heb haha.

@Imandra,
Dankje! Ik had al even snel er doorheen gelezen, maar ga ook nog even wat dieper er op in :)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:15

Welkom Helmer!! :D Het topic is ook heel fijn, en het fijne hier is juist dat mensen er ook op aan gesproken worden als we denken dat ze te weinig eten. Soms voelen mensen zich aangevallen daardoor, maar het is echt niet gemeen bedoeld :)